המטרונית/שאלות /חדשות/הצעות...

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אגב, שמחתי שאהבת את האר"ק שלי


האם המכונית היא BRT איכותי?
קיראו ברוכב לאוטובוסים
אגב, שמחתי שאהבת את האר"ק שלי

לגבי BRT פתוח/סגור, אני חושב שההגדרה של BRT פתוח היא שהאוטובוסים יוצאים מהמסלול הבלעדי/מועדף בקצותיהם ונכנסים לתוך הרחובות הפנימיים בשכונות (בדומה לקווי ה-70+ בירושלים) ולא כפי שכתבת. לפי ההגדרה הזאת המטרונית היא מערכת BRT סגורה, שהפעלתה דומה הרבה יותר לרק"ל.
 
אכן כל קשר בין ה70ים לאר"ק מקרי בהחלט

אגב, שמחתי שאהבת את האר"ק שלי

לגבי BRT פתוח/סגור, אני חושב שההגדרה של BRT פתוח היא שהאוטובוסים יוצאים מהמסלול הבלעדי/מועדף בקצותיהם ונכנסים לתוך הרחובות הפנימיים בשכונות (בדומה לקווי ה-70+ בירושלים) ולא כפי שכתבת. לפי ההגדרה הזאת המטרונית היא מערכת BRT סגורה, שהפעלתה דומה הרבה יותר לרק"ל.
אכן כל קשר בין ה70ים לאר"ק מקרי בהחלט
 

amit1270

New member
לא לגמרי מקרי

אכן כל קשר בין ה70ים לאר"ק מקרי בהחלט
לא לגמרי מקרי
ראשית כל, כפי שכתב "הרוכב", אר"ק הוא רק האוטובוס (והמפרקיים שמשמשים את קווי ה-70+ די עונים להגדרה) ולא המערכת כולה שבשלמותה מהווה BRT (גם אני לא מצאתי תרגום מוצלח לעברית של המונח, ואולי לא צריך).

דבר שני, גם בקווי ה-70+ יש מרכיבי BRT, אם כי מעטים ביותר, וחבל שכך. אני זוכר שהיה אמור להיות שם פיילוט של עלייה מכל הדלתות ותיקוף עצמי, אבל הוא נדחה למועד לא ידוע.
 

alantan

New member
אולי מאר"ק - מערכת אוטובוסים רבי קיבולת

לא לגמרי מקרי
ראשית כל, כפי שכתב "הרוכב", אר"ק הוא רק האוטובוס (והמפרקיים שמשמשים את קווי ה-70+ די עונים להגדרה) ולא המערכת כולה שבשלמותה מהווה BRT (גם אני לא מצאתי תרגום מוצלח לעברית של המונח, ואולי לא צריך).

דבר שני, גם בקווי ה-70+ יש מרכיבי BRT, אם כי מעטים ביותר, וחבל שכך. אני זוכר שהיה אמור להיות שם פיילוט של עלייה מכל הדלתות ותיקוף עצמי, אבל הוא נדחה למועד לא ידוע.
אולי מאר"ק - מערכת אוטובוסים רבי קיבולת
או מרק בקיצור...
 

amit1270

New member
לא רע...

אולי מאר"ק - מערכת אוטובוסים רבי קיבולת
או מרק בקיצור...
לא רע...
אם כבר אז עדיף תאר"ק - תחבורת אוטובוסים רבי קיבולת, אבל גם זה לא הכי מדויק. ההצעה שלי היא תא"מ - תחבורת אוטובוסים מהירה - גם תרגום מלא של המונח וגם מכיל את השורש תאמ (כמו ב"תיאום בין חלקי מערכת"
).
 
עובדתית הנסיעה בהם לא מהירה

לא לגמרי מקרי
ראשית כל, כפי שכתב "הרוכב", אר"ק הוא רק האוטובוס (והמפרקיים שמשמשים את קווי ה-70+ די עונים להגדרה) ולא המערכת כולה שבשלמותה מהווה BRT (גם אני לא מצאתי תרגום מוצלח לעברית של המונח, ואולי לא צריך).

דבר שני, גם בקווי ה-70+ יש מרכיבי BRT, אם כי מעטים ביותר, וחבל שכך. אני זוכר שהיה אמור להיות שם פיילוט של עלייה מכל הדלתות ותיקוף עצמי, אבל הוא נדחה למועד לא ידוע.
עובדתית הנסיעה בהם לא מהירה
וגם הם לא בתודעה של קווים מהירים , ציר מהיר כמו הרקל.
 

amit1270

New member
היא גם לא איטית כל כך

עובדתית הנסיעה בהם לא מהירה
וגם הם לא בתודעה של קווים מהירים , ציר מהיר כמו הרקל.
היא גם לא איטית כל כך
אני מסכים איתך, וגם כתבתי, שמרכיבי ה-BRT (או המונח החדש שהגיתי - תא"מ) בקווי ה-70 הם מעטים ביותר. למעשה יש רק שניים-שלושה כאלה: מסלול מיוחד, אוטובוסים רבי קיבולת ותדירות גבוהה (יחסית). יש גם את המידע בתחנות, שקיים כמעט רק לאורך המסלול ה"כחול" בירושלים (שהתכניות מדברות על הסבתו לרק"ל מתישהו). כל שאר המאפיינים חסרים, אבל טכנית אפשר להוסיף אותם או לפחות חלק מהם וליצור מערכת עם תא"מ טוב יותר (pun intended).
 
קווים 111, 112: עמוד השדרה פרסם בשרשור שכבר

המטרונית/שאלות /חדשות/הצעות...
קווים 111, 112: עמוד השדרה פרסם בשרשור שכבר
לא קופץ את פירוט התחנות של הקווים:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170617009

ל-112 יש מסלול מרתק, שלראשונה מתייחס לנשר כחלק אינטגרלי מהרצף העירוני של חיפה ולא כאל ישות מנותקת.
 
זה לא חדש !

קווים 111, 112: עמוד השדרה פרסם בשרשור שכבר
לא קופץ את פירוט התחנות של הקווים:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170617009

ל-112 יש מסלול מרתק, שלראשונה מתייחס לנשר כחלק אינטגרלי מהרצף העירוני של חיפה ולא כאל ישות מנותקת.
זה לא חדש !
קווים 76/77 ללא מרכזית נוסעים בין נשר לחיפה.
קו 146 , קו 143...
קו הלילה 208...
 
הקווים האלה נוסעים בינתיים פעם בשעה או פחות,

זה לא חדש !
קווים 76/77 ללא מרכזית נוסעים בין נשר לחיפה.
קו 146 , קו 143...
קו הלילה 208...
הקווים האלה נוסעים בינתיים פעם בשעה או פחות,
זאת לא תדירות רצינית לקו עירוני. כמו כן, קווים 76 ו-77 הם קווים ייעודיים לנשר, שהמסלול שלהם בתוך חיפה קצרצר. 146 אכן היה סנונית ראשונה של השינוי, אבל עם תדירות בעייתית.
112 הוא הקו העירוני הראשון של חיפה, שהוא קו עירוני אמיתי שהולך להגיע גם לנשר "כדרך אגב", כאלו נשר היתה שכונה של חיפה. ממש כמו קווים רבים בגוש דן כמו למשל 25, שהוא גם קו עירוני של תל אביב לכל דבר וגם מתייחס לבת ים כהמשך של אותו רצף עירוני.
 

mister K

New member
מלכתחילה ניתוק נשר וטירת הכרמל היה מטומטם.

הקווים האלה נוסעים בינתיים פעם בשעה או פחות,
זאת לא תדירות רצינית לקו עירוני. כמו כן, קווים 76 ו-77 הם קווים ייעודיים לנשר, שהמסלול שלהם בתוך חיפה קצרצר. 146 אכן היה סנונית ראשונה של השינוי, אבל עם תדירות בעייתית.
112 הוא הקו העירוני הראשון של חיפה, שהוא קו עירוני אמיתי שהולך להגיע גם לנשר "כדרך אגב", כאלו נשר היתה שכונה של חיפה. ממש כמו קווים רבים בגוש דן כמו למשל 25, שהוא גם קו עירוני של תל אביב לכל דבר וגם מתייחס לבת ים כהמשך של אותו רצף עירוני.
מלכתחילה ניתוק נשר וטירת הכרמל היה מטומטם.
לפעמים מקבלי ההחלטות לא מפנימים שבמדינה כמו ישראל אתה חוצה את הכביש וכבר נמצא בעיר אחרת.
את הנוסעים לא צריך לעניין לאיזו רשות מוניציפלית שייכת השכונה, כל עוד מדובר באותו המטרופולין, ובטח שקווי אוטובוס בתוך מטרופולין לא צריכים להיות מתוכננים לפי מעבר בין רשויות.
 


מלכתחילה ניתוק נשר וטירת הכרמל היה מטומטם.
לפעמים מקבלי ההחלטות לא מפנימים שבמדינה כמו ישראל אתה חוצה את הכביש וכבר נמצא בעיר אחרת.
את הנוסעים לא צריך לעניין לאיזו רשות מוניציפלית שייכת השכונה, כל עוד מדובר באותו המטרופולין, ובטח שקווי אוטובוס בתוך מטרופולין לא צריכים להיות מתוכננים לפי מעבר בין רשויות.
 
קו 112 עוקף טכניון ממש מרגש אותי.

מלכתחילה ניתוק נשר וטירת הכרמל היה מטומטם.
לפעמים מקבלי ההחלטות לא מפנימים שבמדינה כמו ישראל אתה חוצה את הכביש וכבר נמצא בעיר אחרת.
את הנוסעים לא צריך לעניין לאיזו רשות מוניציפלית שייכת השכונה, כל עוד מדובר באותו המטרופולין, ובטח שקווי אוטובוס בתוך מטרופולין לא צריכים להיות מתוכננים לפי מעבר בין רשויות.
קו 112 עוקף טכניון ממש מרגש אותי.
לאורך שנים רבות זאת היתה אקסיומה שהדרך היחידה להגיע מחיפה לנשר בתחבורה הציבורית היא מלמטה, והכניסה העליונה (רחוב לח"י) משמשת רק לאלה ששפר מזלם לנהוג ברכב.
בשנת 1994 הפעילו לראשונה את הקווים 76 ו-77, אבל אלה קווים סיבוביים ומפותלים מהגיהנום (לא מעט פעמים העדפתי לעלות שעה מגבעת נשר לטכניון ברגל והגעתי לפני האוטובוס!) ולא באמת מחברים את נשר לחיפה אלא לקְצֶה-קָצֶהָ.
חיבור בין הדר לנשר (אפילו שזה רק לרמות יצחק) שמשתמש ברחוב לח"י זה חלום שמתגשם.
 
הכניסה העליונה באמת זו הדרך של קו 146

קו 112 עוקף טכניון ממש מרגש אותי.
לאורך שנים רבות זאת היתה אקסיומה שהדרך היחידה להגיע מחיפה לנשר בתחבורה הציבורית היא מלמטה, והכניסה העליונה (רחוב לח"י) משמשת רק לאלה ששפר מזלם לנהוג ברכב.
בשנת 1994 הפעילו לראשונה את הקווים 76 ו-77, אבל אלה קווים סיבוביים ומפותלים מהגיהנום (לא מעט פעמים העדפתי לעלות שעה מגבעת נשר לטכניון ברגל והגעתי לפני האוטובוס!) ולא באמת מחברים את נשר לחיפה אלא לקְצֶה-קָצֶהָ.
חיבור בין הדר לנשר (אפילו שזה רק לרמות יצחק) שמשתמש ברחוב לח"י זה חלום שמתגשם.
הכניסה העליונה באמת זו הדרך של קו 146
זה הכי עליון בנשר.
 

down under

New member
בגוש דן זה בדיוק ההיפך

הקווים האלה נוסעים בינתיים פעם בשעה או פחות,
זאת לא תדירות רצינית לקו עירוני. כמו כן, קווים 76 ו-77 הם קווים ייעודיים לנשר, שהמסלול שלהם בתוך חיפה קצרצר. 146 אכן היה סנונית ראשונה של השינוי, אבל עם תדירות בעייתית.
112 הוא הקו העירוני הראשון של חיפה, שהוא קו עירוני אמיתי שהולך להגיע גם לנשר "כדרך אגב", כאלו נשר היתה שכונה של חיפה. ממש כמו קווים רבים בגוש דן כמו למשל 25, שהוא גם קו עירוני של תל אביב לכל דבר וגם מתייחס לבת ים כהמשך של אותו רצף עירוני.
בגוש דן זה בדיוק ההיפך
אין הרבה קווים שהם רק בתוך ת"א.
קווים 4,5 ועוד אולי, גג, 8 או 9 קווים לא יוצאים ולו לרגע מתחומי העיר ת"א.
מרבית הקווים ממשיכים או לר"ג או לב"ב או גם וגם או לגבעתיים או לפ"ת או לבת ים או לחולון או לראשון לציון וכו'.
 

Gn434

New member
אולי מאז הקמת מרכזית המפרץ

הקווים האלה נוסעים בינתיים פעם בשעה או פחות,
זאת לא תדירות רצינית לקו עירוני. כמו כן, קווים 76 ו-77 הם קווים ייעודיים לנשר, שהמסלול שלהם בתוך חיפה קצרצר. 146 אכן היה סנונית ראשונה של השינוי, אבל עם תדירות בעייתית.
112 הוא הקו העירוני הראשון של חיפה, שהוא קו עירוני אמיתי שהולך להגיע גם לנשר "כדרך אגב", כאלו נשר היתה שכונה של חיפה. ממש כמו קווים רבים בגוש דן כמו למשל 25, שהוא גם קו עירוני של תל אביב לכל דבר וגם מתייחס לבת ים כהמשך של אותו רצף עירוני.
אולי מאז הקמת מרכזית המפרץ
גם 71,78,70 ו-73 (כשהיה קיים) היו נוסעים מנשר להדר, העיר התחתית ותחנת עופר.
 
אבל הם אף פעם לא היו קווים עירוניים של חיפה

אולי מאז הקמת מרכזית המפרץ
גם 71,78,70 ו-73 (כשהיה קיים) היו נוסעים מנשר להדר, העיר התחתית ותחנת עופר.
אבל הם אף פעם לא היו קווים עירוניים של חיפה
הם נסעו במסלולים זהים בעיר, מסלולים שדומים מאד לעוד הרבה קווים פרבריים. אפשר להשוות אותם ל-501 בתל אביב, שאמנם אוסף נוסעים גם בתוך תל אביב, אבל הוא קו פרברי.
 

Gn434

New member
הם היו קווים מהירים

אבל הם אף פעם לא היו קווים עירוניים של חיפה
הם נסעו במסלולים זהים בעיר, מסלולים שדומים מאד לעוד הרבה קווים פרבריים. אפשר להשוות אותם ל-501 בתל אביב, שאמנם אוסף נוסעים גם בתוך תל אביב, אבל הוא קו פרברי.
הם היו קווים מהירים
שחיברו את נשר עם חיפה וגם תושבי חיפה יכלו להנות מהם.
קו 112 יהפוך לקו זהה ל-146, קו ארוך ומייגע, שיאסוף אנשים אולי משני רחובות בנשר, כך שעדיין רוב האנשים יסעו דרך מרכזית המפרץ.
 

asmopil

New member
קו 112 החדש ועוד כמה הצעות

הם היו קווים מהירים
שחיברו את נשר עם חיפה וגם תושבי חיפה יכלו להנות מהם.
קו 112 יהפוך לקו זהה ל-146, קו ארוך ומייגע, שיאסוף אנשים אולי משני רחובות בנשר, כך שעדיין רוב האנשים יסעו דרך מרכזית המפרץ.
קו 112 החדש ועוד כמה הצעות
התחבורה הציבורית אל/מ נשר היא מאד מסורבלת.
הצעות: חיבור ישיר של נשר עם מת"ם ומרכזית חוף הכרמל באמצעות המשך של קווי 76, 77 דרך מנהרות הכרמל למרכזית חוף הכרמל.
קו 146 עם הסיבוב הגדול שלו הוא לא חיבור יעיל לנשר (מכיוון מרכזית חוף הכרמל).
אחד מהקווים הנ"ל יכול לדלג על הטכניון, והשני יעבור דרך חורב במקום במנהרות וכך יהיה חיבור ישיר גם לביה"ח כרמל, חורב, וקיצור דרך לכרמל בצורה משמעותית.
עדיין מכל מקום בנשר לחיפה תצטרך שני קווים, ואני לא מבין מה התועלת של חיבור 112 להדר. לדעתי, החיבור לנשר הוא רק בגלל הסמיכות לחניון אגד בכביש דורי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה