אני בשוק, אני בהלם אני ה-מ-ו-מ-ה

מצב
הנושא נעול.
היעוד המרכזי של קו 40
זה לקשר את תושבי בת ים ויפו למספר מקומות כמו כיכר המושבות ,עזריאלי וז'בוטינסקי . הסיבובים שלו בצפון תל אביב מלכתחילה היו מיותרים וזה יותר נראה היה שניסו לחבר 2 קוים לקו אחד . והרי המטרה הראשונית של הרפורמה היתה לבטל את הקוים הארוכים והמסורבלים , ככה שטוב שביטלו את הסיבוב הזה. עם זאת הוא היה צריך לסיים בקניון איילון ולא באוניברסיטה. לא מבין בשביל מה הוא צריך להעמיס עליו (איפה יש מקום?) גם את הסטודנטים . אז כן אמנם המסלול עדיף על מה שהיה קודם, אבל הוא עדיין מסלול תמוה .
איך הגעת למסקנה המוזרה הזו?
היעוד המרכזי ההיסטורי של הקווים 40 ו-42 הוא קישור בין שכונות צפון-מזרח העיר לבין ר"ג, מרכז ודרום ת"א ויפו. החל משנות ה-70 הקו הוארך לבת ים, ובמשך ארבעה עשורים הקו שירת ביעילות הן את הבת ימים והיפואים, והן את תושבי צפון מזרח ת"א. הניתוק השרירותי של תושבי הדר יוסף היה איכשהו מובן אם הוא היה נגרם עקב חוסר ביקוש או שהיה מסופק רציונל תחבורתי כלשהו, אך כשמנתקים שכונה גדולה מתח"צ, בגלל כשל לוגיסטי תפעולי, זה ממש מקומם.
 

droriko

New member
איך הגעת למסקנה המוזרה הזו?
היעוד המרכזי ההיסטורי של הקווים 40 ו-42 הוא קישור בין שכונות צפון-מזרח העיר לבין ר"ג, מרכז ודרום ת"א ויפו. החל משנות ה-70 הקו הוארך לבת ים, ובמשך ארבעה עשורים הקו שירת ביעילות הן את הבת ימים והיפואים, והן את תושבי צפון מזרח ת"א. הניתוק השרירותי של תושבי הדר יוסף היה איכשהו מובן אם הוא היה נגרם עקב חוסר ביקוש או שהיה מסופק רציונל תחבורתי כלשהו, אך כשמנתקים שכונה גדולה מתח"צ, בגלל כשל לוגיסטי תפעולי, זה ממש מקומם.
אני לא מדבר על פעם
אולי "יעול" לא היתה המילה הנכונה להשתמש בה, אני התכוונתי למסה ,המסה העיקרית שלו הקו היא מיפו-בת ים. זה חוסר הבנה להגיד שהדר יוסף נותקה , כי כן יש קוים שעוברים בה, פשוט היה צריך לתגבר אותם זה הכל .
 

droriko

New member
אני לא מדבר על פעם
אולי "יעול" לא היתה המילה הנכונה להשתמש בה, אני התכוונתי למסה ,המסה העיקרית שלו הקו היא מיפו-בת ים. זה חוסר הבנה להגיד שהדר יוסף נותקה , כי כן יש קוים שעוברים בה, פשוט היה צריך לתגבר אותם זה הכל .
יעול=יעוד
 
אני לא מדבר על פעם
אולי "יעול" לא היתה המילה הנכונה להשתמש בה, אני התכוונתי למסה ,המסה העיקרית שלו הקו היא מיפו-בת ים. זה חוסר הבנה להגיד שהדר יוסף נותקה , כי כן יש קוים שעוברים בה, פשוט היה צריך לתגבר אותם זה הכל .
זה היה משפט נחמד
כלומר הדר יוסף לא באמת נותקה, אלא פשוט עוברים בה קווים עם תדירות ממש נמוכה. אכן נחמה גדולה לתושבי השכונה. אגב האם אתה מסכים לכך שמסלול קו ישתנה דרמטית רק בגלל שצפוף באחד המסופים? מה כל קדוש במסופולוגיה הזאת? ואם התחנה הסופית של הקו הייתה 100 מטר משם בקצה דבורה הנביאה, השמים היו נופלים?
 

droriko

New member
זה היה משפט נחמד
כלומר הדר יוסף לא באמת נותקה, אלא פשוט עוברים בה קווים עם תדירות ממש נמוכה. אכן נחמה גדולה לתושבי השכונה. אגב האם אתה מסכים לכך שמסלול קו ישתנה דרמטית רק בגלל שצפוף באחד המסופים? מה כל קדוש במסופולוגיה הזאת? ואם התחנה הסופית של הקו הייתה 100 מטר משם בקצה דבורה הנביאה, השמים היו נופלים?
אז זה מה שאני מסביר לך
אם רואים שהקווים הם בתדירות נמוכה מדי אז שיגבירו תדירות . לגבי הדבר השני , לדעתי היה צריך להוציא את 40 מעתידים בלי קשר לעומס במסוף . לגבי תחנת סיום בדבורה הנביאה , תראה אם אפשר לבנות שם בוטקה אז למה לא .
 

nitsansh

New member
זה היה משפט נחמד
כלומר הדר יוסף לא באמת נותקה, אלא פשוט עוברים בה קווים עם תדירות ממש נמוכה. אכן נחמה גדולה לתושבי השכונה. אגב האם אתה מסכים לכך שמסלול קו ישתנה דרמטית רק בגלל שצפוף באחד המסופים? מה כל קדוש במסופולוגיה הזאת? ואם התחנה הסופית של הקו הייתה 100 מטר משם בקצה דבורה הנביאה, השמים היו נופלים?
ומה יעשה האוטובוס בין הטורים? יחסום את התחנה?
ואיפה ימצא הנהג שרותים??? שלא לדבר על מקום מנוחה נורמלי??
 

scooby5

New member
ומה יעשה האוטובוס בין הטורים? יחסום את התחנה?
ואיפה ימצא הנהג שרותים??? שלא לדבר על מקום מנוחה נורמלי??
תהיה לו התחנה בקצה השני
זה קורה גם בקווים מסוימים של אגד. יש מסוף/בוטקה בקצה אחד של הקו, ותחנה "רגילה" בקצה השני.
 

nitsansh

New member
תהיה לו התחנה בקצה השני
זה קורה גם בקווים מסוימים של אגד. יש מסוף/בוטקה בקצה אחד של הקו, ותחנה "רגילה" בקצה השני.
טור של קו כזה זה 3 שעות אם לא יותר...
אז מה שאתה אומר זה שבמודעות דרושים לנהגי אוטובוס צריך לציין: שלפוחית חזקה - חובה...
 

scooby5

New member
טור של קו כזה זה 3 שעות אם לא יותר...
אז מה שאתה אומר זה שבמודעות דרושים לנהגי אוטובוס צריך לציין: שלפוחית חזקה - חובה...
כתבתי באופן עקרוני
זה שבמרכז האריכו קווים וסירבלו אותם, בניגוד לרעיון המקורי של הרפורמה - זה כבר משהו אחר.
 
טור של קו כזה זה 3 שעות אם לא יותר...
אז מה שאתה אומר זה שבמודעות דרושים לנהגי אוטובוס צריך לציין: שלפוחית חזקה - חובה...
כלומר מסלולו של קו 40 ייקבע בסופו של דבר
על פי הפיפי של הנהג. זו אכן רפורמה מקצוענית, שפניה אל הלקוח ורווחתו.
 

nitsansh

New member
כלומר מסלולו של קו 40 ייקבע בסופו של דבר
על פי הפיפי של הנהג. זו אכן רפורמה מקצוענית, שפניה אל הלקוח ורווחתו.
בתור נוסע, אתה לא רוצה לנסוע עם נהג שיש לו
לחץ בשלפוחית... אני כבר לא מדבר על הנזק הבריאותי שזה עלול לגרום אלא על הענין הבטיחותי ורמת השירות...
 

droriko

New member
טור של קו כזה זה 3 שעות אם לא יותר...
אז מה שאתה אומר זה שבמודעות דרושים לנהגי אוטובוס צריך לציין: שלפוחית חזקה - חובה...
קו 40 הוא לא 3 שעות ולא קרוב לזה
אגב קוים שהם 3 שעות (יש כאלה באגד) מקבלים הפסקה באמצע הנסיעה .
 

scooby5

New member
קו 40 הוא לא 3 שעות ולא קרוב לזה
אגב קוים שהם 3 שעות (יש כאלה באגד) מקבלים הפסקה באמצע הנסיעה .
אני מניח שהוא התכוון הלוך ושוב
כלומר, כשעה וחצי לכיוון. אני לקחתי דוגמה מקווי אגד, שהסידור בהם הוא הלוך ושוב ברציפות לכל כיוון, כך שצריך לבנות מבנה של ממש לטובת מנוחת הנהג, רק בנקודת קצה אחת. (יש גם מקרה קיצון הפוך, בקו 200 של אגד בחיפה, בו הנהג מבצע 7.5 שעות של נסיעה ללא הפסקה).
 

droriko

New member
אני מניח שהוא התכוון הלוך ושוב
כלומר, כשעה וחצי לכיוון. אני לקחתי דוגמה מקווי אגד, שהסידור בהם הוא הלוך ושוב ברציפות לכל כיוון, כך שצריך לבנות מבנה של ממש לטובת מנוחת הנהג, רק בנקודת קצה אחת. (יש גם מקרה קיצון הפוך, בקו 200 של אגד בחיפה, בו הנהג מבצע 7.5 שעות של נסיעה ללא הפסקה).
אין דבר כזה 7.5 שעות בלי הפסקה
אם אני הנהג ואני לתחנת הקצה , שם ת'אוטובוס והולך לשירותים , ואם מישהו באגד יגיד לי על זה משהו אני זורק לו ת'תיק עבודה בפרצוף ועובר לחברה אחרת . מה זה 7.5 שעות בלי שירותים? מה אנחנו בסין ?
 

scooby5

New member
אין דבר כזה 7.5 שעות בלי הפסקה
אם אני הנהג ואני לתחנת הקצה , שם ת'אוטובוס והולך לשירותים , ואם מישהו באגד יגיד לי על זה משהו אני זורק לו ת'תיק עבודה בפרצוף ועובר לחברה אחרת . מה זה 7.5 שעות בלי שירותים? מה אנחנו בסין ?
זה הסידור של קו 200 (קו הלילה) מהקריות לחיפה
2230 מהקריות 0000 מחוף דדו 0130 מהקריות 0300 מחוף דדו אני מתקן, 6 שעות וחצי. הבעיה בסידור הזה הוא שהוא נבנה כשקו 200 סיים במסוף העצמאות, מה שקיזז כעשרים דקות מזמן הנסיעה כיום. בתחילה כיוון לקח כשעה-שעה ועשר דקות, היום לאחר הארכת הקו לצבר הקו לוקח כשעה וחצי, לעתים שעה וארבעים לכל כיוון. זוהי גם הסיבה מדוע הקו הזה מאחר כמעט בקביעות, החל מהנסיעה השנייה שלו (מדובר על איחורים בסדר גודל של רבע שעה, שיוצרים פערים של 45 דקות בין נסיעה לנסיעה).
 

droriko

New member
זה הסידור של קו 200 (קו הלילה) מהקריות לחיפה
2230 מהקריות 0000 מחוף דדו 0130 מהקריות 0300 מחוף דדו אני מתקן, 6 שעות וחצי. הבעיה בסידור הזה הוא שהוא נבנה כשקו 200 סיים במסוף העצמאות, מה שקיזז כעשרים דקות מזמן הנסיעה כיום. בתחילה כיוון לקח כשעה-שעה ועשר דקות, היום לאחר הארכת הקו לצבר הקו לוקח כשעה וחצי, לעתים שעה וארבעים לכל כיוון. זוהי גם הסיבה מדוע הקו הזה מאחר כמעט בקביעות, החל מהנסיעה השנייה שלו (מדובר על איחורים בסדר גודל של רבע שעה, שיוצרים פערים של 45 דקות בין נסיעה לנסיעה).
גם 6.5 שכות בלי שירותים זאת הגזמה
מי שבאמת עושה את זה,ולא מאפשרים לו ללכת לשירותים, הוא אידיוט . אפשר לחשוב שאגד זאת החברה היחידה בצפון .
 

scooby5

New member
גם 6.5 שכות בלי שירותים זאת הגזמה
מי שבאמת עושה את זה,ולא מאפשרים לו ללכת לשירותים, הוא אידיוט . אפשר לחשוב שאגד זאת החברה היחידה בצפון .
אתה צודק שזה מוגזם
זה גם פוגע בנוסעים, בנוסף על הנהג. לצערי, לא אני קבעתי את הסידור, ואין לי יכולת לשנות אותו
 

nitsansh

New member
אתה צודק שזה מוגזם
זה גם פוגע בנוסעים, בנוסף על הנהג. לצערי, לא אני קבעתי את הסידור, ואין לי יכולת לשנות אותו
למי יש יכולת לשנות את הסידור?
אותו מספר נסיעות, אבל עם מרווחים של 1:45 שיאפשרו לפחות הפסקת שרותים...
 

nitsansh

New member
אני מניח שהוא התכוון הלוך ושוב
כלומר, כשעה וחצי לכיוון. אני לקחתי דוגמה מקווי אגד, שהסידור בהם הוא הלוך ושוב ברציפות לכל כיוון, כך שצריך לבנות מבנה של ממש לטובת מנוחת הנהג, רק בנקודת קצה אחת. (יש גם מקרה קיצון הפוך, בקו 200 של אגד בחיפה, בו הנהג מבצע 7.5 שעות של נסיעה ללא הפסקה).
ברור שהתכוונתי הלוך וחזור
במצב שאין מקום למנוחה בין ההגעה והיציאה מתחנת קצה, אז זו לא הפסקה. זמן שהנהג נדרש להיות באוטובוס, שהוא מקום העבודה שלו, הוא זמן עבודה גם אם הוא לא נוהג. כך זה גם מוגדר לצורך תקנות התעבורה בענין חובת הפסקות (החוק מחייב למיטב זכרוני מנוחה אחרי 2.5 שעות של עבודה רצופה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה