הרמאות נמשכת

milindapanna

New member
תוספת קטנה

מסכים בהחלט למה שאמרת. כדאי גם לזכור שדנג שיאו-פינג נולד בסצ'ואן, וחלק מהרפורמות הכלכליות (ולא רק) שהוא יזם החלו בסצ'ואן. מעבר לזה, היסטורית, סצ'ואן תמיד הייתה אזור כלכלי חשוב, בייחוד הודות למחצבים ולחקלאות, וזה נכון גם לימינו אנו. בקיצור, סצ'ואן היא ממש לא אזור נחשל ולא חשוב מבחינת הממשל, מעבר לכל מיני רטוריקות שאפשר להשתמש בהן. כל זה כמובן שלא אומר שכל חלק נידח במחוז יש לו חשיבות אסטרטגית. ועדיין, כמו שאמרה רחל, מזה לפחות 12 שנים שהסינים עסוקים בלחשוב כיצד לצמצם פערים בין המערב למזרח (לי יצא לשמוע לפני 12 שנה הרצאה של אחד הבכירים במערך התכנון החברתי-כלכלי של סין, וכבר אז הוא דיבר על הנושא כאחד החשובים ביותר מבחינת הממסד הסיני).
 

GnomeBubble

New member
כי נראה שבכל זאת כל התרומות האלה

הן יותר עניין של סולידריות - כמו שנועה הגדירה בהתחלה. לי זה מאוד מזכיר את התרומות של האמריקאים אחרי ה-9/11 - זה לא שלממשלת אמריקה או למדינת ניו-יורק היה חסר כסף לשפץ את מגדלי התאומים ולטפל בנפגעים, ובוודאי ובוודאי שכמות הנפגעים לא היתה כזאת שהצריכה מבצע עצום של תרומות דם בכל רחבי המדינה, אבל אסון כזה עורר פתאום בקרב האזרחים רגש הזדהות (שלא לומר פטריוטיות) עצום, והיו חייבים לתעל אותו לאנשהו. אז אני לא יודע אם לממשלה הסינית חסר כסף בשביל זה או לא (לא נראה שחסר לה), אבל אפילו אם היא לא צריכה את הכסף, זה בהחלט רעיון טוב לגייס קצת כסף (אפילו סכום סמלי - זה לא צריך להיות משכורת חודשית) מכל אזרח. זה יגרום לאזרחים להרגיש הזדהות עם מאמץ השיקום וגם עם המדינה עצמה.
 
למעלה