הצעה למשהו חדש

Rivendell

New member
הצעה למשהו חדש

ראיתי שעושים זאת בפורומים אחרים, וזה מצא חן בעיני... משחק שבו מישהו כותב כמה שורות מספר כלשהו, והאחרים צריכים לנחש מאיזה ספר. מה אתם אומרים? וצפי, האם זה בסדר מבחינת זכויות יוצרים? (בפורומים של מוזיקה עושים את זה לשירים, ואני חושבת שהדין הוא אותו הדין).
 

Rivendell

New member
יופי ../images/Emo140.gifהנה משהו מוכר יחסית

אני יודעת שחלק פה קראו את הספר הזה. "בגדיה מתעופפים בפראות, נמלטים מהארון המתרוקן, ואני לוחשת, השתגעת לגמרי, למה החבאת אותם? והיא מייבבת, חלמתי שהוא עוזב אותנו, לפני כמה ימים, אז לקחתי לו את הסנדלים, שלא יוכל ללכת בלי להגיד לי, אבל אני לא זוכרת מה עשיתי איתם, זה היה באמצע הלילה, הייתי חצי ישנה, ואני בוהה חזרת אונים בערימות הבגדים, אין מה לעשות, קללה רובצת על השלישיה הזאת, זה מה שאנחנו, שלישיה ולא משפחה, ואפילו לצאת מהבית יחד אנחנו לא מצליחים, ואני משתרעת מותשת על מיטתה, בוהה באדישות במאמציה...." מי שמצליח לפתור, שימשיך הלאה.
 

ציפי ג

New member
אוי ווי

קראתי את הספר, והוא עשה עלי רושם אדיר. בעל ואשה במקרה? ולהמשיך אמשיך מחר אם לא אכפת לך. אני צריכה לחפש ספר שלא תמצאו את הציטטות.
 
ניסיון שלי...

"there was no murder in politics. in politics, my dear fellow, you know, as well as I do, there are no men, but ideas -- no feelings, but interests; in politics we do not kill a man, we only remove an obstacle, that is all. "
 
הנה עוד אחד, מספר מאוד מפורסם.

"The torment was over. Even that day the healing would begin. The survivors of the people scattered over the coun- try--leaderless, lawless, foodless, like sheep without a shep- herd--the thousands who had fled by sea, would begin to return; the pulse of life, growing stronger and stronger, would beat again in the empty streets and pour across the vacant squares. Whatever destruction was done, the hand of the destroyer was stayed. All the gaunt wrecks, the black- ened skeletons of houses that stared so dismally at the sunlit grass of the hill, would presently be echoing with the ham- mers of the restorers and ringing with the tapping of their trowels. At the thought I extended my hands towards the sky and began thanking God. In a year, thought I--in a year. . ."
 

Boojie

New member
זה נשמע כמו

מלחמת העולמות, אבל אני לא מתחייבת, כי הראש שלי נורא כואב. כשזה יעבור, אני אחזור ואקרא את זה שוב...
 

ציפי ג

New member
והנה הקטע שלי

השמות מצונזרים. "ניגש לחלון והסתכל החוצה. מאחוריו צועק בנו. שוב משהו שונה משקיווה. הוא רצה לאכול בנחת את ארוחת הבוקר עם אשתו, והביא כמה נתחים יפים, אבל כשהחמוד צורח כך... הבית מלא אותו. הצמיד ראשו לשמשה. היא נגשה אליו. אולי אפשר לשאת אותו בידים, או לנדנד קצת? -שאל. שמעתי, כי כך עושים כשהקטנים צורחים. אתה התחל רק בזה - התקוממה הרעיה. ואז כבר לא נוכל לעסוק בשום דבר ורק נתרוצץ עמו ונדנד אותו. אבל אולי רק היום, כי זה יומו הראשון אצלנו! - ביקש. הלא עליו להרגיש טוב אצלנו. אגיד לך - פתחה אשת לפידות במרץ. לא נתחיל בזה. שמע האחות אמרה, שהכי טוב לתת לו לצרוח, ובלילות הראשונים יצרח בלי הרף. כנראה.. מיתנה את האמירה ושלחה מבט בבעלה. לפעמים אין זה כך. בשום פנים ואופן אין להרים אותו. הצריחות לא יזיקו לו. וכך יתרגל, שעל ידי צריחות לא משיגים דבר." המדיך להורות ולא של ד"ר ספוק. יש עוד פנינים בכגון דא בספר זה. אבל פנינה זו פשוט נחרטה במוחי, ולא במפתיע.
 

ציפי ג

New member
ולהלן פתרון חידתי

איש קטן לאן. ספר מעולה העוסק בחיי זוג צעיר, ממרומי המשרה, עד לחורבן האבטלה, בגרמניה בין מלחמות העולם. הספר מתאר חיים מאוד מגוונים של חברות שונות, כמו נטוריסטים, אנשי שעשועים, אנשי מסחר, וכמובן הזוג הצעיר ולבטיו. הקטע הזה כל כך לא הלם את דרך מחשבתי על ילדים, שהוא כל הזמן רודף אחרי.
 

שש שבע

New member
נו ברור,

שיש לך אינסטינקטים טבעיים ונורמאלים, מה שאין למי שכתב את הספר הזה, או לאמא מהזוג הצעיר ההוא. יש לנדנד ילדים, ויש לגשת אליהם כשהם בוכים, זו השפה היחידה שלהם, ילד שבוכה זקוק למשהו, גם תשומת לב היא צורך, ואם הורים לא מוכנים לזה, אז שיקחו בובת צעצוע, היא בשקט כל הזמן.
 

Rivendell

New member
עוד חידה שלי

קלאסיקה אמיתית... "Oh, look! here´s a big bee just tumbled out of an apple blossom!just think what a lovely place to live - in an apple blossom! Fancy going to sleep in it when the wind was rocking it. If I wasn´t a human girl I think I´d like to be a bee and live among the flowers. "yesterday you wanted to be a seagull," sniffed (---)"I think you are very fickle-minded. I told you to learn that prayer and not talk. but it seems impossible for you to stop talking if you´ve got somebody that will listen to you. So you go up to your room and learn it." דיי קל, אבל עדיין מקסים.
 

ביאנה

New member
אפשר להצטרף?../images/Emo24.gif

טוב אז קודם כל ברצוני להצהיר שהזכרון שלי עלוב ביותר
לכן כנראה שלא אצליח לפתור אף חידה מהחידות שלכם, אבל ארצה לתת שתי חידות משני ספרים מאוד פופולריים ומוכרים:
(השמות מצונזרים כמובן) 1." הוא התיישב לידה והתבונן בה. לאט לאט נרגע, וחזר לחשוב בצלילות. הוא הבין כי ---- היא כל חייו, וכל עוד תהיה לצידו , תחיה במחיצתו, לא יהיה זקוק לשום דבר נוסף. לידה גם הקור עזבו. ואולם, תוך כדי הזייתו שמע איזה רעש מוזר, כמו צלצול פעמון קטן. הרעש בא מתוך הגן, ודמה לצלצול של פעמון בקר בלילה, באזורי המרעה.------ הסתובב וראה מישהו הולך בגן." 2."רגליו של --- הוטחו בקרקע בעוצמה: רגלו הפצועה קרסה תחתיו והוא נפל קדימה: ידו הרפתה סוף סוף מגביע הטורניר. הוא הרים את ראשו. "איפה אנחנו?" שאל. ---- הניד את ראש. הוא קם זער ל---- לקום על רגליו, ושניהם הביטו סביב" הם עזבו לגמרי את שטח בית הספר: כנראה עברו קילומטרים- ואולי מאות קילומטרים- כי אפילו ההרים המקיפים את הטירה לא היו שם. במקום זאת הם עמדו בבית קברות חשוך וחנוק בצמחייה..." זה הכול.
השני ממש קל, הראשון הוא ספר שאני בטוחה שכולם קראו אבל הקטע עצמו שבחרתי הוא קצת מבלבל.
בהצלחה!
ביאנה
 
הקטע השני דומה ל..

אוריאן, שזה הספר שאני קוראת עכשיו וכמעט מסיימת אותו (כבר הרבה זמן שלא לקח לי כל כך הרבה זמן לסיים ספר. מה שהעבודה עושה לאנשים...), סתם זה מזכיר לי את זה אבל לא נראה לי שהוא לקוח משם... מה לעשות, גם לי אין ממש זכרון טוב בנוגע לספרים, אולי בגלל שכל ספר אני חווה ברגע הקריאה עצמו..
 
למעלה