אז, איך בוחרים את הסדרות שלכם?

It's Always Sunny

Well-known member
כי יש יותר מדי דברים טובים בעשור האחרון |מזיע|
זה לא נשמע סיבה טובה.
אתה צודק וההיגיון שלי לא תמיד הגיוני אבל לפעמים כשיש יותר מדי בחירות אני מעדיפה לבחור בכלום.

והרבה שעדיין לא הסתיימו ואני מעדיפה (לרוב) לראות סדרה שהסתיימו.
זאת סיבה טובה. אבל יש הרבה סדרות מהעשור האחרון שכן הסתיימו כבר
אין לי טיעון מספיק טוב חוץ מזה שאני עצלנית. אבל אתה צודק לחלוטין.

בנוסף, עדיין לא עבר מספיק זמן בשביל מרבית הסדרות (אני לא מדברת על היוצאים מן הכלל כמו סמוך על סול) כדי לראות אם הן סדרות שיהיו מדוברות גם בעתיד.
את זה אני יכול חלקית להבין. אבל זה לא שאת רואה רק סדרות ישנות שמדובר עליהן הרבה. למשל Journyman היא סדרה שדי נשכחה עוד לפני שהיא בוטלה אפילו. אף אחד לא חושב עליה. אז זה לא את כל כך מקפידה.
חוץ מזה סדרות שהסתיימו לפני 5 שנים ועדיין מדברים עליהן אז אפשר לדעת שהן מדוברות.
נכון. ועל זה כן יש לי מה לומר; צפיתי בהרבה סדרות נשכחות והלוואי שיכולתי למחוק אותן מהמוח שלי כי חלק מהן היו בזבוז של זמן.
לגבי הסדרות החדשות, שוב, צודק אבל אני עצלנית.

ודבר אחרון, אני רוצה לראות הרבה דברים (גם ישנים) אז זה אומר שאני חייבת לסנן. זאת אומרת שאני בוחרת את הטופ שבטופ.
אבל שוב, את לא ממש בוחרת רק את הטופ שבטופ (Journyman) ובכל מקרה את יכולה לבחור את הטופ מהטופ גם מהעשור האחרון.
לא יודעת בכלל מאיפה להתחיל אם הייתי רוצה לצפות בסדרות העשור האחרון :-D

אני רוצה להדגיש שאני מודעת לכך שתמיד היו בטלוויזיה סדרות לא טובות (ולהיפך, בעתיד יהיו עוד סדרות מצויינות), ולא כל מה שהיה בעבר נחשב לטוב אוטומטית בגלל ששודר מזמן, כנראה שהפקטור של ישן=טוב עובד אצלי חזק. אני מודעת לכך שזה לא נכון אבל עדיין קשה לי לעשות סוויץ' במוח.

סוף סוף אתם מבינים את הכאב שלי
:-(:-(:-(
 

didalf

Well-known member
אז מה שאת רואה בש"ח זה בשביל מנוחה כשלא בא לך לראות כלום?
כן, או כשלא בא לי לבחור כלום, שזה רוב הזמן. יש לי בעיה לבחור דברים, אני אוהבת כשהטלוויזיה והרדיו בוחרים בשבילי.
ואם הבנתי נכון, סדרות שכבר ראית בעבר (מלבד אולי שיימלס) רוב הסיכויים שלא תראי שוב?
אם לא יהיה להן ש"ח ביס כנראה שלא.
אחרי שהמאה הסתיימה אבל היו לי יסורי גמילה כ"כ קשים שהתחלתי אותה שוב מיוזמתי.

אולי עם כל החור בהשכלה שיש לי, רצית לוודא שצפיתי במחלקת גנים ונוף :-D
כנראה:-D

סוף סוף אתם מבינים את הכאב שלי
:-D|נחמה|
אתה צודק וההיגיון שלי לא תמיד הגיוני אבל לפעמים כשיש יותר מדי בחירות אני מעדיפה לבחור בכלום.
חחח כנל|חבול|

הודעה סתם, רק בשביל שההודעה של אור תופיע :-D
יופי הבנו את הקטע ואיך מטפלים בו:-D
 

LeAnnDylan

Well-known member
לא נראה לי שהייתי פה ב-2013 אז התשובה שלי לפי סדר חשיבות:
1. אם יש שחקנים שאני אוהבת.
2. אם זה ז'אנר שאני אוהבת.
3. אם יש שחקנים יפים.
4. אם אין שחקנים שאני שונאת.
5. אם משעמם לי ואחד משירותי הסטרימינג שלי טוען שאני אוהב את זה עם אחוזים מעל 90.
 

dilia snake

Well-known member
קודם כל אם צ'ארלי קוקס נמצא שם או לא ואז:

ז'אנר( דרמה ואז: משטרתי-פרוצדורלי, רפואי, פנטזיה, גיבורי על, היסטורי)
תקציר(ולפעמים טריילר)
הסיכוי של זה להחזיק יותר מעונה אחת(אם מדובר בסדרת ברודקאסט)
אם זה על ספר שקראתי
ותחושת בטן/אינטואיציה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
לא יודעת בכלל מאיפה להתחיל אם הייתי רוצה לצפות בסדרות העשור האחרון :-D
אבל את גם לא יודעת איפה להתחיל בסדרות חדשות יותר.

אוקי, אני מניח שאת מבינה את העניין הזה, כי קיבלת גם את כל שאר הטיעונים שלי.

אולי את פשוט צריכה שנמליץ לך באופן משותף רק על דבר אחד.
וזה כמובן הנותרים

אתה צודק וההיגיון שלי לא תמיד הגיוני אבל לפעמים כשיש יותר מדי בחירות אני מעדיפה לבחור בכלום.
נפלתי איתך בעניין הזה כמה פעמים בעיקר עם המלצות ספרים שאני לא בטוח על מה להמליץ לך אז אני ממליץ על כמה דברים ואז את לא קוראת שום דבר מזה.

אני רוצה להדגיש שאני מודעת לכך שתמיד היו בטלוויזיה סדרות לא טובות (ולהיפך, בעתיד יהיו עוד סדרות מצויינות), ולא כל מה שהיה בעבר נחשב לטוב אוטומטית בגלל ששודר מזמן, כנראה שהפקטור של ישן=טוב עובד אצלי חזק. אני מודעת לכך שזה לא נכון אבל עדיין קשה לי לעשות סוויץ' במוח.
אני כן מאוד מעריך שלפחות אין לך את הבעיה ההפוכה.
יש אנשים שמסרבים לראות סדרות ישנות כי זה מרגיש להם ישן מידי.
 

It's Always Sunny

Well-known member
אבל את גם לא יודעת איפה להתחיל בסדרות חדשות יותר.

אוקי, אני מניח שאת מבינה את העניין הזה, כי קיבלת גם את כל שאר הטיעונים שלי.

אולי את פשוט צריכה שנמליץ לך באופן משותף רק על דבר אחד.
וזה כמובן הנותרים
שוכנעתי.
כן, כל כך בקלות :-D
אז אתה ממליץ על הנותרים כבתור התחלה?
 

didalf

Well-known member
3. אם יש שחקנים יפים.
דילן אומרת את האמת האמיתית:-D

קודם כל אם צ'ארלי קוקס נמצא שם או לא ואז:
:-D

נפלתי איתך בעניין הזה כמה פעמים בעיקר עם המלצות ספרים שאני לא בטוח על מה להמליץ לך אז אני ממליץ על כמה דברים ואז את לא קוראת שום דבר מזה.
נכון, תמיד אמרתי לך ספר אחד בכל פעם.
 

keren or5

Well-known member
הם גולשים בין יקומים מקבילים, זה לא מסע בזמן.
אם כי יש תירוץ לשם הסדרה שהבנתי רק לפני כמה שנים - כי בסדרה הם נתונים לחסדו של מכשיר שפועל על טיימר רנדומלי. ככה שהם תקועים בכל עולם מקביל כמות זמן מסויימת ואז אם הם רוצים לעזוב הם חייבים לעשות את זה בזמן. (מה שקורה בהמון מהפרקים זה שהם מפוצלים באיזשהו אופן ואז צריכים להתאמץ כדי להתאחד על מנת שכולם יספיקו לגלוש בזמן.
:-0:-0:-0 בחיים לא שמעתי את ההסבר הזה, ולא חשבתי עליו, למרות שאני זוכרת שככה עבד המכשיר. אם זאת, עדיין היה עדיף לא לקרוא לסדרה ככה כדי לא ליצור בלבול. נדמה לי שבאחד הפרקים הראשונים של הסדרה הם מגיעים לעולם שבו הדינוזאורים לא נכחדו, ובשלב הזה הם לא בטוחים מה השלט עושה אז הם חשבו שאולי זה מחזיר אחורה בזמן, אבל אז הם הבינו שזה לא נכון.
אז אתה ממליץ על הנותרים כבתור התחלה?
לא! אל תראי את זה! זה כמו אבודים רק עם רק כל החלקים הגרועים של אבודים ובלי שום חלקים טובים.
 

Lhuna3

Well-known member
לא! אל תראי את זה! זה כמו אבודים רק עם רק כל החלקים הגרועים של אבודים ובלי שום חלקים טובים.
מעולם לא הסכמתי איתך פחות!!

וכן באמת תיכף ניק יבוא גם לצעוק עליך!! @טוני החתול

אור, אל תקשיבי לה, זה ממש ממש לא דומה לאבודים, וזה פי 100000000 יותר טוב, וכל המבקרים בעולם מסכימים על זה.
נקודה. סוף פסוק. שפם. שטן כועס.
 

keren or5

Well-known member
מעולם לא הסכמתי איתך פחות!!

וכן באמת תיכף ניק יבוא גם לצעוק עליך!! @טוני החתול

אור, אל תקשיבי לה, זה ממש ממש לא דומה לאבודים, וזה פי 100000000 יותר טוב, וכל המבקרים בעולם מסכימים על זה.
נקודה. סוף פסוק. שפם. שטן כועס.
את גם אהבת את הסדרה הזאת?! :-0

איך נפלו גיבורים :cautious::eek:
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
לא! אל תראי את זה! זה כמו אבודים רק עם רק כל החלקים הגרועים של אבודים ובלי שום חלקים טובים.
them fighting words
חחחחחחחח
אבל באמת שאני כל כך כל כך כל כך לא מסכים

ואגב יש לי באמת בעיה קצת עם העובדה שאבודים היא אחת הסדרות השנואות עלי אי פעם
בעוד הנותרים היא בין עשרת הסדרות האהובות עלי אי פעם
כי שתיהן סדרות של דיימון לינדלוף
וכן, אפשר באמת לראות את הדמיון לפעמים.

אבל הנותרים הבהירה לי מה האבודים הייתה יכולה להיות, או אולי אמורה להיות אם לא הייתה מפלצת עשן, המון מקרי מוות, כל מיני קטעי מסתורין מגוחכים, ערבוב של מיליון דברים מוזרים ולא קשורים, בנייה של דברים שלי Payoff.
או במילים אחרות: הנותרים זה כמו אבודים עם מורידים את כל הדברים הגרועים של אבודים.
ועם סיום שהוא מספק פי טריליון לפחות.

ואולי אם היו מתמצתים את אבודים ל28 פרקים במקום ה121 שהיו, אז היא הייתה טובה יותר.
 

keren or5

Well-known member
them fighting words
חחחחחחחח
אבל באמת שאני כל כך כל כך כל כך לא מסכים

ואגב יש לי באמת בעיה קצת עם העובדה שאבודים היא אחת הסדרות השנואות עלי אי פעם
בעוד הנותרים היא בין עשרת הסדרות האהובות עלי אי פעם
כי שתיהן סדרות של דיימון לינדלוף
וכן, אפשר באמת לראות את הדמיון לפעמים.

אבל הנותרים הבהירה לי מה האבודים הייתה יכולה להיות, או אולי אמורה להיות אם לא הייתה מפלצת עשן, המון מקרי מוות, כל מיני קטעי מסתורין מגוחכים, ערבוב של מיליון דברים מוזרים ולא קשורים, בנייה של דברים שלי Payoff.
או במילים אחרות: הנותרים זה כמו אבודים עם מורידים את כל הדברים הגרועים של אבודים.
ועם סיום שהוא מספק פי טריליון לפחות.

ואולי אם היו מתמצתים את אבודים ל28 פרקים במקום ה121 שהיו, אז היא הייתה טובה יותר.
טוב, אני לא אשאיר את זה ככה בלי להסביר, או לנסות לפחות (קראתי גם את הדיון שלכם בסכמ"ח).
ניק- אני מסכימה איתך לגבי הבעיות של אבודים בעיקר בעניין כל העניין על הפיי אוף. לרוב המיסתורין בסדרה לא היה פיי אוף- או שהיו תעלומות שלא פתרו בכלל וקיוו שנשכח, או שהיו דברים שנבנו תעלומות ממש גדולות ו"נפתרו" בצורה ממש מעפנה. נדמה לי שראיתי ראיונות עם היוצרים והם אישרו שלהרבה תעלומות לא היה להם פיתרון מלכתחילה- והרבה מהם נועדו רק לעורר עניין. אני גם לא מסכימה עם אנשים שאוהבים את הסדרה ואומרים שהתעלומות לא חשובות ומה שחשוב באמת זה המסע שהגיבורים עברו. זה אמנם חשוב והיו דמויות מעיינות שעברו תהליכים מעניינים לאורך הסדרה, אבל הפיילוט של הסדרה לחלוטין שיווק אותה כסדרה שקורים בה דברים מוזרים שיתגלו בהמשך, ולהעלם מכל זה רק כי היוצרים היו עצלים/טיפשים מדי בשביל לתכנן את רוב הדברים האלה מראש- זה מאכזב מאוד ואכן פוגם קשות בסדרה. זה הדבר שבעיני משותף לה ולנותרים- וזו הסיבה שאני לא אהבתי את הנותרים (ראיתי 2 עונות מתוך ה-3 וזה היה דיי מזמן אז אני לא זוכרת הרבה) אבל דוגמא למה שדיברתי עליו שהיה הבעיה המרכזית של אבודים הייתה בנותרים (ספוילר לנותרים בלבן)אני רוצה להבהיר- לא היה חשוב לי להבין את התעלומה של איך האנשים נעלמו מהעולם. אני הבנתי שהפואנטה היא לא לפתור את התעלומה הזאת אלא לראות איך אנשים בעולם מתמודדים איתה. אני אתן דוגמא לדברים שאני מתכוונת אליהם-והדבר שאני הכי זוכרת זה את הקבוצה הזאת של הנשים שהיו לבושות בלבן, לא מדברות, מעשנות חוסמות רחובות והצטיירו כמעין כת כזאת שאישתו של הדמות הראשית הצטרפה אליהם בעונה הראשונה. אני כל הזמן חיכיתי שיסבירו מה המטרה שלהן? מה הן רוצות? למה הלבוש הלבן? למה הסיגריות? למה חוסמות רחובות? הסדרה הציגה את כל הכת המסתורית הזאת כמשהו שאמור להיות היגיון מאחוריו (גם אם זה היגיון של אמונה או משהו שאני כמובן לא אתחבר אליו, אבל הייתי צריכה להבין למה דמויות מסויימות בסדרה מאמינות לזה). לא קיבלתי תשובה לכך, אבל יותר מזה, אני זוכרת שבעונה השניה, הראו סצנות או פלשבקים של האישה של הגיבור, אני כבר לא זוכרת) לתהליך חניכה של מישהי שם (ששם קיוויתי שיסבירו), אבל לא. לא הסבירו כלום. פשוט הראו שהיא נכנסת לקבוצה ואף אחד לא מסביר לה כלום. אחר היה איזה ראיון (בעולם של הסדרה) עם אשתו של הדמות הראשית בעונה השניה - אחרי שיצאה מהכת- ושוב שאלו אותה את כל השאלות האלה והיא חייכה ולא ענתה. זה גרם לי לחשוב שזה מסר מהיוצרים בסיגנון- נכון שנורא רציתם לדעת מה הקטע של הדבר הזה? אז זהו שלא תדעו. זה לא היה הדבר היחיד, היו עוד המון דברים בסיגנון הזה, אני לא זוכרת מסיק בשביל לפרט אבל אלו הדברים שאני מתכוונת אליהם
אז למה אבודים עדיפה עליה בהרבה? כי זה לא שאני מעריצה של הסדרה עד היום או שאני אמליץ עליה לאנשים. אני כן מאוכזבת מאוד מהעונות האחרונות שלה כמו הרבה מעריצים לשעבר, אז בכל זאת- למה היא עדיין עדיפה פי מליון בעיני על הנותרים? אבודים פרצה דרך בכמה דרכים משמעויות בעולם הטלוויזיה- יש טרנדים שלמים בטלוויזיה שהתעצמו בגלל אבודים ובלעדיה הטלוויזיה שלנו הייתה נראית אחרת לטוב ולרע. במילים אחרות- תסירו את אבודים מהיסטוריה של הטלוויזיה- סדרות היום יראו שונה. תעשו את אותו דבר עם ה"נותרים"- לא חושבת שזה ישנה משהו.
אז איך אבודים שינתה את הדרך שאנחנו צורכים טלוויזיה?
א. היא בין סדרות הראשונות שעודדה באופן הכי חזק צפייה סיראלית- אי אפשר לראות סתם פרק רנדומלי בסדרה הזאת, וזה הובהר מהפיילוט - אסור לפספס כלום. זו סדרה שכל עונה תתן עוד ועוד רמז, זו סדרה שנבנית עם הזמן - זו סדרה שיוצרת עולם ואתה הצופה צריך לאסוף את הרמזים ואם תהיה חרוץ וסובלני אתה תבין בסוף את התמונה הגדולה. כל פרק הסטטוס קוו משתנה. אמנם 24 הייתה לפניה, והיא בהחלט מעודד צפיה מרתונית, אבל היא גם סוג של "מתאפסת" בסיום כל עונה. זה לא הפרמיס של אבודים. נכון, היו גם סדרות לפניה שהצליחו לספר סיפור יותר גדול מאשר כל פרק בפני עצמו. אין ספק שיש המשכיות בבאפי למשל, שעונה בבאפי נבנתה עם קשת עלילתית, אבל לא ברמה הזאת. בזמן ההוא הבינג' עוד לא היה אופציה, לכן תמיד היו פרקים שהתמקדו יותר בעלילה הפירקית, והיו כאלה שבעלילה העונתית. היו פרקים שהקדישו סצנה אחת שתקדם את העונה העלילתית, וכל שאר הפרק היה "קייס השבוע". אבל אבודים יצאה בזמן שהיה מאוד קל לשכור מארזי DVD של סדרות ולעשות בינג' אחרי בינג' ולא להצטרך להסתמך על השידור היומי בטלוויזיה. זה איפשר לה להוריד את עניין "קייס השבוע" לגמרי. אמנם כן היה מבנה שכל פרק מתמקד בדמות ספציפית עם הפלשבקים- אבל זה גם כמעט תמיד היה קשור לפיתוח הדמות, או לתעלומה כלשהי, זה לא היה בגדר "אפשר לפספס את זה ולהמשיך כי הם לא מקדמים את העלילה הגדולה."

אגב פלשבקים- כמובן שאבודים לא הסדרה הראשונה ולא האחרונה שתשתמש בפלשבקים, בין אם לקדם עלילה, או להעמיק את ההבנה שלנו על הדמויות. אבל אני לא חושבת שהייתה סדרה שעשתה שימוש ככזה בפלשבקים בצורה שכל פרק ממש חוקר דמות אחרת מהקאסט. אבל אני יכולה לחשוב על הרבה סדרות שאימצו את המודל הזה אחרי אבודים (כמו למשל "כתום זה השחור החדש").
ב. היא הפכה למיינסטרים את תרבות ה"גיקיות ודיונים" על פרנצ'ייס. שוב גם פה השינויים הטכנולוגים שיחקו תפקיד - האינטרנט התחיל להפוך למוצר בייתי- ואנשים דיברו למוות על התיאוריות של אבודים- מה זה העשן השחור? מה זאת המפלצת? מה זה האי הזה, ועוד הרבה על מיליון התעלומות שהסדרה הציגה. היום כל סדרה שמצליחה באופן מסויים, אפילו נישתי זוכה ליחס הזה. אני בטוחה שאפשר למצוא ברדיט מלא דיונים מלאים בשימת לב לאיסטר-אגס, רמזים ותיאוריות אפילו על סדרות לא מאוד מצליחות, ברמה שנורמיז היו מושקעים בזה באותה מידה שגיקים היו בעבר. אני זוכרת שזו הסדרה הראשונה שמשלב מסויים אחרי כל פרק הייתי רצה לאינטרנט לקרוא דיונים עליו, לא נראה לי שעשיתי את זה עם אף סדרה לפניה ואי מאמינה שבשביל הרבה אנשים זה היה ככה.

אלו דברים שכ"כ נטמעו באיך שאנחנו רואים סדרות היום, שיש כבר דיונים כמו- מה עדיף צפייה בבינג' או צפייה יומית/שבועית? האם יש סדרות שמושתתות יותר מדי על תעלומות וקליף האנגרים עד שזה הופך להיות מעצבן וג'ימיקי? הדיון בין הקהל ליוצרים הפך להיות נוכח יותר מפעם. כבר ראיתי ראיונות עם יוצרים שהוסיפו סצנה כדי לתקן איזה טעות קונטיואיטי שמישהו ברשת מצא, והיו יוצרים שהודו שלפעמים שקלו לוותר על קו עלילה מסויים כי הוא היה אמור להיות טוויסט, אבל ברשת בר עלו עליו.

אז מבחינה היסטורית אפילו הייתי אומרת שאין להתווכח מי הסדרה היותר "חשובה" אבודים או נותרים?


עכשיו באופן אישי למה אני יותר אוהבת את אבודים? זה כבר עניין של טעם אישי- אני יותר התחברתי לדמויות באבודים, הם היו הרבה יותר מגיבות. כמובן שהשלשה הראשית בעיני- ג'ק, קייט "פרקלס" וסויר היו הכי מעיינים (ואני עדיין בעד מערכת יחסים פולאמורית בין שלושתם, למה תמיד צריך לבחור אחד במשולשי אהבה?). אבל גם הרבה דמויות אחרות בסדרה היו מרתקות ומעיינות בעיני וחלק מהם התפתחו בצורה ממש מעיינת. אמנם היו מלא דברים מסתוריים שלא ענו עליהם, אבל היו גם מעט שכן ובצורה מספקת, היו רגעי טוויסט מולאים שאי לעולם לא אשכח (למשל הסצנה של "We have to go back"). נותרים בעיקר שיעממה אותי. לא אהבתי אף דמות! והסיבה העיקרית הייתה- שרוב הדמויות התנהגו בצורה שלא הבנתי למה הם מתנהגים ככה (דוגמא בחלק המסומן בספויילר), ובעצם לא הצלחתי למצוא בסדרה שום דבר שאני אוהבת ובא לי לי לראות אותה בגללו.

אחרי כל זה- אני יודעת שיש הרבה אנשים שמאוד אהבו את הנותרים, ואולי אור תהיה אחת מהן, אז אל תקחי אותי ברצינות, תראי מה שבא לך, אבל רציתי להסביר למה אני אעדיף לראות אבודים על הנותרים בכל פעם שישאלו אותי.

והנה סרטון ישן ומשעשע שמדגים מה מעצבן בכתיבה של לידלוף:
 
נערך לאחרונה ב:

טוני החתול

Well-known member
מנהל
טוב, אני לא אשאיר את זה ככה בלי להסביר, או לנסות לפחות (קראתי גם את הדיון שלכם בסכמ"ח).
ניק- אני מסכימה איתך לגבי הבעיות של אבודים בעיקר בעניין כל העניין על הפיי אוף. לרוב המיסתורין בסדרה לא היה פיי אוף- או שהיו תעלומות שלא פתרו בכלל וקיוו שנשכח, או שהיו דברים שנבנו תעלומות ממש גדולות ו"נפתרו" בצורה ממש מעפנה. נדמה לי שראיתי ראיונות עם היוצרים והם אישרו שלהרבה תעלומות לא היה להם פיתרון מלכתחילה- והרבה מהם נועדו רק לעורר עניין. אני גם לא מסכימה עם אנשים שאוהבים את הסדרה ואומרים שהתעלומות לא חשובות ומה שחשוב באמת זה המסע שהגיבורים עברו. זה אמנם חשוב והיו דמויות מעיינות שעברו תהליכים מעניינים לאורך הסדרה, אבל הפיילוט של הסדרה לחלוטין שיווק אותה כסדרה שקורים בה דברים מוזרים שיתגלו בהמשך, ולהעלם מכל זה רק כי היוצרים היו עצלים/טיפשים מדי בשביל לתכנן את רוב הדברים האלה מראש- זה מאכזב מאוד ואכן פוגם קשות בסדרה. זה הדבר שבעיני משותף לה ולנותרים- וזו הסיבה שאני לא אהבתי את הנותרים (ראיתי 2 עונות מתוך ה-3 וזה היה דיי מזמן אז אני לא זוכרת הרבה) אבל דוגמא למה שדיברתי עליו שהיה הבעיה המרכזית של אבודים הייתה בנותרים (ספוילר לנותרים בלבן)אני רוצה להבהיר- לא היה חשוב לי להבין את התעלומה של איך האנשים נעלמו מהעולם. אני הבנתי שהפואנטה היא לא לפתור את התעלומה הזאת אלא לראות איך אנשים בעולם מתמודדים איתה. אני אתן דוגמא לדברים שאני מתכוונת אליהם-והדבר שאני הכי זוכרת זה את הקבוצה הזאת של הנשים שהיו לבושות בלבן, לא מדברות, מעשנות חוסמות רחובות והצטיירו כמעין כת כזאת שאישתו של הדמות הראשית הצטרפה אליהם בעונה הראשונה. אני כל הזמן חיכיתי שיסבירו מה המטרה שלהן? מה הן רוצות? למה הלבוש הלבן? למה הסיגריות? למה חוסמות רחובות? הסדרה הציגה את כל הכת המסתורית הזאת כמשהו שאמור להיות היגיון מאחוריו (גם אם זה היגיון של אמונה או משהו שאני כמובן לא אתחבר אליו, אבל הייתי צריכה להבין למה דמויות מסויימות בסדרה מאמינות לזה). לא קיבלתי תשובה לכך, אבל יותר מזה, אני זוכרת שבעונה השניה, הראו סצנות או פלשבקים של האישה של הגיבור, אני כבר לא זוכרת) לתהליך חניכה של מישהי שם (ששם קיוויתי שיסבירו), אבל לא. לא הסבירו כלום. פשוט הראו שהיא נכנסת לקבוצה ואף אחד לא מסביר לה כלום. אחר היה איזה ראיון (בעולם של הסדרה) עם אשתו של הדמות הראשית בעונה השניה - אחרי שיצאה מהכת- ושוב שאלו אותה את כל השאלות האלה והיא חייכה ולא ענתה. זה גרם לי לחשוב שזה מסר מהיוצרים בסיגנון- נכון שנורא רציתם לדעת מה הקטע של הדבר הזה? אז זהו שלא תדעו. זה לא היה הדבר היחיד, היו עוד המון דברים בסיגנון הזה, אני לא זוכרת מסיק בשביל לפרט אבל אלו הדברים שאני מתכוונת אליהם
הייתי נכנס להסביר למה כל זה לא הרגיש לי אף פעם משהו בעייתי, אבל אני ממש לא זוכר כרגע מספיק.
אולי רק במשפט (או כמה)
המטרה הכאילו מוצהרת של הכת הזאת היא שאנשים לא ישכחו את מה שקרה. למה דווקא לבן? למה סיגריות? למה בלי מראות? למה לא לדבר? אף פעם לא הרגשתי שאני צריך שיכתבו לי את התשובות לשאלות האלו, דווקא אהבתי את זה שאני יכול לדמיין את התשובות להן - הלבן הוא כי זה הצבע שהכי בולט והם רוצים שישימו לב אליהם. העישון הוא כי אין טעם בחיים. זה היה מעצבן אותי אם בסופו של דבר כל העניין איתם לא היה מתקדם לשום מקום. אבל זה הלך רחוק יותר ממה שחשבתי. הדבר שהם עשו בסוף עונה 1 היה מזעזע ומטריד ולכן באופן מובן גרם להתפרצות רגשות שהסעירה את כל העיירה נגדם.
מה שבעצם יותר מעניין זה מה גורם לאנשים להצטרף אליהם. וזה נראה לי משהו שכל הסדרה עוסקת בו - כיצד האירוע שקרה גרם לכך שכל כך הרבה אנשים לא יכלו להמשיך עם החיים שלהם והיו צריכים למצוא משהו חיצוני להאחז בו.

במילים אחרות השאלה "למה הסיגריות?" אף פעם לא הרגישה לי שאלה חשובה אפילו בעשירית כמו השאלה "מה היא מפלצת העשן?"
אפילו השאלה "מה הכת רוצה?" לא הרגישה לי כמו שאלה שאני חייב לקבל עליה תשובה כמו "מה זה בעצם השעון ההולך אחורנית בבונקר?". אבל אני מרגיש שכן קיבלתי תשובה לשאלה הזאת. הכת רוצה לערער לחלוטין על יסודות החברה ולמנוע מצב שאנשים פשוט ימשיכו בחיים שלהם כרגיל כאילו הדבר הזה לא קרה.
*זה כמו אם היית קיימת עכשיו קבוצה שלא מוכנה שהאנושות תחזור לנורמליות אחרי השנתיים של הקורונה.
אז למה אבודים עדיפה עליה בהרבה? כי זה לא שאני מעריצה של הסדרה עד היום או שאני אמליץ עליה לאנשים. אני כן מאוכזבת מאוד מהעונות האחרונות שלה כמו הרבה מעריצים לשעבר, אז בכל זאת- למה היא עדיין עדיפה פי מליון בעיני על הנותרים? אבודים פרצה דרך בכמה דרכים משמעויות בעולם הטלוויזיה- יש טרנדים שלמים בטלוויזיה שהתעצמו בגלל אבודים ובלעדיה הטלוויזיה שלנו הייתה נראית אחרת לטוב ולרע. במילים אחרות- תסירו את אבודים מהיסטוריה של הטלוויזיה- סדרות היום יראו שונה. תעשו את אותו דבר עם ה"נותרים"- לא חושבת שזה ישנה משהו.
אז איך אבודים שינתה את הדרך שאנחנו צורכים טלוויזיה?
א. היא בין סדרות הראשונות שעודדה באופן הכי חזק צפייה סיראלית- אי אפשר לראות סתם פרק רנדומלי בסדרה הזאת, וזה הובהר מהפיילוט - אסור לפספס כלום. זו סדרה שכל עונה תתן עוד ועוד רמז, זו סדרה שנבנית עם הזמן - זו סדרה שיוצרת עולם ואתה הצופה צריך לאסוף את הרמזים ואם תהיה חרוץ וסובלני אתה תבין בסוף את התמונה הגדולה. כל פרק הסטטוס קוו משתנה. אמנם 24 הייתה לפניה, והיא בהחלט מעודד צפיה מרתונית, אבל היא גם סוג של "מתאפסת" בסיום כל עונה. זה לא הפרמיס של אבודים. נכון, היו גם סדרות לפניה שהצליחו לספר סיפור יותר גדול מאשר כל פרק בפני עצמו. אין ספק שיש המשכיות בבאפי למשל, שעונה בבאפי נבנתה עם קשת עלילתית, אבל לא ברמה הזאת. בזמן ההוא הבינג' עוד לא היה אופציה, לכן תמיד היו פרקים שהתמקדו יותר בעלילה הפירקית, והיו כאלה שבעלילה העונתית. היו פרקים שהקדישו סצנה אחת שתקדם את העונה העלילתית, וכל שאר הפרק היה "קייס השבוע". אבל אבודים יצאה בזמן שהיה מאוד קל לשכור מארזי DVD של סדרות ולעשות בינג' אחרי בינג' ולא להצטרך להסתמך על השידור היומי בטלוויזיה. זה איפשר לה להוריד את עניין "קייס השבוע" לגמרי. אמנם כן היה מבנה שכל פרק מתמקד בדמות ספציפית עם הפלשבקים- אבל זה גם כמעט תמיד היה קשור לפיתוח הדמות, או לתעלומה כלשהי, זה לא היה בגדר "אפשר לפספס את זה ולהמשיך כי הם לא מקדמים את העלילה הגדולה."

אגב פלשבקים- כמובן שאבודים לא הסדרה הראשונה ולא האחרונה שתשתמש בפלשבקים, בין אם לקדם עלילה, או להעמיק את ההבנה שלנו על הדמויות. אבל אני לא חושבת שהייתה סדרה שעשתה שימוש ככזה בפלשבקים בצורה שכל פרק ממש חוקר דמות אחרת מהקאסט. אבל אני יכולה לחשוב על הרבה סדרות שאימצו את המודל הזה אחרי אבודים (כמו למשל "כתום זה השחור החדש").
ב. היא הפכה למיינסטרים את תרבות ה"גיקיות ודיונים" על פרנצ'ייס. שוב גם פה השינויים הטכנולוגים שיחקו תפקיד - האינטרנט התחיל להפוך למוצר בייתי- ואנשים דיברו למוות על התיאוריות של אבודים- מה זה העשן השחור? מה זאת המפלצת? מה זה האי הזה, ועוד הרבה על מיליון התעלומות שהסדרה הציגה. היום כל סדרה שמצליחה באופן מסויים, אפילו נישתי זוכה ליחס הזה. אני בטוחה שאפשר למצוא ברדיט מלא דיונים מלאים בשימת לב לאיסטר-אגס, רמזים ותיאוריות אפילו על סדרות לא מאוד מצליחות, ברמה שנורמיז היו מושקעים בזה באותה מידה שגיקים היו בעבר. אני זוכרת שזו הסדרה הראשונה שמשלב מסויים אחרי כל פרק הייתי רצה לאינטרנט לקרוא דיונים עליו, לא נראה לי שעשיתי את זה עם אף סדרה לפניה ואי מאמינה שבשביל הרבה אנשים זה היה ככה.

אלו דברים שכ"כ נטמעו באיך שאנחנו רואים סדרות היום, שיש כבר דיונים כמו- מה עדיף צפייה בבינג' או צפייה יומית/שבועית? האם יש סדרות שמושתתות יותר מדי על תעלומות וקליף האנגרים עד שזה הופך להיות מעצבן וג'ימיקי? הדיון בין הקהל ליוצרים הפך להיות נוכח יותר מפעם. כבר ראיתי ראיונות עם יוצרים שהוסיפו סצנה כדי לתקן איזה טעות קונטיואיטי שמישהו ברשת מצא, והיו יוצרים שהודו שלפעמים שקלו לוותר על קו עלילה מסויים כי הוא היה אמור להיות טוויסט, אבל ברשת בר עלו עליו.

אז מבחינה היסטורית אפילו הייתי אומרת שאין להתווכח מי הסדרה היותר "חשובה" אבודים או נותרים?
אוקי, לגבי זה אני מסכים לחלוטין.
אבודים הייתה משמעותית מאוד להתפתחות של עולם הטלוויזיה (בעיקר בעולם של סדרות ברודקאסט). במידה מסויימת עד היום עדיין מנסים כל שנה לעשות סדרה בסגנון של אבודים (לה בראה למשל). כמעט תמיד ללא הצלחה. והיא גם קשורה חזק לשינוי בהרגלי צפייה. יש עוד כמה סדרות משמעותיות בעניין הזה, אבל אבודים היא אחת מהן.
ואני גם מסכים שהנותרים בהחלט לא שינתה משהו גדול. בין היתר בגלל שהיא פשוט אף פעם לא הייתה נצפית על ידי כל כך הרבה אנשים. היא כן הייתה משמעותית לדעתי, עבור יותר מאשר רק אני, מהבחינה שהיא הראתה שאפשר לעשות סדרה עם מסתורין שהיא למעשה כולה על המסע ולא הפתרון בלי לעצבן עם פתרונות לא מספקים.
בכל מקרה עם כל הכבוד לחשיבות של זה שסדרה היא "חשובה" (ואני אשמח לדבר על החשיבות של חלק מהסדרות האהובות עלי ביותר) זה לא משהו שיגרום לי באמת לאהוב אותה יותר.
עכשיו באופן אישי למה אני יותר אוהבת את אבודים? זה כבר עניין של טעם אישי- אני יותר התחברתי לדמויות באבודים, הם היו הרבה יותר מגיבות. כמובן שהשלשה הראשית בעיני- ג'ק, קייט "פרקלס" וסויר היו הכי מעיינים (ואני עדיין בעד מערכת יחסים פולאמורית בין שלושתם, למה תמיד צריך לבחור אחד במשולשי אהבה?). אבל גם הרבה דמויות אחרות בסדרה היו מרתקות ומעיינות בעיני וחלק מהם התפתחו בצורה ממש מעיינת. אמנם היו מלא דברים מסתוריים שלא ענו עליהם, אבל היו גם מעט שכן ובצורה מספקת, היו רגעי טוויסט מולאים שאי לעולם לא אשכח (למשל הסצנה של "We have to go back"). נותרים בעיקר שיעממה אותי. לא אהבתי אף דמות! והסיבה העיקרית הייתה- שרוב הדמויות התנהגו בצורה שלא הבנתי למה הם מתנהגים ככה (דוגמא בחלק המסומן בספויילר), ובעצם לא הצלחתי למצוא בסדרה שום דבר שאני אוהבת ובא לי לי לראות אותה בגללו.
בהתחלה של אבודים אהבתי הרבה מאוד מהדמויות. ואולי הייתי עדיין אוהב אותן אם לא הייתי צופה בשלושת העונות האחרונות שגרמו לי לשנוא את כולם.
בהחלט היו שם רגעים גדולים. אבל הרגעים הגרועים הרסו את כל זה עבורי.
אבל כמובן טעם וריח (יש הרבה מה להתווכח)
אחרי כל זה- אני יודעת שיש הרבה אנשים שמאוד אהבו את הנותרים, ואולי אור תהיה אחת מהן, אז אל תקחי אותי ברצינות, תראי מה שבא לך, אבל רציתי להסביר למה אני אעדיף לראות אבודים על הנותרים בכל פעם שישאלו אותי.

והנה סרטון ישן ומשעשע שמדגים מה מעצבן בכתיבה של לידלוף:
חחחחחחחחח מעולה
(ראיתי את זה בעבר, אבל עדיין היה מצחיק מאוד)
 

Lhuna3

Well-known member
הייתי נכנס להסביר למה כל זה לא הרגיש לי אף פעם משהו בעייתי, אבל אני ממש לא זוכר כרגע מספיק.
אולי רק במשפט (או כמה)
undefined
אני מאוד שמחה שענית לפני כי כבר התאמצתי לנסות לנסח את התשובה שלי בראש, ואתה ניסחת בצורה שאני מסכימה איתה לחלוטין.
אני בכל זאת אוסיף קצת מהמחשבות שניסחתי.
כמו שניק כתב, הן פשוט לא מוכנות שהעולם ימשיך בחיים רגילים כאילו זה לא קרה. זה סוג של מחאה, אלא שאין להן נגד מי למחות ואין להן משהו ספציפי שהן יכולות לדרוש, אז אין תשובה נורמלית ל"מה הן רוצות". הן יודעות שאף אחד לא יכול לעשות כלום בשבילן. הן עושות דברים אבסורדיים ולא מוסברים כי העולם הפך לאבסורדי ולא מוסבר, יש להן כאב עצום שאין לו הסבר וסיבה הגיונית, ואם העולם יתעלם מהן הן יגרמו גם לאחרים כאב בלי הסבר ובלי סיבה הגיונית.
(זה כמובן לא מצדיק אותן, רק מסביר).
זה גם חלק מהתשובה שנשמעת לי סבירה לשאלה שהסדרה מעלה "מה יקרה בעולם אם...", אז אחד הדברים שאולי יקרו זה שיהיו יותר אנשים נורמטיביים שיתערערו עד כדי הצטרפות לתנועות/כתות הזויות, כי מנהיגים כריזמטיים של תנועות כאלו נותנים לאנשים אבודים "משהו להאחז בו".
ונותרים אגב זה בדיוק מה שאני קוראת לו "מד"ב אמיתי".

ולגבי אבודים, יכול להיות שהיא נחשבת לפורצת דרך, אבל... מי שיעצבן אותו לקרוא דברים רעים עליה שלא יקרא את זה:
הכתיבה שלה על הפנים מבחינתי (סליחה מכולם), ולכתוב תעלומות "בלי תשובה" סתם בשביל לעורר עניין, ולהציג מצג שווא (לא רק בפיילוט, לאורך הסדרה עצמה) כאילו אתה הולך לספק להן תשובות, זה הכתיבה הכי גרועה ומעצבנת שיש בעיני.
כל אחד יכול להמציא תעלומות בלי פתרון, זה הדבר הכי קל שיש.
גם הבימוי שלה היה בעיני מלא גימיקים שנועדו להבהיל את הצופים, אבל גרמו לי לגחך ולגלגל עיניים.
אחת ההחלטות שאני הכי מרוצה מהן שעשיתי בתחום הצפיה בסדרות היה לפרוש ממנה קצת אחרי עונה 1.
 
נערך לאחרונה ב:

It's Always Sunny

Well-known member
אז איך אבודים שינתה את הדרך שאנחנו צורכים טלוויזיה?
א. היא בין סדרות הראשונות שעודדה באופן הכי חזק צפייה סיראלית- אי אפשר לראות סתם פרק רנדומלי בסדרה הזאת, וזה הובהר מהפיילוט - אסור לפספס כלום. זו סדרה שכל עונה תתן עוד ועוד רמז, זו סדרה שנבנית עם הזמן - זו סדרה שיוצרת עולם ואתה הצופה צריך לאסוף את הרמזים ואם תהיה חרוץ וסובלני אתה תבין בסוף את התמונה הגדולה. כל פרק הסטטוס קוו משתנה. אמנם 24 הייתה לפניה, והיא בהחלט מעודד צפיה מרתונית, אבל היא גם סוג של "מתאפסת" בסיום כל עונה. זה לא הפרמיס של אבודים. נכון, היו גם סדרות לפניה שהצליחו לספר סיפור יותר גדול מאשר כל פרק בפני עצמו. אין ספק שיש המשכיות בבאפי למשל, שעונה בבאפי נבנתה עם קשת עלילתית, אבל לא ברמה הזאת. בזמן ההוא הבינג' עוד לא היה אופציה, לכן תמיד היו פרקים שהתמקדו יותר בעלילה הפירקית, והיו כאלה שבעלילה העונתית. היו פרקים שהקדישו סצנה אחת שתקדם את העונה העלילתית, וכל שאר הפרק היה "קייס השבוע". אבל אבודים יצאה בזמן שהיה מאוד קל לשכור מארזי DVD של סדרות ולעשות בינג' אחרי בינג' ולא להצטרך להסתמך על השידור היומי בטלוויזיה. זה איפשר לה להוריד את עניין "קייס השבוע" לגמרי. אמנם כן היה מבנה שכל פרק מתמקד בדמות ספציפית עם הפלשבקים- אבל זה גם כמעט תמיד היה קשור לפיתוח הדמות, או לתעלומה כלשהי, זה לא היה בגדר "אפשר לפספס את זה ולהמשיך כי הם לא מקדמים את העלילה הגדולה."

אגב פלשבקים- כמובן שאבודים לא הסדרה הראשונה ולא האחרונה שתשתמש בפלשבקים, בין אם לקדם עלילה, או להעמיק את ההבנה שלנו על הדמויות. אבל אני לא חושבת שהייתה סדרה שעשתה שימוש ככזה בפלשבקים בצורה שכל פרק ממש חוקר דמות אחרת מהקאסט. אבל אני יכולה לחשוב על הרבה סדרות שאימצו את המודל הזה אחרי אבודים (כמו למשל "כתום זה השחור החדש").
ב. היא הפכה למיינסטרים את תרבות ה"גיקיות ודיונים" על פרנצ'ייס. שוב גם פה השינויים הטכנולוגים שיחקו תפקיד - האינטרנט התחיל להפוך למוצר בייתי- ואנשים דיברו למוות על התיאוריות של אבודים- מה זה העשן השחור? מה זאת המפלצת? מה זה האי הזה, ועוד הרבה על מיליון התעלומות שהסדרה הציגה. היום כל סדרה שמצליחה באופן מסויים, אפילו נישתי זוכה ליחס הזה. אני בטוחה שאפשר למצוא ברדיט מלא דיונים מלאים בשימת לב לאיסטר-אגס, רמזים ותיאוריות אפילו על סדרות לא מאוד מצליחות, ברמה שנורמיז היו מושקעים בזה באותה מידה שגיקים היו בעבר. אני זוכרת שזו הסדרה הראשונה שמשלב מסויים אחרי כל פרק הייתי רצה לאינטרנט לקרוא דיונים עליו, לא נראה לי שעשיתי את זה עם אף סדרה לפניה ואי מאמינה שבשביל הרבה אנשים זה היה ככה.

אלו דברים שכ"כ נטמעו באיך שאנחנו רואים סדרות היום, שיש כבר דיונים כמו- מה עדיף צפייה בבינג' או צפייה יומית/שבועית? האם יש סדרות שמושתתות יותר מדי על תעלומות וקליף האנגרים עד שזה הופך להיות מעצבן וג'ימיקי? הדיון בין הקהל ליוצרים הפך להיות נוכח יותר מפעם. כבר ראיתי ראיונות עם יוצרים שהוסיפו סצנה כדי לתקן איזה טעות קונטיואיטי שמישהו ברשת מצא, והיו יוצרים שהודו שלפעמים שקלו לוותר על קו עלילה מסויים כי הוא היה אמור להיות טוויסט, אבל ברשת בר עלו עליו.
לא צפיתי בנותרים אז אני לא מרגישה שאני יכולה להביע דעה בנוגע לאבודים והנותרים אבל מה שכתבת היה מעניין מאוד.


אחרי כל זה- אני יודעת שיש הרבה אנשים שמאוד אהבו את הנותרים, ואולי אור תהיה אחת מהן, אז אל תקחי אותי ברצינות, תראי מה שבא לך, אבל רציתי להסביר למה אני אעדיף לראות אבודים על הנותרים בכל פעם שישאלו אותי.
|כן||כן|
ראית את אבודים יותר מפעם אחת?


בהתחלה של אבודים אהבתי הרבה מאוד מהדמויות. ואולי הייתי עדיין אוהב אותן אם לא הייתי צופה בשלושת העונות האחרונות שגרמו לי לשנוא את כולם.
בהחלט היו שם רגעים גדולים. אבל הרגעים הגרועים הרסו את כל זה עבורי.
אבל כמובן טעם וריח (יש הרבה מה להתווכח)
ולגבי אבודים, יכול להיות שהיא נחשבת לפורצת דרך, אבל הכתיבה שלה על הפנים מבחינתי (סליחה מכולם), ולכתוב תעלומות "בלי תשובה" סתם בשביל לעורר עניין, ולהציג מצג שווא (לא רק בפיילוט, לאורך הסדרה עצמה) כאילו אתה הולך לספק להן תשובות, זה הכתיבה הכי גרועה ומעצבנת שיש בעיני.
כל אחד יכול להמציא תעלומות בלי פתרון, זה הדבר הכי קל שיש.
גם את הבימוי שלה בעיני מלא גימיקים שנועדו להבהיל את הצופים, אבל גרמו לי לגחך ולגלגל עיניים.
טוב, אז אני לא מסכימה (אני מניחה שזה מובן לפי מה שכתבתי מקודם) אבל אני מאוד מעריכה את מה שכתבתם.
@Lhuna3 ניסית לראות אבודים כשהיא יצאה או בשלב יותר מאוחר?

לגבי הנותרים, הייתי צריכה להתאפק כדי לא לפתוח את הספויילרים ;-# ממש התחשק לי לקרוא את ההסברים אבל נראה לי שעדיף שלא.
 
למעלה