שרשור התנהגות

מנסהשוב

New member
לא מדויק...

הקטנצ'יק (שנתיים) הולך לישון ב-22:00 וקם בחמש בבוקר... מנסים להשכיב לישון יותר מוקדם - לא הולך. אנרג'ייזר אמיתי. יכול להיות שזה משהו בגנים, גם אמא שלו לא יודעת לישון, לצערה הרב...
 

טולי8711

New member
דברייך הגיונים אבל..

לא ממש המיקרה שלי,כיון שהיא אומנם קמה ב10,אבל אני לא מנסה להשכיב אותה מוקדם מ10,אז ברור שזו שעה סבירה לחלוטין,בדיוק כשם כהיא היתה קמה ב7,וההיתי משכיבה אותה גם ב7,ב2 המיקרים,ההפרש בן ההיתעוררות להשכבה הוא בדיוק 12 שעות.מה שגם כשהיא שפוכה מעייפות(שזה רוב הזמן)אז היא מסרבת לישון,אפילו אם היא נרדמת על הספה,ואני מעבירה אותה לחדר,אם היא לא ישנה מספיק חזק,היא מתעוררת,וכל הסיפור מתחיל מחדש,אז אמנם היא לא קמה מוקדם,אבל לישון ב10 אני מאמינה שזה סביר בהתחשב בכך שהיא קמה ב10...
 
יש פה שני דברים נפרדים

אני לא חושבת שללכת לישון בשעה 10 בלילה זה סביר לילדה בת שנה וחצי. זה פשוט לא. במקביל, אני לא בטוחה שלקום בשעה 10 בבוקר זה אידיאלי. נכון, יש לילדה בעיות של הרדמה. היא לא רגילה להרדם במיטה שלה או לבד וכו'. בזה צריך לטפל בלי קשר, והציעו לך שיטות טובות ושונות. אבל בלי קשר לזה, נדמה לי שכדאי לארגן את סדר היום בצורה שיתאים יותר לילדה בגילה. היא אמורה לקום בבוקר ולא לקראת צהריים וללכת לישון בערב ולא באמצע הלילה. זה גם חשוב לזוגיות שלכם, מפני שלא יתכן שלא תוכלו לשבת ולדבר איזו שעה בערב או לצפות בסרט או להזמין חברים בלי שהילדה תסתובב לכם בין הרגליים. זה גם לא נכון לטעמי שהיא תחשף לטלוויזיה בשעות כאלה או לשיחות שאתם מנהלים ביניכם בסלון בשעה כזאת. אמרת באחת ההודעות שלך שניסית להשכיב אותה ב-9 ולא הלך. לזה אמרתי שבשביל להשכיב אותה מוקדם יותר צריך להעיר מוקדם יותר. יתכן גם שאת מפספסת סימני עייפות מוקדמים יותר, לפני שהיא שפוכה מעייפות. כשהיא עוברת את הסף היא כבר משתוללת.
 
כאן אני לא מסכימה איתך

יש אנשים של בוקר ויש אנשים של לילה. וזה נכון גם לילדים. כל משפחה וסדר היום שמתאים לה ולרכיביה. אני לא רואה עדיפות לשבע עד שבע על פני עשר עד עשר. אצלנו, הבנות היו קמות בתשע פלוס, והולכות לישון בעשר פלוס. זה היה לי ממש נוח. הייתי הרבה יותר עירנית. אני עצמי הלכתי לישון באחת-שתיים, ככה שהיה לי הרבה זמן לעצמי. עכשיו שהן התחילו גנים אני נאלצת להעיר אותן בשבע, ולהשכיב אותן בשבע וחצי. אני כל כך עייפה שבשמונה וחצי-תשע אני נרדמת, ולא נשאר לי זמן לעצמי.
 

POOH*

New member
ממליצה בחום על הספר "לישון בלי לבכות"

לנו עזר מאד. אבל בסופו של דבר תצטרכי לבחור שיטה ולהצמיד בה. בלי עקביות זה לא עובד. ואיך היא נרדמת בצהריים? יותר בקלות או שגם אז יש סאגה ארוכה עד שהיא נרדמת? אולי שווה להתחיל ללמד אותה להירדם לבד בצהריים? אצלנו יושבים ליד הקטנה [בערך בגיל ביתך] עד שהיא נרדמת. אבל היא במיטה שלה ואבא במיטה ליד קורא ספר [כלומר אין שום תקשורת בינהם]. בצהריים כשהיא עייפה היא הולכת לספת פו בסלון שמה ראש ונרדמת לבד. אבל אצלנו השעות אחרות - היא קמה בין 5-6 ישנה בצהריים גם שעה וחצי - שעתיים [ולפעמים פחות] ובסביבות 19:30-20:00 הולכת לשנת לילה. POOH
 
אולי יש לך את הספר?

אולי אפשר להשאיל ממך לקריאה? אין אצלנו בספריה.... אם יש לך,מבטיחה לשמור ולהחזיר כשאסיים. גם לנו קשיי השכבה עם האפרוח-בן שנתיים וקצת-מאז שנולד לו אח החמירו וממש לוקח המון זמן ובכי עד שנרדם (מגיעים בקלות גם לשעתיים של צרחות)... מדובר בילד שהיה נרדם לבד, ומאז סוף ההריון והעברתו למיטת מעבר-זהו, חזר אחורנית....גם בגללי, בסוף ההריון היה לי קשה להרים אותו הרבה ולהחזיר-וגם עכשיו,אחרי לידה- כמה אפשר להרם אותו חזרה למיטה, במיוחד כשהוא עייף ומתנגד פיזית זה קשה.
 
ענייני שינה

הי. נראה שהסיבה שאת לא מצליחה לשנות את הרגלי השינה של בתך היא חוסר העקביות שלך. את מתייאשת מהר, אבל חשוב שתזכרי ששינוי הרגלים הוא תהליך שלוקח זמן. כדי שבתך תוכל להפנים את השינוי, היא צריכה לחוות אותו הרבה מאוד פעמים, לבדוק מידי פעם אם אתם באמת מתכוונים לזה ומה יקרה אם... אם תתמידו, גם כשהיא בוכה (לא נורא, זה טבעי וצפוי וזו הדרך שלה להגיד הי מה קורה פה? איפה ההרגלים הישנים שאני מכירה?) ולא תוותרו,זה יצליח. אני מציעה בשלב הראשון, כשמשכיבים אותה להשאר לידה בחדר על כסא. אם היא בוכה אפשר ללטף ולהרגיע (אך לא להרדים -היא צריכה להרדם בעצמה). לאחר מספר ימים כשהתרגלה להרדם במיטתה, הרחיקו את הכסא ממיטתה לכיוון הדלת עד שבהדרגה תצאו מהחדר.
 
קומונה - הורים חוזרים לשפיות!

יקירתי, הייתי במצב שלך לפני חודשיים בערך וכל כך מבינה אותך, ואז זה קרה!!!!!!!!!!!!!!! (נכון מפחיד?) פניתי לקומונה עם שאלה מאוד דומה לשלך, נשים מקסימות וחמות נתנו לי עיצות איך לעבור את התהליך בשלום, ועכשיו חודשיים אחרי אני לא מאמינה על עצמי ועל הילד במיוחד... בשמונה ולא דקה אחרי הוא במיטה, מדבר לעצמו, מברבר ותוך בערך 5 דקות נרדם, לבד! מציעה לך להרשם לקומונה, ולחפש הודעה תחת השם שלי. בכל מקרה הצלחה רבה רבה! זה לא קל אבל משתלם בטירוף...
 

אולגה26

New member
יש לי שיטה

אבל היא מאוד קשה ולא כל הורה יכול לעמוד בזה ויכול להשבר ואז חבל בכלל להתחיל עם זה. המלצה הכי טובה שלי- ללכת למכון לבעיות שינה יש שם מומחים בנושא שנת הילדים. אני אישית הלכתי בתל השומר לפסיכולוגית יוליה טמיר והיא עזרה לי מאוד. לקח לנו להרגיל לסדר חדש בערך שבוע אחד מאוד קשה +עוד שבוע . למרות שעד היום בני יכול להתעורר בלילה אבל רק בגלל החלום מפחיד., אבל ללכת לישון בערב כבר לא כזה קשה כמו שהיה פעם. בגיל של בתך צריך כבר להיות סדר יום אחר, שנגיד ,יותר נוח להורים. כי ברגע שהיא תלך לגן סדר בטוח ישתנה וחבל להכניס אותה לטראומה נוספת , תתחילו עם סדר חדש כבר היום.
 
אנחנו גם היינו אצלה וזה ממש לא עבד!

לעומת זאת עשינו את זה בדרך קצת יותר ארוכה אבל שמתאימה לילד שלנו,השיטה בתל השומר לא לוקחת בחשבון שילדים שונים זה מזה ואי אפשר להטיל שיטה אחת על כולם. הדרך שלנו היתה של הלוחשת לתינוקות....יושבים על כסא ליד מיטת הילד ממש צמוד למשך 3 ימים וכל 3 ימים מרחיקים קצת את הכסא לכיוון הדלת, לאט לאט, לא ללכת בצעדים גדולים מידי כל יום מרחיקים באיזה צעד וחצי..כשמגיעים לדלת מוציאים את הכסא ונשארים לעמוד ליד הדלת 3 ימים , כשאנחנו כבר יוצאים מהדלת הילד כבר רגיל לישון לבד.
 

noabl

New member
../images/Emo207.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifזקוקה לעיצה ../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

בדרך כלל אין לנו בעיות שינה עם האפרוח. אבל,
וכאן מגיע אבל גדול!!! לפני כמה שבועות הפכנו את המיטת תינוק שלו למיטת מעבר (פירקנו דופן מהמיטה ושמנו מגן מיטה של כתר) כמובן שהלילה הראשון היה טיפה שונה, אבל לא נרשמו בעיות קשות במיוחד שלא יכולנו להתמודד איתן. שלשום בלילה הוא גילה שהוא יכול לרדת מהמיטה שלו ולצאת מהחדר ושאמא או אבא מחזירים אותו למיטה ואיזה כיף לו, יש לו משחק חדש לשעת לילה מאוחרת... אז מה עשינו?? החזרנו אותו למיטה בלי לדבר בכלל משהו כמו 50 פעם וכל פעם הוא מתפקע מצחוק תוך כדי. אח"כ ניסינו לשבת איתו בחדר, אז הוא לא יורד מהמיטה אבל ממשיך לשחק במרץ עליה. אח"כ ניסינו לסגור את הדלת לשתי דקות ואז להכנס ולשים אותו במיטה אבל זה נגמר בזה שהוא שיחק לו בחדר בהנאה גדולה. בסופו של דבר זה נגמר בזה שכיביתי לו את המנורת לילה בחדר והנחתי אותו במיטה, הוא בכה 2 דקות ואז נכנתי ואמרתי לו שאם הוא רוצא אור אז הוא צריך להשאר במיטה וללכת לישון. זה היה כבר בשעה 23:00 כשכל הסיפר התחיל ב 20:30.
מחפשת עיצה
תודה שהגעתן עד הלום נועה
 

אולגה26

New member
לפי מה שפסיכולוגית אמרה לי

בזמנו שגם אם עוברים למיטה חדשה שיטה להחזיר למיטה בלי דיבורים נשארת, זה יכול לקחת ימים/שבוע אבל בסוף הוא מתרגל. ועוד היא המליצה לי לשים שער בכניסה לחדר שלא יטייל. בקרוב אנחנו צריכים לקנות לחמוד שלנו מיטה חדשה ואני כבר מצפה לבעיות ולילות ללא שינה.
 

אולגה26

New member
נכון , יכול לקחת הרבה זמן

מעניין מי בסוף מנצח, אה?
לא כולם עומדים בזה, בעלי קילל כל השבוע כאשר ניסינו את השיטה ורק אני עמדתי על שלי עד שחמודי התרגל. מקווה שהפעם לא יהיה לי כל כך קשה, כי אני בהריון וקשה לי גם ככה.
 

noabl

New member
הי אולגה

הייתי אצל יוליה ולכן הגעתי למצב שאין לנו כמעט בעיות איתו בלילה. גם כשכברנו למיטת מעבר עשינו כל מה שהיא המליצה לנו והמעבר הלך חלק בהתחלה. העניין הוא שהוא כזה ילד היפראקטיבי שהוא יכול גם לרדת מהמיטה יותר ממאה פעם אם אני ימשיך להחזיר אותו שוב ושוב. ניסינו להחזיר אותו בלי לדבר בכלל יותר מ 50 פעם עד שנשברתי. מה גם שלא ציפיתי שהוא יהנה מזה כל כך כי הוא ממש צוחק כל הזמן הזה... אז אני לא באמת יודעת אם זו הדרך היעילה ביותר למקרה הספציפי זה.
 
../images/Emo207.gif../images/Emo124.gif יש לי סטארט-אפ

פתקיות נתלשות מבגדי ילדים
(כי אם אני אחורר עוד חולצה אחת אני אתחרפן! וזה גם אחרי שכבר הגעתי לדרגת אומן בפרימת התפר עם מספרי ציפורניים
ואז נתקלתי בפתקיות האימתניות של שילב שהתפר שלהן כ"כ חזק וצמוד שאין מצב לגזור אותו)
 

UmaGuza

New member
../images/Emo45.gif סוף סוף מישהו שמבין ללבי...

בכלל, לא ברור לי למה לא מאמצים כולם את השיטה של גאפ (ועוד כמה חברות) ופשוט מדפיסים את הפרטים על הבד (בצד הפנימי כמובן).
 
למעלה