TV , ווידיאו וכו'
מהודעות רבות שקראתי כאן בעבר בנושאים שונים עלה וצף מדי גינוי בולט של הטלויזיה באופן כללי וקלטות וידאו. גם בשולי הדיון על "הפעלה" בלתי פוסקת של ילדים בגן לעומת זמן חופשי לחלום ו"לעשות כלום" (אכן כתבה מרתקת. תודה על הלינק) הובעה שוב הדעה נגד טלויזיה וקלטות בגן (וכנראה גם בבית). בגילאים מבוגרים יותר כבר מתחילים לדבר נגד האינטרנט ותוכנות מחשב המיועדות לילדים. לי דווקא יש הרבה דברים טובים לומר על תוכניות הטלוויזיה של ערוץ "הופ" ועל קלטות מסוימות המיועדות לילדים (וגם על תוכנות מחשב מסוימות ואינטרנט בכלל). אני מוצאת חלק גדול מהתוכניות ומהקלטות הטובות (וכמובן נשאלת השאלה מהן "טובות", אבל בוא נאמר לצורך הדיון "טובות בעיניי", אם תרצו - אפרט) מאוד מעשירות בהרבה היבטים: רגשיים, פסיכולוגיים, התפתחותיים, קוגניטיביים ועוד ועוד. וכן, יש בהם גם הרבה מידע וידע חשובים שבאמצעותם הילדים מכירים טוב יותר את עצמם ואת העולם הסובב אותם, הן העולם המצומצם והקרוב להם והן העולם הגדול והרחב. מה דעתכן?
מהודעות רבות שקראתי כאן בעבר בנושאים שונים עלה וצף מדי גינוי בולט של הטלויזיה באופן כללי וקלטות וידאו. גם בשולי הדיון על "הפעלה" בלתי פוסקת של ילדים בגן לעומת זמן חופשי לחלום ו"לעשות כלום" (אכן כתבה מרתקת. תודה על הלינק) הובעה שוב הדעה נגד טלויזיה וקלטות בגן (וכנראה גם בבית). בגילאים מבוגרים יותר כבר מתחילים לדבר נגד האינטרנט ותוכנות מחשב המיועדות לילדים. לי דווקא יש הרבה דברים טובים לומר על תוכניות הטלוויזיה של ערוץ "הופ" ועל קלטות מסוימות המיועדות לילדים (וגם על תוכנות מחשב מסוימות ואינטרנט בכלל). אני מוצאת חלק גדול מהתוכניות ומהקלטות הטובות (וכמובן נשאלת השאלה מהן "טובות", אבל בוא נאמר לצורך הדיון "טובות בעיניי", אם תרצו - אפרט) מאוד מעשירות בהרבה היבטים: רגשיים, פסיכולוגיים, התפתחותיים, קוגניטיביים ועוד ועוד. וכן, יש בהם גם הרבה מידע וידע חשובים שבאמצעותם הילדים מכירים טוב יותר את עצמם ואת העולם הסובב אותם, הן העולם המצומצם והקרוב להם והן העולם הגדול והרחב. מה דעתכן?