חשבתי הרבה על הודעתך
אגב, נראה לי שזה ברור ומובן מאליו אבל בכל זאת אכתוב זאת: ההודעות האחרונות שכתבנו הן יותר "שרינג" מאשר דיון או ויכוח. ממש אין מה להתווכח על תחושות ועל אמונות. אז מבלי חלילה להתווכח, אומר שכנראה אצלי זה שונה ואני לא יודעת איפה לשים את זה: האם זה שונה מבחינת החוויה, או מבחינת הדעות והאמונות או שניהם? קודם אתייחס לדעות ולאמונות שבאות לידי ביטוי בהודעתך. "שאחרי שעות שאתה רואה טלויזיה, משחק במחשב, הולך לישון רק בארבע לפנות בוקר כשצריך לקום בשבע... אתה עוד מרגיש חרא עם עצמך" - קרה לי לא פעם ולא פעמיים ולא 100 פעמים שהלכתי לישון מאוד מאוחר (או מאוד מוקדם, תלוי בהשקפה
) משום שבלילה זה הזמן היחיד שאני יכולה להיות עם עצמי ולא צריכה לתפקד כאימא, כאדם בוגר ואחראי וכו' וכו'. אלו השעות שלי עם עצמי ועבור עצמי. והרבה פעמים קרה שהלכתי לישון מאוד מאוחר והייתי צריכה לקום מאוד מוקדם ועשיתי את זה בלי להרגיש רע עם עצמי. הרי נהניתי, עשיתי משהו שבחרתי בו (נאמר לראות סרט בוידאו או לגלוש באינטרנט) וידעתי מראש שאצטרך קום מוקדם בבוקר וידעתי מראש שאהיה עייפה ובכל זאת בחרתי לעשות משהו שמענג אותי. אז אין לי מה לבוא בטענות לעצמי על כך שאני עייפה, משום שבעצם בחרתי גם בתוצאו הצפויות הללו של בחירתי הראשונית לעשות משהו כייפי וללכת לישון מאוחר. ואותו כנ"ל לגבי משפט מקביל בהודעתך: "גם אם זה כיף לראות תכנית ועוד תכנית, בסוף קמים, כל היום עבר, לא עשינו משהו יצרני, לא הוצאנו מרץ, וחווים בעיקר תסכול" - זהו, שאני לא מרגישה שאני "צריכה" ו"חייבת" כל הזמן לעשות "משהו יצרני" ולהוציא מרץ בדרך מסוימת דווקא. אז עבר יום ולא כתבתי את רומן המילניום, ולא עשיתי משהו חשוב עבור האנושות, ולא גיליתי תרופה לאיידס. אבל היה לי כיף ונהניתי, ומה אני יכולה לבקש יותר? בעיניי כיף זה דבר חשוב לא פחות מלהיות יצרנית. וזה מזכיר לי שבאחת מההודעות האחרונות כתוב שאם לא יגבילו את הילדים הם יצפו בTV רוב שעות השבת. גם השבת, יום המנוחה היחיד של הילדים, צריך להיות מובנה ומלא בפעילויות יזומות ו"יצרני"? וזה גם מזכיר לי באסוציאציה את ההודעה על מיעוט פעילויות בגן מסוים. ולעומת זאת זה מזכיר לי בדרך הניגוד את הכתבה על "לעשות כלום" שכל כך מצאה חן בעיניי. ורוצה להעלות ספקולציה על הקשר בין התחושות לבין האמונות, שכמובן אינה משקפת בהכרח את המציאות שלך (הרי אני לא מכירה אותך): אולי את מרגישה רע אחרי שעות רבות שבהן עסקת בצפייה בTV וכו' משום שזה סותר ערכים ואמונות יסוד שלך? אולי זה נראה לך כפעילות אגואיסטית (סוף סוף, זוהי פעילות שנועדה לענג אותך ולא נועדה עבור הזולת), פסיבית, לא אחראית, לא יצרנית, שמנוגדת למצב של מודעות עצמית (???) שמעידה על הזנחה וכו' וכו'?
אגב, נראה לי שזה ברור ומובן מאליו אבל בכל זאת אכתוב זאת: ההודעות האחרונות שכתבנו הן יותר "שרינג" מאשר דיון או ויכוח. ממש אין מה להתווכח על תחושות ועל אמונות. אז מבלי חלילה להתווכח, אומר שכנראה אצלי זה שונה ואני לא יודעת איפה לשים את זה: האם זה שונה מבחינת החוויה, או מבחינת הדעות והאמונות או שניהם? קודם אתייחס לדעות ולאמונות שבאות לידי ביטוי בהודעתך. "שאחרי שעות שאתה רואה טלויזיה, משחק במחשב, הולך לישון רק בארבע לפנות בוקר כשצריך לקום בשבע... אתה עוד מרגיש חרא עם עצמך" - קרה לי לא פעם ולא פעמיים ולא 100 פעמים שהלכתי לישון מאוד מאוחר (או מאוד מוקדם, תלוי בהשקפה