מערכת בריאות בקובה... חחחחחחח
הצחקתני. היית בקובה, לא? עברת ליד מרקחות ובתי חולים? נכנסת? ראית בעצמך? אם לא - אני הייתי, ואני עברתי ובדקתי. והתברר לי שבכל המרקחות שראיתי, וראיתי אולי עשרות, אין תרופות. פשוטו כמשמעו. חנות שלימה, עם תרופות שממלאות מדף אחד בקושי. בתי החולים - עם ציוד משנות ה-50. דברתי עם רופאים וסטודנטים לרפואה, ואמרו לי שהציוד בבתי חולים ובאונ' הוא משנות ה-50, ובאונ' בכלל קשה למצוא ספרים ללימוד רפואה. זה כמעט נס שהאונ' הקובניות מצליחות להוציא רופאים חצי בסדר. לפליאתי, רופא אחד הסביר לי שם שכשמישהו מגיע להם לבית החולים. יש להם ציוד מספיק להשאיר את הפציינט בחיים, אבל לא הרבה מעבר. במילה, אין מערכת בריאות. זה מיתוס וקישקוש. אל תקנה את הלוקשים של מייקל מור, שמראה מרפאות קובניות מודרניות ומאובזרות היטב, שלמעשה מיועדות רק לדיפלומטים ותיירים עשירים, ואין מצב בעולם שקובני רגיל אי פעם יקבל שם שירות כלשהו. נסה שוב....