אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)
"ברוב מוחץ נדחו במועצה הארצית לתכנון ולבנייה טענות החברה להגנת הטבע, ומעל נחל יתלה ייבנה גשר ולא מנהרה" http://www.news1.co.il/Archive/001-D-209642-00.html?tag=15-03-59
המועצה הארצית לתיכנון ובנייה הכריעה A1 בגשר
נשארו רק עוד מיליון שנים של בירוקרטיה "המועצה הארצית לתיכנון ובנייה הכריעה במחלוקת הקשה בין ארגוני הסביבה ורכבת ישראל: התוואי המהיר של הרכבת מתל אביב לירושלים יעבור בשתי מנהרות שיחוברו בגשר מעל נחל יתלה - ולא במנהרה אחת מתחת לנחל כפי שרצו ארגוני הסביבה. המשמעות: פגיעה בנוף ובטבע הייחודי. חברי המועצה: תיכנון מחדש היה מעכב את הפרויקט כולו " הכתבה
 
המועצה הארצית לתיכנון ובנייה הכריעה A1 בגשר
נשארו רק עוד מיליון שנים של בירוקרטיה "המועצה הארצית לתיכנון ובנייה הכריעה במחלוקת הקשה בין ארגוני הסביבה ורכבת ישראל: התוואי המהיר של הרכבת מתל אביב לירושלים יעבור בשתי מנהרות שיחוברו בגשר מעל נחל יתלה - ולא במנהרה אחת מתחת לנחל כפי שרצו ארגוני הסביבה. המשמעות: פגיעה בנוף ובטבע הייחודי. חברי המועצה: תיכנון מחדש היה מעכב את הפרויקט כולו " הכתבה
עכשיו רק נותרו עוד 25 שנה עד שיפתחו את הקו
הזה.
 

megashock

New member
עכשיו רק נותרו עוד 25 שנה עד שיפתחו את הקו
הזה.
מנהרות וגשרים לא חייבים להרוס את הנוף, תלמדו
כנראה שהגשר יבנה בכל זאת. אולי עדיף לתעל את המאבק כדי שיבנה גשר שיהיה כמה שיותר יפה מבחינה אסתטית. כמו גשרי הרכבת ליד פרוטיגן בקו בין ברן לטשברג בשוויץ, או גשר מיו בצרפת במלחמה על הקמת הגשר הפסדנו. אם הקו לירושלים לא יוקם זה יהיה בגלל סיבות תקציביות ולא בגלל הפגיעה בנוף. צריך עכשיו להתרכז בנסיון לגרום לכך שהגשר שיבנה יהיה כמה שיותר אסתטי, כדי שהרכבת לא תבנה עוד גשר בטון חשוף ומכוער כמו גשר 6 בעמק איילון. חפירת מנהרות ובניית גשרים לרכבת לא חייבים להרוס את הנוף לדוגמה קוי ה AlpTransit המוקמים כעת בשוויץ. http://en.wikipedia.org/wiki/Bern-Lötschberg-Simplon_railway http://he.wikipedia.org/wiki/אלפטראנזיט
 

levikon

New member
מנהרות וגשרים לא חייבים להרוס את הנוף, תלמדו
כנראה שהגשר יבנה בכל זאת. אולי עדיף לתעל את המאבק כדי שיבנה גשר שיהיה כמה שיותר יפה מבחינה אסתטית. כמו גשרי הרכבת ליד פרוטיגן בקו בין ברן לטשברג בשוויץ, או גשר מיו בצרפת במלחמה על הקמת הגשר הפסדנו. אם הקו לירושלים לא יוקם זה יהיה בגלל סיבות תקציביות ולא בגלל הפגיעה בנוף. צריך עכשיו להתרכז בנסיון לגרום לכך שהגשר שיבנה יהיה כמה שיותר אסתטי, כדי שהרכבת לא תבנה עוד גשר בטון חשוף ומכוער כמו גשר 6 בעמק איילון. חפירת מנהרות ובניית גשרים לרכבת לא חייבים להרוס את הנוף לדוגמה קוי ה AlpTransit המוקמים כעת בשוויץ. http://en.wikipedia.org/wiki/Bern-Lötschberg-Simplon_railway http://he.wikipedia.org/wiki/אלפטראנזיט
שוויץ...
גם גשר בטון רגיל, כמו אלה שנמצאים מעל הרון, נראים מדהים בנוף הזה....
 

naps

New member
מנהרות וגשרים לא חייבים להרוס את הנוף, תלמדו
כנראה שהגשר יבנה בכל זאת. אולי עדיף לתעל את המאבק כדי שיבנה גשר שיהיה כמה שיותר יפה מבחינה אסתטית. כמו גשרי הרכבת ליד פרוטיגן בקו בין ברן לטשברג בשוויץ, או גשר מיו בצרפת במלחמה על הקמת הגשר הפסדנו. אם הקו לירושלים לא יוקם זה יהיה בגלל סיבות תקציביות ולא בגלל הפגיעה בנוף. צריך עכשיו להתרכז בנסיון לגרום לכך שהגשר שיבנה יהיה כמה שיותר אסתטי, כדי שהרכבת לא תבנה עוד גשר בטון חשוף ומכוער כמו גשר 6 בעמק איילון. חפירת מנהרות ובניית גשרים לרכבת לא חייבים להרוס את הנוף לדוגמה קוי ה AlpTransit המוקמים כעת בשוויץ. http://en.wikipedia.org/wiki/Bern-Lötschberg-Simplon_railway http://he.wikipedia.org/wiki/אלפטראנזיט
נראה לך שהם יעשו את זה?
את הירוקים לא באמת מעניין הטבע ולהאבק על גשר אסתטי זה לא מעיניינם. להפך, הם ילחמו כדי שיהיה גשר מכוער ופוגעני כדי שהם יוכלו הגיד "אמרנו לכם".
 

בועז ל

New member
אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)
"ברוב מוחץ נדחו במועצה הארצית לתכנון ולבנייה טענות החברה להגנת הטבע, ומעל נחל יתלה ייבנה גשר ולא מנהרה" http://www.news1.co.il/Archive/001-D-209642-00.html?tag=15-03-59
החלטה צפויה. הרוב בו נתקבלה ההחלטה מכניס את
כוחם של הירוקים לפרופורציות. הדבר יכול להפתיע אולי את מי שרואה בארגונים אלה תמנון רב זרועות שהשפעתו כמעט בלתי מוגבלת.
 

easylivin

New member
החלטה צפויה. הרוב בו נתקבלה ההחלטה מכניס את
כוחם של הירוקים לפרופורציות. הדבר יכול להפתיע אולי את מי שרואה בארגונים אלה תמנון רב זרועות שהשפעתו כמעט בלתי מוגבלת.
מעניין, מה יעשו עכשיו?
יעתרו לבג"צ? מה עוד הם יכולים לעשות? ושלא יגידו שהם "תומכים" ברכבת. ראיתי ושמעתי את אברהם שקד בכתבה של ערוץ 1. הוא לא נשמע כמו תומך נלהב בפיתוח מסילות הברזל בכלל, וזה בלשון המעטה.
 

בועז ל

New member
מעניין, מה יעשו עכשיו?
יעתרו לבג"צ? מה עוד הם יכולים לעשות? ושלא יגידו שהם "תומכים" ברכבת. ראיתי ושמעתי את אברהם שקד בכתבה של ערוץ 1. הוא לא נשמע כמו תומך נלהב בפיתוח מסילות הברזל בכלל, וזה בלשון המעטה.
רוצה לשמוע ממקור ראשון?
 

easylivin

New member
רוצה לשמוע ממקור ראשון?
בטח! אני באמת לא מבין מה ואיך
עוד הם רוצים להשיג. לאור ההחלטה שהתקבלה היום - או שהגשר ייבנה, או ששום דבר לא ייבנה. הגשת ערעורים משפטיים תוכל רק לעכב את הבנייה או לבטל אותה לגמרי. אבל מי "יאהב" אותם אם הם יצליחו לטרפד את הבנייה? אז באמת, אם יבואו ויסבירו את עצמם - זה יהיה לפחות מעניין לשמוע.
 

amit1270

New member
מעניין, מה יעשו עכשיו?
יעתרו לבג"צ? מה עוד הם יכולים לעשות? ושלא יגידו שהם "תומכים" ברכבת. ראיתי ושמעתי את אברהם שקד בכתבה של ערוץ 1. הוא לא נשמע כמו תומך נלהב בפיתוח מסילות הברזל בכלל, וזה בלשון המעטה.
כנראה יש עניינים יותר חשובים מאיכות הסביבה...
 

JayZed

New member
החלטה צפויה. הרוב בו נתקבלה ההחלטה מכניס את
כוחם של הירוקים לפרופורציות. הדבר יכול להפתיע אולי את מי שרואה בארגונים אלה תמנון רב זרועות שהשפעתו כמעט בלתי מוגבלת.
שמע - הם מעכבים את הפרוייקט כבר לא מעט זמן.
אף פעם לא חשבתי שיש להם השפעה בלתי מוגבלת, והייתי די בטוח שההצעה שלהם תידחה. אבל כבר שנתיים שהעניין הזה תקוע בפרוייקט כמו עצם בגרון וזה רע מספיק בפני עצמו.
 

בועז ל

New member
שמע - הם מעכבים את הפרוייקט כבר לא מעט זמן.
אף פעם לא חשבתי שיש להם השפעה בלתי מוגבלת, והייתי די בטוח שההצעה שלהם תידחה. אבל כבר שנתיים שהעניין הזה תקוע בפרוייקט כמו עצם בגרון וזה רע מספיק בפני עצמו.
אינך יודע עד כמה קל לתקוע פרויקטים בארצנו
גם לך כאדם פרטי עם קצת מוטיבציה היכולת לעשות כן. על אחת כמה וכמה לגוף שיש לו נגישות לוועדות התכנון.
 
החלטה צפויה. הרוב בו נתקבלה ההחלטה מכניס את
כוחם של הירוקים לפרופורציות. הדבר יכול להפתיע אולי את מי שרואה בארגונים אלה תמנון רב זרועות שהשפעתו כמעט בלתי מוגבלת.
מי שהכי סובל משכרון כח אלה הירוקים עצמם
שאיבדו הרבה מאהדת הציבור בשל ההיבריס שלקו בו. נקוה שהם יכנסו לפרופורציות וישקיעו את כוחם במאבק בפרוייקטים מגלמוניים של סרסורי הנדל"ן, במקום להאבק בפרוייקטים לאומיים ולעכב אותם לשווא, ביחוד כשמדובר בפרוייקטים שתורמים לפיתוח התח"צ.
 

בועז ל

New member
מי שהכי סובל משכרון כח אלה הירוקים עצמם
שאיבדו הרבה מאהדת הציבור בשל ההיבריס שלקו בו. נקוה שהם יכנסו לפרופורציות וישקיעו את כוחם במאבק בפרוייקטים מגלמוניים של סרסורי הנדל"ן, במקום להאבק בפרוייקטים לאומיים ולעכב אותם לשווא, ביחוד כשמדובר בפרוייקטים שתורמים לפיתוח התח"צ.
נראה אותך מבטל את תוכנית ספדי...
די להכללות ולססמאות.
 

Rubim88

New member
נראה אותך מבטל את תוכנית ספדי...
די להכללות ולססמאות.
זה בדיוק הדברים שהם צריכים להלחם בהם..
או כנגד הרס של חופים, זיהום נחלים, תחנות פחם ונפט ועוד הרבה דברים משמעותיים יותר..
 

בועז ל

New member
זה בדיוק הדברים שהם צריכים להלחם בהם..
או כנגד הרס של חופים, זיהום נחלים, תחנות פחם ונפט ועוד הרבה דברים משמעותיים יותר..
האמן לי שהם נלחמים. לפעמים, כמו במקרה
תוכנית ספדי, זה גם מצליח להם. ישנם מאבקים רבים נוספים שהציבור אינו נחשף להם.
 

amit1270

New member
האמן לי שהם נלחמים. לפעמים, כמו במקרה
תוכנית ספדי, זה גם מצליח להם. ישנם מאבקים רבים נוספים שהציבור אינו נחשף להם.
הבעיה שמאבק מיותר ומתוקשר כזה מסיח את הדעת
ממאבקים חשובים הרבה יותר ומציג את ארגוני הסביבה בתור "מחבקי עצים" ומתנגדי פיתוח הזויים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה