הצליחו להרגיז אותי היום

Unicorn98

New member
ומה שעוד יותר מעצבן אותי,

שאני עכשיו נתפס פה כשמרן חסר תקנה. זה כמובן חטא גדול מאין כמוהו למציאות האישית שלי, כי לגוף הרעיון של פותחת השרשור אין לי כל התנגדות - להיפך. אני מזדהה עם השאיפות להצגת ההטרוגניות האתנית-דתית-מגדרית בישראל ולהפחתת האתנוצנטריות החזקה שקיימת במקומות שהיא קיימת בהם.
 

אור302

New member
אבל האין הצגת הטרוגניות נובעת מאידאולוגיה גם?

נניח שאני נותן ביטוי גם לגברים וגם לנשים. הרי אני מניח מראש שחלוקה כזאת היא רלוונטית ואני מתעלם, למשל, מחלוקה לפי גיל או צרכים רפואיים או גובה. נניח שיש ארגון שנאבק למען נשים אבל הוא מזניח חלוקה עדתית פנימית. אז נניח שהוא משתפר ולוקח גם את בחשבון אבל אז הוא מזניח גיל. אז נניח שהוא גם חושב על גיל, אבל הוא מגלה שמרוקאיות מבוגרות מצפון השפלה מעדיפות להניח את מצבן כפי שהוא כי יש להן זהות אינטרסים עם אשכנזים נמוכים מבקעת הכינרת. המצבים האלה בהחלט אפשריים עקרונית וכל חלוקה יכולה להימשך עד רמת האינדבדואל שתפרק כל ארגון. כשאתה מדבר על הטרוגניות אתנית למשל אתה מניח שזה קריטריון רלוונטי ובכך משדר אידאולוגיה. פעם לא דיברו על מגדר והיום זה קריטריון מוקדם לכל מיון. מי יודע, אולי גם הוא ייעלם, ואולי יצוץ משהו חדש. מי יודע איזה מגזר אנחנו מעלימים היום ואיזה מגזר אנחנו מייצרים מבלי שהוא יהיה קיים בכלל.
 

p i t e r פן

New member
זה פורום כותבי תזה ודוקטורט

והיא תלמידת דוקטורט. מה זאת אומרת "משלימים בקלות מדי"? אתה מציע למנוע ממנה לגלוש בפורום, כי רובנו לא מקבלים את דעותיה הפוליטיות? ז-ה עצוב.
 

להפתעתך

New member
בדיוק, זה פורום כותבי תזה ודוקטורט

וזה פורום ישראלי. אז מטבע הדברים רצוי להימנע מדיונים פוליטיים, בוודאי כאלו שלא קשורים ישירות ללימודי תזה ודוקטורט אלא לאג'נדה שאולי זוכה למקום בחוגים אקדמיים מסוימים אבל אינה חיונית לדיון בפורום. שוב, זה פורום ישראלי והייתי מצפה לקצת רגישות. אף אחד חוץ מכוכב הצפון לא מצרף לתגובות שלו חתימה כל כך פוליטית לצד ימין או לצד שמאל.
 

c0g

New member
../images/Emo13.gif

למרות שהתגובה שיעשעה אותי, את לא צודקת בהכרח. הפורום הזה הוא מקום להתייעצות ושיחה עם אנשים שדומים לשאר המשתתפים מבחינה מסוימת, והאמת שהדמיון די רופף. זה לא אומר שצריך להכניס את השיח התוקפני והאלים לעיתים של האקדמיה לפורום. אני גם חושב שהפורום הוא הזדמנות טובה לדבר על דברים שהם לא התיזה, וזה לגיטימי לחלוטין. זה פשוט ענין של הגדרה.
 
תוקפני ואלים ודאי שלא

אבל הוא התכוון ל"רגישות" במובן של "הדעות האלה פוגעות ברגשות הישראליים שלי".
 

c0g

New member
השיח המדעי שאני מכיר הרבה פעם כזה

הוא אמוציונלי מעבר למידה, ולפעמים ממש פוגעני. הוא גם מתייחס לרעיונות ולא לאנשים שמחזיקים בהם, בדרך כלל. לגבי פגיעות של רגשות לאומיים וההתאמה לאקדמיה, לא חסרים תחומים שבהם אפשר להסתדר בלי להיכנס ללאומיות ופוליטיקה. אולי הנושא יעלה פה ושם, אבל לא יהיה מרכזי כל כך.
 
זה רק כי את לא קוראת רשימות תפוצה מסוימות

של מדעי החברה בישראל. כמות הארס, התוקפנות והאלימות המוסווית היטב תחת ליברליות או רדיקליות (משתנה בהתאם ליום ולשעה ולשולח ההודעה) לא היו מביישות מגרש כדורגל. רק שברשימות התפוצה הן מנוסחות טוב יותר מאשר אצל האוהדים...
 
הובנתי כנראה לא נכון

לא התכוונתי שהשיח האקדמי הוא לא כזה, אלא שאני לא חושבת שבפורום צריך להיות שיח כזה ושב"רגישות" להפתעתך לא התכוון לזה אלא לכך שעצם ביטוי דעותיה או החתימה שלה וכו' פוגעים ברגשותיו כישראלי.
 

Unicorn98

New member
חס ושלום

אנא אל תשליך עליי את הפרשנות שלך. זהו פורום של כתיבה והחלפת דיעות מסוגים שונים. העובדה שדיעותיה עוברות כל כך בקלות היא שערורייתית בעיני. לרגע לא טענתי שצריך למנוע ממנה כתיבה, וממילא אפשרות זו אינה פרקטית. צריך להוקיע דיעות פוליטיות המאיימות על עצם קיומו של זה שאינו מסכים עימן. האם עשית זאת כבר?
 

p i t e r פן

New member
ברור שלא, וכרגע גם אין לי שום כוונה לעשות כן

א. איני מכיר את הדעות הפוליטיות של כוכב צפון לאשורן, ונכון לעכשיו אין לי שוב סיבה להניח שהן מאיימות עלי. ממה שהבנתי מהודעותיה בפורום עד כה, היא אנטי ציונית ופרו פלשתינאית. וואלה, המ, מצטער, לא מצליח להרגיש מאוים מזה. לא מסכים עמה, אבל לא יותר מזה. ב. איני בטוח שזה פורום להחלפת דעות מסוגים שונים. זהו פורום לכותבי תזה ודוקטורט. איני מוצא לנכון להפוך אותו לפורום התנגחויות פוליטיות והוקעות כאלה או אחרות של דעות שונות. זה יפגע במהות הפורום ויהפוך אותו לבלתי נסבל. בשביל ויכוחי סרק יש את פורום סטודנטים, לדוגמה. אני, באופן אישי, הייתי מעדיף להשאיר את הפורום הזה כמה שיותר נקי ומקצועי. אני נהנה מכך שאפשר לקרוא כאן (גם) את הודעותיה של כוכב צפון מבלי לעבור לדום מתוח ולהגיב לכל הודעתה, רק מכיוון שחתימתה אינה מוצאת חן בעיני. ובאופן כללי יותר - "להוקיע"? אני מבין את הרצון לדון, להתווכח, להתעמת, לנסות לשכנע, אבל להוקיע? מילה כ"כ חריפה וכ"כ לא יעילה, בסופו של דבר (כי מה, נראה לך שבכך שתוקיע את כוכב צפון תשכנע אותה לעבור להתגורר בהתנחלות או משהו דומה? למה תועיל ההוקעה, מעבר ליצירת אנטגוניזם?).
 

נברא

New member
מזדהה עם כל תגובותיך.

לעניות דעתי, בשום מקום בעולם לא היו מקבלים עמדות כאלו בשוויון נפש. אנומליות מסוג זה שמורות, לצערי, רק לעם היהודי.
 

c0g

New member
חסרים אמריקאים שקוראים לחיסול אמריקה?

רק כדוגמא. אני מצטער, אבל אנומליות מסוג זה לא שמורות לאף אחד.
 

להפתעתך

New member
לא באוניברסיטאות אמריקניות

למרות שהם יכולים להזדהות נורא עם אירופאים שקוראים לחיסול אמריקה בדרכים לא ישירות (כגון "ביטול מעמדה כשוטר עולמי" כי הם כמובן הוכיחו לאורך כל ההיסטוריה שהם טובים יותר בזה). שנאת הזהות הלאומית או התבטלות בפני האחר (ולא שההפך הוא התנשאות ושלילת האחר) היא אכן תופעה נפוצה הרבה יותר בעם היהודי בהשוואה לכל עם אחר.
 
למעלה