הוויכוח על הקו הירוק (באבן גבירול) נמשך...

מצב
הנושא נעול.
אם ישקיעו מיליארדים בהקמה של הקו,
ועוד עשרות מיליונים בשנה על התפעול השוטף- אני בטוח שיוכלו למצוא 30,000 ש"ח בחודש כדי להעסיק באופן שוטף כמה שוטרים שיפטרלו באופן קבוע במקומות הבעיתיים ויתקעו דוחות במקום לכל מי שיעשה בעיות.
כמו שכבר הסברתי
השוטרים שיפטרלו שם לא ימנעו את הבעיות שיגרום קו עילי. לעומת זאת, רוב הסיכויים שהם ***יחמירו*** אותן, בעיקר את זמן ההמתנה של הרק"ל בזמן שהם מתווכחים עם הנהג העבריין ("באמא שלי, רק רציתי לקנות סיגריות") ובינתיים חוסמים עם הניידת שלהם גם את נתיב המכוניות או הנת"צ.
 

amit1270

New member
כמו שכבר הסברתי
השוטרים שיפטרלו שם לא ימנעו את הבעיות שיגרום קו עילי. לעומת זאת, רוב הסיכויים שהם ***יחמירו*** אותן, בעיקר את זמן ההמתנה של הרק"ל בזמן שהם מתווכחים עם הנהג העבריין ("באמא שלי, רק רציתי לקנות סיגריות") ובינתיים חוסמים עם הניידת שלהם גם את נתיב המכוניות או הנת"צ.
יש דרכים אחרות יעילות לא פחות למנוע חסימות
וזה נכון גם לצמתים נטולי רק"ל. אגב, גם את העיכובים האלה לוקחים בחשבון כשמחשבים את קיבולת הקו. יכול להיות שהחישוב שעליו מתבסס האוצר (ולא רק הוא) אופטימי מדי, אבל לא ראיתי נתונים לכאן או לכאן.
 
יש דרכים אחרות יעילות לא פחות למנוע חסימות
וזה נכון גם לצמתים נטולי רק"ל. אגב, גם את העיכובים האלה לוקחים בחשבון כשמחשבים את קיבולת הקו. יכול להיות שהחישוב שעליו מתבסס האוצר (ולא רק הוא) אופטימי מדי, אבל לא ראיתי נתונים לכאן או לכאן.
הוא לא מתבסס על שום חישובים
הוא רק מחפש תירוצים לבטל את הפרוייקט - ובינתיים הולך לו לא רע... ראה כיצד גם לאחר שמופז הכריע בעד קו תחתי, עברו 3 שנים נוספות ולא קרה כלום.
 
יכול להיות... קטונתי.
בתוך עמנו אנו יושבים
האוצר עיכב את הקו המערבי במשך קרוב לששה עשורים. עיכב מחצית מתכנית החומש של הרכבת. מעכב את הקו הירוק. עיכב את מתקני התפלת המים במשך עשרות שנים. עיכב בניית תחנות כח נוספות במשך 15-20 שנה. עיכב סלילת כבישים חדשים במדינה במשך כ-17 שנה. ועוד ועוד ועוד.
 

amit1270

New member
בתוך עמנו אנו יושבים
האוצר עיכב את הקו המערבי במשך קרוב לששה עשורים. עיכב מחצית מתכנית החומש של הרכבת. מעכב את הקו הירוק. עיכב את מתקני התפלת המים במשך עשרות שנים. עיכב בניית תחנות כח נוספות במשך 15-20 שנה. עיכב סלילת כבישים חדשים במדינה במשך כ-17 שנה. ועוד ועוד ועוד.
האוצר לא עיכב את הקו המערבי במשך 6 עשורים
האוצר הפך לכל-יכול בעקבות תכנית הייצוב של אמצע שנות ה-80. לפני כן היו קבוצות לחץ אחרות כמו אגד... אגב, אני לא מאשים את האוצר בלבד (גם קשה להתייחס למשרד המעסיק מאות עובדים שמתחלפים במשך הזמן כאל גוף מונוליתי) אלא את השיטה הפוליטית הנהוגה במדינתנו, שהתנהלות האוצר היא רק תוצאה אחת שלה.
 
האוצר לא עיכב את הקו המערבי במשך 6 עשורים
האוצר הפך לכל-יכול בעקבות תכנית הייצוב של אמצע שנות ה-80. לפני כן היו קבוצות לחץ אחרות כמו אגד... אגב, אני לא מאשים את האוצר בלבד (גם קשה להתייחס למשרד המעסיק מאות עובדים שמתחלפים במשך הזמן כאל גוף מונוליתי) אלא את השיטה הפוליטית הנהוגה במדינתנו, שהתנהלות האוצר היא רק תוצאה אחת שלה.
אתה צודק!
 
האוצר לא עיכב את הקו המערבי במשך 6 עשורים
האוצר הפך לכל-יכול בעקבות תכנית הייצוב של אמצע שנות ה-80. לפני כן היו קבוצות לחץ אחרות כמו אגד... אגב, אני לא מאשים את האוצר בלבד (גם קשה להתייחס למשרד המעסיק מאות עובדים שמתחלפים במשך הזמן כאל גוף מונוליתי) אלא את השיטה הפוליטית הנהוגה במדינתנו, שהתנהלות האוצר היא רק תוצאה אחת שלה.
מאות עובדים.?
יותר בכיוון של אלפים ואולי עשרות אלפים אם אתה לוקח בחשבון את כל החשבים שמדביקים כמעט לכל גוף סורח במדינה.
 

כמו במקומות רבים בארץ, אפשר לשים מצלמות בצמתים של הרקלת. מי שעובר על החוק יקבל "מתנה" הביתה וחסל. היעדר אכיפת החוק שקיים בצמתים של ת"א כיום אינו סיבה מספקת להתחפרות בדיעה של רכבת תחתית. לרכבת קלה יש יתרונות עצומים על רכבות תחתיות וצריך לשקול את זה בכובד ראש. אם הצליחו לשים מצלמה לאכיפת נת"צ בדרך נמיר, אז עוד יש לנו תקווה
הבעייה שיש אנשים שה"מתנה" לא מפריעה להם
בכירים וכו" בשירות הציבורי למשל שלא משלמים קנסות אלה הארגון שלהם משלם את זה ולארגון שלהם בניגוד למגזר הפרטי אין בעייה להוציא כסף כי זה לא מהכיס הפרטי שלהם. גם במת"צים בירושלים אתה יכול לראות הרבה רכבי שרד חדשים של עובדי ממשלה ונספחיה שהמשטרה לא ממש מזיזה להם...
 
הבעייה שיש אנשים שה"מתנה" לא מפריעה להם
בכירים וכו" בשירות הציבורי למשל שלא משלמים קנסות אלה הארגון שלהם משלם את זה ולארגון שלהם בניגוד למגזר הפרטי אין בעייה להוציא כסף כי זה לא מהכיס הפרטי שלהם. גם במת"צים בירושלים אתה יכול לראות הרבה רכבי שרד חדשים של עובדי ממשלה ונספחיה שהמשטרה לא ממש מזיזה להם...
נכון, ויותר מכך
עד שהמתנה של רמי תגיע לביתו של העבריין - הנזק כבר נגרם. למאות ואלפי האנשים שייתקעו בפקק זה ממש לא יזיז לדעת שבעוד שבוע או חודש או חצי שנה תגיע מתנה לביתו של העבריין (אולי). הם כבר ניזוקו! לכן הקנסות וההרתעה לא שווים כלום במקרה זה.
 

down under

New member
נכון, ויותר מכך
עד שהמתנה של רמי תגיע לביתו של העבריין - הנזק כבר נגרם. למאות ואלפי האנשים שייתקעו בפקק זה ממש לא יזיז לדעת שבעוד שבוע או חודש או חצי שנה תגיע מתנה לביתו של העבריין (אולי). הם כבר ניזוקו! לכן הקנסות וההרתעה לא שווים כלום במקרה זה.
קשקשנובסקי
אני נסעתי במשך שנתיים יום יום בז'בוטינסקי פ"ת בו יש מת"ץ. הרחוב הזה הוא לא פקוק הוא סופר פקוק. יש בו מעל ל-100,000 מכוניות ביום לשני הכוונים. חוצים אותו לפחות 7 צמתים מרומזרים עם ימבה מכוניות, מוניות, אוטובוסים, משאיות וטנדרים. לא זכור לי שהמת"ץ נחסם בצמתים כל שני וחמישי בגלל מכוניות בדרך החוצה את המת"ץ. כאמור ז'בוטינסקי פ"ת וכל הרחובות החוצים אותו עמוסים הרבה יותר, אבל הו הו ממש הרבה יותר מאבן גבירול התל אביבי. עם תכנון נכון של מערכת הרמזורים (למשל מהדלקות האדום בכביש החוצה את אבן גבירול ועד הדלקות הירוק לאבן גבירול עצמו יהיה מרווח זמן גדול יותר) גם הבעיה הקיימת, שהיא הרבה פחות חמורה ונפוצה ממה שאתה מתאר, תלך ותדעך עוד יותר.
 
קשקשנובסקי
אני נסעתי במשך שנתיים יום יום בז'בוטינסקי פ"ת בו יש מת"ץ. הרחוב הזה הוא לא פקוק הוא סופר פקוק. יש בו מעל ל-100,000 מכוניות ביום לשני הכוונים. חוצים אותו לפחות 7 צמתים מרומזרים עם ימבה מכוניות, מוניות, אוטובוסים, משאיות וטנדרים. לא זכור לי שהמת"ץ נחסם בצמתים כל שני וחמישי בגלל מכוניות בדרך החוצה את המת"ץ. כאמור ז'בוטינסקי פ"ת וכל הרחובות החוצים אותו עמוסים הרבה יותר, אבל הו הו ממש הרבה יותר מאבן גבירול התל אביבי. עם תכנון נכון של מערכת הרמזורים (למשל מהדלקות האדום בכביש החוצה את אבן גבירול ועד הדלקות הירוק לאבן גבירול עצמו יהיה מרווח זמן גדול יותר) גם הבעיה הקיימת, שהיא הרבה פחות חמורה ונפוצה ממה שאתה מתאר, תלך ותדעך עוד יותר.
בוודאי שלא זכור לך!
כי אין שם רק"ל. לכן בכל פעם שמישהו חוסם את הצומת, המכוניות פשוט עוקפות אותו מימין או משמאל וזהו. זה מאט את התנועה אבל ממילא הרחוב פקוק כך שאתה בכלל לא מבחין בכך ושוכח מזה מהר מאד. לאדם שנוסע במכונית/אוטובוס עצירה קצרה לא מעוררת תשומת לב כי זה קורה הרבה. אבל כל המטרה של רק"ל היא למנוע עצירות. כך שהכשלון הוא מוחלט. הרק"ל לא תוכל בשום אופן לעקוף, היא תעמוד, ואת זה אתה (ויתר הנוסעים ברק"ל) לא ישכחו כל כך מהר...
 

iremmeber

New member
תמונה חשובה מאד
כך ייראה רחוב אבן גבירול בת"א במקרה שחו"ח תתקבל התכנית המטומטמת של משרד האוצר להפוך את הקו הירוק לקו עילי. ולא יהיה מדובר ברכב אחד בצומת אחד, אלא בכל מסלול הקו, כל היום וכל השנה.
איפה התמונה?
 

amit1270

New member
הוויכוח על הקו הירוק (באבן גבירול) נמשך...
התמונה שבעקבותיה התפתח תת-שרשוראוזור-רקס מפלצתי במיוחד שקצת פגם בשלמות שרשור הרק"ל החגיגי של פיינשטיין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה