אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
החברה להגנת הטבע לא מורכבת ממתנדבים בלבד
החברה להגנת הטבע מובילה את ארגון המאבק ומדובר ברשות ממשלתית שכן צריכה לחשוב על השיקולים שהכי עדיפים לטובת הציבור ולא על רייטינג וחשיפה תקשורתית.
 

amithi1

New member
החברה להגנת הטבע לא מורכבת ממתנדבים בלבד
החברה להגנת הטבע מובילה את ארגון המאבק ומדובר ברשות ממשלתית שכן צריכה לחשוב על השיקולים שהכי עדיפים לטובת הציבור ולא על רייטינג וחשיפה תקשורתית.
החברה להגנת הטבע היא לא רשות ממשלתית
מדובר בעמותה ציבורית ללא קשר לממשלה.
 

megashock

New member
החברה להגנת הטבע היא לא רשות ממשלתית
מדובר בעמותה ציבורית ללא קשר לממשלה.
צודק בקשר לחברה להגנת הטבע, אבל..
החברה להגנת הטבע היא באמת עמותה ציבורית שלא למטרות רווח, אבל בכל מקרה יש משהו עקום בבחירת מאבקים לפי מידת החשיפה שלהם בתקשורת ולא לפי מידת הנחיצות שלהם.
 

בועז ל

New member
צודק בקשר לחברה להגנת הטבע, אבל..
החברה להגנת הטבע היא באמת עמותה ציבורית שלא למטרות רווח, אבל בכל מקרה יש משהו עקום בבחירת מאבקים לפי מידת החשיפה שלהם בתקשורת ולא לפי מידת הנחיצות שלהם.
להזכירך, התקשורת היא זו שבוחרת אילו מאבקים
יזכו לחשיפה. A1 בהחלט ראוי לחשיפה זו מפאת חשיבותו העצומה. ללא החשיפה הזו הפרויקט היה נמרח מן הסתם והמצוי לפרק זמן נוסף. לכן, בהקשר זה החשיפה המוגברת שלה זוכה הפרויקט, חיובית.
 

megashock

New member
להזכירך, התקשורת היא זו שבוחרת אילו מאבקים
יזכו לחשיפה. A1 בהחלט ראוי לחשיפה זו מפאת חשיבותו העצומה. ללא החשיפה הזו הפרויקט היה נמרח מן הסתם והמצוי לפרק זמן נוסף. לכן, בהקשר זה החשיפה המוגברת שלה זוכה הפרויקט, חיובית.
אבל היא מעוותת את סדרי העידיפויות בו
במקום להתרכז בפיקוח על העבודות ובתכנון של גשר כמה שיותר אסתטי, מתרכזים במלחמה לעצירה כולת של הפרוייקט, או בחלופות שלא ישימות מבחינה כלכלית במדינת ישראל. גם בשוויץ אני חושב שהקבלנים שבונים את קוי האלפטרנזיט הם בסופו של דבר קבלנים ואם יתנו להם הם יותר יתעניינו בלהרוויח יותר כסף ולא ממש ולא בשמירה על איכות הסביבה, אבל כנראה שמנגנון הפיקוח שם יותר חזק ורציני ומתרכז בבקרה על איכות העבודות ולא על מניעתן.
 

בועז ל

New member
אבל היא מעוותת את סדרי העידיפויות בו
במקום להתרכז בפיקוח על העבודות ובתכנון של גשר כמה שיותר אסתטי, מתרכזים במלחמה לעצירה כולת של הפרוייקט, או בחלופות שלא ישימות מבחינה כלכלית במדינת ישראל. גם בשוויץ אני חושב שהקבלנים שבונים את קוי האלפטרנזיט הם בסופו של דבר קבלנים ואם יתנו להם הם יותר יתעניינו בלהרוויח יותר כסף ולא ממש ולא בשמירה על איכות הסביבה, אבל כנראה שמנגנון הפיקוח שם יותר חזק ורציני ומתרכז בבקרה על איכות העבודות ולא על מניעתן.
בהחלט. לתקשורת סדר יום משלה שאינו תואם
בהכרח למה שאנו מצפים. פרטים חשובים וקריטיים מבחינת חובת הדיווח אינם מועברים לציבור ע"י התקשורת. אעיר רק שהערתך ביחס ל"חלופות שלא ישימות מבחינה כלכלית" היא היא לב הויכוח שניטש בין הצדדים ועפ"י ועדת סדן, על פניו לא קיים הפרש עלות משמעותי בין שתי החלופות. ביחס לשוויץ, אתה יותר מצודק. ייקח לנו שנות דור של חינוך לאזרחות טובה ולשמירה על ערכי הסביבה ע"מ להגיע לרמת הביצוע והפיקוח המופגנים שם.
 

amit1270

New member
בהחלט. לתקשורת סדר יום משלה שאינו תואם
בהכרח למה שאנו מצפים. פרטים חשובים וקריטיים מבחינת חובת הדיווח אינם מועברים לציבור ע"י התקשורת. אעיר רק שהערתך ביחס ל"חלופות שלא ישימות מבחינה כלכלית" היא היא לב הויכוח שניטש בין הצדדים ועפ"י ועדת סדן, על פניו לא קיים הפרש עלות משמעותי בין שתי החלופות. ביחס לשוויץ, אתה יותר מצודק. ייקח לנו שנות דור של חינוך לאזרחות טובה ולשמירה על ערכי הסביבה ע"מ להגיע לרמת הביצוע והפיקוח המופגנים שם.
שום חינוך לא יעזור, רק אכיפה!
 

בועז ל

New member
שום חינוך לא יעזור, רק אכיפה!
"אל תקטוף, נערי, יש פרחים שבני חלוף"...זוכר?
המטרה הושגה אז אך ורק באמצעות חינוך! חוץ מזה, שים לב לכך שבמדינות בהן נאכפת השמירה על ערכי הסביבה, ישנה גם מודעות גבוהה לסביבה. אני לא אומר שאכיפה אינה חשובה, אבל הכל מתחיל מחינוך.
 

amit1270

New member
"אל תקטוף, נערי, יש פרחים שבני חלוף"...זוכר?
המטרה הושגה אז אך ורק באמצעות חינוך! חוץ מזה, שים לב לכך שבמדינות בהן נאכפת השמירה על ערכי הסביבה, ישנה גם מודעות גבוהה לסביבה. אני לא אומר שאכיפה אינה חשובה, אבל הכל מתחיל מחינוך.
האם חינוך יוריד את מפתרעי הטרקטורונים
ורכבי השטח מהכבישים ומחופי הים? האם חינוך יגרום לקבלן לשפוך את הפסולת שלו באופן חוקי או לנהג להפסיק לחנות בתחנת אוטובוס? בוא נהיה מציאותיים. חינוך יכול לשנות הרגלים מסוימים (קטיף פרחים, חסכון במים ועניינים "אזרחיים" דומים), אבל התנהגות עבריינית רק אכיפה מרתיעה תוכל למנוע.
 

בועז ל

New member
האם חינוך יוריד את מפתרעי הטרקטורונים
ורכבי השטח מהכבישים ומחופי הים? האם חינוך יגרום לקבלן לשפוך את הפסולת שלו באופן חוקי או לנהג להפסיק לחנות בתחנת אוטובוס? בוא נהיה מציאותיים. חינוך יכול לשנות הרגלים מסוימים (קטיף פרחים, חסכון במים ועניינים "אזרחיים" דומים), אבל התנהגות עבריינית רק אכיפה מרתיעה תוכל למנוע.
OK , אתה צודק, האכיפה אכן מעל הכל, אבל
אותו קבלן ששופך פסולת באופן בלתי חוקי הנו אדם חסר חינוך ומודעות סביבתית ללא ספק.
 

amit1270

New member
להזכירך, התקשורת היא זו שבוחרת אילו מאבקים
יזכו לחשיפה. A1 בהחלט ראוי לחשיפה זו מפאת חשיבותו העצומה. ללא החשיפה הזו הפרויקט היה נמרח מן הסתם והמצוי לפרק זמן נוסף. לכן, בהקשר זה החשיפה המוגברת שלה זוכה הפרויקט, חיובית.
"התקשורת אשמה!"
אתה יודע טוב כמוני שאנשי התקשורת ממש לא קובעים את סדר היום אלא מוזנים מהודעות לעיתונות וספינים שונים ומשונים.
 

בועז ל

New member
"התקשורת אשמה!"
אתה יודע טוב כמוני שאנשי התקשורת ממש לא קובעים את סדר היום אלא מוזנים מהודעות לעיתונות וספינים שונים ומשונים.
זה ממש לא מדויק. התקשורת בוחרת להבליט
בסדר יומה את העניינים ש"יש בהם דם". אחרת, לשיטתה, זה לא מעניין.
 

down under

New member
צודק בקשר לחברה להגנת הטבע, אבל..
החברה להגנת הטבע היא באמת עמותה ציבורית שלא למטרות רווח, אבל בכל מקרה יש משהו עקום בבחירת מאבקים לפי מידת החשיפה שלהם בתקשורת ולא לפי מידת הנחיצות שלהם.
התבלבלת עם 'רשות הטבע והגנים'
שבעבר היתה שתי רשויות שונות: 1. רשות שמורות הטבע 2. רשות הגנים הלאומיים החברה להגנת הטבע תמיד היתה מעין עמותה או מלכ"ר. הסמל של רשות שמורות הטבע היה בעברו יעל (החיה המדברית) ומסביבה רשום במעגל השם. הסמל של החברה להגנת הטבע הוא פרח האיריס (או אירוס).
 

raminec

New member
צודק בקשר לחברה להגנת הטבע, אבל..
החברה להגנת הטבע היא באמת עמותה ציבורית שלא למטרות רווח, אבל בכל מקרה יש משהו עקום בבחירת מאבקים לפי מידת החשיפה שלהם בתקשורת ולא לפי מידת הנחיצות שלהם.
העיקרון פעולה העיקרי של מאבקי איכה"ס
הוא פירסום והעלאת הנושא שעל הפרק לסדר היום. אם מחר יחליטו להיאבק בתחנת כוח הידראולית בירדן ההררי אתה פתאום תראה שזה הופך להיות אייטם שמופיע בכותרות כמעט כל יום. אני מניח שגם אז מישהו יתעורר ויגיד שהם נאבקים בזה רק מכיוון שזה משהו פופלרי, אבל זה פשוט לא כך. המאבק יוצר את הפופולריות ולא להיפך. אגב, למרות מה שאולי חלק מהקוראים פה חושבים, לחברה להגנת הטבע ולמגמה ירוקה יש קמפיינים רבים שרצים במקביל. השקעת אנרגיה במישור אחד לא תמיד מכלה את האנרגיה שמושקעת במישורים אחרים. הרי לא כל פעיל שמעוניין לקדם נושא אחד יהיה מוכן גם להיאבק למען נושא אחר שאינו נוגע לליבו וגם לא כל המאבקים הציבוריים הם ברמה הארצית.
 

בועז ל

New member
החברה להגנת הטבע היא לא רשות ממשלתית
מדובר בעמותה ציבורית ללא קשר לממשלה.
נכון מאוד!
שוב: כדאי לגלות מינימום מסוים של שליטה בפרטים בסיסיים לפני שחורצים דעות כל-כך החלטיות בנושא מורכב זה.
 

amit1270

New member
ממתי ארגוני סביבה, שרובם מבוססים על מתנדבים,
אמורים לפקח על עבודות הביצוע?! זהו תפקיד לרשויות המוסמכות! חוץ מזה, ודאי שהירוקים ישאפו למקסם את תקשורתיות המאבק: הרי הם תלויים בגיוס תמיכה ציבורית. הדבר לגיטימי לחלוטין.
הגופים הירוקים צריכים לפקח על המפקחים...
 

levikon

New member
לא, הם לא טועים.
הקבלן הישראלי המצוי מותיר אחריו בד"כ נזקים לסביבה ונדרשים מאמצים מיוחדים ע"מ לפקח עליו. חוץ מזה,הבאת דוגמאות ממדינות מתקדמות מאוד בתחום בניית גשרי רכבות. אני חייב להודות שלא כל הגשרים מצאו חן בעיניי, אבל זו שאלה של טעם. אני מעדיף גשרי אבן המשתלבים עם הסביבה על פני גשרי בטון חשוף או מתכת.
הנה דוגמא מהארץ לגשר יפה...
גשר עכברה בצפון (תודה רבה לעמית שהפנה את תשומת ליבי אליו). מה שאומר שגם בארץ יכולים לבנות גשר בלי להרוס את הנוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה