תזכור שבחו"ל רוב התחבורה הקרקעית ברכבות.
במדינות אירופאיות שיש בהן מערכות מסילות כבר מהמאה ה19 ישנם אמנם אוטובוסים, אבל הם אמצעי תחבורה משלים או זול / איטי, ולכן אין סיבה להשתמש בהם לטווחים ארוכים כי עדיף להשתמש ברכבת, או לפעמים (אם המחיר תחרותי יותר) במטוס. בבריטניה האוטובוסים הבינעירוניים הם לתפרנים, כאשר יש להם דרישה אבל הם עושים את אותו המרחק ביותר זמן (112 קמ"ש לשעה מהירות מקסימלית באוטוסטרדות לעומת 160 קמ"ש מהירות מקסימום של רכבות איטיות, 200 קמ"ש בינעירוניות דיזל משנות השבעים בקווים הראשיים של החוף המזרחי והמערבי, 225 קמ"ש פנדולינו של ורג'ין, ו300 קמ"ש בקטע הקצר בין סט פנקרס לתעלה, שעוברים אותו ב40 דקות.). בצרפת וגרמניה יש רשתות ארציות של 300 קמ"ש (TGV, ICE) ובספרד יש רשת מהירה עם הכלאה בין קווים של 300 ו250 קמ"ש. במצב כזה אין טעם להשתמש באוטובוס לנסיעה בין הערים הראשיות, ואפילו לא מהפרברים או ערי הלווין שלהן רכבות איטיות יותר. תוסיף לזה את טיסות הפנים הזולות (לונדון לאדינברה, גלאזגו, ניוקאסל או ניו-קי בפחות משעה משדה לשדה במחיר שהוא רבע ממחיר הרכבת כך שיש פיצוי על הזמן האבוד בשדה) והאוטובוסים הם תופעה שמתחלקת לשניים: טיולים מאורגנים בהם צריך אמצעי תחבורה מאתר לאתר במהלך הטיול, ואלטרנטיבה זולה למי שחייב ליסוע ועשיר בזמן.