הרמאות נמשכת

nitzano

New member
איזה צירוף מיקרים ששכינו את טיבט בעקבות

הסיקורים הנרחבים. העם כולו מתאחד סביב הטרגדיה ואין זמן להתעסק עם זכויות של מיעוט לא אהוד. לא שהטרגדיה לא נוראית, אבל עוצמת התקשורת ומטרותיה מעצבים את דעת הקהל ומכוונים אותו לאמת המוחלטת הרצויה..
 

אMור

New member
טוב, הדלקת אותי פה...

כמורה לתקשורת בעברי, אני הראשון שיצדד במקרים "קלאסיים" שכאלה בהם התקשורת או הממשל ישתמש בתקשורת באירוע זה או אחר כספין. לא במקרה הזה ולא בסין. האסון הזה כבד מדיי בשביל לשמש כספין, מה גם שאין צורך מבית, אולי מחוץ, אבל שוב - במקרה הספציפי הנ"ל, אני נאלץ שלא להסכים עם דבריך.
 

nitzano

New member
טוב נו, מה אני מבין. סתם רעיון שעלה במוחי

מה שכן, זה לא האסון הראשון בסין ועדיין הוא כנראה (לא יודע, לא צופה בטלבזיה מסין) מתוקשר יותר מקודמיו. אולי יש סיבות אחרות שלא חשבנו עליהן. אולי זו דרך מעולה לחזק את הלאומנות הסינית. ושוב, מה אני כבר מבין בזה....מפריח רעיונות מופרכים באויר
 

renjintso

New member
זה דווקא כן האסון הראשון

בסדר גודל הזה, מאז טנגשאן. הוא מתוקשר יותר כי יש נטייה טבעית (אם היא מוצדקת או לא אפשר להתווכח) להתרשם ממספרים גדולים ומוות של 50,000 אנשים יוצר אימפקט גדול יותר ממוות של חמישה. פוליטיקאים תמיד מנצלים כל דבר כדי לחזק את עצמם, ומנהיגי סין לא שונים בזה. יכול להיות שחלק מהכיסוי הרחב הוא ניסיון לסחוט סימפטיה במחוץ ולאחד שורות מבפנים, אבל כל עוד זה אומר שהעזרה לנפגעים מגיעה בזכות זה בצורה הכי מהירה ויעילה שאפשר, זה בסדר גמור לדעתי. אם לא היו הבעות אבל היינו שואלים למה משתיקים את המדיה, לא?
 

happydog23

New member
אין ספק שהם מינפו את העניין לטובתם

אבל זה גם די טבעי. אני לא רואה את זה בצורה שלילית כל-כך. אני חושב שיש כמה דרכים להסתכל על ההירתמות הציבורית לעזרה (לכאורה או לא לכאורה) - מצד אחד בהחלט יכול להיות שעקב הסיקור הנרחב אנשים יודעים יותר ומרגישים הרבה יותר מחוברים, ולכן הרבה יותר נכונים לעזור. מצד שני, יכול להיות גם, שבניגוד לשנות השבעים והשמונים, העובדה שלרוב הנפגעים ברעש אין כיום כמעט שום גיבוי מהמדינה מעוררת אנשים לעזור מאחר ומחר הם יכולים להיות הנפגעים. מצד שלישי, יכול מאוד להיות שזהו רק חלק מתוך המירוץ לפנים. קשה להתרשם מכל העניין כשהם שם ואני פה... ואגב, עושה רושם שהם למדו לא מעט על מגעים עם התקשורת.
 

guanyin

New member
טיבט נשכחה לפני כמה שבועות

ברגע שהמהומות דוכאו, היא ירדה מהחדשות. אני ממש לא מסכימה שזה היה האינטרס הסיני. נראה לי שכמו שרחל כתבה, משהו בתקשורת משתנה לטובה, הצנזורה מרפה, והתוצאה היא הרתמות (חסרת תקדים?) לעזרה. לדעתי זה מקסים.
 
גם בהונג קונג יש המון סולידריות, אבל לא רק

אתמול דיווחו בחדשות על מעשה רמאות לא כל כך מתוחכם אדם שפירסם את חשבון בנק כחשבון לתרומות עבור נפגעי רעידת האדמה, ושלשל לכיסו 8000HKD. סביר להניח שלולא הסולידריות בכלל לא היו מדברים על זה, אבל יש גם סינים כאלה. אותי התגובה מאוד הפתיע. אחד המהנדסים שלנו מוצב בשנחאי, אתמול הוא הודיע שהוא נוסע לסבוע להתנדב בסצ'ואן, ורוצה חופש בלי תשלום. זה בחור אסמתי שמדמם מהאף כשהוא בלחץ. הרשים אותי מאוד הנכונות, המוטיבציה, והרצון לעזור.
 

erezor

New member
לא יאומן...

התקשורת בסין פרסמה שסך התרומות שתרמו סינים עומד על 12 מיליארד יואן, פחות או יותר... מעניין כמה זה מדויק
 

guanyin

New member
אם כל סיני יתרום 10 קוואי

זה יצא יותר מ12 מיליארד... ועדיין, מרשים בהחלט! מה שלא פחות מעניין אותי הוא כמה המדינה עצמה השקיעה כדי לתקן/למזער/לכסתח נזקים. אני מניחה שיש לסין את היכולת להשקיע סכומים כלל לא מבוטלים, השאלה היא האם הסכומים האלו יושקעו, או שברגע שההמולה התקשורתית תדעך, הנונג-גונגים ישכחו לאנחות כמו תמיד...
 

אMור

New member
סוגיה מענינת

זה נכון שהממשלה יכולה לבנות את כל סיצ'ואן מחדש וזה לא ממש יפגע בתזרים המזומנים שלה. באמת קצת לא ברור לי כל ענין התרומות. כל אתר רשמי של בנק או אתר מוביל כמו QQ או ALIBABA זועק לתרומות ומתגאה בכמה מיליונים הוא הצליח לגייס למען נפגעי הרעש, כאילו מדובר במדינת עולם שלישי ענייה... מצד שני, הדברים הללו לא כאלה פשוטים כפי שזה נראה ואין מצב שהאזרחים נרתמו והממשלה לא. אמש ביקר וון ג'יה באו בסיצ'ואן ואין ספק שבנוסף לתרומות יוקצו תקציבים לא קטנים לחידוש התשתיות. בנוגע לכמה ואיך... זה בטח יפורסם בהמשך ואנחנו - נמשיך להתייחס למידע הרשמי בספקנות הקבועה, מן הסתם...
 

guanyin

New member
ועדיין

אל תשכח שמע' סין לא נמצאת בראש סדר העדיפויות הסיני. אלא אם יהפכו את וונצ'ואן לאתר תיירות ומורשת לזכר גיבורי האומה ששרדו את מתקפת רעידת האדמה המרושעת... אה, וכמובן שאת הכביש שמוביל לז'יוז'איגו ישפצו בהקדם האפשרי!
 

nitzano

New member
אם ישפצו את הכביש, הגישה תהפוך קלה מאד

והאתר יהפוך למזבלה
 

guanyin

New member
בניגוד ל?

הסינים ימצאו דרך מעולה למנוע את זה, לדוג' להכפיל את מחיר הכניסה...
 

bizhar

New member
הגישה כבר היום קלה מאוד

למי שיש כסף לכרטיס טיסה... ומסתבר של 50K סינים ביום ממוצע כבר יש.
 

renjintso

New member
את ממש טועה

מערב סין כן נמצאת בראש סדר העדיפויות הסיני, ומופנים אליה תקציבי ענק גם לפני רעידת האדמה. למשל, קצב הצמיחה הכלכלית בסיצ'ואן הוא 12% - גבוה יותר מהממוצע לכל סין, גבוה יותר משנגחאי. למי שרצה לדעת מספרים: היום התפרסמה ידיעה מטעם שלפיה הממשלה מתכוונת להשקיע 13 מיליארד דולר בשיקום האזור, ולגמור לשקם אותו תוך 3 שנים. את ביצ'ואן אכן מתכוונים להפוך לאתר זיכרון. איך זה ייראה אפשר להתחיל לדמיין
 

guanyin

New member
באמת?

אבל מה הופך את SC לאיזור מועדף? היא רחוקה מהים, רחוקה מה"ק, רחוקה מהכל בעצם... היא גם לא גובלת באף מדינה זרה. אני מניחה שגם מבחינת התשתיות וההשכלה לערי החוף יתרונות עצומים עליה. ובמה היא עולה על מחוזות אחרים כמו יונאן, גוויז'ו, גואנגשי וכו'? מה את עושה כאן? חשבתי שאת "שם".
 

renjintso

New member
עוד שבוע ../images/Emo13.gif

בדיוק כמו שאמרת, לאזורי החוף יש יתרונות עצומים, והפיגור של אזורי הפנים יוצר בעיה לממשלה: פיתוח לא מאוזן, פער כלכלי ענק ובעקבותיו תסיסה חברתית וחוסר יציבות. זה בדיוק למה החליטו להשקיע באזורים המערביים (וגם בדונג-ביי), כדי לתקן את חוסר האיזון הזה ולקרב את המערב לרמת ההתפתחות של המזרח. את יכולה להשוות את זה לאזורי פיתוח א' וכו' אצלנו, העדפה מתקנת, מה שנקרא. אבל המדיניות הזאת רק בת כמה שנים והפער ענק קיים כבר עשרות שנים ואולי יותר, ככה שייקח זמן עד שיראו תוצאות. בשאר המחוזות שאמרת יש תהליך דומה.
 
למעלה