אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הבעיה שמאבק מיותר ומתוקשר כזה מסיח את הדעת
ממאבקים חשובים הרבה יותר ומציג את ארגוני הסביבה בתור "מחבקי עצים" ומתנגדי פיתוח הזויים.
נכון. לכל מאבק יש מחיר. לפעמים, גם כשאתה מנצח
אתה משלם מחיר.
 

Rubim88

New member
האמן לי שהם נלחמים. לפעמים, כמו במקרה
תוכנית ספדי, זה גם מצליח להם. ישנם מאבקים רבים נוספים שהציבור אינו נחשף להם.
אז אולי כדאי שירכזו את האנרגיות והכוחות שלהם
בדברים האלה, ולא יבזבזו אותם במלחמה כנגד פיתוח נדרש, שהנזק הנקודתי* שלו לסביבה הוא כאין וכאפס לעומתם. *(והתועלת שלו רבה בהרבה מ"הנזק הנקודתי")
 

בועז ל

New member
אז אולי כדאי שירכזו את האנרגיות והכוחות שלהם
בדברים האלה, ולא יבזבזו אותם במלחמה כנגד פיתוח נדרש, שהנזק הנקודתי* שלו לסביבה הוא כאין וכאפס לעומתם. *(והתועלת שלו רבה בהרבה מ"הנזק הנקודתי")
הבעיה היא שמה שנתפש בעיניך כפגיעה נקודתית
נתפש בעיני הירוקים כפגיעה סביבתית. פרט לפגיעה באזור הגשר, הירוקים טוענים לנזק בלתי הפיך שייווצר בפריצת דרך הגישה לאתר. אני מסכים אתך שמוטב היה להתרכז במאבק על גשר אסטתי ככל הניתן ולא על כל רעיון המנהרה האחודה. זאת, למרות התנהלות מתעלמת ובלתי הוגנת שהופגנה מצד חטיבת תכנון ופיתוח של ר"י, כבר לפני ארבע שנים, כלפי הצעות הארגונים הירוקים. אני מאוד מקווה שבפרויקט הלאומי הבא ידעו הצדדים לשתף פעולה באופן מועיל יותר לטובת הפרויקט והסביבה, אם כי אני משער שהמשקעים שנוצרו בין הצדדים לא יקלו על העניין. מבחינתי, שני הצדדים הפסידו נקודות תדמית במאבק על A1.
 

בועז ל

New member
הבעיה היא שמה שנתפש בעיניך כפגיעה נקודתית
נתפש בעיני הירוקים כפגיעה סביבתית. פרט לפגיעה באזור הגשר, הירוקים טוענים לנזק בלתי הפיך שייווצר בפריצת דרך הגישה לאתר. אני מסכים אתך שמוטב היה להתרכז במאבק על גשר אסטתי ככל הניתן ולא על כל רעיון המנהרה האחודה. זאת, למרות התנהלות מתעלמת ובלתי הוגנת שהופגנה מצד חטיבת תכנון ופיתוח של ר"י, כבר לפני ארבע שנים, כלפי הצעות הארגונים הירוקים. אני מאוד מקווה שבפרויקט הלאומי הבא ידעו הצדדים לשתף פעולה באופן מועיל יותר לטובת הפרויקט והסביבה, אם כי אני משער שהמשקעים שנוצרו בין הצדדים לא יקלו על העניין. מבחינתי, שני הצדדים הפסידו נקודות תדמית במאבק על A1.
*אסתטי
 

Rubim88

New member
הבעיה היא שמה שנתפש בעיניך כפגיעה נקודתית
נתפש בעיני הירוקים כפגיעה סביבתית. פרט לפגיעה באזור הגשר, הירוקים טוענים לנזק בלתי הפיך שייווצר בפריצת דרך הגישה לאתר. אני מסכים אתך שמוטב היה להתרכז במאבק על גשר אסטתי ככל הניתן ולא על כל רעיון המנהרה האחודה. זאת, למרות התנהלות מתעלמת ובלתי הוגנת שהופגנה מצד חטיבת תכנון ופיתוח של ר"י, כבר לפני ארבע שנים, כלפי הצעות הארגונים הירוקים. אני מאוד מקווה שבפרויקט הלאומי הבא ידעו הצדדים לשתף פעולה באופן מועיל יותר לטובת הפרויקט והסביבה, אם כי אני משער שהמשקעים שנוצרו בין הצדדים לא יקלו על העניין. מבחינתי, שני הצדדים הפסידו נקודות תדמית במאבק על A1.
אז הם טועים..
אפשר לקחת דוגמאות משוויץ ואוסטריה, ומה זה ואדי יתלה לואדיות שיש שם באלפים.. http://www.lokifahrer.ch/images/Strecken/Bietschtal-2.jpg http://www.bls-loetschbergbahn.ch/bahn/bau/images/bietschtal.jpg http://cdn.fotocommunity.com/photos/10711034.jpg אגב את הגשר הזה בנו ב1911.. http://www.hd-fotos.de/Fotos/Millau-Viadukt/Millau-Viadukt-6720.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Europabrücke_Brenner_Tirol.jpg או שסתם חיפוש תמונות למילה Viadukt http://images.google.com/images?hl=de&um=1&sa=1&q=Viadukt&btnG=Bilder-Suche&aq=f&oq=
 

בועז ל

New member
לא, הם לא טועים.
הקבלן הישראלי המצוי מותיר אחריו בד"כ נזקים לסביבה ונדרשים מאמצים מיוחדים ע"מ לפקח עליו. חוץ מזה,הבאת דוגמאות ממדינות מתקדמות מאוד בתחום בניית גשרי רכבות. אני חייב להודות שלא כל הגשרים מצאו חן בעיניי, אבל זו שאלה של טעם. אני מעדיף גשרי אבן המשתלבים עם הסביבה על פני גשרי בטון חשוף או מתכת.
 

Rubim88

New member
לא, הם לא טועים.
הקבלן הישראלי המצוי מותיר אחריו בד"כ נזקים לסביבה ונדרשים מאמצים מיוחדים ע"מ לפקח עליו. חוץ מזה,הבאת דוגמאות ממדינות מתקדמות מאוד בתחום בניית גשרי רכבות. אני חייב להודות שלא כל הגשרים מצאו חן בעיניי, אבל זו שאלה של טעם. אני מעדיף גשרי אבן המשתלבים עם הסביבה על פני גשרי בטון חשוף או מתכת.
ועל זה הם היו צריכים להלחם!
שהקבלן לא יהיה הישראלי המצוי, שהוא יעשה את עבודתו בעדינות ויבנה גשר מתאים. זה לא משנה מאיפה הדוגמא, אפשר לבצע אותה גם בארץ..אנחנו לא במאה ה19.
 

בועז ל

New member
ועל זה הם היו צריכים להלחם!
שהקבלן לא יהיה הישראלי המצוי, שהוא יעשה את עבודתו בעדינות ויבנה גשר מתאים. זה לא משנה מאיפה הדוגמא, אפשר לבצע אותה גם בארץ..אנחנו לא במאה ה19.
אני בטוח שהירוקים ישקלו בכובד ראש את רשימת
הנושאים למאבק שאתה מציע להם.
 

easylivin

New member
אני בטוח שהירוקים ישקלו בכובד ראש את רשימת
הנושאים למאבק שאתה מציע להם.
ברור שהם לא ישקלו,
כי הם חיים בבועה ולא מעוניינים להקשיב למה שאנשים שבאמת אכפת להם, מפצירים בהם לעשות.
 

בועז ל

New member
ברור שהם לא ישקלו,
כי הם חיים בבועה ולא מעוניינים להקשיב למה שאנשים שבאמת אכפת להם, מפצירים בהם לעשות.
צר לי להודיעך שזו הכללה גסה שאינה מתיישבת
עם המציאות ואינה נסמכת על דבר מלבד סטריאוטיפים ודעות קדומות.
 

easylivin

New member
צר לי להודיעך שזו הכללה גסה שאינה מתיישבת
עם המציאות ואינה נסמכת על דבר מלבד סטריאוטיפים ודעות קדומות.
אני מתייחס רק לעובדות
והעובדות הן, שאומרים להם "אתם הוזים והדרישות שלכם הזויות. רדו מהעץ!" - אבל הם ממשיכים בשלהם. הכוונה היא לדרישה הלא-הגיונית, המוגזמת, הבלתי-מציאותית לגבי מנהרה בנחל יתלה, דרישה שגם אתה מתנגד לה. אילו היו חיים במציאות ולא בעולם הפנטזיות, הם היו מרכזים את המאמץ בצמצום הפגיעה בנחל ככל שניתן לצמצמה מבלי לעכב את הבנייה. אתה בודאי מבלבל ביני לבין אנשים אחרים שכתבו כל מיני דברים על "הירוקים" שהם באמת לא יותר מסטראוטיפים. אני לעולם לא הייתי שותף לדברים האלה.
 

בועז ל

New member
אני מתייחס רק לעובדות
והעובדות הן, שאומרים להם "אתם הוזים והדרישות שלכם הזויות. רדו מהעץ!" - אבל הם ממשיכים בשלהם. הכוונה היא לדרישה הלא-הגיונית, המוגזמת, הבלתי-מציאותית לגבי מנהרה בנחל יתלה, דרישה שגם אתה מתנגד לה. אילו היו חיים במציאות ולא בעולם הפנטזיות, הם היו מרכזים את המאמץ בצמצום הפגיעה בנחל ככל שניתן לצמצמה מבלי לעכב את הבנייה. אתה בודאי מבלבל ביני לבין אנשים אחרים שכתבו כל מיני דברים על "הירוקים" שהם באמת לא יותר מסטראוטיפים. אני לעולם לא הייתי שותף לדברים האלה.
"חיים בבועה" זה לא עובדות. בנוסף איני מקבל
את הקביעה שמדובר ב"דרישות הזויות". במיוחד לא לאחר שהוועדת סדן קבעה שחלופת הירוקים ישימה. אני כן מקבל את ההערכה שצפוי עיכוב לפרויקט. עליך להבין שמדובר בתהליך רציף שתחילתו בשנת 2003 ולא ניתן לקטוע אותו מלאכותית בכל מיני נקודות זמן. כמו"כ, ע"מ לקבוע שהירוקים "לא מקשיבים למה שמפצירים בהם לעשות", עליך להכיר התנהלויות נוספות בפרויקטים אחרים מעבר ל-A1 , שגם בו אגב הושגה הסכמה בשיתוף הירוקים באשר לאופן פינוי העפר.
 

easylivin

New member
"חיים בבועה" זה לא עובדות. בנוסף איני מקבל
את הקביעה שמדובר ב"דרישות הזויות". במיוחד לא לאחר שהוועדת סדן קבעה שחלופת הירוקים ישימה. אני כן מקבל את ההערכה שצפוי עיכוב לפרויקט. עליך להבין שמדובר בתהליך רציף שתחילתו בשנת 2003 ולא ניתן לקטוע אותו מלאכותית בכל מיני נקודות זמן. כמו"כ, ע"מ לקבוע שהירוקים "לא מקשיבים למה שמפצירים בהם לעשות", עליך להכיר התנהלויות נוספות בפרויקטים אחרים מעבר ל-A1 , שגם בו אגב הושגה הסכמה בשיתוף הירוקים באשר לאופן פינוי העפר.
זאת המסקנה שניתן להסיק מהעובדות...
כלומר מהתנהלותם בפרוייקט הספציפי הזה. אני מודה ומתוודה שאיני מכיר את ההתנהלות שלהם בפרוייקטים אחרים. שוב, בועז, כבר דיברנו על זה: ועדת סדן לא קבעה "שהתכנית ישימה", ואף אחד לא יכול לקבוע קביעה כזאת מבלי שנעשה תכנון מפורט של החלופה. ועדת סדן קבעה אך ורק דבר פשוט, שלא ידוע על מניעה כלשהי לביצוע התכנית החלופית. זה רחוק מלהגיד שהיא "ישימה"... אני טענתי וממשיך לטעון, שהירוקים הציבו דרישה לא ריאלית (והחשד הוא שעשו זאת ביודעין), והימרו למעשה על עתידו של המיזם כולו. עכשיו זה הזמן לעשות חשבון נפש, ולא לגרור את כל אזרחי המדינה המשוועת למסילה הזאת לסאגה משפטית, אלא להתמקד בשמירה על הסביבה תוך תמיכה אמיתית בפרוייקט ולא רק במילים, אלא במעשים שאותם כבר פירטנו.
 

raminec

New member
זאת המסקנה שניתן להסיק מהעובדות...
כלומר מהתנהלותם בפרוייקט הספציפי הזה. אני מודה ומתוודה שאיני מכיר את ההתנהלות שלהם בפרוייקטים אחרים. שוב, בועז, כבר דיברנו על זה: ועדת סדן לא קבעה "שהתכנית ישימה", ואף אחד לא יכול לקבוע קביעה כזאת מבלי שנעשה תכנון מפורט של החלופה. ועדת סדן קבעה אך ורק דבר פשוט, שלא ידוע על מניעה כלשהי לביצוע התכנית החלופית. זה רחוק מלהגיד שהיא "ישימה"... אני טענתי וממשיך לטעון, שהירוקים הציבו דרישה לא ריאלית (והחשד הוא שעשו זאת ביודעין), והימרו למעשה על עתידו של המיזם כולו. עכשיו זה הזמן לעשות חשבון נפש, ולא לגרור את כל אזרחי המדינה המשוועת למסילה הזאת לסאגה משפטית, אלא להתמקד בשמירה על הסביבה תוך תמיכה אמיתית בפרוייקט ולא רק במילים, אלא במעשים שאותם כבר פירטנו.
הירוקים הציעו את החלופה של המנהרה האחודה
כבר לפני 4 שנים, מן הסתם הרבה לפני שר"י עשתה את "בדיקת הישימות" של הגשר שהיא מציעה. ר"י בכוונה תחילה התעלמה מהצעת הירוקים ולא בדקה את הישימות שלה ועכשיו 4 שנים אחרי, כביכול בפרצוף תמים, הם זורקים שעכשיו זה מאוחר מדיי לבדוק את הישימות של התוכנית כי זה יעכב בשנתיים את הקמת הקו. אני לא אוכל את הבולשיט הזה. יש עוד מספיק גורמים שמעכבים את תחילת העבודות מלבד הגשר בנחל יתלה וכל זמן שר"י יושבת בחיבוק ידיים ולא בודקת את אופציית המנהרה האחודה לעומקה בצורה רצינית היא זו שאשמה בעיכוב התוכניות. הרי אם ר"י הייתה עושה את הסקר הנדרש ובאה עם מסקנות ענייניות לפיהן לא נתן הנדסית לבצע את המנהרה האחודה היה נמצע כל הדיון שהם יודעים כבר 4 שנים לפחות שצפוי להגיע וצפוי להיות אחד מאותם גורמים רבים אחרים שיעכבו את תחילת הפרוייקט. זוהי רשלנות של ר"י ומי שתכנן את הקו הזה והוא צריך לתת על כך את הדין לעניות דעתי. להמשיך ולהתעלם ממה שקורה מסביב מתוך מחשבה הזויה כלשהי שהבעיה תתפוגג לה מעצמה זה קצת לא התנהגות סבירה במיוחד כאשר מדובר בקו בעלות של מליארדי שקלים.
 

easylivin

New member
הירוקים הציעו את החלופה של המנהרה האחודה
כבר לפני 4 שנים, מן הסתם הרבה לפני שר"י עשתה את "בדיקת הישימות" של הגשר שהיא מציעה. ר"י בכוונה תחילה התעלמה מהצעת הירוקים ולא בדקה את הישימות שלה ועכשיו 4 שנים אחרי, כביכול בפרצוף תמים, הם זורקים שעכשיו זה מאוחר מדיי לבדוק את הישימות של התוכנית כי זה יעכב בשנתיים את הקמת הקו. אני לא אוכל את הבולשיט הזה. יש עוד מספיק גורמים שמעכבים את תחילת העבודות מלבד הגשר בנחל יתלה וכל זמן שר"י יושבת בחיבוק ידיים ולא בודקת את אופציית המנהרה האחודה לעומקה בצורה רצינית היא זו שאשמה בעיכוב התוכניות. הרי אם ר"י הייתה עושה את הסקר הנדרש ובאה עם מסקנות ענייניות לפיהן לא נתן הנדסית לבצע את המנהרה האחודה היה נמצע כל הדיון שהם יודעים כבר 4 שנים לפחות שצפוי להגיע וצפוי להיות אחד מאותם גורמים רבים אחרים שיעכבו את תחילת הפרוייקט. זוהי רשלנות של ר"י ומי שתכנן את הקו הזה והוא צריך לתת על כך את הדין לעניות דעתי. להמשיך ולהתעלם ממה שקורה מסביב מתוך מחשבה הזויה כלשהי שהבעיה תתפוגג לה מעצמה זה קצת לא התנהגות סבירה במיוחד כאשר מדובר בקו בעלות של מליארדי שקלים.
ובפעם המיליון אני שואל: אז מה?
זה לא מעניין עכשיו מי צודק יותר ומי צודק פחות, ומי צריך לתת את הדין על מה! רק שהפרוייקט הזה יתחיל כבר לזוז. שיסתדרו ביניהם, העיקר שהעבודות תתחלנה. שום בג"צים! שמבקר הדינה יחקור, או מצידי שגם המשטרה, כל עוד זה לא מעכב את העבודות!
 

easylivin

New member
הירוקים הציעו את החלופה של המנהרה האחודה
כבר לפני 4 שנים, מן הסתם הרבה לפני שר"י עשתה את "בדיקת הישימות" של הגשר שהיא מציעה. ר"י בכוונה תחילה התעלמה מהצעת הירוקים ולא בדקה את הישימות שלה ועכשיו 4 שנים אחרי, כביכול בפרצוף תמים, הם זורקים שעכשיו זה מאוחר מדיי לבדוק את הישימות של התוכנית כי זה יעכב בשנתיים את הקמת הקו. אני לא אוכל את הבולשיט הזה. יש עוד מספיק גורמים שמעכבים את תחילת העבודות מלבד הגשר בנחל יתלה וכל זמן שר"י יושבת בחיבוק ידיים ולא בודקת את אופציית המנהרה האחודה לעומקה בצורה רצינית היא זו שאשמה בעיכוב התוכניות. הרי אם ר"י הייתה עושה את הסקר הנדרש ובאה עם מסקנות ענייניות לפיהן לא נתן הנדסית לבצע את המנהרה האחודה היה נמצע כל הדיון שהם יודעים כבר 4 שנים לפחות שצפוי להגיע וצפוי להיות אחד מאותם גורמים רבים אחרים שיעכבו את תחילת הפרוייקט. זוהי רשלנות של ר"י ומי שתכנן את הקו הזה והוא צריך לתת על כך את הדין לעניות דעתי. להמשיך ולהתעלם ממה שקורה מסביב מתוך מחשבה הזויה כלשהי שהבעיה תתפוגג לה מעצמה זה קצת לא התנהגות סבירה במיוחד כאשר מדובר בקו בעלות של מליארדי שקלים.
חוץ מזה, העיכוב נגרם
מזה שהגורמים הסכימו לבדוק את חלופת המנהרה פעם נוספת...
 

megashock

New member
ועל זה הם היו צריכים להלחם!
שהקבלן לא יהיה הישראלי המצוי, שהוא יעשה את עבודתו בעדינות ויבנה גשר מתאים. זה לא משנה מאיפה הדוגמא, אפשר לבצע אותה גם בארץ..אנחנו לא במאה ה19.
לפיקוח יום יומי על הקבלן והעבודות, אין כותרות
את כל מה שאפשר לעשות בשוויץ, אפשר לעשות גם בישראל. הבעיה היא שהירוקים לא יסכימו אף פעם לעשות את העבודה הסיזיפית וחסרת הכותרות של פיקוח מתמיד על העבודות, במקום זה הם מעדיפים את המאבקים המתוקשרים שתופסים כותרות.
 

בועז ל

New member
לפיקוח יום יומי על הקבלן והעבודות, אין כותרות
את כל מה שאפשר לעשות בשוויץ, אפשר לעשות גם בישראל. הבעיה היא שהירוקים לא יסכימו אף פעם לעשות את העבודה הסיזיפית וחסרת הכותרות של פיקוח מתמיד על העבודות, במקום זה הם מעדיפים את המאבקים המתוקשרים שתופסים כותרות.
ממתי ארגוני סביבה, שרובם מבוססים על מתנדבים,
אמורים לפקח על עבודות הביצוע?! זהו תפקיד לרשויות המוסמכות! חוץ מזה, ודאי שהירוקים ישאפו למקסם את תקשורתיות המאבק: הרי הם תלויים בגיוס תמיכה ציבורית. הדבר לגיטימי לחלוטין.
 

megashock

New member
ממתי ארגוני סביבה, שרובם מבוססים על מתנדבים,
אמורים לפקח על עבודות הביצוע?! זהו תפקיד לרשויות המוסמכות! חוץ מזה, ודאי שהירוקים ישאפו למקסם את תקשורתיות המאבק: הרי הם תלויים בגיוס תמיכה ציבורית. הדבר לגיטימי לחלוטין.
החברה להגנת הטבע לא מורכבת ממתנדבים בלבד
החברה להגנת הטבע מובילה את ארגון המאבק ומדובר ברשות ממשלתית שכן צריכה לחשוב על השיקולים שהכי עדיפים לטובת הציבור ולא על רייטינג וחשיפה תקשורתית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה