א נ י ג מ ט י
New member
אהבה וזוגיות
מקוצר זמן אהיה סיסטמטי אבל לפחות ברור וענייני. רובנו נישאנו לבני\בנות זוגנו בשל אהבה. אהבה, להבדיל מהתאהבות, היא רגש מתמשך, יציב באופן יחסי וכולל המון ניואנסים כמו: חברות, יכול לשתף, רצון להשתייך ועוד. הדגש, עם זאת, הוא על מתמשך. חלק מאיתנו, למרבה הצער, אינו חש עוד ברגש הזה במקטע הזוגי החוקי. חלק קטן מאלו שאינם חשים עוד ברגש הזה, נוקט צעדים כמו הפסקת הקשר הזוגי ומציאת קשר זוגי חדש, בו יהיה קיים הרגש. חלק אחר, מוצא קיצורי דרך, נשאר בקשר הקיים אך מוצא מרגוע לחוסרים באמצעים אחרים. לעיתים, קיצורי הדרך מובילים להפסקת הקשר הנוכחי ו\או גורמים לקשיים בקיומו, שכן אלה טיבם של קיצורי דרך- הופכים את הדרך לארוכה יותר. עם זאת, לחלק אחר מהנמצאים במערכת הזוגית, הרגש אכן קיים. הם לא יכולים לראות את עצמם מתעוררים בבוקר ללא בן\בת הזוג החוקית, הם מאושרים בקשר הקיים, הם מרגישים שבן\בת הזוג הנוכחי\ת הוא האופטימלי\ת עבורם. עם זאת, רגש, בהגדרה, אינו מושג מתימטי. הוא נתון להשפעות מבית ומחוץ, ובעיקר הנו פונקציה הפכפכה של הנושא אותו. כך, לעיתים, גם המשתייכים לקבוצת המאושרים בזוגיות, נוטים שלא לכבד את ערכי המוסר המקובלים, ולצאת להתנסויות אחרות. למרבה הפלא, אין בכך כל סתירה לאהבתם הבלתי מסוייגת לבני\בנות זוגם\ן. לעיתים, אותן התנסויות אף דוחפות אותם חזק יותר למעמקי הקשר הקיים. ולעיתים לא. שוב, בכל הנאמר לעיל אין אמירה מדוייקת אודות הקשר בין אהבה וזוגיות, נהפוך הוא. וכפי שכתבה לי פעם חברת פורום ותיקה ואהובה- מה שחשוב בסופו של יום, הוא מי ימרח לך את הבייגל בחמאה למחרת בבוקר. ואת ההחלטה הזו כולנו צריכים לקבל במודע, ללא קיצורי דרך. מקווה שהייתי ברור, חוזר לניירות.
מקוצר זמן אהיה סיסטמטי אבל לפחות ברור וענייני. רובנו נישאנו לבני\בנות זוגנו בשל אהבה. אהבה, להבדיל מהתאהבות, היא רגש מתמשך, יציב באופן יחסי וכולל המון ניואנסים כמו: חברות, יכול לשתף, רצון להשתייך ועוד. הדגש, עם זאת, הוא על מתמשך. חלק מאיתנו, למרבה הצער, אינו חש עוד ברגש הזה במקטע הזוגי החוקי. חלק קטן מאלו שאינם חשים עוד ברגש הזה, נוקט צעדים כמו הפסקת הקשר הזוגי ומציאת קשר זוגי חדש, בו יהיה קיים הרגש. חלק אחר, מוצא קיצורי דרך, נשאר בקשר הקיים אך מוצא מרגוע לחוסרים באמצעים אחרים. לעיתים, קיצורי הדרך מובילים להפסקת הקשר הנוכחי ו\או גורמים לקשיים בקיומו, שכן אלה טיבם של קיצורי דרך- הופכים את הדרך לארוכה יותר. עם זאת, לחלק אחר מהנמצאים במערכת הזוגית, הרגש אכן קיים. הם לא יכולים לראות את עצמם מתעוררים בבוקר ללא בן\בת הזוג החוקית, הם מאושרים בקשר הקיים, הם מרגישים שבן\בת הזוג הנוכחי\ת הוא האופטימלי\ת עבורם. עם זאת, רגש, בהגדרה, אינו מושג מתימטי. הוא נתון להשפעות מבית ומחוץ, ובעיקר הנו פונקציה הפכפכה של הנושא אותו. כך, לעיתים, גם המשתייכים לקבוצת המאושרים בזוגיות, נוטים שלא לכבד את ערכי המוסר המקובלים, ולצאת להתנסויות אחרות. למרבה הפלא, אין בכך כל סתירה לאהבתם הבלתי מסוייגת לבני\בנות זוגם\ן. לעיתים, אותן התנסויות אף דוחפות אותם חזק יותר למעמקי הקשר הקיים. ולעיתים לא. שוב, בכל הנאמר לעיל אין אמירה מדוייקת אודות הקשר בין אהבה וזוגיות, נהפוך הוא. וכפי שכתבה לי פעם חברת פורום ותיקה ואהובה- מה שחשוב בסופו של יום, הוא מי ימרח לך את הבייגל בחמאה למחרת בבוקר. ואת ההחלטה הזו כולנו צריכים לקבל במודע, ללא קיצורי דרך. מקווה שהייתי ברור, חוזר לניירות.