איפה תורה אוסרת על סירוס חיות?

Flash_os

New member
איפה תורה אוסרת על סירוס חיות?

אמרו לי שיש בתורה איסור על סירוס חיות. לא בתורה שבעל פה אלא בתורה (חומש).
 
אין איסור יש שלילה קיצונית לסירוס

ההתיחסות השלילית לעיקור בעליי חיים ללא צורך מקבילה לרצח " שמעון ולוי אחים כלי חמס מכרתהם : בסדם אל תבא נפשי בקהלם אל-תחד כבדי כי באפם הרגו איש וברצונם עיקרו שור
 

סוריאל

New member
עיקור איננו סירוס

ופירוש עברית מקראית לפי עברית מודרנית הוא כשל פרשני חמור.
 

סוריאל

New member
חיתוך הגיד באחורי השוק

מה שבהחלט לא הורג את השור אבל הופך אותו לחסר כל תועלת בתור בהמת עבודה. דרך אגב, איפה מצאת במקרא או בלשון חכמים שהשרש עק"ר בבנין כבד מציין סירוס?
 
עיקור, סירוס הבדל של שמיים וארץ

הסירוס או העיקור שנעשה לפרים שנועדו לחריש לא היתה במטרה לפגוע בכשר העבודה שלהם נהפוך הוא המטרה בסירוס היא לרסן לעשות אותם יותר צייטנים קלים לאילוף כל בוקר י ידע למה הופך פר או סוס מיוחם חיתוך הגיד באחורי השוק הוא במקרה הטוב הטלת מום חסר תכלית וחסר כל תועלת מהמקרא עצמו ניתן להבין בוודאות שהעיקור והסירוס הן מילים נרדפות לאותו מצב "ברוך תהיה מכל העמים לא יהיה בך עקר ועקרה ובבהמתך " נהוג להגדיר עקר או עקרה כתוצאה מרצון האל לעומת הסירוס שנעשה ע"י אדם לא ברור מאיזה שורש או מאיזה בנין אתה מגיע למסכנה שהביטוי עקרה משמעו אצלך הוא נקבה שגיד השוק שלה נחתך
 

סוריאל

New member
מישהו דיבר על עקרה?

דיברנו על עיקור. לשיטתך, יהושע עיקר את סוסי מרכבותיהם של מלכי הצפון כדי שיוכלו לשמש כבהמות עבודה? כמו כן, שוב לשיטתך, לא הבנתי מה פשר הזכיר יעקב בקללתו את שמעון ולוי עיקור שוורים במקביל להריגת אישים. הרי עיקור איננו פעולה תוקפנית ורצחנית, להפך, הוא מעשה של יישוב הארץ. ואילו חיתוך הגיד, בדיוק כפי שאמרת, הופך את הבהמה לחסרת תועלת. בדיוק כפי ששרפים את המרכבות כך מעקרים את הסוסים.
 
שורש עקר

"דיברנו על עיקור. לשיטתך, יהושע עיקר את סוסי מרכבותיהם של מלכי הצפון כדי שיוכלו לשמש כבהמות עבודה?" בדיוק כך. יהושוע עשה להם הסבה מסוסי מלחמה לסוסי עבודה מה מפתיע אותך בדברי יעקב לבניו שמעון ולוי מתוארים כאנשים קשים המסוגלים לעשות את המעשים האכזריים ביותר כמו רצח ועיקור ללא מחשבה או מתוך כעס כריתת זרעו של אדם או בהמה היא פעולה תוקפנית מאין כמוה והיא רצח לנצח היכן ראיתה שעיקור הוא פעולה של ישוב הארץ מאיפה אתה ממציא שעיקור הוא חיתוך הגיד בשוק הבהמה חיתוך הגיד אם עשו בכלל פגיעות כאלה במכוון הם פגיעה בבהמה לשם פגיעה אכזריות וטיפשות לשמה שאינה מתאימה לחקלאים ולרועים לכן אין בסיס לדבריך מי יאכיל סוס או שור שלא יצלח לכלום אתה אולי לא יודע או לא מבין אבל עקרה עקר ועיקור הם מאותו שורש
 

סוריאל

New member
אתה ממשיך לסתור את עצמך

האם שמעון ולוי הרשעים והאכזריים מואשמים בכך שהפכו שוורים לחיות עבודה? איזו מן אכזריות זו? ומי, מאידך, השתמש בסוסים בתור בהמות עבודה בישראל? ואם העיקור שלהם נועד להפוך אותם לבהמות עבודה, למה שרפו את המרכבות שלהם? כדי להשתמש באפר בתור דשן? ההסבר שלי סובל, לעומת זאת, מקוהרנטיות מלאה: שמעון ולוי אכזריים משום שהשחיתו בהמות עבודה טובות ומועילות, ויהושע מצד שני השחית את כלי מלחמתם של מלכי הצפון, הן את המרכבות (בשריפה) הן את הסוסים (בעיקור). עברו כמה מאות שנים, כנראה, עד שהישראלים למדו להשתמש במרכבות (לפחות כך מסופר על שלמה).
 
עד עקרה ילדה

"כי באפם הרגו איש וברצונם עקרו שור ארור אפם כי עז ועברתם כי קשתה שמעון ולוי נאשמים באכזריות קשה ככתוב ברגזם (באפם) הרגו איש וברצונם (עת רצון, בשמחה, כשעשוע )עיקרו שור וזה לפי המקרא פסול מעיקרו ומקביל להריגת איש מתוך רוגז שמעון ולוי אינם נאשמים בעיקור לצורך פרנסה או תועלת כל שהיא אכן יהושוע שרף את המרכבות (כלי מלחמה יעודי) בכדי שלא ישמשו עוד כלי מלחמה אם היה יכול להסב את המרכבות לתועלתו או לשימוש אחר היה עושה כך לדאבוני לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך במושג קוהרנטיות שבו השתמשתה כהוכחה לטענתך ולכן נראה לי כי פרשנותך סובלת בעיקר מדעות קדומות ומפרשנויות מוטות להזכירך גדיעת זרעו של אדם או בהמה בימי קדם היתה העונש החמור ביותר שניתן באותם ימים
 

אלי ו.

New member
בפרשת אמור

ויקרא כב כד ומעוך וכתות ונתוק וכרות לא תקריבו ליהוה ובארצכם לא תעשו
 

סוריאל

New member
ובארצכם לא תעשו

לא ביטוי אינפורמטיבי במיוחד. האיסור יכול להתיחס לסירוס, כהצעתך, אבל גם להקרבת בעלי מום. ע"פ ההקשר הפירוש האחרון נראה לי סביר יותר, אם כי לא הכרחי. בכל מקרה מדובר כאן רק על בהמות ראויות לקרבן. גם אם יש כאן איסור סירוס ייתכן שהוא נובע ממעמדן המיוחד של החיות הללו, לא מאמפתיה כלפי בע"ח בכלל (או רתיעה מפגיעה בכושר ההולדה).
 

אלי ו.

New member
נכון, זה פתוח לפרשנות

ביהדות מקובל לפרש פסוקים לפי המסורה, ברור שאפשר לקחת את הפסוק ולצמצם את ההוראה על איסור סירוס רק על בהמות ספציפיות ורק לצרכי קרבנות ורק בארץ ישראל. המסורה ודרכי הלימוד המקובלות מרחיבים את משמעות האיסור.
 

Flash_os

New member
מסורה סותרת תורה...

דברים פרק ד ב: לֹא תֹסִפוּ, עַל-הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, וְלֹא תִגְרְעוּ, מִמֶּנּוּ--לִשְׁמֹר, אֶת-מִצְו‍ֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר אָנֹכִי, מְצַוֶּה אֶתְכֶם. דברים פרק יג א: אֵת כָּל-הַדָּבָר, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם--אֹתוֹ תִשְׁמְרוּ, לַעֲשׂוֹת: לֹא-תֹסֵף עָלָיו, וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ.
 
למעלה