המסילה הרביעית באיילון אושרה בות"ל

מצב
הנושא נעול.
יש לי רעיון אחר לרכבת ישראל: להכריז שתחנת האוניברסיטה ותחנת

המסילה הרביעית באיילון אושרה בות"ל
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001231147
יש לי רעיון אחר לרכבת ישראל: להכריז שתחנת האוניברסיטה ותחנת
ההגנה הן תחנות קצה סופיות: ההגנה היא תחנת קצה לרכבות שבאות מדרום והאוניברסיטה היא תחנת קצה סופית לרכבות שבאות מצפון.

רכבת ישראל תפעיל בשלושת המסילות שבין התחנות האלה רכבות שאטל בתדירות של חמש דקות והנסיעה בהן תהיה בחינם.

רכבות השאטל ייסעו הלוך ושוב כל היממה מהאוניברסיטה להגנה ומההגנה לאוניברסיטה ויעצרו גם בתחנות שביניהן.

ואז לא יהיה צורך במסילה רביעית, חמישית, שישית באיילון כמו שכתוב בכתבה.
 
איך מבחינה תפעולית תחנת האוניברסיטה יכולה לשמש תחנת קצה

יש לי רעיון אחר לרכבת ישראל: להכריז שתחנת האוניברסיטה ותחנת
ההגנה הן תחנות קצה סופיות: ההגנה היא תחנת קצה לרכבות שבאות מדרום והאוניברסיטה היא תחנת קצה סופית לרכבות שבאות מצפון.

רכבת ישראל תפעיל בשלושת המסילות שבין התחנות האלה רכבות שאטל בתדירות של חמש דקות והנסיעה בהן תהיה בחינם.

רכבות השאטל ייסעו הלוך ושוב כל היממה מהאוניברסיטה להגנה ומההגנה לאוניברסיטה ויעצרו גם בתחנות שביניהן.

ואז לא יהיה צורך במסילה רביעית, חמישית, שישית באיילון כמו שכתוב בכתבה.
איך מבחינה תפעולית תחנת האוניברסיטה יכולה לשמש תחנת קצה
ועוד לכל הקווים מצפון וכן ל"שאטל" שאתה מציע?
היכן הרכבות יחנו?
ואותה שאלה רלוונטית גם לתחנת ההגנה לגבי הקווים מדרום + "השאטל".

זאת מבלי להתייחס ל"איכות" השירות שאתה מציע...
 
מסדרים את כל הקווים מחדש. תחשוב שמחר בבוקר כל המסילות שבין

איך מבחינה תפעולית תחנת האוניברסיטה יכולה לשמש תחנת קצה
ועוד לכל הקווים מצפון וכן ל"שאטל" שאתה מציע?
היכן הרכבות יחנו?
ואותה שאלה רלוונטית גם לתחנת ההגנה לגבי הקווים מדרום + "השאטל".

זאת מבלי להתייחס ל"איכות" השירות שאתה מציע...
מסדרים את כל הקווים מחדש. תחשוב שמחר בבוקר כל המסילות שבין
התחנות האלה מוצפות כי ירד גשם בלילה 10 שעות רצוף בתל אביב. רכבת ישראל מיד בבוקר מסדרת את כל הרכבות שלה לפי ההצעה שלי. השאטלים שאני מציע היא תעשה באוטובוסים בגלל ההצפה.

מה הבעיה לרכבות שאטל לנסוע הלוך ושוב בין התחנות שם? כמה רכבות צריך בשביל זה? רק שניים. אחד נוסע צפונה ואחד דרומה. השאטלים מגיעים לתחנות הקצה שהצעתי ואז נוסעים הפוך. כך לכל אורך היממה. כמה בלאי זה יעשה לרכבות האלה? כלום. מידי פעם יחליפו את שני הרכבות בשני רכבות אחרות לצורך טיפולים.
 
רכבות צריכות מקום לחנות בתחנת קצה

מסדרים את כל הקווים מחדש. תחשוב שמחר בבוקר כל המסילות שבין
התחנות האלה מוצפות כי ירד גשם בלילה 10 שעות רצוף בתל אביב. רכבת ישראל מיד בבוקר מסדרת את כל הרכבות שלה לפי ההצעה שלי. השאטלים שאני מציע היא תעשה באוטובוסים בגלל ההצפה.

מה הבעיה לרכבות שאטל לנסוע הלוך ושוב בין התחנות שם? כמה רכבות צריך בשביל זה? רק שניים. אחד נוסע צפונה ואחד דרומה. השאטלים מגיעים לתחנות הקצה שהצעתי ואז נוסעים הפוך. כך לכל אורך היממה. כמה בלאי זה יעשה לרכבות האלה? כלום. מידי פעם יחליפו את שני הרכבות בשני רכבות אחרות לצורך טיפולים.
רכבות צריכות מקום לחנות בתחנת קצה
היכן יחנו כל הרכבות מהצפון וכל הרכבות מהדרום.
בתחנת האוניברסיטה אין שום תשתית לשמש כתחנת קצה. והקיבולת של תחנת ההגנה כתחנת קצה מוגבלת ביותר, במיוחד כאשר מדובר ברכבות מדרום.
בשביל לשמש כתחנת קצה להרבה רכבות יש צורך במסילות דיור.
גם אם מסילות האיילון יהיו מוצפות, תחנת האוניברסיטה לא תשמש כתחנת קצה. התחנה שתשמש תחנת קצה במקרה כזה תהיה תחנת הרצליה וסביר להניח שאת השירות מכיוון הוד השרון יבטלו עד אשר מסילות האיילון תושמשנה מחדש.

ובשביל להפעיל "שאטלים" בתדירות כפי שציינת יש צורך ביותר משתי רכבות.
 
אז תבחן את ההצעה שלי מהרצליה ועד לתחנת ההגנה. מהוד השרון

רכבות צריכות מקום לחנות בתחנת קצה
היכן יחנו כל הרכבות מהצפון וכל הרכבות מהדרום.
בתחנת האוניברסיטה אין שום תשתית לשמש כתחנת קצה. והקיבולת של תחנת ההגנה כתחנת קצה מוגבלת ביותר, במיוחד כאשר מדובר ברכבות מדרום.
בשביל לשמש כתחנת קצה להרבה רכבות יש צורך במסילות דיור.
גם אם מסילות האיילון יהיו מוצפות, תחנת האוניברסיטה לא תשמש כתחנת קצה. התחנה שתשמש תחנת קצה במקרה כזה תהיה תחנת הרצליה וסביר להניח שאת השירות מכיוון הוד השרון יבטלו עד אשר מסילות האיילון תושמשנה מחדש.

ובשביל להפעיל "שאטלים" בתדירות כפי שציינת יש צורך ביותר משתי רכבות.
אז תבחן את ההצעה שלי מהרצליה ועד לתחנת ההגנה. מהוד השרון
יש מסילה חדשה להרצליה דרך רעננה. אז זה גם מתאים. עד שיפעילו אותה הרכבות מהוד השרון יכולות לנסוע לתחנת הרצליה. כמה זמן זה במקום לנסוע לאוניברסיטה? דקה נסיעה? פחות? מהאוניברסיטה להרצליה זה עיכוב זניח וזה גם עד שיפעילו את המסילה החדשה ברעננה.

את רכבות השאטלים יגדילו לארבע. שניים לצפון ושניים לדרום מהרצליה ועד לתחנת ההגנה. כמה כבר הרכבת הזמנית מהוד השרון תפריע להם?
 
כשתיפתח המסילה להרצליה דרך רעננה, הוד השרון כבר לא תהיה תחנת

אז תבחן את ההצעה שלי מהרצליה ועד לתחנת ההגנה. מהוד השרון
יש מסילה חדשה להרצליה דרך רעננה. אז זה גם מתאים. עד שיפעילו אותה הרכבות מהוד השרון יכולות לנסוע לתחנת הרצליה. כמה זמן זה במקום לנסוע לאוניברסיטה? דקה נסיעה? פחות? מהאוניברסיטה להרצליה זה עיכוב זניח וזה גם עד שיפעילו את המסילה החדשה ברעננה.

את רכבות השאטלים יגדילו לארבע. שניים לצפון ושניים לדרום מהרצליה ועד לתחנת ההגנה. כמה כבר הרכבת הזמנית מהוד השרון תפריע להם?
כשתיפתח המסילה להרצליה דרך רעננה, הוד השרון כבר לא תהיה תחנת
קצה, מה אתה מבקש שאני אבחן? כיצד יסעו מתחנת בני ברק ותחנות פתח תקוה דרך כפר סבא ורעננה להרצליה כדי להגיע לתל אביב?
או שאתה מתכוון לפיצול כאשר הרכבות מכפר סבא והוד השרון יסעו להרצליה דרך רעננה והרכבות מראש העין, פתח תקוה ובני ברק יסעו להרצליה דרך מסילת הירקון, מה שיחייב יותר מקום בהרצליה ליותר רכבות?
למה אתה חותר? לפרק את הרשת הרכבתית לרסיסים שיבריחו את הנוסעים ממנה?
הכל בשם המאבק הקדוש במסילה הרביעית באיילון שכיום כבר ברור שאי אפשר להמשיך לפתח את הרשת המסילתית במדינה בלעדיה?
גם אם היה אפשר לבצע חלק ממה שאתה אומר, ההצעה שלך קוברת את הרכבת כאמצעי תחבורה יעיל ולא מאפשרת שום פיתוח שלה.
אפילו אי אפשר לומר שאתה מסתכל על הטווח הקצר על חשבון הטווח הארוך, אתה מסתכל על מצב שאפילו היום כבר לא קיים, כי כבר כיום החוסר במסילה הרביעית מורגש היטב בפעילות הרשת המסילתית במדינה.
 
תקרא את הכתבה: המסילה הרביעית זה בולשיט. צריך 6 היום.

כשתיפתח המסילה להרצליה דרך רעננה, הוד השרון כבר לא תהיה תחנת
קצה, מה אתה מבקש שאני אבחן? כיצד יסעו מתחנת בני ברק ותחנות פתח תקוה דרך כפר סבא ורעננה להרצליה כדי להגיע לתל אביב?
או שאתה מתכוון לפיצול כאשר הרכבות מכפר סבא והוד השרון יסעו להרצליה דרך רעננה והרכבות מראש העין, פתח תקוה ובני ברק יסעו להרצליה דרך מסילת הירקון, מה שיחייב יותר מקום בהרצליה ליותר רכבות?
למה אתה חותר? לפרק את הרשת הרכבתית לרסיסים שיבריחו את הנוסעים ממנה?
הכל בשם המאבק הקדוש במסילה הרביעית באיילון שכיום כבר ברור שאי אפשר להמשיך לפתח את הרשת המסילתית במדינה בלעדיה?
גם אם היה אפשר לבצע חלק ממה שאתה אומר, ההצעה שלך קוברת את הרכבת כאמצעי תחבורה יעיל ולא מאפשרת שום פיתוח שלה.
אפילו אי אפשר לומר שאתה מסתכל על הטווח הקצר על חשבון הטווח הארוך, אתה מסתכל על מצב שאפילו היום כבר לא קיים, כי כבר כיום החוסר במסילה הרביעית מורגש היטב בפעילות הרשת המסילתית במדינה.
תקרא את הכתבה: המסילה הרביעית זה בולשיט. צריך 6 היום.
ההצעה שלי היא האפשרות היחידה. לא יעשו מסילה חמישית ולא שישית שם. יעשו רק רביעית והכתבה אומרת שהיא לא מספיקה.
 
ממש לא. את החמישית והשישית לא צריך היום וכנראה גם לא בעוד

תקרא את הכתבה: המסילה הרביעית זה בולשיט. צריך 6 היום.
ההצעה שלי היא האפשרות היחידה. לא יעשו מסילה חמישית ולא שישית שם. יעשו רק רביעית והכתבה אומרת שהיא לא מספיקה.
ממש לא. את החמישית והשישית לא צריך היום וכנראה גם לא בעוד
עשר שנים.
את הרביעית היה צריך כבר בתחילת העשור הנוכחי, כי הרביעית היא לא רק רביעית אלא בראש וראשונה מסילה שניה למסילה שכיום היא מסילה בודדת.
והכפלת המסילה הבודדת זה ממש לא בולשיט וזה יאפשר הרבה שיפורי שירות שכיום לא ניתנים לביצוע.
התכנון של המסילה הרביעית הוא כזה שיאפשר את הגדלת השירות גם בזוג המסילות הקיים, מעבר לשיפור העצום שבהכפלת מסילה בודדת.

בחמישית ובשישית, לעומת זאת, לא יהיה צורך לפני שמסילות החוף תוכפלנה ויתווספו עוד קווים חדשים מהצפון ומהדרום, כך שכשמדברים עליהן מתכוונים למעשה ל-2040 והלאה.

ההצעה שלך היא כלל לא אפשרות. היא מתכון בטוח לניוון הרכבת ולהחזרתה שלושים שנה לאחור. מלבד זאת שהיא לא ישימה.
 
חלקים מההצעה שלי כבר מתוכננים גם ככה. באיזה מתכונת אתה חושב

ממש לא. את החמישית והשישית לא צריך היום וכנראה גם לא בעוד
עשר שנים.
את הרביעית היה צריך כבר בתחילת העשור הנוכחי, כי הרביעית היא לא רק רביעית אלא בראש וראשונה מסילה שניה למסילה שכיום היא מסילה בודדת.
והכפלת המסילה הבודדת זה ממש לא בולשיט וזה יאפשר הרבה שיפורי שירות שכיום לא ניתנים לביצוע.
התכנון של המסילה הרביעית הוא כזה שיאפשר את הגדלת השירות גם בזוג המסילות הקיים, מעבר לשיפור העצום שבהכפלת מסילה בודדת.

בחמישית ובשישית, לעומת זאת, לא יהיה צורך לפני שמסילות החוף תוכפלנה ויתווספו עוד קווים חדשים מהצפון ומהדרום, כך שכשמדברים עליהן מתכוונים למעשה ל-2040 והלאה.

ההצעה שלך היא כלל לא אפשרות. היא מתכון בטוח לניוון הרכבת ולהחזרתה שלושים שנה לאחור. מלבד זאת שהיא לא ישימה.
חלקים מההצעה שלי כבר מתוכננים גם ככה. באיזה מתכונת אתה חושב
שיתכננו את העיגול שעובר בראש העין, בפ"ת, בבני ברק, בהוד השרון, ברעננה ובהרצליה? מי תהיה תחנת ההתחלה והסוף בעיגול הזה? רק הרצליה. אז הרצליה תהיה כבר תחנת קצה פנימית לעיגול ותחנת קצה לרכבות שבאות מצפון.

תסביר לי גם למה צריך שהקו המהיר לירושלים יתחיל בהרצליה ולא בתחנת ההגנה. כדי להעמיס יותר על שלושת מסילות האיילון?
 
הרצליה לא מתוכננת להיות תחנת הקצה ללולאה

חלקים מההצעה שלי כבר מתוכננים גם ככה. באיזה מתכונת אתה חושב
שיתכננו את העיגול שעובר בראש העין, בפ"ת, בבני ברק, בהוד השרון, ברעננה ובהרצליה? מי תהיה תחנת ההתחלה והסוף בעיגול הזה? רק הרצליה. אז הרצליה תהיה כבר תחנת קצה פנימית לעיגול ותחנת קצה לרכבות שבאות מצפון.

תסביר לי גם למה צריך שהקו המהיר לירושלים יתחיל בהרצליה ולא בתחנת ההגנה. כדי להעמיס יותר על שלושת מסילות האיילון?
הרצליה לא מתוכננת להיות תחנת הקצה ללולאה
תחנות הקצה לקו הלולאתי מתוכננות להיות משה דיין ואשקלון.
הקו המהיר לירושלים צריך לקשר בין שתי הערים הגדולות במדינה ושניים משלושת המטרופולינים הגדולים במדינה ומעבר לכך (בתכנון הסופי עד כרמיאל, כלומר גם עד המטרופולין השלישי). תחנת ההגנה היא אחת משתי התחנות הפחות מבוקשות בתל אביב ושתי התחנות הכי מבוקשות הן דווקא שתי התחנות האמצעיות. לכן ראוי וצריך שהקו שמקשר בין ירושלים לתל אביב יגיע גם לתחנות השלום וסבידור-מרכז.
תשווה את הביקוש לקו 480 לעומת 405 ותקבל תשובה לשאלתך.
כפי שאי אפשר בלי קו 480, כך אי אפשר בלי תחנות סבידור והשלום בקו המהיר לירושלים.
 
למה לא? תעמיס על מסילות האיילון גם את הקו המהיר לירושלים

הרצליה לא מתוכננת להיות תחנת הקצה ללולאה
תחנות הקצה לקו הלולאתי מתוכננות להיות משה דיין ואשקלון.
הקו המהיר לירושלים צריך לקשר בין שתי הערים הגדולות במדינה ושניים משלושת המטרופולינים הגדולים במדינה ומעבר לכך (בתכנון הסופי עד כרמיאל, כלומר גם עד המטרופולין השלישי). תחנת ההגנה היא אחת משתי התחנות הפחות מבוקשות בתל אביב ושתי התחנות הכי מבוקשות הן דווקא שתי התחנות האמצעיות. לכן ראוי וצריך שהקו שמקשר בין ירושלים לתל אביב יגיע גם לתחנות השלום וסבידור-מרכז.
תשווה את הביקוש לקו 480 לעומת 405 ותקבל תשובה לשאלתך.
כפי שאי אפשר בלי קו 480, כך אי אפשר בלי תחנות סבידור והשלום בקו המהיר לירושלים.
למה לא? תעמיס על מסילות האיילון גם את הקו המהיר לירושלים
וגם את הקו הלולאתי של השרון ואחרי זה תבכה שצריך מסילה רביעית באיילון כבר בשנת 2,010.

איפה ההיגיון בזה?

מה שאמרת על שתי התחנות האמצעיות רק מחזק את ההצעה שלי. אל תאפשר לשתי התחנות האלה לתקוע את התנועה באיילון. אם הן הגורמות העיקריות ללחץ באיילון ההצעה שלי פותרת את הבעיה הזאת. הנוסעים שלהם ייסעו בחינם במשך חצי דקה לתחנת ההגנה ומשם ייסעו לירושלים או לראשון לציון.
 
הן לא הגורמות העיקריות ללחץ באיילון, הן שתי תחנות הרכבת

למה לא? תעמיס על מסילות האיילון גם את הקו המהיר לירושלים
וגם את הקו הלולאתי של השרון ואחרי זה תבכה שצריך מסילה רביעית באיילון כבר בשנת 2,010.

איפה ההיגיון בזה?

מה שאמרת על שתי התחנות האמצעיות רק מחזק את ההצעה שלי. אל תאפשר לשתי התחנות האלה לתקוע את התנועה באיילון. אם הן הגורמות העיקריות ללחץ באיילון ההצעה שלי פותרת את הבעיה הזאת. הנוסעים שלהם ייסעו בחינם במשך חצי דקה לתחנת ההגנה ומשם ייסעו לירושלים או לראשון לציון.
הן לא הגורמות העיקריות ללחץ באיילון, הן שתי תחנות הרכבת
המבוקשות ביותר בישראל ובפער עצום מכל שאר התחנות.
הרכבת צריכה לתת מענה לביקוש הזה ואחד הגורמים העיקריים ללחץ זה החוסר במסילה הרביעית.
אתה הופך את היוצרות ומתייחס לביקוש כגורם ללחץ ולא לחוסר בתשתית.
התשתית צריכה לשרת את הביקוש ולא הביקוש צריך להתכופף בפני החוסר בתשתית.

שים לב מה קורה כאשר קו הרבה פחות מבוקש מהקו המהיר לירושלים, קו הראשונים, מקוצר עד לתחנת ההגנה כפי שהיה לפני מספר שנים או עד ללוד כפי שקורה היום.
הביקוש לא מוכן להתנהל לפי הכללים שאתה רוצה להכתיב לו.

להחלפות יש הגיון כאשר לא מדובר בציר הביקוש המרכזי. תחנות סבידור-מרכז והשלום אלה התחנות המרכזיות בתל אביב ובמדינה. ליצור מערכת שמחייבת את רוב הביקוש לבצע החלפה זה לא הגיוני וגם התשתיות לא מסוגלות להכיל זאת. כפי ש Bus Nerd כתב, לא רק תשתית המסילות, אלא גם תשתית הרציפים.
לא בכדי הרכבת משקיעה בהקמת כניסות ויציאות נוספות דווקא בתחנות סבידור-מרכז והשלום.
 
תשווה בין הפיכתה של תחנת ההגנה והרצליה לתחנות קצה לבין

הן לא הגורמות העיקריות ללחץ באיילון, הן שתי תחנות הרכבת
המבוקשות ביותר בישראל ובפער עצום מכל שאר התחנות.
הרכבת צריכה לתת מענה לביקוש הזה ואחד הגורמים העיקריים ללחץ זה החוסר במסילה הרביעית.
אתה הופך את היוצרות ומתייחס לביקוש כגורם ללחץ ולא לחוסר בתשתית.
התשתית צריכה לשרת את הביקוש ולא הביקוש צריך להתכופף בפני החוסר בתשתית.

שים לב מה קורה כאשר קו הרבה פחות מבוקש מהקו המהיר לירושלים, קו הראשונים, מקוצר עד לתחנת ההגנה כפי שהיה לפני מספר שנים או עד ללוד כפי שקורה היום.
הביקוש לא מוכן להתנהל לפי הכללים שאתה רוצה להכתיב לו.

להחלפות יש הגיון כאשר לא מדובר בציר הביקוש המרכזי. תחנות סבידור-מרכז והשלום אלה התחנות המרכזיות בתל אביב ובמדינה. ליצור מערכת שמחייבת את רוב הביקוש לבצע החלפה זה לא הגיוני וגם התשתיות לא מסוגלות להכיל זאת. כפי ש Bus Nerd כתב, לא רק תשתית המסילות, אלא גם תשתית הרציפים.
לא בכדי הרכבת משקיעה בהקמת כניסות ויציאות נוספות דווקא בתחנות סבידור-מרכז והשלום.
תשווה בין הפיכתה של תחנת ההגנה והרצליה לתחנות קצה לבין
הוספת המסילה הרביעית. זה כמו שתשווה ביו זבוב לפיל. כבר היום מבצעים בהרצליה שינויים. למה לא לבצע בה שינויים לתחנת קצה? למה לא לבצע בהגנה שינויים כאלה?
למה ללכת על הפיתרון הכי קשה ומפלצתי של הסטת מי האיילון? כולם השתגעו במדינה?
 
פרוזדור האיילון זה לב הרשת הרכבתית במדינה ואין שום

תשווה בין הפיכתה של תחנת ההגנה והרצליה לתחנות קצה לבין
הוספת המסילה הרביעית. זה כמו שתשווה ביו זבוב לפיל. כבר היום מבצעים בהרצליה שינויים. למה לא לבצע בה שינויים לתחנת קצה? למה לא לבצע בהגנה שינויים כאלה?
למה ללכת על הפיתרון הכי קשה ומפלצתי של הסטת מי האיילון? כולם השתגעו במדינה?
פרוזדור האיילון זה לב הרשת הרכבתית במדינה ואין שום
תחליף מעשי למסילה הרביעית.
הפיכת תחנות ההגנה והרצליה (שים לב באיזו מהירות שוכנעת להחליף את תחנת האוניברסיטה בתחנת הרצליה...) לתחנות קצה תביא את רכבת ישראל למצב דומה לזה שהייתה בו כאשר היו בתל אביב שתי תחנות קצה. אתה מציע אפילו דבר יותר גרוע - אחת מתחנות הקצה בכלל לא בתל אביב.
"רעיון השאטל" שלך לא ישים ולא יעמוד במבחן המציאות. אי אפשר לבסס רשת רכבתית על החלפת רכבות של מסת נוסעים כזו. אתה מציע שמאות, אם לא אלפי, נוסעים יצטרכו בבת אחת ובמקביל להחליף רכבות.
רעיון שלחלוטין מנותק מהמציאות.

לעיתים למדינה אין ברירה אלא להשקיע בפרויקטי תשתית יקרים, מורכבים ומסובכים. פרויקט המסילה הרביעית באיילון זה אחד מהפרויקטים ההכרחיים הללו.
יחד עם פרויקט החישמול זה הפרויקט החשוב ביותר עבור הרשת של רכבת ישראל ואחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים ביותר למדינה.
אין לו תחליף ואת החסרון שלו כבר מרגישים.
המסילה הרביעית באיילון עברה את נקודת האל חזור.
וכבר אין שאלה לגבי הקמתה. היא תקום, כי אי אפשר בלעדיה.
 
אכן ניתוק כמו שהוצע מחזיר את הרכבת משהו כמו 30 שנה אחורה

פרוזדור האיילון זה לב הרשת הרכבתית במדינה ואין שום
תחליף מעשי למסילה הרביעית.
הפיכת תחנות ההגנה והרצליה (שים לב באיזו מהירות שוכנעת להחליף את תחנת האוניברסיטה בתחנת הרצליה...) לתחנות קצה תביא את רכבת ישראל למצב דומה לזה שהייתה בו כאשר היו בתל אביב שתי תחנות קצה. אתה מציע אפילו דבר יותר גרוע - אחת מתחנות הקצה בכלל לא בתל אביב.
"רעיון השאטל" שלך לא ישים ולא יעמוד במבחן המציאות. אי אפשר לבסס רשת רכבתית על החלפת רכבות של מסת נוסעים כזו. אתה מציע שמאות, אם לא אלפי, נוסעים יצטרכו בבת אחת ובמקביל להחליף רכבות.
רעיון שלחלוטין מנותק מהמציאות.

לעיתים למדינה אין ברירה אלא להשקיע בפרויקטי תשתית יקרים, מורכבים ומסובכים. פרויקט המסילה הרביעית באיילון זה אחד מהפרויקטים ההכרחיים הללו.
יחד עם פרויקט החישמול זה הפרויקט החשוב ביותר עבור הרשת של רכבת ישראל ואחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים ביותר למדינה.
אין לו תחליף ואת החסרון שלו כבר מרגישים.
המסילה הרביעית באיילון עברה את נקודת האל חזור.
וכבר אין שאלה לגבי הקמתה. היא תקום, כי אי אפשר בלעדיה.
אכן ניתוק כמו שהוצע מחזיר את הרכבת משהו כמו 30 שנה אחורה
כלומר הופך את מסילות איילון מהלב הפועם של הרשת הרכבתית למעין מטרד שצריך לעבור. לא צריך להכנס לפאניקה וללכת ישר על הפתרון שהוא פחות או יותר הרדמה של הרכבת.
צריך פשוט להוסיף מסילה רביעית (וחמישית ושישית באותה הזדמנות), על אף המורכבות והקושי. מאמין שיהיה פרוייקט פחות מורכב ויקר מ A1.
 
החמישית והשישית לא יוספו באותה הזדמנות ואין צורך שיוספו

אכן ניתוק כמו שהוצע מחזיר את הרכבת משהו כמו 30 שנה אחורה
כלומר הופך את מסילות איילון מהלב הפועם של הרשת הרכבתית למעין מטרד שצריך לעבור. לא צריך להכנס לפאניקה וללכת ישר על הפתרון שהוא פחות או יותר הרדמה של הרכבת.
צריך פשוט להוסיף מסילה רביעית (וחמישית ושישית באותה הזדמנות), על אף המורכבות והקושי. מאמין שיהיה פרוייקט פחות מורכב ויקר מ A1.
החמישית והשישית לא יוספו באותה הזדמנות ואין צורך שיוספו
באותה הזדמנות.
לא צריך לחבר בין פרויקט המסילה הרביעית לפרויקט המסילות החמישית והשישית.
כיום לא מתקיימים בכלל התנאים לכך שהמסילות החמישית והשישית יהיו אפקטיביות ויש עוד הרבה פרויקטים אחרים לבצע לפני כן.
מדובר בשני פרויקטים שונים ונפרדים שגם אין תלות ביניהם.
 
יהיה הרבה יותר זול ומהיר אם יעשו אותן ביחד

החמישית והשישית לא יוספו באותה הזדמנות ואין צורך שיוספו
באותה הזדמנות.
לא צריך לחבר בין פרויקט המסילה הרביעית לפרויקט המסילות החמישית והשישית.
כיום לא מתקיימים בכלל התנאים לכך שהמסילות החמישית והשישית יהיו אפקטיביות ויש עוד הרבה פרויקטים אחרים לבצע לפני כן.
מדובר בשני פרויקטים שונים ונפרדים שגם אין תלות ביניהם.
יהיה הרבה יותר זול ומהיר אם יעשו אותן ביחד
עדיף לדעתי לאחד בין הפרוייקטים בשביל החסכון בעלויות ובלוחות הזמנים (לעומת שני פרוייקטים שונים בזמנים שונים).
 
לא יהיה יותר זול ומהיר, מכיוון שמדובר בשני פרויקטים שונים

יהיה הרבה יותר זול ומהיר אם יעשו אותן ביחד
עדיף לדעתי לאחד בין הפרוייקטים בשביל החסכון בעלויות ובלוחות הזמנים (לעומת שני פרוייקטים שונים בזמנים שונים).
לא יהיה יותר זול ומהיר, מכיוון שמדובר בשני פרויקטים שונים
לגמרי. פרויקט המסילה הרביעית יתבצע בתעלת האיילון. פרויקט המסילות החמישית והשישית זה פרויקט מינהור.
איחוד של שני הפרויקטים רק ידחה את המסילה הרביעית בעוד שני עשורים ואין בו שום הגיון הנדסי.
וגם מבחינה תחבורתית ומבחינת הביקוש אין צורך ששני הפרויקטים יתבצעו במקביל. בעשור הקרוב לא יהיה צורך במסילות החמישית והשישית והרשת המסילתית כלל לא מוכנה לקליטה שלהן.
במסילות אלה יהיה צורך רק לאחר החישמול של הרשת, הכפלת (ריבוע) מסילות החוף, הרחבת תחנת נתב"ג ופתיחת קווים חדשים בצפון ובדרום.
ויש בפורום אנשים שלדעתם גם אז לא יהיה צורך ממשי בשתי המסילות הנוספות.
 
הייתי בטוח שהם היו צריכים להיות בתוואי דומה

לא יהיה יותר זול ומהיר, מכיוון שמדובר בשני פרויקטים שונים
לגמרי. פרויקט המסילה הרביעית יתבצע בתעלת האיילון. פרויקט המסילות החמישית והשישית זה פרויקט מינהור.
איחוד של שני הפרויקטים רק ידחה את המסילה הרביעית בעוד שני עשורים ואין בו שום הגיון הנדסי.
וגם מבחינה תחבורתית ומבחינת הביקוש אין צורך ששני הפרויקטים יתבצעו במקביל. בעשור הקרוב לא יהיה צורך במסילות החמישית והשישית והרשת המסילתית כלל לא מוכנה לקליטה שלהן.
במסילות אלה יהיה צורך רק לאחר החישמול של הרשת, הכפלת (ריבוע) מסילות החוף, הרחבת תחנת נתב"ג ופתיחת קווים חדשים בצפון ובדרום.
ויש בפורום אנשים שלדעתם גם אז לא יהיה צורך ממשי בשתי המסילות הנוספות.
הייתי בטוח שהם היו צריכים להיות בתוואי דומה
אבל מהתיאור שלך עושה רושם שאין יתרון גדול לאיחוד הפרוייקטים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה