הוויכוח על הקו הירוק (באבן גבירול) נמשך...

מצב
הנושא נעול.
והנה משהו שמבהיר חלקית את ההיסטורייה
למרות שיש תמיד פרוטוקולים פנימיים שהם לא תמיד מה שכתוב בעיתון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492148,00.html
שימו לב לתאריך הכתבה
2008 - כחמש שנים לאחר שפרץ הסכסוך. וכמעט עשור (!) לאחר שגודוביץ' עזב את העיריה. אז איך יש לגודוביץ' כל כך הרבה כח שגם אחרי שנים כה רבות הוא מצליח להשפיע על שר התחבורה להעביר את הקו בתוואי תחתי?
 
והנה משהו שמבהיר חלקית את ההיסטורייה
למרות שיש תמיד פרוטוקולים פנימיים שהם לא תמיד מה שכתוב בעיתון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492148,00.html
אגב שבי, האם מצאת גם כתבות
מהתקופה הרלבנטית, כלומר סוף 03' ותחילת 04'? כתבות קרובות יותר לזמן אמת יסייעו לשפוך אור נוסף על הנושא. תודה מראש!
 
אגב שבי, האם מצאת גם כתבות
מהתקופה הרלבנטית, כלומר סוף 03' ותחילת 04'? כתבות קרובות יותר לזמן אמת יסייעו לשפוך אור נוסף על הנושא. תודה מראש!
הנה משהו מ2005
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=919087 כאן רואים שהוועדה המחוזית תמכה בקו תחתי כלומר גופי התכנון תמכו בכך.
 
תודה, מעניין מאד!
אז מסתבר שאלן זכר נכון ואכן הקו הירוק מגיע לצומת מעריב בתוואי תת קרקעי! לא ברור אמנם מהיכן הוא מתחיל אך ניתן להניח שאלן צדק גם כאן (תחנה ישנה). נו, ואיך יסבירו לנו גאוני האוצר את הבזבוז העצום ("המחיר האסטרונומי" כדברי אריק) על תוואי תת קרקעי "מיותר"? ואיך יסבירו לנו את הבזבוז העצום על התוואי התחתי ה"מיותר" בין מחלף גהה למנשיה - סכום גבוה פי חמישה (לפחות) מהעלות של קו תחתי באבן גבירול, ופי עשרה (לפחות) מהעלות של מחצית הקו (שאותה הסכימו לממן)? ואיך יסבירו לנו את הוצאת הקו מעל לפני הקרקע דווקא בצומת מעריב העמוס? היכן בדיוק תהיה היציאה הזו? כיצד תשתלב עם הקו האדום התחתי שעובר שם ועם התנועה במפלס הרחוב (צומת של 5 דרכים כידוע!)? האם נקבל אי פעם תשובות לכך? כמובן שלא...
 

easylivin

New member
רק תיקון טעות ...
מי שהתנגד לתחתית באבן גבירול זאת העירייה... הגורמים המקצועיים בזמנו תמכו בתחתית כולל משרד האוצר לגבי העמדות שלהם היום אין לי מושג.
לדעתי, אתה טועה. העירייה דרשה תוואי תחתי.
המדינה, כלומר המתכננים (ובמקרה גם משרד האוצר) המליצו על תוואי עילי, אבל השאירו גם אופציה לתוואי תחתי שהעירייה העדיפה, וסביב זה היה כל הויכוח במשך שנים... מעניין היה לקבל עדכון, האם נסגר עם זה משהו או שהחליטו לדחות למועד מאוחר יותר (בכל אופן, לא יתחילו להקים את הקו הירוק לפני שהקו האדום יגיע לפחות לשלב מתקדם).
 
לדעתי, אתה טועה. העירייה דרשה תוואי תחתי.
המדינה, כלומר המתכננים (ובמקרה גם משרד האוצר) המליצו על תוואי עילי, אבל השאירו גם אופציה לתוואי תחתי שהעירייה העדיפה, וסביב זה היה כל הויכוח במשך שנים... מעניין היה לקבל עדכון, האם נסגר עם זה משהו או שהחליטו לדחות למועד מאוחר יותר (בכל אופן, לא יתחילו להקים את הקו הירוק לפני שהקו האדום יגיע לפחות לשלב מתקדם).
בדיוק להיפך
האוצר ביקש לשנות את התכנון המקורי לאחר שכבר עבר כמה שלבים סטטוטוריים ורק אז התנגדה העיריה.
 

easylivin

New member
בדיוק להיפך
האוצר ביקש לשנות את התכנון המקורי לאחר שכבר עבר כמה שלבים סטטוטוריים ורק אז התנגדה העיריה.
בסדר, אבל ביקשתי סימוכין...
אתה יכול לטעון שאני טועה כמה שתרצה, אבל זה יהיה עוד ויכוח של מילה כנגד מילה ולא משהו פרודוקטיבי. באמת שמעניין אותי לדעת את האמת.
 

alantan

New member
בסדר, אבל ביקשתי סימוכין...
אתה יכול לטעון שאני טועה כמה שתרצה, אבל זה יהיה עוד ויכוח של מילה כנגד מילה ולא משהו פרודוקטיבי. באמת שמעניין אותי לדעת את האמת.
מה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
 
מה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
לא, זה הקו הסגול...
הקו הירוק, עוד באתר הישן של נת"ע, היה באבן גבירול והיה תחתי. האוצר החליט שזה לא מקובל עליו וההמשך ידוע. זה קרה כשגודוביץ' כבר מזמן מזמן לא היה מהנדס העיר.
 

alantan

New member
לא, זה הקו הסגול...
הקו הירוק, עוד באתר הישן של נת"ע, היה באבן גבירול והיה תחתי. האוצר החליט שזה לא מקובל עליו וההמשך ידוע. זה קרה כשגודוביץ' כבר מזמן מזמן לא היה מהנדס העיר.
תעזוב אתר, יש לי איפשהו את ה-CD ROM המקורי
שהפיצה נת"ע בעת הקמתה. כמו כן את כל התכניות המקוריות. הקטע התחתי היחיד היה הקו האדום מבן גוריון בר"ג עד התוואי "התורכי".
 
תעזוב אתר, יש לי איפשהו את ה-CD ROM המקורי
שהפיצה נת"ע בעת הקמתה. כמו כן את כל התכניות המקוריות. הקטע התחתי היחיד היה הקו האדום מבן גוריון בר"ג עד התוואי "התורכי".
בהחלט ייתכן! גם באתר הישן היו מפות
עם תכניות ישנות של הפרוייקט הכולל (7 קווים ולעתים גם יותר) שהיו שונות לחלוטין מהתכניות של היום. אבל באותה תקופה לא התעורר כלל הסכסוך שתוקע היום את הקו הירוק. סכסוך זה התעורר שנים מאוחר יותר כשהתכנית כבר לא היתה במחלוקת כלל והמחלוקת נגעה למימון בלבד. האוצר דרש לפתע שהעיריה תממן חצי, והעיריה דרשה שהאוצר יממן הכל כפי שעשה בבני ברק (שם לא היתה שום טענה על חלוקת המימון, מעניין למה?) כלומר הוויכוח לא היה על נחציות הקו התחתי אלא על חלוקת הכסף בלבד. ויכוח זה הוא ככל הנראה נפרד לחלוטין מהוויכוח הישן שעליו כתבת. וזוה ולא אחר הוויכוח שרלבנטי היום. ד"א בנושא המימון אין לי דעה עקרונית. בנושא נחיצות הקו התחתי דווקא יש לי...
 

amit1270

New member
מה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
טוב שאתה בא לעשות פה סדר מדי פעם
 

easylivin

New member
מה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
שוב תודה לך על חיזוק דבריי.
כנראה שהזיכרון שלי בסדר בכל זאת... אני זוכר במפורש שהדרישה לתווא תחתי באה מעיריית ת"א דווקא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה