מדוע לא להצביע למאיר אריאל
אם מאיר היה כאן, הוא היה עורך שוב מסע בחירות ומשכנע עוברים ושבים מדוע לא להצביע עבורו. בדיוק כמו במסעו הכל כך ישראלי עם להקת כריזמה. משוררים ושירה לא ממש ניתנים לדירוג, אלא אם תחשיבו את האירוויזיון. זוכרים את הקטע של הגשש על פסטיבל הזמר המזרחי- פסטיבל עצב, יגון שכול וכאב- בו הזמר ששר את השיר המרטיט "לבד אשב כעץ עזוב" מבקש מהשופטים עוד נקודות, כי אבא שלו גמד, אחותו התחתנה עם פרסי ודוד שלו התאבד עם אקונומיקה (זה לפחות עוד 5 נקודות). אבל בשביל האתגר, נמשיך. אפשר בכל זאת לציין מה מושך בשירה של מאיר. בשביל זה כדאי לברר לעצמנו, מהו בכלל שיר טוב. מה ההשפעה שלו, האם הצגת דברים מנקודת ראות חדשה, מפתיעה? הכנסת ביטויים לסלנג וזכייה בחיי נצח? אולי דרך העברת הסיפור, ואולי רק ההערכה לעוצמת הביטוי ותימצות הרעיונות לכדי שורות ספורות (ראה השירה היפנית Haiku)? בואו ניקח לדוגמא את שיר כאב, שהטריד את מנוחתה של קודמתי. שיר רב שכבות, המטפל גם במהות הסיכסוך ישראלי ערבי: אופטימי ופסימי בעת ובעונה אחת לגבי סיכוי ההידברות- אופטימי ברמה האישית, בין פרטים חסרי דעות קדומות, פסימי ברמה הלאומית, בין עמים, בשל משקעי הדורות. ומטפל גם ביחסים המורכבים בין מאיר לנערתו, שבעקבות אהבתו השגרתית חומקת מידיו אל הצעיר הערבי הרגיש, שענה לה יפה כל כך בתרגילי קשר בתיאטרון. ובעצם מטפל גם במספר עצמו, ישראלי עצל מצוי, שמרוכז בעצמו ובורח מסביבתו ומבעיותיו בטכניקות ילדותיות. לא מפתיע שהוא נמלט אל הפטריוטיות ברגע של מבוכה. ועוד לא הידכרנו את השליטה בשפה, את חידושי הלשון, את השימוש במילים במשמעויות חדשות, בהטיות יוצאות דופן המעוררות מחשבה. העיקר, לטעמי, היא הרב גוניות אשר גורמת למיסתורין. הרבדים הרבים מאפשרים לקוראים שונים לראות משמעויות אחרות- ואפילו קורא יחיד, בחלוף הזמן, ימצא פתאום ששיר מדבר בכלל על משהו אחר... ואם כל זה לא ברור- אז באמת אל תצביעו למאיר.