Geistertreiber
New member
אה... ואתה לא תשלם לנהג...רשות ארצית לתח"צ. בדיוק כמו שקיים במדינות
אירופה, שם ניתן לרכוש כרטיסים נייריים בלי בעייה והרשות דואגת לשירותי סליקה. מי שיפקח על המפעילים השונים, מי שיהיה בעצם הלקוח של המפעילים, זו הרשות. שמדובר בכרטיסים יומיים, כרטיסי מעבר,וכרטיסים לתיירים יהיה הסדר מסויים בין הרשות למפעילים מקומיים. שמדובר בנסיעות בינערוניות או אזוריות תהיה למעשה אפשרות בחירה מרובה יותר לנוסע בין מפעילים שונים והכסף יגיע ישירות למפעיל שייבחר. למשל, בנסיעה בין ת"א לב"ש נוסע יתקשר למוקד ארצי לתח"צ שמנוהל ע"י הרשות או ייכנס לבדוק באתר האינטרנט שלה איזה אופציות יש לו ויחליט מה הכי מתאים לו: רכבת (בעתיד, בקו מהיר או בקו מאסף מה שישפיע על המחיר), אוטובוס של מטרופולין או של אגד.אם הנוסע בחר באוטובוס, יונפק כרטיס של מטרופולין והכסף יגיע אליהם ישירות (אחרי ניכוי עמלה עבור הרשות). את הנוסע יעניין איזה כרטיס הוא צריך כדי לכסות את הנסיעה הספציפית שהוא רוצה לבצע במחיר הזול ביותר או האיכותי ביותר,בהתאם לשיקולו, ואיך הוא מבצע את המסלול (מודיעין). את שני השירותים האלה תספק הרשות לאזרחים.
אתה תשלם בעמדת כרטוס,קופה בתחנות מרכזיות ומסופים,בפיצוציה,סופרפארם וכדומה. ככה זה צריך להיות. נהגים לא צריכים להתעסק עם הכסף. כרטיס קונים לפני עליה לאוטובוס/רכבת, כמו בחו"ל.