נכון. לכל מאבק יש מחיר. לפעמים, גם כשאתה מנצחהבעיה שמאבק מיותר ומתוקשר כזה מסיח את הדעת
ממאבקים חשובים הרבה יותר ומציג את ארגוני הסביבה בתור "מחבקי עצים" ומתנגדי פיתוח הזויים.
אתה משלם מחיר.
נכון. לכל מאבק יש מחיר. לפעמים, גם כשאתה מנצחהבעיה שמאבק מיותר ומתוקשר כזה מסיח את הדעת
ממאבקים חשובים הרבה יותר ומציג את ארגוני הסביבה בתור "מחבקי עצים" ומתנגדי פיתוח הזויים.
אז אולי כדאי שירכזו את האנרגיות והכוחות שלהםהאמן לי שהם נלחמים. לפעמים, כמו במקרה
תוכנית ספדי, זה גם מצליח להם. ישנם מאבקים רבים נוספים שהציבור אינו נחשף להם.
הבעיה היא שמה שנתפש בעיניך כפגיעה נקודתיתאז אולי כדאי שירכזו את האנרגיות והכוחות שלהם
בדברים האלה, ולא יבזבזו אותם במלחמה כנגד פיתוח נדרש, שהנזק הנקודתי* שלו לסביבה הוא כאין וכאפס לעומתם. *(והתועלת שלו רבה בהרבה מ"הנזק הנקודתי")
*אסתטיהבעיה היא שמה שנתפש בעיניך כפגיעה נקודתית
נתפש בעיני הירוקים כפגיעה סביבתית. פרט לפגיעה באזור הגשר, הירוקים טוענים לנזק בלתי הפיך שייווצר בפריצת דרך הגישה לאתר. אני מסכים אתך שמוטב היה להתרכז במאבק על גשר אסטתי ככל הניתן ולא על כל רעיון המנהרה האחודה. זאת, למרות התנהלות מתעלמת ובלתי הוגנת שהופגנה מצד חטיבת תכנון ופיתוח של ר"י, כבר לפני ארבע שנים, כלפי הצעות הארגונים הירוקים. אני מאוד מקווה שבפרויקט הלאומי הבא ידעו הצדדים לשתף פעולה באופן מועיל יותר לטובת הפרויקט והסביבה, אם כי אני משער שהמשקעים שנוצרו בין הצדדים לא יקלו על העניין. מבחינתי, שני הצדדים הפסידו נקודות תדמית במאבק על A1.
אז הם טועים..הבעיה היא שמה שנתפש בעיניך כפגיעה נקודתית
נתפש בעיני הירוקים כפגיעה סביבתית. פרט לפגיעה באזור הגשר, הירוקים טוענים לנזק בלתי הפיך שייווצר בפריצת דרך הגישה לאתר. אני מסכים אתך שמוטב היה להתרכז במאבק על גשר אסטתי ככל הניתן ולא על כל רעיון המנהרה האחודה. זאת, למרות התנהלות מתעלמת ובלתי הוגנת שהופגנה מצד חטיבת תכנון ופיתוח של ר"י, כבר לפני ארבע שנים, כלפי הצעות הארגונים הירוקים. אני מאוד מקווה שבפרויקט הלאומי הבא ידעו הצדדים לשתף פעולה באופן מועיל יותר לטובת הפרויקט והסביבה, אם כי אני משער שהמשקעים שנוצרו בין הצדדים לא יקלו על העניין. מבחינתי, שני הצדדים הפסידו נקודות תדמית במאבק על A1.
לא, הם לא טועים.אז הם טועים..
אפשר לקחת דוגמאות משוויץ ואוסטריה, ומה זה ואדי יתלה לואדיות שיש שם באלפים.. http://www.lokifahrer.ch/images/Strecken/Bietschtal-2.jpg http://www.bls-loetschbergbahn.ch/bahn/bau/images/bietschtal.jpg http://cdn.fotocommunity.com/photos/10711034.jpg אגב את הגשר הזה בנו ב1911.. http://www.hd-fotos.de/Fotos/Millau-Viadukt/Millau-Viadukt-6720.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Europabrücke_Brenner_Tirol.jpg או שסתם חיפוש תמונות למילה Viadukt http://images.google.com/images?hl=de&um=1&sa=1&q=Viadukt&btnG=Bilder-Suche&aq=f&oq=
ועל זה הם היו צריכים להלחם!לא, הם לא טועים.
הקבלן הישראלי המצוי מותיר אחריו בד"כ נזקים לסביבה ונדרשים מאמצים מיוחדים ע"מ לפקח עליו. חוץ מזה,הבאת דוגמאות ממדינות מתקדמות מאוד בתחום בניית גשרי רכבות. אני חייב להודות שלא כל הגשרים מצאו חן בעיניי, אבל זו שאלה של טעם. אני מעדיף גשרי אבן המשתלבים עם הסביבה על פני גשרי בטון חשוף או מתכת.
אני בטוח שהירוקים ישקלו בכובד ראש את רשימתועל זה הם היו צריכים להלחם!
שהקבלן לא יהיה הישראלי המצוי, שהוא יעשה את עבודתו בעדינות ויבנה גשר מתאים. זה לא משנה מאיפה הדוגמא, אפשר לבצע אותה גם בארץ..אנחנו לא במאה ה19.
ברור שהם לא ישקלו,אני בטוח שהירוקים ישקלו בכובד ראש את רשימת
הנושאים למאבק שאתה מציע להם.
צר לי להודיעך שזו הכללה גסה שאינה מתיישבתברור שהם לא ישקלו,
כי הם חיים בבועה ולא מעוניינים להקשיב למה שאנשים שבאמת אכפת להם, מפצירים בהם לעשות.
אני מתייחס רק לעובדותצר לי להודיעך שזו הכללה גסה שאינה מתיישבת
עם המציאות ואינה נסמכת על דבר מלבד סטריאוטיפים ודעות קדומות.
"חיים בבועה" זה לא עובדות. בנוסף איני מקבלאני מתייחס רק לעובדות
והעובדות הן, שאומרים להם "אתם הוזים והדרישות שלכם הזויות. רדו מהעץ!" - אבל הם ממשיכים בשלהם. הכוונה היא לדרישה הלא-הגיונית, המוגזמת, הבלתי-מציאותית לגבי מנהרה בנחל יתלה, דרישה שגם אתה מתנגד לה. אילו היו חיים במציאות ולא בעולם הפנטזיות, הם היו מרכזים את המאמץ בצמצום הפגיעה בנחל ככל שניתן לצמצמה מבלי לעכב את הבנייה. אתה בודאי מבלבל ביני לבין אנשים אחרים שכתבו כל מיני דברים על "הירוקים" שהם באמת לא יותר מסטראוטיפים. אני לעולם לא הייתי שותף לדברים האלה.
זאת המסקנה שניתן להסיק מהעובדות..."חיים בבועה" זה לא עובדות. בנוסף איני מקבל
את הקביעה שמדובר ב"דרישות הזויות". במיוחד לא לאחר שהוועדת סדן קבעה שחלופת הירוקים ישימה. אני כן מקבל את ההערכה שצפוי עיכוב לפרויקט. עליך להבין שמדובר בתהליך רציף שתחילתו בשנת 2003 ולא ניתן לקטוע אותו מלאכותית בכל מיני נקודות זמן. כמו"כ, ע"מ לקבוע שהירוקים "לא מקשיבים למה שמפצירים בהם לעשות", עליך להכיר התנהלויות נוספות בפרויקטים אחרים מעבר ל-A1 , שגם בו אגב הושגה הסכמה בשיתוף הירוקים באשר לאופן פינוי העפר.
הירוקים הציעו את החלופה של המנהרה האחודהזאת המסקנה שניתן להסיק מהעובדות...
כלומר מהתנהלותם בפרוייקט הספציפי הזה. אני מודה ומתוודה שאיני מכיר את ההתנהלות שלהם בפרוייקטים אחרים. שוב, בועז, כבר דיברנו על זה: ועדת סדן לא קבעה "שהתכנית ישימה", ואף אחד לא יכול לקבוע קביעה כזאת מבלי שנעשה תכנון מפורט של החלופה. ועדת סדן קבעה אך ורק דבר פשוט, שלא ידוע על מניעה כלשהי לביצוע התכנית החלופית. זה רחוק מלהגיד שהיא "ישימה"... אני טענתי וממשיך לטעון, שהירוקים הציבו דרישה לא ריאלית (והחשד הוא שעשו זאת ביודעין), והימרו למעשה על עתידו של המיזם כולו. עכשיו זה הזמן לעשות חשבון נפש, ולא לגרור את כל אזרחי המדינה המשוועת למסילה הזאת לסאגה משפטית, אלא להתמקד בשמירה על הסביבה תוך תמיכה אמיתית בפרוייקט ולא רק במילים, אלא במעשים שאותם כבר פירטנו.
ובפעם המיליון אני שואל: אז מה?הירוקים הציעו את החלופה של המנהרה האחודה
כבר לפני 4 שנים, מן הסתם הרבה לפני שר"י עשתה את "בדיקת הישימות" של הגשר שהיא מציעה. ר"י בכוונה תחילה התעלמה מהצעת הירוקים ולא בדקה את הישימות שלה ועכשיו 4 שנים אחרי, כביכול בפרצוף תמים, הם זורקים שעכשיו זה מאוחר מדיי לבדוק את הישימות של התוכנית כי זה יעכב בשנתיים את הקמת הקו. אני לא אוכל את הבולשיט הזה. יש עוד מספיק גורמים שמעכבים את תחילת העבודות מלבד הגשר בנחל יתלה וכל זמן שר"י יושבת בחיבוק ידיים ולא בודקת את אופציית המנהרה האחודה לעומקה בצורה רצינית היא זו שאשמה בעיכוב התוכניות. הרי אם ר"י הייתה עושה את הסקר הנדרש ובאה עם מסקנות ענייניות לפיהן לא נתן הנדסית לבצע את המנהרה האחודה היה נמצע כל הדיון שהם יודעים כבר 4 שנים לפחות שצפוי להגיע וצפוי להיות אחד מאותם גורמים רבים אחרים שיעכבו את תחילת הפרוייקט. זוהי רשלנות של ר"י ומי שתכנן את הקו הזה והוא צריך לתת על כך את הדין לעניות דעתי. להמשיך ולהתעלם ממה שקורה מסביב מתוך מחשבה הזויה כלשהי שהבעיה תתפוגג לה מעצמה זה קצת לא התנהגות סבירה במיוחד כאשר מדובר בקו בעלות של מליארדי שקלים.
חוץ מזה, העיכוב נגרםהירוקים הציעו את החלופה של המנהרה האחודה
כבר לפני 4 שנים, מן הסתם הרבה לפני שר"י עשתה את "בדיקת הישימות" של הגשר שהיא מציעה. ר"י בכוונה תחילה התעלמה מהצעת הירוקים ולא בדקה את הישימות שלה ועכשיו 4 שנים אחרי, כביכול בפרצוף תמים, הם זורקים שעכשיו זה מאוחר מדיי לבדוק את הישימות של התוכנית כי זה יעכב בשנתיים את הקמת הקו. אני לא אוכל את הבולשיט הזה. יש עוד מספיק גורמים שמעכבים את תחילת העבודות מלבד הגשר בנחל יתלה וכל זמן שר"י יושבת בחיבוק ידיים ולא בודקת את אופציית המנהרה האחודה לעומקה בצורה רצינית היא זו שאשמה בעיכוב התוכניות. הרי אם ר"י הייתה עושה את הסקר הנדרש ובאה עם מסקנות ענייניות לפיהן לא נתן הנדסית לבצע את המנהרה האחודה היה נמצע כל הדיון שהם יודעים כבר 4 שנים לפחות שצפוי להגיע וצפוי להיות אחד מאותם גורמים רבים אחרים שיעכבו את תחילת הפרוייקט. זוהי רשלנות של ר"י ומי שתכנן את הקו הזה והוא צריך לתת על כך את הדין לעניות דעתי. להמשיך ולהתעלם ממה שקורה מסביב מתוך מחשבה הזויה כלשהי שהבעיה תתפוגג לה מעצמה זה קצת לא התנהגות סבירה במיוחד כאשר מדובר בקו בעלות של מליארדי שקלים.
אני מקווה..אני בטוח שהירוקים ישקלו בכובד ראש את רשימת
הנושאים למאבק שאתה מציע להם.
לפיקוח יום יומי על הקבלן והעבודות, אין כותרותועל זה הם היו צריכים להלחם!
שהקבלן לא יהיה הישראלי המצוי, שהוא יעשה את עבודתו בעדינות ויבנה גשר מתאים. זה לא משנה מאיפה הדוגמא, אפשר לבצע אותה גם בארץ..אנחנו לא במאה ה19.
ממתי ארגוני סביבה, שרובם מבוססים על מתנדבים,לפיקוח יום יומי על הקבלן והעבודות, אין כותרות
את כל מה שאפשר לעשות בשוויץ, אפשר לעשות גם בישראל. הבעיה היא שהירוקים לא יסכימו אף פעם לעשות את העבודה הסיזיפית וחסרת הכותרות של פיקוח מתמיד על העבודות, במקום זה הם מעדיפים את המאבקים המתוקשרים שתופסים כותרות.
החברה להגנת הטבע לא מורכבת ממתנדבים בלבדממתי ארגוני סביבה, שרובם מבוססים על מתנדבים,
אמורים לפקח על עבודות הביצוע?! זהו תפקיד לרשויות המוסמכות! חוץ מזה, ודאי שהירוקים ישאפו למקסם את תקשורתיות המאבק: הרי הם תלויים בגיוס תמיכה ציבורית. הדבר לגיטימי לחלוטין.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.