תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
זה לא רק זמן ההמתנה הממוצע

אבל שוב, ההמתנה הממוצעת אינה של 10-12 דקות
אתה מתעקש להתייחס לתדירות כזמן ההמתנה, אבל זמן ההמתנה הממוצע נמוך בהרבה מהתדירות.

אם התדירות של הקווים הללו לא תהיה מספיק גבוהה, יהיה אפשר לתגבר אותם. יכול להיות שבפעימה הבאה שמתוכננת לסביבות פברואר-מרץ 2016, יתגברו את הקווים הללו.
אבל כעת יש כמות תשומות מסויימת שהוקצתה לטובת הקווים הללו ואין שום ספק שעדיפים שני קווים עם סיבובים מנוגדים כאשר כל אחד מהם בתדירות X מאשר קו אחד עם כיוון סיבוב אחד בתדירות פי 2 גבוהה יותר.

איך אומרים: האוייב של הטוב זה הטוב מאוד.
ובמגבלת המשאבים הקיימת, בין הבחירה בקו 8 עם תדירות של 5-7 דקות לבחירה בקווים 20 ו 21 עם תדירות של 10-12 דקות, עדיפה הבחירה בקווים 20 ו 21.
תמיד אפשר לומר שצריך תדירות גבוהה יותר.
זה לא רק זמן ההמתנה הממוצע
אתה מסכים איתי שמהרגע שאחד הקווים עבר בתחנת רכבת מסוימת יעברו 12 דקות עד שיבוא הבא אחריו?

עכשיו תחשוב כמה רכבות מגיעות מיעדים שונים ב 12 דקות בבוקר, וכמה אנשים יורדים מהן.

לכל אוטובוס רגיל יחכו בכל תחנת רכבת 100 אנשים...חצי מהם לא יעלו בכלל, היתר ידחסו כמו סרדינים.
אבל זה יפתר מאוד מהר, כי כמעט כל ה 100 הללו יבואו למחרת ברכבם הפרטי.

עדיף להשקיע מעט יותר משאבים ולהשיג את המטרה, מלחסוך 10-20% ולא להשיג כלום.
 
הלוואי שהמצב יהיה כמו שכתבת

זה לא רק זמן ההמתנה הממוצע
אתה מסכים איתי שמהרגע שאחד הקווים עבר בתחנת רכבת מסוימת יעברו 12 דקות עד שיבוא הבא אחריו?

עכשיו תחשוב כמה רכבות מגיעות מיעדים שונים ב 12 דקות בבוקר, וכמה אנשים יורדים מהן.

לכל אוטובוס רגיל יחכו בכל תחנת רכבת 100 אנשים...חצי מהם לא יעלו בכלל, היתר ידחסו כמו סרדינים.
אבל זה יפתר מאוד מהר, כי כמעט כל ה 100 הללו יבואו למחרת ברכבם הפרטי.

עדיף להשקיע מעט יותר משאבים ולהשיג את המטרה, מלחסוך 10-20% ולא להשיג כלום.
הלוואי שהמצב יהיה כמו שכתבת
אם הביקוש לקווים הללו יהיה כזה שיהפוך אותם לקווי סרדינים, זו תהיה הצלחה גדולה.
אבל את זה יכולת לכתוב גם על קו סיבובי יחיד עם תדירות של 5 דקות. הקיבולת של 20 ו 21 תהיה זהה לקיבולת שתוכננה לקו 8.
רק שלקווים 20 ו 21 יש סיכוי גדול יותר להצליח, כי נוסע שהיה עולה פעם אחת לקו 8 ועושה טיול ברחבי תל אביב עד אשר היה מגיע ליעדו, היה כבר מעדיף לנסוע ברכב פרטי.

בוא נחכה לראות מה יקרה בפועל לפני שחוזים תחזיות שחורות.
 
אז מסתכלים באפלקציה\שלט זמן אמת במידה וזמן ההמתנה עולה על 10

פה אני מסכים איתך, הפיצול הוא נכון
אבל התדירות שלו היא לא מספיק טובה, בלשון המעטה, בשעות השיא - ולא פחות ממזעזעת במה שהם מכנים שעות השפל.
מי שמסיים לעבוד ב 19:00, לכל הדעות לא שעה מאוחרת (לצערנו) בשוק העבודה הישראלי הפרטי, יצטרך לחכות עד חצי שעה לקו?!
גם המתנה של 10-12 דקות היא ארוכה מאוד למי שאמור לבנות על להגיע לרכבת, ואם יפספס אותה ימתין עוד 30 דקות עד לרכבת הבאה...

ברכב הפרטי הוא כבר היה מגיע הביתה עוד לפני שיעלה על הרכבת במקרים כאלה.
אז מסתכלים באפלקציה\שלט זמן אמת במידה וזמן ההמתנה עולה על 10
במידה וזמן ההמתנה עולה על 10 דקות אפשר ללכת ברגל או לקחת מונית.
 

benshap2

New member
קשה לסמוך על נתוני זמן האמת

אז מסתכלים באפלקציה\שלט זמן אמת במידה וזמן ההמתנה עולה על 10
במידה וזמן ההמתנה עולה על 10 דקות אפשר ללכת ברגל או לקחת מונית.
קשה לסמוך על נתוני זמן האמת
רק היום הייתי צריך את 239 מת"א השלום, היה כתוב שהוא יגיע עוד 14 דקות. הזמנתי מונית, וכשהיא הגיעה אחרי 2 דקות קו 239 הגיע...
 
ברוב המקרים אפשר לסמוך על נתוני זמן אמת.

קשה לסמוך על נתוני זמן האמת
רק היום הייתי צריך את 239 מת"א השלום, היה כתוב שהוא יגיע עוד 14 דקות. הזמנתי מונית, וכשהיא הגיעה אחרי 2 דקות קו 239 הגיע...
ברוב המקרים אפשר לסמוך על נתוני זמן אמת.
תבדיל בין דיוק של 100% לדיוק טוב.
בהחלט יש מקרים שהGPS לא הופעל או היו פקקים כך שהזמן (תרגום של מרחק) יצא לא אמין. למרות זאת ברוב המקרים אפשר לסמוך על נתוני זמן אמת.
 

benshap2

New member
תשמע, אולי אין לי מזל. קרה לי כמה פעמים בזמן האחרון

ברוב המקרים אפשר לסמוך על נתוני זמן אמת.
תבדיל בין דיוק של 100% לדיוק טוב.
בהחלט יש מקרים שהGPS לא הופעל או היו פקקים כך שהזמן (תרגום של מרחק) יצא לא אמין. למרות זאת ברוב המקרים אפשר לסמוך על נתוני זמן אמת.
תשמע, אולי אין לי מזל. קרה לי כמה פעמים בזמן האחרון
שלא היה ניתן לסמוך על זה לחלוטין.
&nbsp
יש גם בעיה שחוזרת על עצמה כל פעם מחדש - אתה רואה שהאוטובוס אמור להגיע, עוקב אחריו 6-7 דקות, ואז כשהוא נכנס לטווח ה 2-3 דקות מהתחנה - הוא פשוט נעלם. אתה רואה רק את זה שאחריו בזמן האמת.
2-3 דקות אתה לא בטוח אם פספסת אותו, אם הוא היה אוטובוס "לא אמיתי" , ובסוף הוא מגיע...
זה קרה לי משהו כמו 5 פעמים בחודשיים האחרונים, רק בתוך ת"א, ואני לא משתמש המון באוטובוסים בתוך ת"א כך שסטטיסטית זה היה אחוז די גבוה מהמקרים.
 

Ofekalef1

New member
תשתמש באיפה בוס ותסתכל איפה האוטובוס נמצא פיזית, על המפה.

תשמע, אולי אין לי מזל. קרה לי כמה פעמים בזמן האחרון
שלא היה ניתן לסמוך על זה לחלוטין.
&nbsp
יש גם בעיה שחוזרת על עצמה כל פעם מחדש - אתה רואה שהאוטובוס אמור להגיע, עוקב אחריו 6-7 דקות, ואז כשהוא נכנס לטווח ה 2-3 דקות מהתחנה - הוא פשוט נעלם. אתה רואה רק את זה שאחריו בזמן האמת.
2-3 דקות אתה לא בטוח אם פספסת אותו, אם הוא היה אוטובוס "לא אמיתי" , ובסוף הוא מגיע...
זה קרה לי משהו כמו 5 פעמים בחודשיים האחרונים, רק בתוך ת"א, ואני לא משתמש המון באוטובוסים בתוך ת"א כך שסטטיסטית זה היה אחוז די גבוה מהמקרים.
תשתמש באיפה בוס ותסתכל איפה האוטובוס נמצא פיזית, על המפה.
 

d70

Well-known member
הסבר

תשמע, אולי אין לי מזל. קרה לי כמה פעמים בזמן האחרון
שלא היה ניתן לסמוך על זה לחלוטין.
&nbsp
יש גם בעיה שחוזרת על עצמה כל פעם מחדש - אתה רואה שהאוטובוס אמור להגיע, עוקב אחריו 6-7 דקות, ואז כשהוא נכנס לטווח ה 2-3 דקות מהתחנה - הוא פשוט נעלם. אתה רואה רק את זה שאחריו בזמן האמת.
2-3 דקות אתה לא בטוח אם פספסת אותו, אם הוא היה אוטובוס "לא אמיתי" , ובסוף הוא מגיע...
זה קרה לי משהו כמו 5 פעמים בחודשיים האחרונים, רק בתוך ת"א, ואני לא משתמש המון באוטובוסים בתוך ת"א כך שסטטיסטית זה היה אחוז די גבוה מהמקרים.
הסבר
יש לי קו מסוים שיש לו תסריט קבוע,רואים שמועד ההגעה מתקרב ולפתע המערכת מכריזה שהוא "עבר" את התחנה (מבלי לעבור פיסית את התחנה שלי).
לאחר כמה דקות האוטובוס האמיתי באמת מגיע.
להערכתי זה קורה כי האוטובוס נכנס לאיזור ללא קליטה GPS + פקק קבוע ,במקרה כזה ללא קליטה,למערכת אין ברירה אלא "לנחש" כמה התקדם האוטובוס בפועל,מה שגורם לאי דיוקים ותופעות כמו שציינת.
 

alantan

New member
או קיי, הצלחתם להכניע אותי. אני לא יכול להמשיך...


עלון קווים 20 ו 21 עם טבלת תדירות לפי שעות
הקווים יהיו פעילים בימים א'-ה' בין 5:40-22:30 ובימי שישי בין 5:40-15:30.
בשעות השיא התדירות תהיה 10-12 דקות (לא ברור עם הכוונה לתדירות של כל קו בנפרד).
בשעות השפל במהלך היום התדירות תהיה 15 דקות.
בשעות הערב המאוחרות 15-30 דקות.
או קיי, הצלחתם להכניע אותי. אני לא יכול להמשיך...

נראה לי שאאלץ לוותר על עדכון המפה עד שיושק הקו האדום והרשת אולי אז תרגע.
זה התחיל עם פעימות התיקון, המשיך עם כמות מטורפת של חלופות, ועתה לא רק שיש הסטת קווים אלא שאני צריך להכניס כאן גם שני קווים מעגליים בתדירות של מעל 15 דקות שאינם חופפים אחד את השני באיזור רכבת מרכז.
&nbsp
שלא לדבר על השאטלים שלא מופיעים במפה כלל...
 

mauzer

New member
מחזות שייעלמו ל-6 (אולי) השנים הקרובות


תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
מחזות שייעלמו ל-6 (אולי) השנים הקרובות

קו 142 ברחוב מקווה ישראל לפני שינוי כיוון התנועה.
קו 70 ברחוב יהודה הלוי.
ובנוסף, קו 130 החדש ברחוב המלך ג'ורג' (גם מכונות רגילות)
שיהיה






 

davidfainshtein

Member
מנהל
עבודות 2.8 בלילה

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
עבודות 2.8 בלילה

לתשומת ליבכם ,

ביום ראשון 2.8 בשעות הלילה תתבצענה עבודות לקראת הפעלת הסדרי התנועה החדשים במסגרת הקמת תחנת הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי - אלנבי.

החל מהשעה 21:00 ועד 05:00 למחרת בבוקר צפויות חסימות ושינויים בתנועה:

רחוב מנחם בגין לכיוון רחוב הרכבת - יחסם לתנועת רכבים. תתאפשר כניסת אוטובוסים עד רח' החשמל בלבד
רח' יהודה הלוי יחסם לתנועה מרח' נחמני
רח' בצלאל יפה יחסם מצומת רוטשילד
התנועה על רח' אלנבי באזור העבודות תצומצם לנתיב אחד לכל כיוון ומשעה 24:30 תחסם לחלוטין בקטע
התנועה ברחוב נחלת בנימין תצמצם לנתיב אחד באזור העבודה ומשעה 24:30 תחסם בצומת שד' רוטשילד
רחוב דה פיג'וטו ייחסם לפני החיבור עם מקווה ישראל
רח' ברזילי ייחסם לנוסעים לכיוון רח' מקווה ישראל
החל משעה 05:00 יחולו השינויים העיקריים והמוכרים במסגרת ביצוע תחנת אלנבי
נא אשרו קבלת המידע במייל חוזר ,נא היערכו בהתאם ועדכנו באמצעים הנדרשים
 

yairp4

Active member
עדכונים מהבוקר וכמה תמונות

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
עדכונים מהבוקר וכמה תמונות
אני לא יודע מה המצב בחניונים ובשאטלים, אבל נכון לעכשיו נראה שההפחדה עבדה - התנועה ברחוב הרכבת (וגם ברחובות הסובבים) דלילה יחסית. מצורפות כמה תמונות שצילמתי באיזור אתר תחנת אלנבי - נתחיל בקבוצת הבנות הזאת שחשבה שאתר העבודות הוא מקום מתאים לתמונה קבוצתית (לא הספקתי לצלם אותן עושות סלפי
).

 

yairp4

Active member
נחלת בנימין

עדכונים מהבוקר וכמה תמונות
אני לא יודע מה המצב בחניונים ובשאטלים, אבל נכון לעכשיו נראה שההפחדה עבדה - התנועה ברחוב הרכבת (וגם ברחובות הסובבים) דלילה יחסית. מצורפות כמה תמונות שצילמתי באיזור אתר תחנת אלנבי - נתחיל בקבוצת הבנות הזאת שחשבה שאתר העבודות הוא מקום מתאים לתמונה קבוצתית (לא הספקתי לצלם אותן עושות סלפי
).
נחלת בנימין
בקטע שבין אלנבי לנחלת בנימין הכביש מתפצל לשני מסלולים: בצפוני יש שני נתיבים ותחנת אוטובוס שממשיכים לרחוב יהודה הלוי ובדרומי שני נתיבים לפניה שמאלה לנחלת בנימין. באמצע יש פניה שמאלה מרחוב דה פיג׳טו לשני המסלולים.
שלוש תמונות:





 

yairp4

Active member
הרשת איטית להחריד, המשך מחר...

עדכונים מהבוקר וכמה תמונות
אני לא יודע מה המצב בחניונים ובשאטלים, אבל נכון לעכשיו נראה שההפחדה עבדה - התנועה ברחוב הרכבת (וגם ברחובות הסובבים) דלילה יחסית. מצורפות כמה תמונות שצילמתי באיזור אתר תחנת אלנבי - נתחיל בקבוצת הבנות הזאת שחשבה שאתר העבודות הוא מקום מתאים לתמונה קבוצתית (לא הספקתי לצלם אותן עושות סלפי
).
הרשת איטית להחריד, המשך מחר...
 

yairp4

Active member
אלנבי

עדכונים מהבוקר וכמה תמונות
אני לא יודע מה המצב בחניונים ובשאטלים, אבל נכון לעכשיו נראה שההפחדה עבדה - התנועה ברחוב הרכבת (וגם ברחובות הסובבים) דלילה יחסית. מצורפות כמה תמונות שצילמתי באיזור אתר תחנת אלנבי - נתחיל בקבוצת הבנות הזאת שחשבה שאתר העבודות הוא מקום מתאים לתמונה קבוצתית (לא הספקתי לצלם אותן עושות סלפי
).
אלנבי
ממרח לאלנבי יש שלושה נתיבים - שני הדרומיים (השמאלים) ממשיכים יש לפניה שמאלה לנחלת בנימין והנתיב הצפוני (הימני) סוטה ימינה לכיוון המשך יהודה הלוי. ממערב לצומת רחוב הרכת מתפצל לשני מסלולים אבל השילוט לוקה בחסר ולא כולם מודעים לזה. ראיתי כמה רכבים שהמשיכו ישר וסטו למסלול הימני בצומת דה פיג׳טו.





 

yairp4

Active member
לבונטין ומקווה ישראל

עדכונים מהבוקר וכמה תמונות
אני לא יודע מה המצב בחניונים ובשאטלים, אבל נכון לעכשיו נראה שההפחדה עבדה - התנועה ברחוב הרכבת (וגם ברחובות הסובבים) דלילה יחסית. מצורפות כמה תמונות שצילמתי באיזור אתר תחנת אלנבי - נתחיל בקבוצת הבנות הזאת שחשבה שאתר העבודות הוא מקום מתאים לתמונה קבוצתית (לא הספקתי לצלם אותן עושות סלפי
).
לבונטין ומקווה ישראל
במקווה ישראל התנועה עכשיו ממזרח למערב.





 

DRORIKO8

New member
הנה עוד מומחה

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
הנה עוד מומחה
https://www.facebook.com/MFeiglin/posts/892927360786380?fref=nf

למה שאלה שלא נוסעים היום עם פרייבט ומעדיפים תחבורה ציבורית יעדיפו בעוד 10 שנים את המכונית האוטונומית על תחבורה ציבורית(קרי:הרכבת הקלה) הרי יש להI בדיוק את אותן חסרונות-מחיר גבוה ובעיית חניה, מה גם שהרכבת הקלה/תחתית תיסע חלק בעוד האוטונומיות יעמדו בפקק מהגיהנום.
 

yuviran

New member
"מה שצריך עכשיו זה עוד כבישים ומגרשי חניה"

הנה עוד מומחה
https://www.facebook.com/MFeiglin/posts/892927360786380?fref=nf

למה שאלה שלא נוסעים היום עם פרייבט ומעדיפים תחבורה ציבורית יעדיפו בעוד 10 שנים את המכונית האוטונומית על תחבורה ציבורית(קרי:הרכבת הקלה) הרי יש להI בדיוק את אותן חסרונות-מחיר גבוה ובעיית חניה, מה גם שהרכבת הקלה/תחתית תיסע חלק בעוד האוטונומיות יעמדו בפקק מהגיהנום.
"מה שצריך עכשיו זה עוד כבישים ומגרשי חניה"
אין מספיק כבישים בארץ הא?
 
הודעות של משרד התחבורה ומשרד האוצר על הקמת חניוני חנה וסע

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
הודעות של משרד התחבורה ומשרד האוצר על הקמת חניוני חנה וסע
נוספים:
[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=3231:dover-2015-08-05&catid=56:dover-c-1&Itemid=65[/URL]
[URL]http://www.mof.gov.il/Releases/Pages/parkandgo.aspx[/URL]
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה