שאלות, ולא שאלות הכוונה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
זה מקובל בחו"ל, ומאד שימושי.
אין לך מושג כמה זה שימושי בתחנות מרכזיות בחו"ל. בדרום אמריקה שירות שמירת החפצים, שאיפשר לנו לעשות טיול בעיר בזמן ההמתנה לאוטובוס הבא, היה ממש הכרחי. נניח שאתה גר בירושלים ויוצא לטיול של יומיים בצפון. בדרך אתה עובר בת"א ורוצה לעשות סיבוב בעיר. תוכל להגיע ב-480, להשאיר את הדברים שלך, לחזור ולעלות על רכבת.
זה גם רווחי בתחנת טרמינל לונדונית זה £5+ ליום
וכן, אני מחזק את כל הטענות שזה נותן הזדמנות לטיול בעיר שעוברים דרכה. עשיתי בדיוק את אותו הדבר בבריסל והרווחתי טיול בעיר במקום המתנה עם המזוודה בתחנת הרכבת.
 

אורי404

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
שאלת נת"צים/מת"צים בחו"ל
אם אני מבין נכון, במדינות אירופה שכיחים נתיבים ומסלולים לתחבורה ציבורית בתוך הערים. השאלה שלי, האם קיימים נת"צים גם בכבישים בין פרברים (למשל כבישים, שדומים לאיילון בישראל) או בינעירוניים (למשל כבישים הדומים לכבישים 1, כביש החוף, כביש 4 וכו')? תודה מראש.
 
שאלת נת"צים/מת"צים בחו"ל
אם אני מבין נכון, במדינות אירופה שכיחים נתיבים ומסלולים לתחבורה ציבורית בתוך הערים. השאלה שלי, האם קיימים נת"צים גם בכבישים בין פרברים (למשל כבישים, שדומים לאיילון בישראל) או בינעירוניים (למשל כבישים הדומים לכבישים 1, כביש החוף, כביש 4 וכו')? תודה מראש.
באמסטרדם, למשל, קו האוטובוס שמחבר בין
שדה התעופה סכיפהול למרכז העיר נוסע על מסלול תחבורה ציבורית לכל אורכו. המסלול הוא ממש כביש נפרד של נתיב אחד, שעובר במקומות מסוימים בגשרים מיוחדים מעל כבישים מהירים, וכל זה בשטח כפרי.
 

Ccyclist

Well-known member
באמסטרדם, למשל, קו האוטובוס שמחבר בין
שדה התעופה סכיפהול למרכז העיר נוסע על מסלול תחבורה ציבורית לכל אורכו. המסלול הוא ממש כביש נפרד של נתיב אחד, שעובר במקומות מסוימים בגשרים מיוחדים מעל כבישים מהירים, וכל זה בשטח כפרי.
בלונדון יש על הM4 במערב העיר
פרוייקט מטופש של ג'ון פרסקוט מסוף המאה שעברה -במחלף 3 של הM4 יש נתיב תחבורה ציבורית לכיוון לונדון, אבל בגלל שהאוטוסטרדה עולה לויאדוקט בבוסטון מאנור הנתיב מסתיים שם, כ2 מייל (3 ק"מ) לפני היציאה הבאה במחלף 2, כך שכל התחבורה הציבורית נתקעת בסוף בפקקים של היציאות בצ'יזיק (צומת 2 שבה יש כיכר סיבובית מתחת לכביש הצפון מעגלי והדרום מעגלי, צומת 1 שבה האוטוסטרדה מזרימה את התנועה לכביש העורק A4 בצורה שהוא בעצם ההמשך הישיר שלה) ואין לה יתרון גדול. בנוסף לכך בשעות שאינן שעות העומס הנתיב די ריק (רוב התחבורה הבינעירונית היא ברכבות, למרות שיש תחנת אוטובוסים פרטיים ליד ויקטוריה), ומסתבר שהרשויות המקומיות לא אוכפות את האיסור על נהיגת מכוניות בנתיב. במתכונת הנוכחית הנתיב אינו נותן לתחבורה הציבורית יתרון כלשהו, וגוזל נתיב שלם משלושת הנתיבים באוטוסטרדה אז השמרנים מתכוונים לבטל אותו. יכול להיות שראיתים את ג'רמי קלארקסון מביע את דעתו בנושא, אבל לא מצאתי אותו ביוטיוב. http://en.wikipedia.org/wiki/M4_motorway#M4_bus_lane http://www.bbc.co.uk/news/uk-11452171
 

אורי404

New member
בלונדון יש על הM4 במערב העיר
פרוייקט מטופש של ג'ון פרסקוט מסוף המאה שעברה -במחלף 3 של הM4 יש נתיב תחבורה ציבורית לכיוון לונדון, אבל בגלל שהאוטוסטרדה עולה לויאדוקט בבוסטון מאנור הנתיב מסתיים שם, כ2 מייל (3 ק"מ) לפני היציאה הבאה במחלף 2, כך שכל התחבורה הציבורית נתקעת בסוף בפקקים של היציאות בצ'יזיק (צומת 2 שבה יש כיכר סיבובית מתחת לכביש הצפון מעגלי והדרום מעגלי, צומת 1 שבה האוטוסטרדה מזרימה את התנועה לכביש העורק A4 בצורה שהוא בעצם ההמשך הישיר שלה) ואין לה יתרון גדול. בנוסף לכך בשעות שאינן שעות העומס הנתיב די ריק (רוב התחבורה הבינעירונית היא ברכבות, למרות שיש תחנת אוטובוסים פרטיים ליד ויקטוריה), ומסתבר שהרשויות המקומיות לא אוכפות את האיסור על נהיגת מכוניות בנתיב. במתכונת הנוכחית הנתיב אינו נותן לתחבורה הציבורית יתרון כלשהו, וגוזל נתיב שלם משלושת הנתיבים באוטוסטרדה אז השמרנים מתכוונים לבטל אותו. יכול להיות שראיתים את ג'רמי קלארקסון מביע את דעתו בנושא, אבל לא מצאתי אותו ביוטיוב. http://en.wikipedia.org/wiki/M4_motorway#M4_bus_lane http://www.bbc.co.uk/news/uk-11452171
תודה לכם. מלבד המקרים, שהעליתם האם זה שכיח?
או שמא נתיבים לתחבורה ציבורית הם לרב בכבישים עירוניים בלבד?
 

Ccyclist

Well-known member
תודה לכם. מלבד המקרים, שהעליתם האם זה שכיח?
או שמא נתיבים לתחבורה ציבורית הם לרב בכבישים עירוניים בלבד?
תזכור שבחו"ל רוב התחבורה הקרקעית ברכבות.
במדינות אירופאיות שיש בהן מערכות מסילות כבר מהמאה ה19 ישנם אמנם אוטובוסים, אבל הם אמצעי תחבורה משלים או זול / איטי, ולכן אין סיבה להשתמש בהם לטווחים ארוכים כי עדיף להשתמש ברכבת, או לפעמים (אם המחיר תחרותי יותר) במטוס. בבריטניה האוטובוסים הבינעירוניים הם לתפרנים, כאשר יש להם דרישה אבל הם עושים את אותו המרחק ביותר זמן (112 קמ"ש לשעה מהירות מקסימלית באוטוסטרדות לעומת 160 קמ"ש מהירות מקסימום של רכבות איטיות, 200 קמ"ש בינעירוניות דיזל משנות השבעים בקווים הראשיים של החוף המזרחי והמערבי, 225 קמ"ש פנדולינו של ורג'ין, ו300 קמ"ש בקטע הקצר בין סט פנקרס לתעלה, שעוברים אותו ב40 דקות.). בצרפת וגרמניה יש רשתות ארציות של 300 קמ"ש (TGV, ICE) ובספרד יש רשת מהירה עם הכלאה בין קווים של 300 ו250 קמ"ש. במצב כזה אין טעם להשתמש באוטובוס לנסיעה בין הערים הראשיות, ואפילו לא מהפרברים או ערי הלווין שלהן רכבות איטיות יותר. תוסיף לזה את טיסות הפנים הזולות (לונדון לאדינברה, גלאזגו, ניוקאסל או ניו-קי בפחות משעה משדה לשדה במחיר שהוא רבע ממחיר הרכבת כך שיש פיצוי על הזמן האבוד בשדה) והאוטובוסים הם תופעה שמתחלקת לשניים: טיולים מאורגנים בהם צריך אמצעי תחבורה מאתר לאתר במהלך הטיול, ואלטרנטיבה זולה למי שחייב ליסוע ועשיר בזמן.
 

Ccyclist

Well-known member
תזכור שבחו"ל רוב התחבורה הקרקעית ברכבות.
במדינות אירופאיות שיש בהן מערכות מסילות כבר מהמאה ה19 ישנם אמנם אוטובוסים, אבל הם אמצעי תחבורה משלים או זול / איטי, ולכן אין סיבה להשתמש בהם לטווחים ארוכים כי עדיף להשתמש ברכבת, או לפעמים (אם המחיר תחרותי יותר) במטוס. בבריטניה האוטובוסים הבינעירוניים הם לתפרנים, כאשר יש להם דרישה אבל הם עושים את אותו המרחק ביותר זמן (112 קמ"ש לשעה מהירות מקסימלית באוטוסטרדות לעומת 160 קמ"ש מהירות מקסימום של רכבות איטיות, 200 קמ"ש בינעירוניות דיזל משנות השבעים בקווים הראשיים של החוף המזרחי והמערבי, 225 קמ"ש פנדולינו של ורג'ין, ו300 קמ"ש בקטע הקצר בין סט פנקרס לתעלה, שעוברים אותו ב40 דקות.). בצרפת וגרמניה יש רשתות ארציות של 300 קמ"ש (TGV, ICE) ובספרד יש רשת מהירה עם הכלאה בין קווים של 300 ו250 קמ"ש. במצב כזה אין טעם להשתמש באוטובוס לנסיעה בין הערים הראשיות, ואפילו לא מהפרברים או ערי הלווין שלהן רכבות איטיות יותר. תוסיף לזה את טיסות הפנים הזולות (לונדון לאדינברה, גלאזגו, ניוקאסל או ניו-קי בפחות משעה משדה לשדה במחיר שהוא רבע ממחיר הרכבת כך שיש פיצוי על הזמן האבוד בשדה) והאוטובוסים הם תופעה שמתחלקת לשניים: טיולים מאורגנים בהם צריך אמצעי תחבורה מאתר לאתר במהלך הטיול, ואלטרנטיבה זולה למי שחייב ליסוע ועשיר בזמן.
הכוונה - התחבורה הציבורית הבינעירונית הקרקעית
 

אורי404

New member
תזכור שבחו"ל רוב התחבורה הקרקעית ברכבות.
במדינות אירופאיות שיש בהן מערכות מסילות כבר מהמאה ה19 ישנם אמנם אוטובוסים, אבל הם אמצעי תחבורה משלים או זול / איטי, ולכן אין סיבה להשתמש בהם לטווחים ארוכים כי עדיף להשתמש ברכבת, או לפעמים (אם המחיר תחרותי יותר) במטוס. בבריטניה האוטובוסים הבינעירוניים הם לתפרנים, כאשר יש להם דרישה אבל הם עושים את אותו המרחק ביותר זמן (112 קמ"ש לשעה מהירות מקסימלית באוטוסטרדות לעומת 160 קמ"ש מהירות מקסימום של רכבות איטיות, 200 קמ"ש בינעירוניות דיזל משנות השבעים בקווים הראשיים של החוף המזרחי והמערבי, 225 קמ"ש פנדולינו של ורג'ין, ו300 קמ"ש בקטע הקצר בין סט פנקרס לתעלה, שעוברים אותו ב40 דקות.). בצרפת וגרמניה יש רשתות ארציות של 300 קמ"ש (TGV, ICE) ובספרד יש רשת מהירה עם הכלאה בין קווים של 300 ו250 קמ"ש. במצב כזה אין טעם להשתמש באוטובוס לנסיעה בין הערים הראשיות, ואפילו לא מהפרברים או ערי הלווין שלהן רכבות איטיות יותר. תוסיף לזה את טיסות הפנים הזולות (לונדון לאדינברה, גלאזגו, ניוקאסל או ניו-קי בפחות משעה משדה לשדה במחיר שהוא רבע ממחיר הרכבת כך שיש פיצוי על הזמן האבוד בשדה) והאוטובוסים הם תופעה שמתחלקת לשניים: טיולים מאורגנים בהם צריך אמצעי תחבורה מאתר לאתר במהלך הטיול, ואלטרנטיבה זולה למי שחייב ליסוע ועשיר בזמן.
כעת זה מובן יותר.
כוונתי הייתה לא בין ערים מרוחקות מאוד, אלא בין ערים קרובות יחסית. נניח מרחקים כמו נתניה-תל אביב או אשדוד-תל אביב. אבל טוב. אני מבין, ששירות זה מושתת בעיקר מרכבות פרבריות שונות.
 

alantan

New member
בלונדון יש על הM4 במערב העיר
פרוייקט מטופש של ג'ון פרסקוט מסוף המאה שעברה -במחלף 3 של הM4 יש נתיב תחבורה ציבורית לכיוון לונדון, אבל בגלל שהאוטוסטרדה עולה לויאדוקט בבוסטון מאנור הנתיב מסתיים שם, כ2 מייל (3 ק"מ) לפני היציאה הבאה במחלף 2, כך שכל התחבורה הציבורית נתקעת בסוף בפקקים של היציאות בצ'יזיק (צומת 2 שבה יש כיכר סיבובית מתחת לכביש הצפון מעגלי והדרום מעגלי, צומת 1 שבה האוטוסטרדה מזרימה את התנועה לכביש העורק A4 בצורה שהוא בעצם ההמשך הישיר שלה) ואין לה יתרון גדול. בנוסף לכך בשעות שאינן שעות העומס הנתיב די ריק (רוב התחבורה הבינעירונית היא ברכבות, למרות שיש תחנת אוטובוסים פרטיים ליד ויקטוריה), ומסתבר שהרשויות המקומיות לא אוכפות את האיסור על נהיגת מכוניות בנתיב. במתכונת הנוכחית הנתיב אינו נותן לתחבורה הציבורית יתרון כלשהו, וגוזל נתיב שלם משלושת הנתיבים באוטוסטרדה אז השמרנים מתכוונים לבטל אותו. יכול להיות שראיתים את ג'רמי קלארקסון מביע את דעתו בנושא, אבל לא מצאתי אותו ביוטיוב. http://en.wikipedia.org/wiki/M4_motorway#M4_bus_lane http://www.bbc.co.uk/news/uk-11452171
נסחפת אחרי השטויות של קלרקסון והדיילי מייל...
http://www.cbrd.co.uk/indepth/m4buslane אני מסכים לחלוטין עם הכותב, וממצאי ה-TRL מגבים אותו. הנת"צ ב-M4 הוא הצלחה, ויעיד על כך התלונות של חברות המוניות למיניהן על התכנית לביטולו. הנתיב השלישי בכביש זה היה מיותר לחלוטין (לתנועה פרטית) כי מדובר בקטע ללא יציאות שמסתיים בצוואר בקבוק כשהנתיב מסתיים. תמיד היה שם פקק בגלל הצורך להתמזג. במקום זה, הנתיב השלישי פשוט יורד במחלף הקודם, והתחבורה הציבורית זוכה לנסיעה קצרה יותר בשעות השיא. פתרון פשוט וחכם וחבל שהשמרנים נגררים אחרי השטותניקים בעיתונות.
 

Ccyclist

Well-known member
נסחפת אחרי השטויות של קלרקסון והדיילי מייל...
http://www.cbrd.co.uk/indepth/m4buslane אני מסכים לחלוטין עם הכותב, וממצאי ה-TRL מגבים אותו. הנת"צ ב-M4 הוא הצלחה, ויעיד על כך התלונות של חברות המוניות למיניהן על התכנית לביטולו. הנתיב השלישי בכביש זה היה מיותר לחלוטין (לתנועה פרטית) כי מדובר בקטע ללא יציאות שמסתיים בצוואר בקבוק כשהנתיב מסתיים. תמיד היה שם פקק בגלל הצורך להתמזג. במקום זה, הנתיב השלישי פשוט יורד במחלף הקודם, והתחבורה הציבורית זוכה לנסיעה קצרה יותר בשעות השיא. פתרון פשוט וחכם וחבל שהשמרנים נגררים אחרי השטותניקים בעיתונות.
נתיב ייחודי לפקקים זה ניו-לייבור במיטבו.
אם היה פרוייקט רציני לויאדוקט נוסף באחד מצדי האוטוסטרדה ל2 נתיבים לכיוון אחד, ותחבורה ציבורית באמצע, כאשר הנת"צ היה ממשיך עד מחלפים 2 ו1 ואפילו ממשיך דרך גשר האמרסמית' היה בו טעם, אבל לצבוע נתיב באדום כדי שהנוסעים בו יתקעו בפקקים 2 מייל \ 3 ק"מ מהיציאה הקרובה זה פרוייקט כאילו נוסח ניו לייבור בדיוק כמו אותם שבילי אופניים מסתוריים באורך 50 מטר שמתחילים ומסתיימים להם סתם ככה כדי שמועצות מקומיות יוכלו להגיד שהן עומדות ב"מטרות" כלשהן מתקופת הניו לייבור. בעברית קוראים לזה ישראבלוף. המייל זה בהחלט עיתון בעייתי, אבל באופן פרדוקסאלי ג'רמי קלארקסון הוא האדם שהכי נגד המכונית הפרטית - היא בדרך כלל מפסידה במירוצים שהוא עורך לה נגד אמצעי תחבורה אחרים.
 

alantan

New member
נתיב ייחודי לפקקים זה ניו-לייבור במיטבו.
אם היה פרוייקט רציני לויאדוקט נוסף באחד מצדי האוטוסטרדה ל2 נתיבים לכיוון אחד, ותחבורה ציבורית באמצע, כאשר הנת"צ היה ממשיך עד מחלפים 2 ו1 ואפילו ממשיך דרך גשר האמרסמית' היה בו טעם, אבל לצבוע נתיב באדום כדי שהנוסעים בו יתקעו בפקקים 2 מייל \ 3 ק"מ מהיציאה הקרובה זה פרוייקט כאילו נוסח ניו לייבור בדיוק כמו אותם שבילי אופניים מסתוריים באורך 50 מטר שמתחילים ומסתיימים להם סתם ככה כדי שמועצות מקומיות יוכלו להגיד שהן עומדות ב"מטרות" כלשהן מתקופת הניו לייבור. בעברית קוראים לזה ישראבלוף. המייל זה בהחלט עיתון בעייתי, אבל באופן פרדוקסאלי ג'רמי קלארקסון הוא האדם שהכי נגד המכונית הפרטית - היא בדרך כלל מפסידה במירוצים שהוא עורך לה נגד אמצעי תחבורה אחרים.
כנראה שלא נסכים... אני אחד המבקרים של ניו
לייבור והאנגלובלופים שלו, אבל כאן התועלת רבה על העלות. נכון שהנתיב נגמר אבל הוא בכל זאת עוקף מספר ק"מ של פקקים שזה אומר חסכון של 5 עד 10 דקות. עלותו היתה מזערית לעומת מה שאתה מציע שהיה מחייב הפקעות והריסות רבות ובניה רחבת היקף. מדובר בצוואר בקבוק ממילא, פשוט נותנים לתח"צ עדיפות ותוך כדי בעצם מבטלים את רוב הגורמים לצוואר הבקבוק. הפתרון היה פתרון של הנדסת תנועה חכמה, וחבל שלא הסבירו זאת כך לציבור. אבל הפוליטיקאיים (פרסקוט) לקחו קרדיט, וכתוצאה עכשיו רוצים לבטל אותו.
 

אורי404

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
שאלות בדרגת זיהום אוויר ותקני יורו
1. האם ניתן להשוות בין תקני יורו, שיש בכלי רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) לדרגת זיהום אוויר במכוניות פרטיות? האם למשל דרגת זיהום אוויר ברמה 4 במכוניות (מתוך 15) מקבילה לתקן יורו 4? מה שאני מה לשאול האם יש אמות מידה מקבילות, כפי שגם מסתדרים בסופו של דבר להשוות בין ס"מ לדצימטר. 2. רכבות ותקני זיהום אוויר - האם בתחום הזה יש בכלל הקפדה? למשל בקטרים חדשים, שמגיעים ל"רכבת ישראל"? 3. השוואת רכב דו-גלגלי: בפרסומות לכלי רכב דו גלגליים שמתי לב לדרגות זיהום אוויר. אבל בניגוד למכוניות, שלהן הדרגה המירבית היא 15 באופנועים ובקטנועים זה דרגה 7. האם מדובר ביחידות זהות לחלוטין או בדרגות נפרדות ושונות לחלוטין? תודה מראש.
 

raminec

New member
שאלות בדרגת זיהום אוויר ותקני יורו
1. האם ניתן להשוות בין תקני יורו, שיש בכלי רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) לדרגת זיהום אוויר במכוניות פרטיות? האם למשל דרגת זיהום אוויר ברמה 4 במכוניות (מתוך 15) מקבילה לתקן יורו 4? מה שאני מה לשאול האם יש אמות מידה מקבילות, כפי שגם מסתדרים בסופו של דבר להשוות בין ס"מ לדצימטר. 2. רכבות ותקני זיהום אוויר - האם בתחום הזה יש בכלל הקפדה? למשל בקטרים חדשים, שמגיעים ל"רכבת ישראל"? 3. השוואת רכב דו-גלגלי: בפרסומות לכלי רכב דו גלגליים שמתי לב לדרגות זיהום אוויר. אבל בניגוד למכוניות, שלהן הדרגה המירבית היא 15 באופנועים ובקטנועים זה דרגה 7. האם מדובר ביחידות זהות לחלוטין או בדרגות נפרדות ושונות לחלוטין? תודה מראש.
אולי זה יעזור לך קצת
http://europa.eu/legislation_summaries/environment/air_pollution/l28186_en.htm
 

Freemee

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
שאלה לגבי קו 980/501 ממירון
היי, אני רוצה ליסוע בקוים 980/501 ממירון ביום שבת בערב. רציתי לדעת האם הקווים האלה מוגדרים קווים חרדים/דתיים והאם אין בעיה ליסוע בהם? (כי אני יודע שיש קווים שיש בהם הפרדה בין נשים לגברים..) כי אני עושה טיול רגלי בצפון וזאת הדרך היחידה לחזור.. שלא יעשו בעיות.
 

נתנאל531

Well-known member
שאלה לגבי קו 980/501 ממירון
היי, אני רוצה ליסוע בקוים 980/501 ממירון ביום שבת בערב. רציתי לדעת האם הקווים האלה מוגדרים קווים חרדים/דתיים והאם אין בעיה ליסוע בהם? (כי אני יודע שיש קווים שיש בהם הפרדה בין נשים לגברים..) כי אני עושה טיול רגלי בצפון וזאת הדרך היחידה לחזור.. שלא יעשו בעיות.
501 בטוח לא
הוא קו שירות רגיל של אגד. לגבי קו 980, יש סיכוי גבוה שהוא מסוג הקווים המכונים 'קווי מהדרין'.
 

846

Active member
שאלה לגבי קו 980/501 ממירון
היי, אני רוצה ליסוע בקוים 980/501 ממירון ביום שבת בערב. רציתי לדעת האם הקווים האלה מוגדרים קווים חרדים/דתיים והאם אין בעיה ליסוע בהם? (כי אני יודע שיש קווים שיש בהם הפרדה בין נשים לגברים..) כי אני עושה טיול רגלי בצפון וזאת הדרך היחידה לחזור.. שלא יעשו בעיות.
סע באיזה קו שאתה רוצה ותהנה!
אין כזה דבר קו מהדרין, כל הקווים הם אותו דבר.
 
שאלה לגבי קו 980/501 ממירון
היי, אני רוצה ליסוע בקוים 980/501 ממירון ביום שבת בערב. רציתי לדעת האם הקווים האלה מוגדרים קווים חרדים/דתיים והאם אין בעיה ליסוע בהם? (כי אני יודע שיש קווים שיש בהם הפרדה בין נשים לגברים..) כי אני עושה טיול רגלי בצפון וזאת הדרך היחידה לחזור.. שלא יעשו בעיות.
איזה בעיות? לכולם מותר לעלות על כל קו,
גם אם הוא נחשב ל"קו מהדרין".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה