תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

OrenAvidan

New member
גלובס היום: החשכ"ל אישרה לנת"ע פטור ממכרז מול PB

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
גלובס היום: החשכ"ל אישרה לנת"ע פטור ממכרז מול PB
בגדול אושר פטור ממכרז בהקף של 800 מש"ח להתקשרות מול PB שתנהל את הפרויקט עבור נת"ע.
עם זאת יכנסו שינויים - התשלומים יהיו עתיים ולפי עמידה ביעדים, 2 חברות ישראליות שהיו אמורות להיות תחת נת"ע יוכפפו לניהולה של PB.
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001057085#fromelement=hp_folders_607[/URL]
 
התייחסתי לזה כבר בשרשור

משעשע לראות סמל של תל אביב שמדובר בכלל בחניון בפתח תקוה
התייחסתי לזה כבר בשרשור
לא משעשע בכלל לראות חברת בת של עיריית תל אביב גובה 60 ש"ח עבור חניה בחניון עירוני בפתח תקוה.
אני מאוד מקווה שההכנסות הללו יעברו לעיריית פתח תקוה ולא לעיריית תל אביב.
 
כתבה בוואלה על העבודות הצפויות החודש

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
כתבה בוואלה על העבודות הצפויות החודש
[URL]http://news.walla.co.il/item/2877916[/URL]

התמונה הראשונה בכתבה ממש לא מרמת גן, אלא מהקצה המערבי של ז'בוטינסקי בפתח תקוה (התמונה לכוון מזרח) והחפירות הן לטובת הקמת פורטל שנקר.
עבודות שהחלו כבר מזמן ולא קשורות ישירות לעבודות שמתחילות כעת על התחנות התת-קרקעיות בתל אביב ורמת גן.
העיתונאים, העיתונים ואתרי החדשות הולכים לעסוק בשנים הקרובות רבות בכל מה שקשור להקמת הקו האדום, אז כדאי שגם יעשו מעט שיעורי בית ויכירו היטב את הפרויקט.
 
העבודות שיבוצעו הלילה:

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
העבודות שיבוצעו הלילה:
תחילת עבודות על תחנת "אלנבי" בתל אביב
ביום ראשון, 2.8, בשעות הלילה, תתבצענה עבודות לקראת הפעלת הסדרי התנועה החדשים במסגרת הקמת תחנת הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי - אלנבי. החל מהשעה 21:00 ועד 05:00 למחרת בבוקר צפויות חסימות ושינויים בתנועה:
רחוב מנחם בגין לכיוון רחוב הרכבת - יחסם לתנועת רכבים. תתאפשר כניסת אוטובוסים עד רח' החשמל בלבד
רח' יהודה הלוי יחסם לתנועה מרח' נחמני
רח' בצלאל יפה יחסם מצומת רוטשילד
התנועה על רח' אלנבי באזור העבודות תצומצם לנתיב אחד לכל כיוון ומשעה 24:30 תחסם לחלוטין
התנועה ברחוב נחלת בנימין תצומצם לנתיב אחד באזור העבודה ומשעה 24:30 תחסם בצומת שד' רוטשילד
רחוב דה פיג'וטו ייחסם לפני החיבור עם מקווה ישראל
רח' ברזילי ייחסם לנוסעים לכיוון רח' מקווה ישראל
החל משעה 05:00 יחולו השינויים העיקריים והמוכרים במסגרת ביצוע תחנת אלנבי כפי שניתן לראות באגרת המצורפת
[URL]http://www.nta.co.il/sites/default/files/ygrt_lnby_shlb_.pdf[/URL]
 

DRORIKO8

New member
פורסם המסלול של קוים 20/21

תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה
פורסם המסלול של קוים 20/21
http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5679

שני קוים סיבוביים שנוסעים כמעט באותו רחובות רק הפוך יצור הרבה בלבול בקרב הנוסעים.

20 בכלל קו מיותר כשיש את 7(מהרכבת לציר יגאל אלון) ו-70/142(משדרות רוטשילד לרכבת)
גם 21 מיותר ברובו כשמהרכבת ליגאל אלון יש כאמור את 70, ומהשדרה לתחנה המרכזית יש את 70/142/5(שלבטח יוסט לרוטשילד)

שני קוים מיותרים שיצרו סתם עומס בטרמינל הרכבת (בטח אם גם 5 ו-18 יתוגברו)
 

benshap2

New member
זה רק אני או שלקו 20 יש הרבה פחות תחנות מלקו 21?

פורסם המסלול של קוים 20/21
http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5679

שני קוים סיבוביים שנוסעים כמעט באותו רחובות רק הפוך יצור הרבה בלבול בקרב הנוסעים.

20 בכלל קו מיותר כשיש את 7(מהרכבת לציר יגאל אלון) ו-70/142(משדרות רוטשילד לרכבת)
גם 21 מיותר ברובו כשמהרכבת ליגאל אלון יש כאמור את 70, ומהשדרה לתחנה המרכזית יש את 70/142/5(שלבטח יוסט לרוטשילד)

שני קוים מיותרים שיצרו סתם עומס בטרמינל הרכבת (בטח אם גם 5 ו-18 יתוגברו)
זה רק אני או שלקו 20 יש הרבה פחות תחנות מלקו 21?
אני מסתכל נגיד על יגאל אלון,3 תחנות מול 6 תחנות, מה הקטע של זה? [ועוד לא החשבתי את ה2 תחנות נוספות במקטע שבו רק קו 21 עובר].

טוב אני מתקן, 2 תחנות הן גם בחזור באותו קטע ברחוב שקו 21 לא עובר בו כך שזה 4 מול 3.


עדיין לא הבנתי למה לקו 20 צריכים 2 תחנות צמוד להיכל יד אליהו, מרחק 100 מטר אחת מהשניה, אבל לפני כן מאלקטרה אין שום תחנה עד שם (נניח ליד הסינרמה).
 
המסלול פורסם כבר ובפורום פורסמה גם מפה של שני הקווים

פורסם המסלול של קוים 20/21
http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5679

שני קוים סיבוביים שנוסעים כמעט באותו רחובות רק הפוך יצור הרבה בלבול בקרב הנוסעים.

20 בכלל קו מיותר כשיש את 7(מהרכבת לציר יגאל אלון) ו-70/142(משדרות רוטשילד לרכבת)
גם 21 מיותר ברובו כשמהרכבת ליגאל אלון יש כאמור את 70, ומהשדרה לתחנה המרכזית יש את 70/142/5(שלבטח יוסט לרוטשילד)

שני קוים מיותרים שיצרו סתם עומס בטרמינל הרכבת (בטח אם גם 5 ו-18 יתוגברו)
המסלול פורסם כבר ובפורום פורסמה גם מפה של שני הקווים
אבל התדירות טרם פורסמה.

קו 20 לא מיותר וקו 7 לא מהווה לו תחליף משתי סיבות: 1. התדירות של 7 יותר נמוכה מהתדירות הצפויה של 20. 2. קו 7 מתחיל באוניברסיטה.
גם 70 לא מהווה תחליף ל-21.
לשני הקווים הללו יש מטרה מאוד ממוקדת - לספק קישור תדיר, נוח ואמין מתחנות הרכבת של תל אביב למוקדי התעסוקה במרכז העיר ובציר יגאל אלון.
קווים כמו 7, 70 ו 142 לא יכולים לשמש למטרה הממוקדת הזו.
כשרוצים שאנשים יגיעו לתל אביב בתחבורה ציבורית ויוותרו על הכניסה לעיר עם רכביהם, צריך לספק להם שירות נוח ויעיל.
 

DRORIKO8

New member
את קו 7 תמיד אפשר לתגבר

המסלול פורסם כבר ובפורום פורסמה גם מפה של שני הקווים
אבל התדירות טרם פורסמה.

קו 20 לא מיותר וקו 7 לא מהווה לו תחליף משתי סיבות: 1. התדירות של 7 יותר נמוכה מהתדירות הצפויה של 20. 2. קו 7 מתחיל באוניברסיטה.
גם 70 לא מהווה תחליף ל-21.
לשני הקווים הללו יש מטרה מאוד ממוקדת - לספק קישור תדיר, נוח ואמין מתחנות הרכבת של תל אביב למוקדי התעסוקה במרכז העיר ובציר יגאל אלון.
קווים כמו 7, 70 ו 142 לא יכולים לשמש למטרה הממוקדת הזו.
כשרוצים שאנשים יגיעו לתל אביב בתחבורה ציבורית ויוותרו על הכניסה לעיר עם רכביהם, צריך לספק להם שירות נוח ויעיל.
את קו 7 תמיד אפשר לתגבר
ואם צריך אז גם להוסיף בנוסף לתיגבור גם מכונות שיצאו מפרשת דרכים
70 עכשיו ראיתי שלא יעבור דרך רוטשילד, אבל 5 ו-142 כן, והתדירות המשולבת שלהם גבוהה מאד.
 
קווים 20 ו 21 מיועדים לקשר את שלוש תחנות הרכבת של ת"א (למעט

את קו 7 תמיד אפשר לתגבר
ואם צריך אז גם להוסיף בנוסף לתיגבור גם מכונות שיצאו מפרשת דרכים
70 עכשיו ראיתי שלא יעבור דרך רוטשילד, אבל 5 ו-142 כן, והתדירות המשולבת שלהם גבוהה מאד.
קווים 20 ו 21 מיועדים לקשר את שלוש תחנות הרכבת של ת"א (למעט
תחנת האוניברסיטה הרחוקה יותר) לאזורי התעסוקה.
והמטרה היא שנוסעים ייצאו מתחנות הרכבת ויעברו בצ'יק לאוטובוס שיקח אותם למקום עבודתם וכך גם בכיוון ההפוך.
עם כל הכבוד, קווים 5, 7, 70 ו 142 לא עושים זאת.
תתייחס ל-20 ו 21 כשאטלים. שאטלים שמבוצעים בקווים סדירים עם תשלום.

תנסה רגע להסתכל לא במשקפיים של "דן" אלא במשקפיים של עובד בתל אביב.
לא מנקודת ראות של מפעילת קווי אוטובוס, אלא מנקודת ראות של מתכנן מערך שמטרתו להעביר עובדים שמגיעים למקום עבודתם ברכב פרטי, מרכבם הפרטי לתחבורה ציבורית.
 

benshap2

New member


קווים 20 ו 21 מיועדים לקשר את שלוש תחנות הרכבת של ת"א (למעט
תחנת האוניברסיטה הרחוקה יותר) לאזורי התעסוקה.
והמטרה היא שנוסעים ייצאו מתחנות הרכבת ויעברו בצ'יק לאוטובוס שיקח אותם למקום עבודתם וכך גם בכיוון ההפוך.
עם כל הכבוד, קווים 5, 7, 70 ו 142 לא עושים זאת.
תתייחס ל-20 ו 21 כשאטלים. שאטלים שמבוצעים בקווים סדירים עם תשלום.

תנסה רגע להסתכל לא במשקפיים של "דן" אלא במשקפיים של עובד בתל אביב.
לא מנקודת ראות של מפעילת קווי אוטובוס, אלא מנקודת ראות של מתכנן מערך שמטרתו להעביר עובדים שמגיעים למקום עבודתם ברכב פרטי, מרכבם הפרטי לתחבורה ציבורית.

וחבל שקווים כאלה לא פעלו לפני תחילת העבודות של הרכבת הקלה, זה היה מביא רבים לוותר על רכב פרטי.

אגב, מהאוניברסיטה יש את השאטל של חניון החנה וסע הסמוך.
 
השאטל של חניון החנה וסע בגני יהושע לא רלוונטי למי שמגיע


וחבל שקווים כאלה לא פעלו לפני תחילת העבודות של הרכבת הקלה, זה היה מביא רבים לוותר על רכב פרטי.

אגב, מהאוניברסיטה יש את השאטל של חניון החנה וסע הסמוך.
השאטל של חניון החנה וסע בגני יהושע לא רלוונטי למי שמגיע
ברכבת לתחנת האוניברסיטה.
השאטלים מחניוני החנה וסע מיועדים רק למגיעים אליהם ברכב פרטי.
 

benshap2

New member
לדעתי יהיה אפשר להשתמש בו

השאטל של חניון החנה וסע בגני יהושע לא רלוונטי למי שמגיע
ברכבת לתחנת האוניברסיטה.
השאטלים מחניוני החנה וסע מיועדים רק למגיעים אליהם ברכב פרטי.
לדעתי יהיה אפשר להשתמש בו
אבל זה יהיה טיפשי כי עם הרכבת יותר מהר להגיע לאזורים המרכזיים של העיר
 
אי אפשר יהיה להשתמש בו. בשביל לנסוע בשאטל צריך כרטיס חניה

לדעתי יהיה אפשר להשתמש בו
אבל זה יהיה טיפשי כי עם הרכבת יותר מהר להגיע לאזורים המרכזיים של העיר
אי אפשר יהיה להשתמש בו. בשביל לנסוע בשאטל צריך כרטיס חניה
[URL]http://www.nta.co.il/content/%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%97%D7%A0%D7%94-%D7%95%D7%A1%D7%A2[/URL]

איך זה עובד?
כך תראה נסיעה לדוגמה:
1. יוצאים בבוקר מהבית ברכב הפרטי ומגיעים לחניון "חנה וסע" הקרוב אליכם.
2. בכניסה לחניון מקבלים כרטיס חנייה. מחנים את הרכב ועולים על קו ההיסע שלכם (ללא תשלום).
3. מעבירים את כרטיס החנייה במכשיר התיקוף המיוחד הנמצא בכל מיניבוס של קו ההיסע.
4. נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית ומגיעים בנוחות וביעילות ליעד שלכם - עבודה, קניות או בילוי, במקסימום יעילות ובמינימום עצירות בדרך.
5. בתום היום חוזרים באותו קו היסע או בדרך אחרת לחניון.
6. ניגשים לאחת ממכונות התשלום על מנת להסדיר את תשלום חניה (משלמים 15 שקלים בלבד לרכב), מעבירים את הכרטיס שלכם בשער היציאה מהחניון, ונוסעים הביתה.
 

benshap2

New member
אני לא יודע מה יעשו בסופו של דבר

אי אפשר יהיה להשתמש בו. בשביל לנסוע בשאטל צריך כרטיס חניה
[URL]http://www.nta.co.il/content/%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%97%D7%A0%D7%94-%D7%95%D7%A1%D7%A2[/URL]

איך זה עובד?
כך תראה נסיעה לדוגמה:
1. יוצאים בבוקר מהבית ברכב הפרטי ומגיעים לחניון "חנה וסע" הקרוב אליכם.
2. בכניסה לחניון מקבלים כרטיס חנייה. מחנים את הרכב ועולים על קו ההיסע שלכם (ללא תשלום).
3. מעבירים את כרטיס החנייה במכשיר התיקוף המיוחד הנמצא בכל מיניבוס של קו ההיסע.
4. נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית ומגיעים בנוחות וביעילות ליעד שלכם - עבודה, קניות או בילוי, במקסימום יעילות ובמינימום עצירות בדרך.
5. בתום היום חוזרים באותו קו היסע או בדרך אחרת לחניון.
6. ניגשים לאחת ממכונות התשלום על מנת להסדיר את תשלום חניה (משלמים 15 שקלים בלבד לרכב), מעבירים את הכרטיס שלכם בשער היציאה מהחניון, ונוסעים הביתה.
אני לא יודע מה יעשו בסופו של דבר
אבל עם איך שאני מבין את זה -
התיקוף של כרטיס החניה עוזר לך בחיסכון במחיר החניה.
אם יש 4 נוסעים ברכב, רק אחד יוכל לנסוע בשאטל כי רק לו יש כרטיס חניה?

בכיוון חזור, הנהג יסתכל שלכל אחד יש כרטיס חניה (שהרי הכרטיס כבר תוקף בהלוך), ויסתכל טוב טוב שזה של אותו תאריך ולא של שבוע קודם?

אני לא בטוח...
 
הנהג לא יצטרך להסתכל טוב טוב

אני לא יודע מה יעשו בסופו של דבר
אבל עם איך שאני מבין את זה -
התיקוף של כרטיס החניה עוזר לך בחיסכון במחיר החניה.
אם יש 4 נוסעים ברכב, רק אחד יוכל לנסוע בשאטל כי רק לו יש כרטיס חניה?

בכיוון חזור, הנהג יסתכל שלכל אחד יש כרטיס חניה (שהרי הכרטיס כבר תוקף בהלוך), ויסתכל טוב טוב שזה של אותו תאריך ולא של שבוע קודם?

אני לא בטוח...
הנהג לא יצטרך להסתכל טוב טוב
מכשיר התיקוף יבדוק.

לגבי מספר נוסעים ברכב אחד זו שאלה טובה.

אבל לא יכול להיות שכל אחד יוכל לעלות על השאטל, קודם כל מכיוון שמדובר במיניבוסים, ואם כל אחד יוכל לעלות אז לנוסעים שחנו בחנה וסע לא יהיה מקום. דבר שני, בשאטל של חניון אצטדיון המושבה פשוט אסור שכל אחד יוכל לעלות, כי מה שיקרה אז זה שכולם יחנו בחניון החינמי של תחנת הרכבת ויתפסו את המקומות שגם כך לא מספיקים לנוסעים ברכבת ויעלו על השאטל מבלי לשלם אגורה אחת ומבלי להשאיר מקומות חניה לנוסעים ברכבת שכן משלמים על הנסיעה ברכבת. וזו נקודה שהובאה לתשומת לבם של אנשי נת"ע.
בתחילה הובטח שנוסעי הרכבת יוכלו לחנות בחינם בחניון החנה וסע, אבל בפרסומים האחרונים על החניון זה לא מופיע. מה שכן מופיע זה שללא תיקוף בשאטל מחיר חניה בחניון החנה וסע יהיה 60 ש"ח.
לא ייתכן שיאפשרו לנוסעים בשאטל לחנות בחניון הרכבת החינמי ולדפוק באופן כזה את המשתמשים ברכבת.
אם זה יקרה, נת"ע יצטרכו מהר מאוד לשנות זאת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה