אוריינט אקספרס
New member
איך הגעת למסקנה המוזרה הזו?היעוד המרכזי של קו 40
זה לקשר את תושבי בת ים ויפו למספר מקומות כמו כיכר המושבות ,עזריאלי וז'בוטינסקי . הסיבובים שלו בצפון תל אביב מלכתחילה היו מיותרים וזה יותר נראה היה שניסו לחבר 2 קוים לקו אחד . והרי המטרה הראשונית של הרפורמה היתה לבטל את הקוים הארוכים והמסורבלים , ככה שטוב שביטלו את הסיבוב הזה. עם זאת הוא היה צריך לסיים בקניון איילון ולא באוניברסיטה. לא מבין בשביל מה הוא צריך להעמיס עליו (איפה יש מקום?) גם את הסטודנטים . אז כן אמנם המסלול עדיף על מה שהיה קודם, אבל הוא עדיין מסלול תמוה .
היעוד המרכזי ההיסטורי של הקווים 40 ו-42 הוא קישור בין שכונות צפון-מזרח העיר לבין ר"ג, מרכז ודרום ת"א ויפו. החל משנות ה-70 הקו הוארך לבת ים, ובמשך ארבעה עשורים הקו שירת ביעילות הן את הבת ימים והיפואים, והן את תושבי צפון מזרח ת"א. הניתוק השרירותי של תושבי הדר יוסף היה איכשהו מובן אם הוא היה נגרם עקב חוסר ביקוש או שהיה מסופק רציונל תחבורתי כלשהו, אך כשמנתקים שכונה גדולה מתח"צ, בגלל כשל לוגיסטי תפעולי, זה ממש מקומם.