אמריקה השמנה

Yaniv-DC

New member
אמריקה השמנה

כל אחד שהגיע לארה"ב בוודאי נדהם מהמידות שאנשים מצליחים להגיע אליהם פה. הנשים שרואים בתחרות "היפה והשמנה" נראות כאילו היו ג´ניפר לאב יואיט ביום טוב. מסתבר ש-15% מהילדים בארה"ב מוגדרים כ"שמנים". כשמתבגרים, המצב חמור בהרבה, ו-61%(!!!!!) מהאמריקאים מוגדרים ככאלו. כמו שאנחנו יודעים, באמריקה הכל גדול. הבוקר בבית הלבן התקיים הפיטנס אקספו. הראיס בוש רץ מייל בשבע דקות (כמה מכם עושים את זה?). הוא קרא לעם האמריקאי להרים את עצמו ולהתחיל to shape up (אם כי אני חושב שזה טוב למלחמה בטרור. הם פשוט ישבו על המחבלים וימחצו אותם למוות). ובתוך כך - אתמול התקבלה החלטה שנוייה במחלוקת שעוד תגיע לבית המשפט בחברת התעופה סאות´ווסט איירליינס. מעתה, אנשים שמנים, או כהגדרתם - larger people יצטרכו לרכוש שני כרטיסי טיסה, שני מושבים. הרשו לי רק תיקון ניסוח קל - ההחלטה התקבלה לפני זמן מה, אך אתמול הוחלט לאכוף אותה. המושב השני ינתן בהנחה, ובאם הטיסה לא תהייה מלאה - ינתן החזר עבור המושב השני. כבר החלו איומים לתביעה על דיסקרימיניישן, אולם סאות´ווסט בטוחה שתנצח ומתבססת על סקר שהראה כי 53% מהציבור תומך במדיניות זו. 9 מכל עשרה מכתבים על תלונות של מיקום במטוס מתקבלות מאנשים שישבו ליד אנשים "גדולים", המכתב העשירי מגיע מה"גדולים". חברות נוספות כבר אמרו כי יראו איך זה עובד וישקלו לאמץ את השיטה הזו גם. אז אם אתם גדולים - שימעו לבוש, תתחילו לרוץ מייל בשבע דקות, זה עוד יחסוך לכם כייסף.
 

נירנברג

New member
מטען עודף

פעם באחת הטיסות שלי ברחבי ארה"ב. הגיע אדם גדול ממדים לדוכן הCHECK IN ומייד אחריו בתור עמד אדם דיי רזה. כאשר סיים הבחור הגדול את עניניו בדוכן הגיע הבחור הרזה והסתבר שהיה לו מטען של 20 פאונד מעל המותר. נאמר לבחור שהוא צריך לשלם על זה, וכמעט מיד התחילו צעקות. הבחור דרש שאם גובים ממנו תשלום נוסף צריך גם לגבות מהאדם השמן את אותו תשלום כיוון שלמטוס משנה המשקל הכולל. והוא בתור אדם רזה ביחד עם הכבודה שלו שוקל כמו הבחור השמן והמטען שלו. כמובן שאחרי הרבה רעש הבחור הרזה לא נאלץ לשלם יותר. אם אתם שואלים אותי בצדק, מה שמשנה למטוס הוא המשקל הכולל וההגבלה צריכה להעשות לא רק לגבי המשקל של המטען אלא לגבי משקל המטען והאדם גם יחד.
 
ופעם כשהגעתי עם מזוודה של 30 ק"ג

במקום 20, הסברתי לצ´ק-אינית שזה בסדר, אני אחרי דיאטה כך שאני שוקל פחות. ומה, אתם חושבים שזה לא עבד? בטח עבד! רק נצטרכתי להבטיח שיותר לא יהיו לי מטענים כל כך כבדים. ומה, היא הרי לא עוקבת אחרי כל הטיסות שלי...
 

*pachanga*

New member
../images/Emo6.gif יפה

הלך עליי עם המזוודות שאני חוזרת, גיסתי אמרה לי לפני שטסתי "אל תבואי עם הרבה דברים" זרקתי חצי ארון חצי מהדירה שלי נתתי, והחזרתי את הדירה שלי במזוודה
* באתי עם מזוודה נראה לי אני חוזרת עם 3 *
 
פאצ´י, כמה עצות לנוסע המכביד../images/Emo8.gif

בתור מי שטס הרבה פעמים עם משקל עודף ואף פעם לא שילם, כמה עצות, אם זה לא עובד - לא להאשים אותי, לי זה תמיד הצליח עד היום: א. תקני תיק חליפה. כן תיק חליפה. למה? כי יש נטיה מטופשת לתת לנוסעים להעלות את תיק החליפה למטוס גם אם יש להם עוד תיק - שלא תתלכלך או תאבד החליפה חלילה... תיק חליפה טוב יכול להכיל בקלות 20 ק"ג (מנסיון) ב. תדאגי לתיק גב בגודל בינוני (שאפשר להכניס בו 20 ק"ג) ג. תמלאי את המזוודה ב25 - 29 ק"ג (שלא תהיה קידומת 3, למרות שגם את זה עברנו בשלום...) ותעשי פרצוף מופתע מהמשקל שלה (מה?! לא יכול להיות, שקלתי אותה בבית והיא היתה בדיוק 20 ק"ג) ד. כשאת עושה צ´ק-אין תשימי את תיק החליפה מתחת לדלפק - כך שלא יראו אותו. (יש לך עוד משהו? לא!) ה. כנ"ל עם תיק הגב, או שתעשי פרצוף של - הוא רק נראה גדול, אבל לא שוקל כלום. ו. אם מלוים אותך לשדה - תשאירי את התיקים עם מי שזה לא יהיה. אז יש לך גם לגיטימציה למזוודה כבדה יותר ואחרי הצ´ק-אין - אף אחד לא בודק אם יש לך עוד משהו (חוץ מהדיילים שעלולים להתעצבן... ז. שקיות של דיוטי פרי!!! אחרי שכבר נתת הכל ועלית מותר לך לקנות שם את כל החנות ולעלות איתה בשקיות למטוס. אף אחד לא יבדוק אם מה שיש בשקיות נקנה בדיוטי פרי או לא ח. אל תשכחי להסביר שזה לא קרה לך אף פעם, שאת טסה הרבה ושאת מבטיחה שזה לא יקרה שוב. בדרך הזאת אני נסעתי הרבה עם מזוודה של כמעט 30 ועוד שני תיקים של 20 (העברתי מחשב, אנצקלופדיה, וכו´ וכו´) ועכשיו נזכרתי שאת בכלל טסה מארה"ב ומשם המגבלה היא על נפח המזוודות. אז כל נושא המשקל לא רלוונטי, אבל השאר כן. אני שונא לארוז
 

pachanga SF

New member
איזה מזוודות איזה נעלים!!

אני מדוכאת מעכשיו שאני חוזרת לארץ באוגוסט אני אהיה שבוע בניו יורק לראות מה קורה שם.... ואחזור לשם עוד!!
 

עילית33

New member
ביום שזה קורה לי ....

אני תובעת את האמ- אמא שלהם!!!! על עוגמת נפש, על אפלייה ומה לא! מה זה החוצפה הזו?? בן אדם סובל מעודף משקל והוא צריך להיענש על זה??? לשלם 2 כרטיסים??? למה- שמנים הם גם עשירים יותר? פשוט לא יאומן! לאנשים עם צרכים מיוחדים צריכים להיות עזרים מיוחדים במטוס- אז שיעשו כמה כסאות ל גדולי גוף! קצת חשיבה מעבר לכהות חושים מטופשת לא תזיק לאיש! מחר יבואו ויגידו שאנשים עם בעיית הזעה ישלמו על שורת כסאות שלמה כי הם מסריחים מידי - ואולי גם הומואים עדיף ישילמו 2 כסאות- כי זה מביא"מחלות" לשבת לידם! האדם השמן הוא אדם -הלו- שכחתם??? כבודה עם כל הכבוד- היא רק כבודה- חפץ!!! ההבדל ברור?? ממש התעצבנתי עכשיו.
 

diday

Member
והפתרון הוא אולי

להנות מעודף המשקל
לדוגמה: כששואלים מה אני עושה בשביל הגזרה שלי? התשובה ברורה. אני אוכל. אם לא אוכל מספיק ודאי שלו אוכל לשמור עליה. בבקורת בריאות (שקיימת כאן אחת לשנתיים) הרופא שאל אותי: האם אתה סובל מחוסר תנועה? עניתי לו: מה פתאום אני נהנה מזה. מה לעשות שהוא לא התלהב במיוחד מהתשובה. נאלצתי להתחיל בתוכנית כושר: ריצה, אופנים, שחיה. וכל עמלי ירד לטמיון 20קילו פחות. את יודעת כמה שזה קשה להעלות את זה מחדש. הבגדים נופלים ממני, אני מרגיש שאני לובש רק שקים. לא נורא 8 העלתי שוב. אולי אצליח עם השאר
 

נירנברג

New member
הלו הלו - אין לי שום דבר נגד שמנים

באמת מי שרוצה לאכול הרבה ולהנות באמת שיהיה לו טוב. אני רק אומר שיש דברים בעולם שאין מה לעשות נגדם כלום - אם כל הכבוד לשיוויון ( ואני בעד שיוויון) למטוס לא אכפת. חברות התעופה מנסות ליעל ולהוזיל את המחירים לכולם כך. למה בביטוחי בריאות שונים אדם אחד משלם כך והשני אחרת? הרי גם פה דגל השיווין צריך להתנוסס. התופעה קוראת בהרבה מאד תחומים בחיים שבחלקם כבר למדנו לקבלם כמובנים מאליהם (כמו במסים למשל), ולא צריך מיד להתרגז - בסוף זה לטובת כולם גם לצד שכביכול נפגע. מצטער אם פגעתי במישהו זו לא היתה הכוונה...
 

Else

New member
אני חושבת שלא הבנת את המטרה של החוק

כי המטרה היא להשביע את רצונם של כמה שיותר מהלקוחות של חברות התעופה....לא מדובר כאן באפלייה אבל חייבת להודות לך שאם אנשים מלאים לא מודעים שהם גורמים, לפעמים, לאי נחות עצומה לישבים לידיהם (אני אישית פעם כמעט נדרסתי על ידי אישה גדולה שאולי חשבה שאם אני צרה אז יספיק לי חצי מושב. היא ממש מרחה אותי!) זה לא אומר שכל חוק הקשור לבעיה הוא אפלייה. בפועל האנשים הגדולים תופסים הרבה יותר ממושב אחד. אבל לפי שאת אומרת מסתבר שאני, ששילמתי על כסא מלא, חייבת לתת אותו לאדם גדול רק על סמך שהוא בן אדם! ומה איתי? אני לא בן אדם? ומה עם האפלייה מצדו של אדם גדול שיכול בקלות להעיף אותי מהכסא בלי להתחשב (וזה קורה לא מעט!)? תחשבי על זה. בעיית השמנהת יתר זאת בעיה שלרוב ניתן לפתור אותה על ידי אדם עצמו!!! ולדעתי ההאשמה באפליה היא ממש לא במקום . (דרך אגב- נקודה למחשבה: בשביל פעוטות אין שום מושבים מיוחדים במטוס והם לא מתאימים להם משום כיוון אבל בכל זאת נאלצים לשלם מחיר מלא בשביל מושב רגיל, לפחות שיוכל לישון עליו. כסאות רכב לא מתאימים גם למושבים האלה וזאת נחשבת לבעייה של הורים ולא של חברת תעופה.)
 

עילית33

New member
בעעית ההשמנה...

היא בעיה בריאותית, מחלה. ידע בסיסי בבריאות ובפסיכולוגיה יבהיר לך שהשמנה אינה ניתנת לפתרון ע"י האדם עצמו. אחרת כולנו היינו רזים. מעבר לזה באמת חצופה אותה שמנה שישבה לידך, איך היא מעיזה להיות שמנה??? שתשלם!!! מעבר לזה אין לי מה להוסיף.
 

Else

New member
אני מניחה

שאת מאוד מתעלמת מתוכן ההודעה שכתבתי וממסר שעומד מאחוריה ומנסה לרדת לרמות אישיות... אל תצפי ממני תגובה דומה לשלך.... אני בעד שלכולם יהיה נוח - גם לשמנים, גם לרזים, גם לזקנים וגם לילדים. וזה מה שאני מנסה להסביר לך. ולפני שיתחילו ליצר כסאות מוגדלים - צריכים למצוא פתרון... או שאת מציעה שאני אשלם לאדם שמן עבור כסא נוסף??? תאמיני לי, אילו היתי יכולה - היתי מעדיפה לעשות זאת מאשר לסבול במעבר במשך 6 שעות של טיסה.....
 

Mariguella

New member
בגדול אני מסכימה איתך

אני דווקא לא נורא שמנה, ועל בעלי ניתן להגיד שהוא שמנמן, אבל לא במידות שזה מפריע למי שיושב לידו (שנינו אכלנו יותר מדי חומוס ויותר מדי וופלות במשמרות לילה, אבל כמו שאמר ג´ובאני רוסו, נשים ישראליות יפות יותר בגלל החומוס). לעיתים זה נורא מפריע, ותדעו שזה מפריע גם לשמנים עצמם. עבדתי בשירות מחקר וייעוץ באינטרנט (משהו דומה ל- google answers), ופנה אלי אדם שמן מאוד שהיה מאוד נבוך מן העניין של טיסה ונמנע מטיסות בגלל היחס של אנשים והמקום הצר. אז ייעצתי לו לקנות מקום נוסף או לבקש שישימו לידו מקום ריק אם הטיסה ריקה (ועוד כמה עצות שזה לא המקום לפרטן), אבל המסר הוא שאנשים שמנים מאוד, כלומר לא איזה כרסונת ישראלית קטנה, אלא כאלה שהולכים לחנויות מיוחדות או לחייט כי אין בגדים במידה שלהם, אומללים מאוד. זה לא ברמה שאפשר לעשות איזה דיאטה קטנה ולגמור עם זה. זה בדרך כלל ברמה של ניתוחי קיצור קיבה וכו´. זה בדרך כלל ברמה מחלתית - קשה להם גם לנשום, הלב שלהם בעייתי, וכו´. הם סובלים מאוד. אני לא טוענת שזה כיף לשבת לידם במטוס, אבל במידות רבות זה נשמע לי בדיוק כמו שסירפד אמר - במקום שחברות התעופה ינסו לבוא לקראת אנשים עם בעיות, הם מנצלים את זה שלהיות שמן זה משהו לא לגיטימי בעולמנו כדי להתעלל באנשים שבאמת לא מסוגלים לעשות דיאטה. החסכון במקום של חברות התעופה בא גם על חשבון אלה שיושבים בכסאות גלגלים, וכו´. ובהקשר זה, ובמקום שנתחיל עם כל מיני דוגמאות של כושים ויהודים, רק אגיד: ומה אם אני מפחדת/אלרגית לכלבים, צריך לא לתת לכלבי נחייה (ובעליהם העיוורים) לעלות על תחבורה ציבורית? כמו שחברות התעופה והתחבורה מוצאות פתרון לכלבי נחייה למרות שהם "חיות" שכביכול לא אמורות לנסוע כמו בני אדם ושבטח יש אנשים שמטריד אותם הריח של הכלב, השערות שלו (או שהם סתם מפחדים), הם צריכות למצוא פתרון גם לאנשים אחרים.
 
מריגואלה- סיכמת את זה מצוין!

גם אני לא מאלה שפולשים לכסא שלידי- אבל עצם המחשבה על תשלום נוסף לאדם רק בגלל משקלו- מחרידה אותי בגין הצבע האפלייתי והריח הפוגעני שנובע מזה.
 

roy269

New member
Unstable system

Those who know basic Electronics Will recognize the problem You are going to get positive feedback which cause to unstable system To stabilize the system you need negative feedback If they’ll get 2 seats, it’s mean also 2 meals!! Which will cause to enlarge the problem!!
 
יש לי עוד סיכוי לשבת על כסא אחד?

או שעלי לחסוך למקום השני?????. יניבבבבבבבב שלא תעז לומר שלא התגעגעתתתתת כי אני מגיעה ישירות אליך! מה שלומך חמוד? הכל כאן כל כך השתנה..שלא היה לי ממש נוח להכנס..לכן פעם ב....אני קופצת אך אין כמו לראות את כל הותיקים..גפנונית דני אתה מוייש בן ועוד כמה וכמה........ יצא לך לראות את מרמלדוש? מתי אתה קופץ לביקור? מקסימושששששש
 

Yaniv-DC

New member
רגע, שאני אבין...

אם אני אגיד שלא התגעגעתי אז אני מרוויח ביקור שלך? אם ככה, אז שווה לי להגיד שלא התגעגתי
הייתי אמור לקפוץ לביקור בספטמבר, אבל מתברר שישראל היא כנראה יעד מאוד אטרקטיבי שהכרטיס הזול ביותר עולה 882 דולר. המף... לא. הביקור בוטל ובמקום זה אני עובר דירה.
 
למעלה