הרמאות נמשכת

nitzano

New member
הרמאות נמשכת

מזכיר לי את כל ה SMSים שקיבלתי בעבר "זכית....". למי שלא צפה בסרט אבן מטורפת 疯狂的石头 ממליץ בחום. זאת קומדיה על רמאים כאלה.
 

guanyin

New member
קצת קשור, אך קצת ../images/Emo207.gif - על סולידריות סינית

מעולם לא ידעתי שקיימת סולידריות בסין. לאומיות - יש פטריוטיות - יש לאומנות - מסתבר שיש ויש אבל סולידריות? לא יודעת אם יש או אין, אבל מעולם לא נתקלתי בביטוי שלה. עד השבוע... המורה שלי פותחת לי את הדלת, ונראית קצת מעורערת מכרגיל. אני שואלת אותה מה שלומה, והיא אומרת שככה ככה. היה רעש אדמה בסין. אז אני שואלת - יש לך קרובים בסצ'ואן? - לא. חברים? - לא את מכירה מישהו מסצ'ואן - לא הלפ טופ פתוח על אתרי חדשות מסין. היא חורגת ממנהגה וכל רגע מרעננת את העמוד, לראות אולי יש משהו חדש. אין. פתאום בעלה מתקשר, היום ב-8 כל הסטודנטים הסיניים ירדו לקומת הקרקע במעונות ויעמדו דם. שכנים סיניים דופקים על הדלת ודנים בסוגיה. פתאום היא מספרת לי שאת כל המשכורת של החודש הבא היא כבר תרמה לטובת הקורבנות. הבוס הסכים להקדים לה את המשכורת. בעלה עדיין לא תרם, כי אי אפשר להקדים את המלגה. מיותר לציין, שהיא אחת מיני סיניות רבות ששמות בראש מעייניהן את הכסף, מנהלות את חייהן לאורו הבוהק של מאו (על השטרות האדומים, כמובן). היא התחנתה בשביל כסף, הקריבה כל שאיפה אישית (חוץ מהתעשרות מהירה) בשביל כסף, ודוקא היא תרמה את כל משכורתה החודשים בשביל לסייע! וזה מוזר. מעולם לא נתקלתי בסולידריות בסין, ובטח שלא בין עירוניים עשירים לכפריים חסרי כל...
 

פנומן 72

New member
מסתבר שיש גם יש

גם חברה שלי מתכוונת להעביר סכום כסף לטובת קרן לנפגעי הרעש. לא התנגדתי כמובן.
 

guanyin

New member
@@@

אבל משכורת חדשית שלמה?
ברור שאני בעד, לשם שינוי אני מופתעת מהסינים לטובה!
 

פנומן 72

New member
מה הבעיה עם זה ?

אם בעלה מרוויח 30,000 אז היא יכולה להרשות לעצמה לוותר על משכורת ה-3,700 ש"ח שלה ...
 

guanyin

New member
ואם לא? ../images/Emo3.gif

לא יודעת כמה אתה מרויח, וכמה חברה שלך, אבל אני ממש לא מדברת על הסכומים האלה...
 

פנומן 72

New member
תראי

אם זוג בקושי מתקיים בעצמו והוא שולח לאחרים אלפי שקלים - זו טפשות. חברה שלי רוצה לשלוח איזה 1,000 או 1,500 ש"ח. זו טיפה בים ועדיין נותן תחושה של סולידריות במרחק 8000 ק"מ, בדיוק כמו שיהודי ארה"ב תורמים מיליוני דולרים כל שנה (בלי קשר לרעידות אדמה) ...
 

guanyin

New member
אז אני בכלל לא מדברת על סדר גודל כזה של כסף

ובכלל - גם בעלה רוצה לתרום את המלגה שלו. לא שאני מזלזלת בחברה שלך, אבל הסכומים שמדובר בהם הם בכלל לא טיפה בים עבורם, ואני מאד מעריכה אותם על זה!
 

erezor

New member
את צודקת...

אשתי, שתמיד מבקרת כל מה שקורה בסין (אבא שלה אפילו נעצר בטיאן-אן-מן, בזמנו...), פתאום שינתה כיוון ולא מפסיקה לדבר על זה... היא תרמה 1,000 קוואי, ובהתחשב במעבר שאנחנו עושים כרגע לארץ, זה המון כסף בשבילה.
 

bizhar

New member
גם אני הרגשתי בזה

קולגה שלי תרמה 3000 יואן ואחר כך נותרה עם ייסורי מצפון שמא לא מספיק. אנשים עומדים בתור לתרום דם. כל האווירה בסין השתנתה. מעיסוק אוססיבי כמעט באוימפיאדה לסיקור אינטנסיבי של רעידת האדמה. מדהים.
 

yaelisam

New member
ואתמול בשיעור

ראיתי סינית בוכה לראשונה. נחשי למה. (ואני לא אומרת שסיניות לא בוכות, אבל בציבור, ליד בני כיתתה מכל העולם זה נראה לי בכל זאת די נדיר). אה, ואין לה שום קרובים שם. זה היה מסולדריות נטו.
 
מוסיפה---

ידיד סיני שלי וחברים שלו נסעו במיוחד לסיצ'ואן כדי לעזור שם למרות שאין להם קרובים באזור... תשמעו, זה אירוע חריג וקטלני בכל קנה מידה, נראה לי שאם הם ל-א היו מתרגשים זה היה מוזר...
 

nitzano

New member
למיטב ידיעתי זה לא ארוע חריג

היו כבר לא מעט רעידות אדמה קטלניות בסין, וכמו שחבר סיני אמר לי "אם מספר ההרוגים לא יגיע למאה אלף זה לא ממש יחשב קטלני". גם הטאיוואנים שלחו סיוע כספי רב ואף יש אנשים שממורמרים שסין לא סייעה לטאיוואן כאשר היתה שם רעידת אדמה גדולה (כנראה ב 21 לספטמבר).
 

guanyin

New member
לדעתי מה שחריג

זאת דוקא התגובה הסינית. כמו שציינתי קודם - אולי הסינים נוטים לתמוך אחד בשני ברגעי משבר, אבל אני מעולם לא נתקלתי בזה, ובטח לא כשכל האליטה העירונית תומכת בכפריים עניים. זה כבר קרה בעבר? אולי זה קורה בגלל הפתיחות התקשורתית שמבהירה לסינים את מימדי האסון, בניגוד לאסונותת אחרים שנדחקו אל מאחורי חדשות האולימפיאדה המרעישות? ואולי בכלל "כל סין חברים"?
 

yi tai

New member
אני לא חושב שזה חריג

לסינים מאוד חשוב הצורה שבה הם נראים ונתפסים בציבור ולכן כל החדשות הסיניות מלאות בכתבות בסגנון - "יאו מינג תרם 4 מליון דולר", זה וזה תרם כך וכך וכו'. בנוסף אתרים גדולים כמו SINA.COM נצבעו בשחור. אגב, ברעידת אדמה שהיתה בטאנגשן ב1976 נהרגו הרבה יותר אנשים, כ250 אלף. אבל אז התקשורת לא היתה פתוחה כמו עכשיו. איתי
 

guanyin

New member
ואז הם נרתמו לעזור?

ז"א - אלו שידעו על האסון. ואני לא מדברת על מה שכתוב באתרי החדשות, אלא על זה שכ"א מאיתנו כתב שהוא מכיר סינים שתרמו מעל ומעבר. (למרות שאין ספק שהתרומה שלהם מושפעת מהחדשות הסיניות במידה זו או אחרת)
 

yaelisam

New member
אז אתה בעצם אומר שזו עוד דרך

"to keep face"? להראות שיש לך כסף ולהראות נדיב? כי אני למשל עוד לא נתקלתי בתורמי כסף למיניהם. טוב כרגע יש לי קשר כמעט רק עם סינים שהם סטודנטים כאן- בגרמניה- והם חוסכים כל יורו- אז אולי זו הסיבה. אתם יודעים מה אני אשאל אותם מחר (אם לא אשכח).
 

GnomeBubble

New member
בכל זאת, זה מסע התרמות די מרשים

זה מזכיר אולי את ההתגייסות ההמונית של האמריקאים לתרום דם (of all things) לצלב האדם. זה נראה באמת יותר כמו סולידריות, הזדהות, התחברות לאיזושהו רגש לאומי - ולא כמו שמירה על פנים.
 

אMור

New member
אם בסולידריות עסקינן -

רעידת האדמה הגיעה ב"טיימינג מושלם". חודשים ספורים לפני האולימפיאדה, כאשר הסינים מאוחדים אל מול עולם שלם שדורש את ראשם ומבזה אותם ואת הלפיד - הגיעה הזוועה הזו... בנוסף, לאמצעי התקשורת תפקיד מכריע בכל הקשור ליחסי הציבור האדירים שהרעש הזה קיבל ומקבל. סיפורים קורעי לב ותמונות לא מצונזרות מציפים את אתרי האינטרנט המרכזיים הקוראים לכולם לתרום. עדכון שפירסם ה- RCSC, Red Cross Society of China בנוגע לתרומות, נכון ל- 18 במאי: קרוב ל- 2 מיליארד יואן. רוב האתרים הרשמיים נצבעו בשחור ומפנים לתרומות היישר מדף הבית. מחמם את הלב לראות את כולם תורמים כפי יכולתם ומאיצים בחבריהם לתרום. אגב, למי שחושב להגיע לאיזור ולתרום פיזית מעצמו - אז כל איזור הרעש סומן כשטח סגור ומסוגר ולא ניתן להיכנס לשם עצמאית, אלא רק במסגרת רשמית של מגישי סיוע כאלה ואחרים. לבי עם עשרות אלפי הילדים שנקברו חיים תחת ההריסות במהלך שיעור בבית-הספר ומשפחותיהם.
 
למעלה