פרוזדור האיילון זה לב הרשת הרכבתית במדינה ואין שום
תשווה בין הפיכתה של תחנת ההגנה והרצליה לתחנות קצה לבין
הוספת המסילה הרביעית. זה כמו שתשווה ביו זבוב לפיל. כבר היום מבצעים בהרצליה שינויים. למה לא לבצע בה שינויים לתחנת קצה? למה לא לבצע בהגנה שינויים כאלה?
למה ללכת על הפיתרון הכי קשה ומפלצתי של הסטת מי האיילון? כולם השתגעו במדינה?
פרוזדור האיילון זה לב הרשת הרכבתית במדינה ואין שום
תחליף מעשי למסילה הרביעית.
הפיכת תחנות ההגנה והרצליה (שים לב באיזו מהירות שוכנעת להחליף את תחנת האוניברסיטה בתחנת הרצליה...) לתחנות קצה תביא את רכבת ישראל למצב דומה לזה שהייתה בו כאשר היו בתל אביב שתי תחנות קצה. אתה מציע אפילו דבר יותר גרוע - אחת מתחנות הקצה בכלל לא בתל אביב.
"רעיון השאטל" שלך לא ישים ולא יעמוד במבחן המציאות. אי אפשר לבסס רשת רכבתית על החלפת רכבות של מסת נוסעים כזו. אתה מציע שמאות, אם לא אלפי, נוסעים יצטרכו בבת אחת ובמקביל להחליף רכבות.
רעיון שלחלוטין מנותק מהמציאות.
לעיתים למדינה אין ברירה אלא להשקיע בפרויקטי תשתית יקרים, מורכבים ומסובכים. פרויקט המסילה הרביעית באיילון זה אחד מהפרויקטים ההכרחיים הללו.
יחד עם פרויקט החישמול זה הפרויקט החשוב ביותר עבור הרשת של רכבת ישראל ואחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים ביותר למדינה.
אין לו תחליף ואת החסרון שלו כבר מרגישים.
המסילה הרביעית באיילון עברה את נקודת האל חזור.
וכבר אין שאלה לגבי הקמתה. היא תקום, כי אי אפשר בלעדיה.