שבי הגדול1
New member
והנה משהו שמבהיר חלקית את ההיסטורייהזה היה הפוך
למרות שיש תמיד פרוטוקולים פנימיים שהם לא תמיד מה שכתוב בעיתון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492148,00.html
והנה משהו שמבהיר חלקית את ההיסטורייהזה היה הפוך
שימו לב לתאריך הכתבהוהנה משהו שמבהיר חלקית את ההיסטורייה
למרות שיש תמיד פרוטוקולים פנימיים שהם לא תמיד מה שכתוב בעיתון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492148,00.html
אגב שבי, האם מצאת גם כתבותוהנה משהו שמבהיר חלקית את ההיסטורייה
למרות שיש תמיד פרוטוקולים פנימיים שהם לא תמיד מה שכתוב בעיתון http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492148,00.html
הנה משהו מ2005אגב שבי, האם מצאת גם כתבות
מהתקופה הרלבנטית, כלומר סוף 03' ותחילת 04'? כתבות קרובות יותר לזמן אמת יסייעו לשפוך אור נוסף על הנושא. תודה מראש!
נכון, אין ספקהנה משהו מ2005
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=919087 כאן רואים שהוועדה המחוזית תמכה בקו תחתי כלומר גופי התכנון תמכו בכך.
והנה משהו מ2003 שמראה כמה ארוכיםאגב שבי, האם מצאת גם כתבות
מהתקופה הרלבנטית, כלומר סוף 03' ותחילת 04'? כתבות קרובות יותר לזמן אמת יסייעו לשפוך אור נוסף על הנושא. תודה מראש!
זה כבר די קרוב לתקופה הרלבנטית!והנה משהו מ2003 שמראה כמה ארוכים
מסדרונות הבירוקרטיה הישראלית... http://news.walla.co.il/?w=/9/427598
תודה, מעניין מאד!והנה כץ נכנס לתמונה...
http://news.walla.co.il/?w=//1482430
לדעתי, אתה טועה. העירייה דרשה תוואי תחתי.רק תיקון טעות ...
מי שהתנגד לתחתית באבן גבירול זאת העירייה... הגורמים המקצועיים בזמנו תמכו בתחתית כולל משרד האוצר לגבי העמדות שלהם היום אין לי מושג.
בדיוק להיפךלדעתי, אתה טועה. העירייה דרשה תוואי תחתי.
המדינה, כלומר המתכננים (ובמקרה גם משרד האוצר) המליצו על תוואי עילי, אבל השאירו גם אופציה לתוואי תחתי שהעירייה העדיפה, וסביב זה היה כל הויכוח במשך שנים... מעניין היה לקבל עדכון, האם נסגר עם זה משהו או שהחליטו לדחות למועד מאוחר יותר (בכל אופן, לא יתחילו להקים את הקו הירוק לפני שהקו האדום יגיע לפחות לשלב מתקדם).
בסדר, אבל ביקשתי סימוכין...בדיוק להיפך
האוצר ביקש לשנות את התכנון המקורי לאחר שכבר עבר כמה שלבים סטטוטוריים ורק אז התנגדה העיריה.
מה שהיה היה...בסדר, אבל ביקשתי סימוכין...
אתה יכול לטעון שאני טועה כמה שתרצה, אבל זה יהיה עוד ויכוח של מילה כנגד מילה ולא משהו פרודוקטיבי. באמת שמעניין אותי לדעת את האמת.
לא, זה הקו הסגול...מה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
תעזוב אתר, יש לי איפשהו את ה-CD ROM המקורילא, זה הקו הסגול...
הקו הירוק, עוד באתר הישן של נת"ע, היה באבן גבירול והיה תחתי. האוצר החליט שזה לא מקובל עליו וההמשך ידוע. זה קרה כשגודוביץ' כבר מזמן מזמן לא היה מהנדס העיר.
בהחלט ייתכן! גם באתר הישן היו מפותתעזוב אתר, יש לי איפשהו את ה-CD ROM המקורי
שהפיצה נת"ע בעת הקמתה. כמו כן את כל התכניות המקוריות. הקטע התחתי היחיד היה הקו האדום מבן גוריון בר"ג עד התוואי "התורכי".
טוב שאתה בא לעשות פה סדר מדי פעםמה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
מה שהיה היה...
במקור לא תוכנן מסילה באבן גבירול כלל. התכנון של הקו הירוק היה תוואי של רק"ל רגילה במפלס הרחוב כשמהר ציון הוא פנה מערבה ללוינסקי, צפונה באלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן, ארלוזורוב, בואכה רכבת מרכז. בעתיד תוכנן קו סגול שהיה מגיע מתה"ש דרך כפר שלם, ההגנה, לוינסקי וממשיך על התוואי הנ"ל. בא ישראל גודוביץ', מהנדס עת"א הראשון של ממשל חולדאי, ואמר "על גופתי המתה שטראמים יקרטעו בקינג ג'ורג', הם לא יצליחו לעשות את העליה הזו ויתקעו את כל הפרייבטים". מילים כגון אלה הוא אמר לי במשרדו: בזמנו מפלגת העבודה רצתה שאעבוד איתו על מצע תחבורתי גוש-דני למפלגת העבודה. לאחר שראיתי עם מי יש לי עסק, ויתרתי על התענוג. לבקשת עיריית ת"א דחו לעת עתה (דאז) את התוואי הנ"ל והחליטו לקדם תוואי חלופי לקו הירוק באבן גבירול. כנראה שהחשיבה היתה שהרחוב רחוב דיו שלא תהיה התנגדות עקרונית של העיריה, ושעד שיגיעו לקו הסגול (עדיין מתוכנן לאלנבי), העם יתאהב ברק"ל וההתנגדות תשכך. נת"ע לא הבינו אז עם מי יש להם עסק... כמובן שממשל חולדאי הביע התנגדות לתוואי העילי באבן גבירול, והשאר ידוע.
גם אני זוכר דרישה כזאת בבירור.שוב תודה לך על חיזוק דבריי.
כנראה שהזיכרון שלי בסדר בכל זאת... אני זוכר במפורש שהדרישה לתווא תחתי באה מעיריית ת"א דווקא.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.