הוויכוח על הקו הירוק (באבן גבירול) נמשך...

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
ראשית, הוות"ל הוקמה
הרבה הרבה הרבה לפני ההתנגשות בין האוצר לעיריית ת"א בנושא הקו הירוק. שנית, העובדה שהוות"ל לא דנה בנושא מחלישה את הטענה שלך, לא מחזקת אותה. כי אתה הצהרת שהוות"ל תכופף את העיריה ולכן 99% שיהיה קו עילי - ומסתבר שהיא בכלל לא מתערבת. בוודאי שהיא לא התערבה במהלך 7-8 שנים של סכסוך זה. אז איפה היא? ישנה במערה? שלישית, בנושא ההתקפות האישיות, יש לך שתי טעויות. אחת, שאני לא "התלוננתי" על שום דבר. להיפך, ראיתי בהתקפות האישיות של קובי הוכחה לכך שאין לו טיעונים ענייניים, ולכן הוא גולש להתקפות אלו. וגם הבהרתי לו שלא אגרר לכך ולכן באמת לא השבתי לו באותה דרך אלא התייחסתי עניינית לכל טענותיו, מה שכמובן לא זכה להתייחסות מצדו אלא לעוד התקפות אישיות. בכלל לא "התלוננתי" על כך ומצדי שימשיך בהתקפותיו האישיות, אני אמשיך לא להגיב. הטעות השניה שלך היא שאני עצמי לא נקטתי בדרך של התקפות אישיות, לא העליתי כל טענה אישית נגדך או נגד כל אחד אחר בשרשור זה בין אם חלק עליי ובין אם הסכים. מה שכתבתי לך לא היה התקפה אישית כלל. כתבתי לך שדעתך מבוססת על פנטזיות שאינן מעוגנות במציאות (לגבי "הוות"ל הסופרמנית" שתפתור את כל הבעיות). היכן יש כאן בכלל התייחסות לאריק עצמו? אין כאן, כמובן. זאת להבדיל מטענותיו של קובי עצמו שהתייחסו אליי בלבד ללא כל קשר לנושא השרשור או הוויכוח.
בקיצור, אין שום בעיה עם הביטויים הבאים:
"אם הכל כל כך מושלם בעולם הפנטזיה שלך‬" (מי הפנטזיונר כאן?) "הות"ל הסופרמנית שלך" (ומי אמר שהיא "סופרמנית"?) לא, כנראה שזה בכלל לא נחשב תקיפה אישית... בסדר. אין צורך. האמת, שאני כבר רגיל לסגנון הזה שלך, ולזה שאתה מדרדר אליו לעיתים קרובות מדי שלא לצורך. בינתיים, לגבי הות"ל, אוסיף תובנה אחרונה שחמקה ממך כנראה: פרוייקט הקו הירוק בכלל לא הגיע עדיין לשלב שבו עורכים דיון בות"ל בשביל להכריע בסוגיה! אף אחד לא ממהר עם זה, והדיבורים על הקמה יחד עם הקו האדום היו לא יותר מאשר "גזר" שהאוצר ניסה להציע לעירייה, והם היו תקפים עד לאותו רגע שבו העירייה סירבה בתוקף. מאז הפרוייקט לא קודם בכלל לשלב של הכרעה בנושא. אין שום סיכוי שיתחילו בהקמתו לפני שתסתיים הקמתו של הקו האדום, אלא אם כן מישהו יחליט לזרז את העניינים... ונחש, לאן זה יגיע בסופו של דבר, ואיפה תיפול הכרעה? נכון! בות"ל...
מי אשם יותר בזה שהפרוייקט נתקע - העירייה או משרד האוצר, אפשר עוד להתווכח. לדעתי, העירייה נושאת בחלק גדול מאוד באשמה. אנחנו הרי מכירים את הצמד חולדאי&גודוביץ' (ראה את תגובותיו הטריות של alantan) הידועים ביכולותיהם המרשימות, שהם מפגינים כל הזמן בטיפוס על עצים שונים ומשונים... וזה היה אחד הבולטים מביניהם, למי שעקב וזוכר עדיין את סדר השתלשלות העניינים (ושוב תודה ל-alantan שהזכיר אותו לכולנו).
 
בקיצור, אין שום בעיה עם הביטויים הבאים:
"אם הכל כל כך מושלם בעולם הפנטזיה שלך‬" (מי הפנטזיונר כאן?) "הות"ל הסופרמנית שלך" (ומי אמר שהיא "סופרמנית"?) לא, כנראה שזה בכלל לא נחשב תקיפה אישית... בסדר. אין צורך. האמת, שאני כבר רגיל לסגנון הזה שלך, ולזה שאתה מדרדר אליו לעיתים קרובות מדי שלא לצורך. בינתיים, לגבי הות"ל, אוסיף תובנה אחרונה שחמקה ממך כנראה: פרוייקט הקו הירוק בכלל לא הגיע עדיין לשלב שבו עורכים דיון בות"ל בשביל להכריע בסוגיה! אף אחד לא ממהר עם זה, והדיבורים על הקמה יחד עם הקו האדום היו לא יותר מאשר "גזר" שהאוצר ניסה להציע לעירייה, והם היו תקפים עד לאותו רגע שבו העירייה סירבה בתוקף. מאז הפרוייקט לא קודם בכלל לשלב של הכרעה בנושא. אין שום סיכוי שיתחילו בהקמתו לפני שתסתיים הקמתו של הקו האדום, אלא אם כן מישהו יחליט לזרז את העניינים... ונחש, לאן זה יגיע בסופו של דבר, ואיפה תיפול הכרעה? נכון! בות"ל...
מי אשם יותר בזה שהפרוייקט נתקע - העירייה או משרד האוצר, אפשר עוד להתווכח. לדעתי, העירייה נושאת בחלק גדול מאוד באשמה. אנחנו הרי מכירים את הצמד חולדאי&גודוביץ' (ראה את תגובותיו הטריות של alantan) הידועים ביכולותיהם המרשימות, שהם מפגינים כל הזמן בטיפוס על עצים שונים ומשונים... וזה היה אחד הבולטים מביניהם, למי שעקב וזוכר עדיין את סדר השתלשלות העניינים (ושוב תודה ל-alantan שהזכיר אותו לכולנו).
אתה קראת רק חלק מתגובותיו החשובות של אלן
שים לב לכמה נושאים מרכזיים שעלו בתגובות. ראשית לגבי גודוביץ'. אזכורו ע"י אלן מוכיח דווקא את ההיפך ממה שאתה מייחס לו. הסכסוך בין העיריה לאוצר שעליו אנו דנים כאן באריכות ארע כשגודוביץ' ***מזמן מזמן*** לא היה מהנדס העיריה ולא היה מעורב בשום דרך בנושא מצד העיריה. תקופת כהונתו של גודוביץ' תחת חולדאי ("הצמד" כמו שקראת להם) היתה קצרה ביותר ובמהלכה לא ארע דבר בפרוייקטים, שהחלו להתקדם רק שנים לאחר מכן. הוויכוח שתאר אלן עם גודוביץ' מתייחס לנושא ****שונה לחלוטין**** מזה הנדון כאן, וניתן להבין כי הוא נוגע לתוואי הקו הסגול בתקופה (העתיקה במונחי הפרוייקט) בה כל הקווים השתלבו במרכז העיר במעין קו מעגלי חופף וממנו הסתעפו לערי הלוויין השונות (כלומר שהקו הירוק חפף לקו הסגול). המפות הרלבנטיות היו באתר הישן והן יפות מאד מבחינה ויזואלית ומגוחכות מבחינה תכנונית (הנה הסכמה נדירה שלי עם גודוביץ'). כל קשר בין ויכוח זה עם גודוביץ' לבין הסכסוך בין העיריה לאוצר מקרי בהחלט. הסכסוך פרץ בנושא התוואי באבן גבירול, שאינו קשור כלל ועיקר לשיחה של אלן עם גודוביץ'. שנית, וחשוב יותר, לגבי קרליבך. אלן הודה במהלך הוויכוח בינינו כי בעת תחילת העבודה על הפרוייקטים (בינתיים רק על הקו האדום) כבר הוכרז באתר הישן שהקטע בין התחנה הישנה לקרליבך (צומת מעריב) יהיה תחתי. מאחר שהדבר היה לא בעקבות "דרישה" של עיריית ת"א אלא התכנון המקורי של הקו, נובע בהכרח (!) שמדובר בקו תחתי ולא עילי. שהרי איש לא היה מעלה בדעתו להוריד את הקו מתחת לאדמה בתחנה הישנה (ואין חולק שבהר ציון היה עדיין אמור להיות עילי!) רק כדי "לשלוף" אותו החוצה כעבור מרחק אפסי ובלב אחד הצמתים העמוסים והבעייתיים במדינה (ובעלות אדירה ובלתי מתקבלת על הדעת) ולהפוך אותו שוב לעילי דווקא כשהוא מתחיל את מסעו במרכז ת"א! אם כבר ההיפך אפשרי, קו עילי עד צומת מעריב ומשם תחתי. לכן אין ולא יכול להיות ספק שבעת פרוץ הסכסוך התכנון היה תחתי ולא עילי. שלישית, וכאן במישור העקרוני, אלן הודה בריש גלי כי כל מה שכתבתי לך על הקו בבני ברק והפיכתו מעילי לתחתי נכון. לפיכך, אין כל בסיס לטענתך לפיה כביכול מדובר ב"עלות עצומה" וב"זמן אינסופי". המשך התוואי התחתי ברצף מצומת מעריב עד (למשל) לכיכר מילאנו יהיה בעלות זניחה יחסית לעומת עלות התוואי התחתי בין בני ברק למנשיה. למרות זאת, האוצר הסכים לממן זאת ב-100% בבני ברק ולא מסכים לממן יותר מ-50% באבן גבירול. שלא לדבר על כך שרוב חלקיו של התוואי התחתי של הקו האדום דורשים רק"ל תחתית הרבה פחות מאבן גבירול. לכן ההתנגדות של האוצר אינה עניינית ואינה מוצדקת מבחינה תחבורתית או כספית.
 
אם הכל כל כך מושלם בעולם הפנטזיה שלך
אולי תסביר לי איך עדיין לא נעשה דבר וחצי דבר בפרוייקט במשך יותר מעשר שנים? חלקים משמעותיים מהקו האדום כבר בוצעו - פינוי תשתיות בבת ים, יפו, פ"ת, בני ברק וכמובן המת"צ בפ"ת. לאורך כל התוואי של הקו הירוק לא נהפכה אבן אחת. איפה הות"ל הסופרמנית שלך שיכולה לעשות הכל? איפה שרביט הקסמים שמכריח עיריות סוררות להתקפל? איפה הם היו כשעיריית ת"א הודיעה (כבר לפני קרוב לשמונה שנים!) שלא תסכים לקו עילי באבן גבירול? באידיש אומרים - גורנישט מיט גורנישט.
 

down under

New member
החמצת את הנקודה, רמי
אכיפת נת"צ, מצלמות, קנסות - כל אלה כלל אינם רלבנטיים במקרה של רק"ל. יש נת"צ היום באבן גבירול. ממה שהבנתי, מדובר באכיפה נמרצת ונחרצת, כאשר השוטרים/פקחים ממהרים להגיע ולוודא שהנהג הסורר יעוף משם. אבל עובדה זו אינה מסייעת במקרה של רק"ל! היא יכולה לעזור במקרה של נת"צ, כי האוטובוס יכול פשוט לעקוף את העבריין ולהמשיך לנסוע. במקרה של הרק"ל, הרכבת תקועה במקומה עד שהשוטר יגיע, ועד שיאתר את הנהג העבריין, ועד שהנהג יחזור למכונית, ועד שיזיז את הרכב, ועד ש ועד ש ועד ש... והלך כל היתרון של הרק"ל. ויותר מכך - במקרה החמור יותר, דהיינו גניבת צומת בצהוב כהה ותקיעת התנועה עד לירוק הבא - שום שוטר, פקח או גרר לא יעזור, ושוב אכלת אותה עם הרק"ל. אין לרק"ל יכולת תמרון! ולכן לא ניתן לתקן את המעוות. ומה יועילו המצלמות שלך אם רכב ייתקע על המסילה בגלל תקלה טכנית ולא יצליח להתניע? עכשיו חכה לגרר (שייאלץ להגיע דרך הפקק המטורף שייווצר שם. בהצלחה!) ובינתיים נוסעי הרק"ל האומללים ישחקו באייפון שלהם ויקללו את היום שבו עלו עליה. גם במקרה של התנגשויות (ותהיינה הרבה כאלו, לצערנו) אפילו אלף שוטרים ומיליון פקחים לא יעזרו. הרק"ל תיתקע והמצלמות המשוכללות שלך יכולות לרקוד סמבה על העמוד. לרק"ל יש אולי יתרונות על תחתית (אני לא בטוח שהם עצומים, אבל נניח...). הרק"ל באבן גבירול תהיה כל כך גרועה ותגרום לנזקים כל כך גדולים, שכל היתרונות האלה יתנדפו באוויר. בתל אביב צריך רכבת תחתית ותחתית בלבד. כמה שיותר קווים יותר טוב. רכבת עילית היא איוולת מוחלטת. היה מקום להקים רכבת תחתית בעיר ב-1951 כשבן גוריון הורה על כך (הנה מקרה נדיר בו אני מסכים עם בן גוריון). במצב התנועה כיום, 60 שנה לאחר מכן, הצורך בתחתית גדול פי מאה.
לגבי רכב תקוע?
שטויות. במו עיני ראיתי במלבורן (עיר עם כ-40 קווי טראמים שונים) איך אנשים דחפו אותו שביצע תאונה (!) על המסילה. מהר מאוד הגיעו 5 או 6 גברתנים והזיזו רכב הרוס אל מחוץ למסילה. אז רכב שיש לו גלגלים ישלב הנהג לניוטראל (גם באוטומט יש ניוטרל) וידחפו את הרכב הצידה. בימי השיא היו בישראל כמעט 300 מפגשי כביש מסילה (רכבת ישראל). כמה פעמים ביום בכל המפגשים הללו נתקע רכב? בערך רכב אחד ביום בכ-300 מפגשים!
 
לגבי רכב תקוע?
שטויות. במו עיני ראיתי במלבורן (עיר עם כ-40 קווי טראמים שונים) איך אנשים דחפו אותו שביצע תאונה (!) על המסילה. מהר מאוד הגיעו 5 או 6 גברתנים והזיזו רכב הרוס אל מחוץ למסילה. אז רכב שיש לו גלגלים ישלב הנהג לניוטראל (גם באוטומט יש ניוטרל) וידחפו את הרכב הצידה. בימי השיא היו בישראל כמעט 300 מפגשי כביש מסילה (רכבת ישראל). כמה פעמים ביום בכל המפגשים הללו נתקע רכב? בערך רכב אחד ביום בכ-300 מפגשים!
מה זה עוזר לך?
עד שהוא ישלב לניוטרל, ועד שיגיעו הגברתנים שלך (איפה אתה מחזיק אותם? בארגז מיוחד על הרק"ל? בקופסת הבקרה של הרמזור?), ועד ש ועד ש - בינתיים הרק"ל עומדת עם כולם בפקק. ביטלת את כל היתרון שלה. תחתית לא עומדת בפקק כי אף טנדר לא "עוצר לרגע לקנות סיגריות" במנהרה תת קרקעית. פשוט מאד. לגבי מפגשי הכביש מסילה שציינת - אין לכך כל חשיבות כי אף אחד מהם לא היה ברחוב אבן גבירול בת"א.
 
מה זה עוזר לך?
עד שהוא ישלב לניוטרל, ועד שיגיעו הגברתנים שלך (איפה אתה מחזיק אותם? בארגז מיוחד על הרק"ל? בקופסת הבקרה של הרמזור?), ועד ש ועד ש - בינתיים הרק"ל עומדת עם כולם בפקק. ביטלת את כל היתרון שלה. תחתית לא עומדת בפקק כי אף טנדר לא "עוצר לרגע לקנות סיגריות" במנהרה תת קרקעית. פשוט מאד. לגבי מפגשי הכביש מסילה שציינת - אין לכך כל חשיבות כי אף אחד מהם לא היה ברחוב אבן גבירול בת"א.
לעומת זאת צריך לרדת לרכבת התחתית
לעלות ממנה , וגם צריך ללכת יותר (לרכבת תחתית יש פחות תחנות)
 
לעומת זאת צריך לרדת לרכבת התחתית
לעלות ממנה , וגם צריך ללכת יותר (לרכבת תחתית יש פחות תחנות)
נכון, ואותו הדבר נכון גם לגבי הקו האדום
ולמרות זאת, למרבה הפלא, הקו האדום מתוכנן כתחתי במרכז ת"א וכן בר"ג ובני ברק, אולי אתה יכול להסביר למה? יותר מכך - הצורך בקו תחתי באבן גבירול גדול בהרבה מהצורך בו בבני ברק, ר"ג ורוב התוואי של הקו האדום בת"א. למרות זאת על האדום לא מתווכחים ועל הירוק כן.
 

down under

New member
מה זה עוזר לך?
עד שהוא ישלב לניוטרל, ועד שיגיעו הגברתנים שלך (איפה אתה מחזיק אותם? בארגז מיוחד על הרק"ל? בקופסת הבקרה של הרמזור?), ועד ש ועד ש - בינתיים הרק"ל עומדת עם כולם בפקק. ביטלת את כל היתרון שלה. תחתית לא עומדת בפקק כי אף טנדר לא "עוצר לרגע לקנות סיגריות" במנהרה תת קרקעית. פשוט מאד. לגבי מפגשי הכביש מסילה שציינת - אין לכך כל חשיבות כי אף אחד מהם לא היה ברחוב אבן גבירול בת"א.
יהיו גם גברים בגילאי 17 עד 50 בין
נוסעי הרק"ל. 4 עד 7 מהם יוכלו לרדת, אם הרכב עדיין תקוע על המסילה, וחיש קל לדוחפו הצידה מן המסילה. הרי לא יהיו רק ילדים קטנים, קשישים, נכים ונערות אנורקטיות בין נוסעי הרכבת הקלה של ת"א. קצת common sense.
 
יהיו גם גברים בגילאי 17 עד 50 בין
נוסעי הרק"ל. 4 עד 7 מהם יוכלו לרדת, אם הרכב עדיין תקוע על המסילה, וחיש קל לדוחפו הצידה מן המסילה. הרי לא יהיו רק ילדים קטנים, קשישים, נכים ונערות אנורקטיות בין נוסעי הרכבת הקלה של ת"א. קצת common sense.
אולי כן ואולי לא
אולי יהיו 4 ואולי יהיו 2. אולי הם יירדו ואולי לא יתחשק להם ואולי יהיה חם מדי. אולי ואולי ואולי. זה לא יותר מwishful thinking. בכל מקרה בזמן שהם יירדו וידחפו הרק"ל עומדת במקומה, מה שמבטל את ההבדל בינה לבין מכונית/אוטובוס. בתוואי תחתי - אין עמידה ואין נעליים.
 
אולי כן ואולי לא
אולי יהיו 4 ואולי יהיו 2. אולי הם יירדו ואולי לא יתחשק להם ואולי יהיה חם מדי. אולי ואולי ואולי. זה לא יותר מwishful thinking. בכל מקרה בזמן שהם יירדו וידחפו הרק"ל עומדת במקומה, מה שמבטל את ההבדל בינה לבין מכונית/אוטובוס. בתוואי תחתי - אין עמידה ואין נעליים.
Wishful Thinking ? הרי זה להיט של משבר סין !
להקה נהדרת עם להיט נהדר ! הזכרת לי נשכחיות (לא בא לי לכתוב נשכחות)... והערה בונה ברשותך אדוניייייייייי היקר: האובייקט שאליו הינך מתייחס בהודעתך האחרונה הינו נמוך קומה יחסית ואינו נחשב לגברתן. מכאן שכוחו לא יעמוד לו בהרמת הקונטסה 1300 מן המסילית (לא בא לי לכתוב מסילה)... שלח לי במסר את המייל האישי שלך ואשלח לך קובץ אקס-אלוש מדהים עם 1823 דיסקים להורדה ישירה...
 
מה זה עוזר לך?
עד שהוא ישלב לניוטרל, ועד שיגיעו הגברתנים שלך (איפה אתה מחזיק אותם? בארגז מיוחד על הרק"ל? בקופסת הבקרה של הרמזור?), ועד ש ועד ש - בינתיים הרק"ל עומדת עם כולם בפקק. ביטלת את כל היתרון שלה. תחתית לא עומדת בפקק כי אף טנדר לא "עוצר לרגע לקנות סיגריות" במנהרה תת קרקעית. פשוט מאד. לגבי מפגשי הכביש מסילה שציינת - אין לכך כל חשיבות כי אף אחד מהם לא היה ברחוב אבן גבירול בת"א.
עשית ממנו קציצות וילי !
קצת רחמונס?

אבל מה לעשות שאתה צודק 157 פעמים בשבוע אחד !!! חה-חה-חה ! אתה ענק ! אתה חוסך לי לענות לכל התארמכים האלה שעושים את עצמן אעלק חובבי רכבת......אולי חובבי בישול שהתבלבלו קשות לאחר שקראו בחופזה את ספר הבישול החדש של שמיל הולנד על בישול יהודי מזרח אירופאי. 33 ג'ובות במבצע 3 ב- 99 ג'ובות בצומת...
 
החמצת את הנקודה, רמי
אכיפת נת"צ, מצלמות, קנסות - כל אלה כלל אינם רלבנטיים במקרה של רק"ל. יש נת"צ היום באבן גבירול. ממה שהבנתי, מדובר באכיפה נמרצת ונחרצת, כאשר השוטרים/פקחים ממהרים להגיע ולוודא שהנהג הסורר יעוף משם. אבל עובדה זו אינה מסייעת במקרה של רק"ל! היא יכולה לעזור במקרה של נת"צ, כי האוטובוס יכול פשוט לעקוף את העבריין ולהמשיך לנסוע. במקרה של הרק"ל, הרכבת תקועה במקומה עד שהשוטר יגיע, ועד שיאתר את הנהג העבריין, ועד שהנהג יחזור למכונית, ועד שיזיז את הרכב, ועד ש ועד ש ועד ש... והלך כל היתרון של הרק"ל. ויותר מכך - במקרה החמור יותר, דהיינו גניבת צומת בצהוב כהה ותקיעת התנועה עד לירוק הבא - שום שוטר, פקח או גרר לא יעזור, ושוב אכלת אותה עם הרק"ל. אין לרק"ל יכולת תמרון! ולכן לא ניתן לתקן את המעוות. ומה יועילו המצלמות שלך אם רכב ייתקע על המסילה בגלל תקלה טכנית ולא יצליח להתניע? עכשיו חכה לגרר (שייאלץ להגיע דרך הפקק המטורף שייווצר שם. בהצלחה!) ובינתיים נוסעי הרק"ל האומללים ישחקו באייפון שלהם ויקללו את היום שבו עלו עליה. גם במקרה של התנגשויות (ותהיינה הרבה כאלו, לצערנו) אפילו אלף שוטרים ומיליון פקחים לא יעזרו. הרק"ל תיתקע והמצלמות המשוכללות שלך יכולות לרקוד סמבה על העמוד. לרק"ל יש אולי יתרונות על תחתית (אני לא בטוח שהם עצומים, אבל נניח...). הרק"ל באבן גבירול תהיה כל כך גרועה ותגרום לנזקים כל כך גדולים, שכל היתרונות האלה יתנדפו באוויר. בתל אביב צריך רכבת תחתית ותחתית בלבד. כמה שיותר קווים יותר טוב. רכבת עילית היא איוולת מוחלטת. היה מקום להקים רכבת תחתית בעיר ב-1951 כשבן גוריון הורה על כך (הנה מקרה נדיר בו אני מסכים עם בן גוריון). במצב התנועה כיום, 60 שנה לאחר מכן, הצורך בתחתית גדול פי מאה.
לא כל כך מסובך
עושים " מת"ץ " לרכבת הקלה חוסמים את 2 הנתיבים של הרכבת הקלה באבן גבירול למכונית על ידי גדר, ובצד השני משאירים 2 נתיבים לרכב (כביש חד מסלולי בכל כיוון. (אם יש מקום אפשר יותר כמובן)
 
לא כל כך מסובך
עושים " מת"ץ " לרכבת הקלה חוסמים את 2 הנתיבים של הרכבת הקלה באבן גבירול למכונית על ידי גדר, ובצד השני משאירים 2 נתיבים לרכב (כביש חד מסלולי בכל כיוון. (אם יש מקום אפשר יותר כמובן)
"שכחת" רק דבר אחד קטן...
עשרות הצמתים (חלקם מרומזרים) לאורך אבן גבירול. בהם לא ניתן לשים גדר, מאות מוניות נכנסות אליהם כל יום אם פנוי או לא פנוי, אוטובוסים מפרקיים נכנסים אליהם וחוסמים את כל הנתיבים בזמן שהם מחכים לאדם בן 90 עם הליכון שיחצה במעבר חציה, וה"פתרון" שלך לא פותר כלום. כבר בירושלים, בהפעלה חלקית ומוגבלת, וברחובות משותפים שלא מתקרבים לקרסוליים של אבן גבירול מבחינת נפח התנועה, היו מקרים רבים של התנגשויות ומקרים רבים עוד יותר שלא הסתיימו בהתנגשות אך חייבו את הרק"ל לעצור (כשכל הרעיון של רק"ל הוא לנסוע בלי לעצור!). תכפיל פי 10 (אני נדיב איתך, פי 50 זה יותר מדוייק) ותבין מה יהיה בת"א.
 

amit1270

New member
"שכחת" רק דבר אחד קטן...
עשרות הצמתים (חלקם מרומזרים) לאורך אבן גבירול. בהם לא ניתן לשים גדר, מאות מוניות נכנסות אליהם כל יום אם פנוי או לא פנוי, אוטובוסים מפרקיים נכנסים אליהם וחוסמים את כל הנתיבים בזמן שהם מחכים לאדם בן 90 עם הליכון שיחצה במעבר חציה, וה"פתרון" שלך לא פותר כלום. כבר בירושלים, בהפעלה חלקית ומוגבלת, וברחובות משותפים שלא מתקרבים לקרסוליים של אבן גבירול מבחינת נפח התנועה, היו מקרים רבים של התנגשויות ומקרים רבים עוד יותר שלא הסתיימו בהתנגשות אך חייבו את הרק"ל לעצור (כשכל הרעיון של רק"ל הוא לנסוע בלי לעצור!). תכפיל פי 10 (אני נדיב איתך, פי 50 זה יותר מדוייק) ותבין מה יהיה בת"א.
חלק מהפניות שמאלה יבוטלו
וזאת עוד סיבה להתנגדות עיריית ת"א לרק"ל עילית ברחוב.
 
חלק מהפניות שמאלה יבוטלו
וזאת עוד סיבה להתנגדות עיריית ת"א לרק"ל עילית ברחוב.
סיבה מוצדקת ביותר
ביטול "חלק" מהפניות שמאלה יגרום לבעיות קשות בהרבה. המכוניות והאוטובוסים ייאלצו לנסוע במסלולים עוקפים וארוכים בהרבה, וכתוצאה מכך לשרוף יותר דלק ולזהם יותר את האוויר. כמובן שהרחובות אליהם תנותב התנועה במקום המסלולים הנוכחיים ייפקקו, כלומר עוד דלק ועוד זיהום אוויר (במקרה של האוטובוסים - זיהום אוויר משמעותי ביותר!). תוסיף זאת לשאר האפקטים השליליים של רק"ל במפלס הרחוב.
 

amit1270

New member
סיבה מוצדקת ביותר
ביטול "חלק" מהפניות שמאלה יגרום לבעיות קשות בהרבה. המכוניות והאוטובוסים ייאלצו לנסוע במסלולים עוקפים וארוכים בהרבה, וכתוצאה מכך לשרוף יותר דלק ולזהם יותר את האוויר. כמובן שהרחובות אליהם תנותב התנועה במקום המסלולים הנוכחיים ייפקקו, כלומר עוד דלק ועוד זיהום אוויר (במקרה של האוטובוסים - זיהום אוויר משמעותי ביותר!). תוסיף זאת לשאר האפקטים השליליים של רק"ל במפלס הרחוב.
אויש, באמת...
 

amit1270

New member
אבל הוא צודק
גם ככה אין פניות שמאלה בתל אביב, אתה רוצה לבטל גם את המעטות שיש?
לא, אני לא רוצה לבטל כלום
אבל לפי דברי פד"פ, הסיבה שרק"ל עילית לא תעבוד ברחוב אבן גבירול היא שכל הזמן יחסמו אותה בגלל פניות שמאלה/פרסה. אז תחליטו - יש או אין פניות שמאלה באבן גבירול?
 
לא, אני לא רוצה לבטל כלום
אבל לפי דברי פד"פ, הסיבה שרק"ל עילית לא תעבוד ברחוב אבן גבירול היא שכל הזמן יחסמו אותה בגלל פניות שמאלה/פרסה. אז תחליטו - יש או אין פניות שמאלה באבן גבירול?
לא רק פניות שמאלה!
גם מכוניות שנוסעות ישר, בעיקר מוניות. רק תחשוב על צומת קפלן/דיזנגוף. הסיוט שיתפתח שם... עדיף לא לדמיין זאת. וכמובן גם שאר הדברים שציינתי. ד"א אני לא טענתי שאין פניות שמאלה באבן גבירול. טענתי (ולא שמעתי ממך שום תשובה) שביטול הפניות שמאלה שקיימות יגרום למכוניות ואוטובוסים לבצע מסלולי עיקוף ארוכים, יחמיר את בעיית הפקקים ואת זיהום האוויר, ובכך יגרום נזק במקום תועלת. ולא רק זה עמית: ביטול פניה שמאלה לא יעזור במקרים של נסיעה ישר לתוך צומת עמוס, עקיפה ע"י אוטובוס שנחסם לו הנת"צ, היתקעות של מכוניות על הפסים וכמובן ידידנו "עצרתי לרגע לקנות סיגריות".
 

cwen

New member
לא רק פניות שמאלה!
גם מכוניות שנוסעות ישר, בעיקר מוניות. רק תחשוב על צומת קפלן/דיזנגוף. הסיוט שיתפתח שם... עדיף לא לדמיין זאת. וכמובן גם שאר הדברים שציינתי. ד"א אני לא טענתי שאין פניות שמאלה באבן גבירול. טענתי (ולא שמעתי ממך שום תשובה) שביטול הפניות שמאלה שקיימות יגרום למכוניות ואוטובוסים לבצע מסלולי עיקוף ארוכים, יחמיר את בעיית הפקקים ואת זיהום האוויר, ובכך יגרום נזק במקום תועלת. ולא רק זה עמית: ביטול פניה שמאלה לא יעזור במקרים של נסיעה ישר לתוך צומת עמוס, עקיפה ע"י אוטובוס שנחסם לו הנת"צ, היתקעות של מכוניות על הפסים וכמובן ידידנו "עצרתי לרגע לקנות סיגריות".
אם אתה סולל את הפסים באמצע הכביש
אז כנראה לא תהיה הבעיה של "ידידינו שעוצר לקנות סיגריות", אבל כמובן, זה מצריך משני הצדדים אי תנועה ורחבה לנוסעים בתחנות, וכמו שציינתי, משאיר נתיב וחצי למכוניות, בייחוד בחלקו הצפוני של הרחוב שהוא צר יותר. אם אתה סולל אותם בצד הכביש (היכן שהנת"צ היום) אז אתה מנטרל את הפניות ימינה, שזה עוד יותר גרוע מביטול הפניות שמאלה, ויש כמובן את חברינו שעוצר לקנות סיגריות. וזה גם מסוכן יותר מבחינת הולכי הרגל. וכן, הבעיה של חסימות הצמתים שאתה מצביע עליה בהחלט תהיה שם. אני לא בטוחה שהרבה נהגים בארץ באמת יודעים שכניסה לצומת לא פנוי היא עבירה על החוק. (ואלה שיודעים, רובם לא אכפת להם). הדרך היחידה לסלול שם רק"ל היא להפוך את כל הרחוב לרחוב לתחבורה ציבורית בלבד ואז יש לנו שם מסלול לרק"ל באמצע, לידו נתיב אוטובוסים ומוניות ולידו מסלול אופניים נורמלי ולא הבדיחה שיש שם עכשיו. אבל אין לציר הזה שום תחליף אחר. אי אפשר פשוט לסגור אותו לרכב פרטי. זה לא שפוי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה