האם הא-מיניות שלכם מוחלטת ?

  • פותח הנושא RieM
  • פורסם בתאריך

מקמיקא

New member
אני לא יודע...

אני חושב שאי אפשר לדעת בלי לנסות. אפילו אם לא לנסות כל הדרך, אלא רק להגיע למצב שבו היית יכול לקיים יחסי מין בקלות, והדבר היחיד שעצר אותך הוא חוסר רצון. כי כמה שאתה מכיר את עצמך - אני חושב שאי אפשר באמת לדעת דבר כזה מראש...
 

inbardaf

New member
אם הדבר היחיד שעצר אותך הוא הרצון

זה עדיין לא נסיון כמו שדיברת עליו קודם. וזה בהחלט מקובל עלי. מי שמעולם לא היה במערכת זוגית ואהב באמת, לא יכול לדעת אם הוא אסקסואל או דמיסקסואל. מה שבטוח, כל עוד אין לו דחף מיני בחיי היומיום כמו לאנשים מיניים - הוא אחד מהשניים שציינתי למעלה. ובשביל זה לא צריך נסיון...
 
הבעיה היא עקרונית.

אם אני נכנסת לדיון בין שניכם: מדוע מישהו צריך לנסות משהו שאיננו רוצה לנסות, רק בשביל לבדוק? אנחנו חיים בתרבות שמגדירה בשבילנו שקשר זוגי מיני תקין מחייב מעשה גופני מסוים, וזה לא מקרי שהתרבות היא גברית והמעשה הזה יותר מתאים לגברים, ופחות לנשים. מעצם העובדה שיש התערבות שחיצונית לזוגיות ומגדירה לאשה ולגבר מה עליהם לעשות עם גופם- האקט המיני הופך למעשה שאיננו פרטי, הוא מוכתב ע"י התרבות. ואני מבינה שיש פה גברים רבים שהאקט איננו מתאים להם, אבל מי שסובלות, בעיקר, מהמובנות מאליה של החדירה לגופן כחלק בלתי נמנע מהזוגיות הן הנשים. למשל, לפי סטטיסטיקה של מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, רב הנערות/נשים שמקיימות יחסי מין בפעם הראשונה לא עושות זאת מתוך הסכמה אמיתית. במסגרת נישואין/מערכות יחסים בכלל יהיו נשים רבות שיסכימו למין בלי שבאמת ירצו בכך. ואיך נשים יכולות לבחור באקט המיני אם אין להן אופציה לסרב? כמו שאומרת פמיניסטית בשם קתרין מקינון: איזה ערך יש ל"כן", אם אי אפשר להגיד "לא"? מה שיביא חופש לנשים באופן כללי, מיניות וא-מיניות, ולגברים שחשים גם הם שהאקט נכפה עליהם, הוא הגדרה אחרת, הרבה יותר רחבה של קשר זוגי מיני, כאשר האקט המיני איננו מגדיר אותו, ואיננו יותר חשוב מסוגי מגע אחרים (סוגי מגע הרבה פחות פולשניים, שאינם מרוכזים סביב גרימת הנאה לאיבר המין הזכרי).
 
אני נוטה להסכים איתך ../images/Emo45.gif

ורוצה לחדד: אתה יכול לטעון שאתה לא מעוניין לנסות כיוון שעצם הרעיון נשמע לך מיותר / דוחה / לא מתאים וכו'. לגיטימי. אבל אתה לא יכול לדעת אם אתה אוהב (או לא) / אם זה נעים לך / אם כדאי עוד פעם או לא, אם לא ניסית. זו תישמע מטאפורה אדיוטית נורא, אבל אני אנסה בכל זאת: לפני שנים כש"חומות של תקווה" הציג בקולנוע, חברה שלי ניסתה נואשות לשכנע אותי לצפות איתה בסרט. אני התעקשתי שסרטי כלא עושים לי רע ואין לי שום רצון לצפות בו, לא משנה מה כתבו המבקרים. האם אי-הרצון שלי לא היה אמיתי? היה גם היה. אז לא צפיתי. אבל יום אחד הקלטתי בוידאו, ואחרי שנים חיפשתי מה לצפות, נתקלתי בקלטת, והחלטתי לנסות בכל זאת. יודעים מה? דווקא סרט לא רע. לא נפעמתי בטירוף, אבל בהחלט סרט שווה, וסביר להניח שלו הייתי הולכת איתה לקולנוע, הייתי נהנית. אבל לא יכולתי לדעת את זה בלי לנסות. יש הרבה דברים בעולם שאפשר ואפילו כדאי לוותר עליהם גם בלי לנסות. לא הייתי מציעה לשתות שתן או לדחוף את היד לשקע, נגיד. יכול להיות שהמשותף לרוב הדברים האלה, אגב, הוא ידע אנושי נצבר... אבל לחיות זה לנסות, ויש הרבה דברים שלדעתי האישית חבל לוותר עליהם מראש. אתה יכול לחיות חיים מלאים, שלמים ומאושרים גם בלי הרבה דברים, אבל אתה לא באמת יודע מה אתה מפסיד אם לא ניסית.
 

מקמיקא

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif פילוסופיית חיים מנצחת ../images/Emo13.gif

 

avi1283

New member
אם סקס היה

טוב כמו חומות של תקווה הפורום לא היה קיים. ולנסות מין זה קצת רחוק מלנסות לראות סרט, אבל אני מסכים איתך בעניין של את רוב הדברים לא כדאי לשלול לפני שניסית אותם.
 

inbardaf

New member
../images/Emo45.gif

ואני רוצה להוסיף, שאת (מיס דייזי) שוכחת דבר פשוט: לנסות סקס ללא הרצון, אולי לא פוגע כמו סמים, אבל בהחלט יכול לפגוע מבחינה נפשית. סקס, בניגוד לדברים אחרים שכדאי לנסות אותם (כמו לטעום משהו חדש למשל..) הוא דבר שצריך להרגיש רצון בו. אי אפשר להנות מסקס אם לא רוצים בו. זו גם עובדת חיים, שרבים יודעים לספר אותה.
 
לרגע לא טענתי שצריך לנסות בלי רצון.

אני חושבת שכל דבר שלא חייבים לעשות, אין טעם לעשות אם לא רוצים. חייבת להיות מוטיבציה, איזושהי תשובה לשאלה "מה יצא לי מזה". גם את הסיבות לחוסר הרצון אפשר לברור, למיין, לטפל בהן... אבל זו תמיד שאלה של נכונות. כתבתי את זה כ"כ הרבה פעמים בהודעותיי, שלא ברור לי איך אפשר לחשוב ששכחתי מזה: צריך לרצות. זה תמיד תנאי הבסיס.
 
טוב, זה כבר תלוי את מי אתה שואל... ../images/Emo8.gif

מחוץ לפורום הזה הקונצנזוס הכלל עולמי נוטה להעדיף סקס על פני סרט, בהכללה גסה. כל ניסיון בחיים יכול להיות שונה לחלוטין, ואני מסכימה שצריך רצון בסיסי כדי לנסות. מי שלא רוצה לא צריך, אבל מנגד גם לא ידע (לטוב או לרע) מה הוא מפסיד.
 

queen helen

New member
לגבי BEEN THERE DONE THAT:

אל תשכח שהרבה אנשים התחילו את ה"תהליך", לא אהבו ופרשו באמצע. לא מתאים לי לאנוס את עצמי לשכב עם מישהו כדי לגלות שאני לא אוהבת את זה.
 

מקמיקא

New member
אולי לא צריך לאנוס את עצמך, אבל כן צריך לראות

עד כמה רחוק מגיעה בלי להרגיש שזה מיותר או לא כיף... עם בחורות זה קצת יותר קשה, כי הגבר ייצא יותר מתוסכל מכל הסיפור, אבל אני בכל זאת חושב שזה משהו שצריך לעבור.
 

inbardaf

New member
קיצר, אולי אין אדם חכם כבעל נסיון

ועדיין יש דברים שאין צורך לנסות.. לא רק שאין צורך, אפילו רצוי שלא. אם מישהוא ירצה לעשות סקס, הוא כבר יעשה. זה לא משהו שמנסים.. ככה לפחות אני חושבת.
 
עם "בחורות זה קצת יותר קשה" כי יהיו גברים

שיתעלמו מ"לא", ויחליטו שאם האשה הסכימה עד שלב מסוים אין לה זכות לסרב. כאילו שאם הסכימה עד שלב מתקדם- איבדה את הזכות על גופה. הבעיה איננה ש"הגבר ייצא יותר מתוסכל", שיתמודד עם התיסכול שלו. ובסיטואציה הפוכה- גם אשה יכולה להיות מתוסכלת.
 

inbardaf

New member
../images/Emo45.gif חינוך חינוך ושוב חינוך

אנחנו חיים בתרבות שבה שרים: כשאת אומרת לא למה את מתכוונת.. ומסבירים לנו שזה בסה"כ משחק בין גברים לנשים. שנשים צריכות לשחק אותה בלתי מושגות כדי שגברים יכבשו אותן. וככה, בתוך כל המשחק, נעלמת יכולתה של האישה לומר 'לא' ולצפות שמישהוא יקשיב לזה. מנסיון אישי!!!!!!!
 
עם בחורים כאלה את לא רוצה להיות בכלל, לא רק

(לא) במיטה... תודה לאל, יש בעולם הזה די והותר גברים שאינם "חארות", וכשהם אוהבים את בת זוגם חשוב להם שיהיה לה טוב והם לא ינסו לכפות עליה משהו בניגוד לרצונה.
 

inbardaf

New member
הבחורים האלה, לא היו בהכרח בני זוג שלי..

זו התרבות שבה אנו חיים. ולא צריל לאנוס ממש בחורה, כדי לחדור לפרטיות ולעבור גבול. גם להדביק נשיקה זו חדירה מספיק גרועה
 
לא מסכימה איתך שזו התרבות.

יש לי הרבה מאוד חברים ממין זכר שרחוקים מאוד מהתיאור הזה. לצערי נראה לי שמזלך לא הפגיש אותך עם מספיק כאלה, אבל הם קיימים ועוד איך.
 
זאת ועוד איך התרבות.

אם גברים צריכים לאהוב אשה כדי לא לכפות את עצמם עליה- אז יש פה בעיה ענקית. איך אפשר לומר שזאת לא התרבות שמייצרת גברים שחושבים שזה בסדר לשאוב הנאה מינית על חשבון האשה- בין אם מדובר בכפיה של נשיקה, בנגיעות באיזורים מיניים (או לא "מיניים"), ובין אם מדובר באונס? אנחנו מוקפים/ות בייצוגים של נשים כאובייקטים מיניים בפרסומות, סרטים, וידאו קליפים וכו'. כל אחד צופה בפורנוגרפיה: שם יש רצף בין ייצוג של נשים בצורה כנועה, משועבדת, וכטיפשות וקלות לניצול מיני ועד פורנוגרפיה עם אונס, מכות וכו'. ישנם גם סרטי "סנאף" בלתי חוקיים בהם האשה נאנסת ואז נרצחת (במציאות). סחר בנשים מאוד קיים, כאשר גם זנות היא סחר בגוף האשה, וגם פורנוגרפיה (הנשים המצולמות שמשתמשים בגופן). אין פה בחירה, למי שתוהה. וגברים שגדלים בעולם שבו ניתן ללכת למכון ליווי ולקנות אשה, להשתמש בגופה, מה הם חושבים על נשים באופן כללי? מה הם חושבים על האשה שזה עתה ניצלו (שלא לומר אנסו)? הם לומדים לחשוב שזונה היא לא אדם, ושנשים נמצאות בעולם הזה למענם. סטטיסטיקות של מרכז הסיוע (לנפגעות/נפגעי תקיפה מינית): לגבי אונס, הסטטיסטיקה נעה בין אשה אחת מכל שלוש לאשה אחת מכל חמש. כך או כך- זה מפחיד. כ- 60% מהנשים סבלו ממעשה מגונה, כל אחת הוטרדה מינית. ועצם קיומו של הפורום הזה שיש בו צורך בשל ההנחה של עולם גברי שאשה מחויבת לחדירה אל גופה בזוגיות. כל זה- זו התרבות. לא מדובר ב"מזל רע", מדובר בסיכוי טוב לפגוש מישהו שיתייחס לזוגתו בדייט כאובייקט מיני (או לנשים במקום העבודה, או לנשים שחולפות ברחוב), כי הוא חונך לזה ללא הרף במהלך כל ימי חייו. נ.ב.- בזמן שאני כותבת מייל זה ב-mtv אומר קול נשי "גברים הם לא נחמדים", ועל המסך כל הזמרים הכוכבים שכל הבנות אוהבות. והמסר הוא: "גבר אמיתי, כמו סטינג, ג'ורג' מייקל, בונו, וכו' וכו', הוא לא 'נחמד', לא עדין, לא מתחשב, אלא קשוח, לוקח, כובש" וכו'. המסרים האלה נמצאים בכל מקום. צריך רק לשים לב.
 
למעלה