‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/06

מצב
הנושא נעול.
בעברית לא קיים הדיפטונג UA, ולכן צריך לבחור:

זה ענין סמנטי
ההיגוי של GUA ו-GWA נשמע דומה, אבל במקור האיטלקי לא קיימת האות W.
בעברית לא קיים הדיפטונג UA, ולכן צריך לבחור:
או להתייחס ל-W בתוך עיצור, ואז ה-ו' הכפולה בהחלט מוצדקת,
או להתייחס ל-U בתור תנועה, ואז המילה הופכת להיות "גוּאָרְדִיָה" - עם ארבע הברות.
אני בוחר לראות במילה Guardia שלוש הברות ולא ארבע, ולכן אני מעדיף להתייחס ל-W בתור עיצור, ולכתוב "לה גווארדיה". כן כן, עם שתי ו'.
 

nitsansh

New member
בעברית גם לא קיים עיצור W...

בעברית לא קיים הדיפטונג UA, ולכן צריך לבחור:
או להתייחס ל-W בתוך עיצור, ואז ה-ו' הכפולה בהחלט מוצדקת,
או להתייחס ל-U בתור תנועה, ואז המילה הופכת להיות "גוּאָרְדִיָה" - עם ארבע הברות.
אני בוחר לראות במילה Guardia שלוש הברות ולא ארבע, ולכן אני מעדיף להתייחס ל-W בתור עיצור, ולכתוב "לה גווארדיה". כן כן, עם שתי ו'.
בעברית גם לא קיים עיצור W...
אז אף תעתיק לא יהיה חד-משמעי...
אם כותבים וו אז למה צריך גם א?
 
וואלה, וושינגטון ואוונטה הן מילים שגורות

בעברית גם לא קיים עיצור W...
אז אף תעתיק לא יהיה חד-משמעי...
אם כותבים וו אז למה צריך גם א?
וואלה, וושינגטון ואוונטה הן מילים שגורות
בעברית, גם בקרב אנשים שעושים דברים בחאווה ואוכלים קיווי לקינוח (אם כי נדמה לי שרוב האנשים מבטאים קיווי עם V).
ולגבי א', אפשר גם בלעדיה (לה גוורדיה), אבל היא שם לצרכי קריאות, כמו בתעתיקים אחרים מלועזית כגון צ'אד, קוניאק, די ג'יי סקאזי ובראד פיט.
 

nitsansh

New member
לפי כללי התעתיק אין הבדל בין V ו-W וזה אכן

וואלה, וושינגטון ואוונטה הן מילים שגורות
בעברית, גם בקרב אנשים שעושים דברים בחאווה ואוכלים קיווי לקינוח (אם כי נדמה לי שרוב האנשים מבטאים קיווי עם V).
ולגבי א', אפשר גם בלעדיה (לה גוורדיה), אבל היא שם לצרכי קריאות, כמו בתעתיקים אחרים מלועזית כגון צ'אד, קוניאק, די ג'יי סקאזי ובראד פיט.
לפי כללי התעתיק אין הבדל בין V ו-W וזה אכן
מבלבל הרבה אנשים.
בתחילת מילה לא מכפילים את העיצורים ו ו-י.
וושינגטון כותבים עם 2 ו כי השני מציין תנועת O.
 

nitsansh

New member
ואלה צריך לכתוב עם ו אחת.

וואלה, וושינגטון ואוונטה הן מילים שגורות
בעברית, גם בקרב אנשים שעושים דברים בחאווה ואוכלים קיווי לקינוח (אם כי נדמה לי שרוב האנשים מבטאים קיווי עם V).
ולגבי א', אפשר גם בלעדיה (לה גוורדיה), אבל היא שם לצרכי קריאות, כמו בתעתיקים אחרים מלועזית כגון צ'אד, קוניאק, די ג'יי סקאזי ובראד פיט.
ואלה צריך לכתוב עם ו אחת.
 

nitsansh

New member
לפי מה שאתה כתבת, בקטע שאין תמרור ואין סימון

לגבי אי אדום לבן>>>
בוודאי שמת לב לרחובות מתחדשים, בהן שפת המדרכה עשויה משיש, כמו שיש באבן גבירול בת"א. צביעת השיש באדום לבן הינו דבר לא אסתטי ויש שיגידו שהדבר מכער את הרחוב.

כמו כן, במקומות בהם הכביש ארוך, למשל דרך נמיר (בקטע הצפוני), אומנם אין אדום לבן ואומנם יש תמרור בתחילת כל קטע (אחרי כל צומת) שחל איסור על חניה או עצירה, אבל גם אין ממש צורך בצביעת כל הקטע באדום לבן (כך לטעמי). לעומת זאת, בבאר שבע יש את שדרות רגר, השדרה המרכזית בעיר, ציר תנועה שתמיד מלא, גם ביום כיפור תראי בו מספר מכוניות נוסעות, בעיקר בשל בית החולים שיושב עליו אם כי לא רק. ובכל זאת, אין תמרורים המורים על איסור חניה או עצירה וגם אין אדום לבן. אומנם בחלק הצפוני של שדרות רגר יש בתים הצמודים לכביש ולכן הנתיב הימיני משמש חניה, אך בהמשך דבר לא בנוי בסמיכות לשדרות רגר ועדיין אין שום שלט. המצב החוקי הוא שכל אחד יכול לחנות שם בלי כל בעיה, הרי אין שום תמרור המורה על כך, בפועל אף אחד לא חונה ואף אחד גם לא "עוצר לרגע" - אין חיה כזאת. כי כולם מתייחסים לזה כנתיב נסיעה לכל דבר ועניין ולכל נהג יראה מאד תמוה לעצור שם אפילו לרגע אחד.

אז נניח ואחנה בנתיב, יש מצב שהפיקוח העירוני ישים לי דו"ח על הפרעה לתנועה וזו בהחלט הפרעה לתנועה, הדבר ייצור פקקים ובשעות העומס פקקים לא קטנים בכלל. יחד עם זאת, כל עוד אין שום תמרור המורה על הסדרי חניה, החניה כשרה. מה עושים במקרה הזה? האם מותר לחנות או אסור לחנות? אין לי מושג אבל אף אחד לא מנסה לחנות שם ולכן כנראה שלעולם לא נדע.

מדוע הבאתי את הדוגמא הזאת? כי לרוב יש היגיון באיפה ניתן לחנות ואיפה אסור. ההיגיון הוא, היכן שקיימת הפרעה לתנועה הסדירה - אסור והיכן שחניה במקום זה תפריע לשדה הראיה של כלי הרכב, גם מקום זה יהיה אסור לחניה (בעיקר כשהכביש מתעקל, צומת קמץ וכו'). במידה והעיקול ארוך, שמים תמרור המורה על איסור חניה ועצירה. במידה והעיקול קצר, צובעים באדום לבן.
לפי מה שאתה כתבת, בקטע שאין תמרור ואין סימון
בכביש האוסרים על החניה, אז מותר לחנות.
לא צריך תמרור שמתיר חניה.
העקרון הבסיסי של חברה עם משטר חופשי הוא שמה שלא נאסר בחוק - מותר.
 
רק שהחוק רחב

לפי מה שאתה כתבת, בקטע שאין תמרור ואין סימון
בכביש האוסרים על החניה, אז מותר לחנות.
לא צריך תמרור שמתיר חניה.
העקרון הבסיסי של חברה עם משטר חופשי הוא שמה שלא נאסר בחוק - מותר.
רק שהחוק רחב
ומכיל גם תקנות תעבורה, התמרורים הם חלק משמעותי ונפוץ אך חלקי בלבד.
ומה שכתבת על כך שמה שלא נאסר בחוק הוא מותר כתוב בתקנת התעבורה עצמה שנוגעת לעצירה וחניה של רכב.
 
חשוב לזכור, שרק תמרור המלל קובע

יש גם אדום אפור וההבדל בינו לבין אדום כחול
הוא שבאדום כחול, מוגדרת שעת פריקה וטעינה ולאחר מכן המקום משמש כחניה (לרוב בתשלום).

אדום אפור לעומתו משמש לפריקה וטעינה בשעות מסויימות ולאחר מכן החניה בחינם. אדום אפור, נפוץ בת"א וזאת חניית החינם הכמעט הכי מושלמת שיש.

יש גם חניית נכים המוגבלת בזמן, ניתן למצוא כאלו ליד מרכזים רפואיים בדרך כלל, כאשר לרוב עד השעה 17:00 או עד 19:00 החניה מותרת לנכה בלבד ולאחר מכן החניה מותרת לכולם (אם בתשלום ואם בחינם). הדבר קיים גם בשכונות המגורים (נפוץ בת"א). חניית נכה אשר במהלך שעות היום הינה חניה רגילה לחלוטין והחל מהשעה 17:00 הופכת להיות חניה לנכה.

תמיד בדיקת השלט בתחילת הרחוב/קטע החניה זה חובה. הרבה אנשים חונים במקום בו מוצב תמרור "אסורה החניה והעצירה" ולאחר מכן מקבלים דוח, למרות ששפת המדרכה בצבע אפור.
חשוב לזכור, שרק תמרור המלל קובע
במקרים של אדום-אפור ויש אדום-כחול, ויש כל מיני קומבינציות שנהוגות לעיתים כדי להבליט, ורק התמרור בתחילת הקטע הוא שקובע מה הסיפור שם. במרבית המקירם יש תמרור אין עצירה בתחילת קטעים כאלה עם סייג לפריקה וטעינה או הורדת/העלאת נוסעים, ובמקרים בהם מותר להחנות לפי ההנחיות החדשות חובה לרשום מתי החניה "כן" מותרת כדי למנוע הטעיות.
יש גם מקרים פשוטים של אדום-אפור או עם כחול של תמרור אין עצירה "פרט ל" הסדר כלשהו בשעות מסויימות, וזה לא אומר בהכרח שבשעות אחרות החניה מותרת, חשוב מאוד לקרוא את תוכן התמרור. אמנם יש פסיקות בבתי משפט שקבעו שנהג לא אמור להיות מומחה כשהוא מחנה את הרכב ולנתח לעומק ניסוח של תמרורים והסדרי תנועה (והיו נהגים שזוכו על זה במקרים ספציפיים), אבל רצוי להימנע אם יש ספק באשר לתוכן התמרור.

ובאשר לחניית הנכים, תיזהר מזה כמו מאש, אתה יכול להשתמש בה אם יש סייג בשעות ובימים, אבל יכול לקרות לך מקרה שתישן בבוקר או תשכח להזיז, וחראם, 1000 שקל לא כולל גרירה של עוד 350 שקל במקרה היותר גרוע. רצוי להחנות שם רק בודאות שאתה יודע חד משמעית ללא סבירות לסיכון שאתה תזיז בזמן. (מומלץ לא בלילה לפני השינה, כפי שאמרתי).
 

מיכי 10

Member
אז אם כבר מדברים על "הבנת הנקרא"

חשוב לזכור, שרק תמרור המלל קובע
במקרים של אדום-אפור ויש אדום-כחול, ויש כל מיני קומבינציות שנהוגות לעיתים כדי להבליט, ורק התמרור בתחילת הקטע הוא שקובע מה הסיפור שם. במרבית המקירם יש תמרור אין עצירה בתחילת קטעים כאלה עם סייג לפריקה וטעינה או הורדת/העלאת נוסעים, ובמקרים בהם מותר להחנות לפי ההנחיות החדשות חובה לרשום מתי החניה "כן" מותרת כדי למנוע הטעיות.
יש גם מקרים פשוטים של אדום-אפור או עם כחול של תמרור אין עצירה "פרט ל" הסדר כלשהו בשעות מסויימות, וזה לא אומר בהכרח שבשעות אחרות החניה מותרת, חשוב מאוד לקרוא את תוכן התמרור. אמנם יש פסיקות בבתי משפט שקבעו שנהג לא אמור להיות מומחה כשהוא מחנה את הרכב ולנתח לעומק ניסוח של תמרורים והסדרי תנועה (והיו נהגים שזוכו על זה במקרים ספציפיים), אבל רצוי להימנע אם יש ספק באשר לתוכן התמרור.

ובאשר לחניית הנכים, תיזהר מזה כמו מאש, אתה יכול להשתמש בה אם יש סייג בשעות ובימים, אבל יכול לקרות לך מקרה שתישן בבוקר או תשכח להזיז, וחראם, 1000 שקל לא כולל גרירה של עוד 350 שקל במקרה היותר גרוע. רצוי להחנות שם רק בודאות שאתה יודע חד משמעית ללא סבירות לסיכון שאתה תזיז בזמן. (מומלץ לא בלילה לפני השינה, כפי שאמרתי).
אז אם כבר מדברים על "הבנת הנקרא"
של השלטים, יש עוד בעיה. אני לא זוכרת מה כתוב היום בשלטים, אבל זוכרת שבעבר לא היה לי ברור אם הכוונה בשלט היא למשל מ-17:00 עד 09:00 או מ-09:00 עד 17:00.

כי לא כתוב מ- עד כמו שאני כתבתי, אלא רק קו מפריד ביניהם. אנשים רגילים לכתוב שעות משמאל לימין, אבל לפי כללי העברית, יש לכתוב מימין לשמאל. אז איך עלי להבין את "כוונת המשורר" בשלטים?
בקשר לחנית נכים, גם אני חשבתי על האפשרות שאם אשאיר את הרכב בחניה כזאת, ואשכח או לא אוכל להגיע בזמן לפנות אותו, תהיה בעיה.
והאמת, שאפילו לא הגעתי לחשוב על הקנס, אלא על הבושה הנוראה בעיני, של לַחֲנות בחניַת נכה, ולגרום לכך שלא יהיה לו איפה לחנות.
 
זה גם עודכן כמו שצריך

אז אם כבר מדברים על "הבנת הנקרא"
של השלטים, יש עוד בעיה. אני לא זוכרת מה כתוב היום בשלטים, אבל זוכרת שבעבר לא היה לי ברור אם הכוונה בשלט היא למשל מ-17:00 עד 09:00 או מ-09:00 עד 17:00.

כי לא כתוב מ- עד כמו שאני כתבתי, אלא רק קו מפריד ביניהם. אנשים רגילים לכתוב שעות משמאל לימין, אבל לפי כללי העברית, יש לכתוב מימין לשמאל. אז איך עלי להבין את "כוונת המשורר" בשלטים?
בקשר לחנית נכים, גם אני חשבתי על האפשרות שאם אשאיר את הרכב בחניה כזאת, ואשכח או לא אוכל להגיע בזמן לפנות אותו, תהיה בעיה.
והאמת, שאפילו לא הגעתי לחשוב על הקנס, אלא על הבושה הנוראה בעיני, של לַחֲנות בחניַת נכה, ולגרום לכך שלא יהיה לו איפה לחנות.
זה גם עודכן כמו שצריך
יש הנחיה חד משמעית שמקפידים עליה (ומי שלא מקפיד הדוח שלא לא חוקי וצפוי ליפול בבימ"ש), שיש תמיד לכתוב משעה 7:00 עד שעה 19:00, וזאת כדי למנוע הטעיות ולא כותבים יותר בשעות 7-19 או בשימוש במקף -, פשוט לא קיים כמעט יותר ואיפה שקיים לא תקין.
ההרגשה והמסקנה האישית שלך לגבי חנית הנכה, מעידה רק עליך כבת אדם הגונה ונבונה.
 

down under

New member
לא תמיד הכיתוב יהיה ממש מפורט

זה גם עודכן כמו שצריך
יש הנחיה חד משמעית שמקפידים עליה (ומי שלא מקפיד הדוח שלא לא חוקי וצפוי ליפול בבימ"ש), שיש תמיד לכתוב משעה 7:00 עד שעה 19:00, וזאת כדי למנוע הטעיות ולא כותבים יותר בשעות 7-19 או בשימוש במקף -, פשוט לא קיים כמעט יותר ואיפה שקיים לא תקין.
ההרגשה והמסקנה האישית שלך לגבי חנית הנכה, מעידה רק עליך כבת אדם הגונה ונבונה.
לא תמיד הכיתוב יהיה ממש מפורט
כלומר לא תמיד: "בתוקף משעה X עד שעה Y"
אלא מ-X עד Y.

כלומר המלים 'מ-' ו-'עד-' מופיעות כמעט כמעט תמיד. נדיר לאללה שלא.
 
הגיוני, כי הן הקריטיות למניעת הטעיה וספק

לא תמיד הכיתוב יהיה ממש מפורט
כלומר לא תמיד: "בתוקף משעה X עד שעה Y"
אלא מ-X עד Y.

כלומר המלים 'מ-' ו-'עד-' מופיעות כמעט כמעט תמיד. נדיר לאללה שלא.
הגיוני, כי הן הקריטיות למניעת הטעיה וספק
ברגע שרשום מ ו עד, די סגרת תאופציות להטעיה, המקף פה כבר לא קריטי כמו ממקודם.
 

מיכי 10

Member
זה בסדר גמור! המילים "בתוקף משעה" מיותרות

לא תמיד הכיתוב יהיה ממש מפורט
כלומר לא תמיד: "בתוקף משעה X עד שעה Y"
אלא מ-X עד Y.

כלומר המלים 'מ-' ו-'עד-' מופיעות כמעט כמעט תמיד. נדיר לאללה שלא.
זה בסדר גמור! המילים "בתוקף משעה" מיותרות
לחלוטין. גם כך השלטים כתובים בצפיפות רבה.
אז עדיף שלא יהיו מילים מיותרות!
 

מיכי 10

Member
תודה. זה מחמיא לי. :)

זה גם עודכן כמו שצריך
יש הנחיה חד משמעית שמקפידים עליה (ומי שלא מקפיד הדוח שלא לא חוקי וצפוי ליפול בבימ"ש), שיש תמיד לכתוב משעה 7:00 עד שעה 19:00, וזאת כדי למנוע הטעיות ולא כותבים יותר בשעות 7-19 או בשימוש במקף -, פשוט לא קיים כמעט יותר ואיפה שקיים לא תקין.
ההרגשה והמסקנה האישית שלך לגבי חנית הנכה, מעידה רק עליך כבת אדם הגונה ונבונה.
תודה. זה מחמיא לי. :)
זהו. למרות שבמוצ"ש, אמש, ניסיתי לקרוא שלטים, לא ראיתי טוב, וסמכתי על ידידי הנהג שהוא קורא ויש לו יותר ניסיון בחניה בעיר.
אבל אם כבר כותבים כך, כמו שציינת, זה נהדר! חוסך המון המון מבוכה או טעויות. אני זוכרת שבעבר הייתי מוותרת על מקומות חניה, כי לא הבנתי את כוונת המחוקק (או כותב השלטים).
 

amithi1

New member
אגב חנית נכים

חשוב לזכור, שרק תמרור המלל קובע
במקרים של אדום-אפור ויש אדום-כחול, ויש כל מיני קומבינציות שנהוגות לעיתים כדי להבליט, ורק התמרור בתחילת הקטע הוא שקובע מה הסיפור שם. במרבית המקירם יש תמרור אין עצירה בתחילת קטעים כאלה עם סייג לפריקה וטעינה או הורדת/העלאת נוסעים, ובמקרים בהם מותר להחנות לפי ההנחיות החדשות חובה לרשום מתי החניה "כן" מותרת כדי למנוע הטעיות.
יש גם מקרים פשוטים של אדום-אפור או עם כחול של תמרור אין עצירה "פרט ל" הסדר כלשהו בשעות מסויימות, וזה לא אומר בהכרח שבשעות אחרות החניה מותרת, חשוב מאוד לקרוא את תוכן התמרור. אמנם יש פסיקות בבתי משפט שקבעו שנהג לא אמור להיות מומחה כשהוא מחנה את הרכב ולנתח לעומק ניסוח של תמרורים והסדרי תנועה (והיו נהגים שזוכו על זה במקרים ספציפיים), אבל רצוי להימנע אם יש ספק באשר לתוכן התמרור.

ובאשר לחניית הנכים, תיזהר מזה כמו מאש, אתה יכול להשתמש בה אם יש סייג בשעות ובימים, אבל יכול לקרות לך מקרה שתישן בבוקר או תשכח להזיז, וחראם, 1000 שקל לא כולל גרירה של עוד 350 שקל במקרה היותר גרוע. רצוי להחנות שם רק בודאות שאתה יודע חד משמעית ללא סבירות לסיכון שאתה תזיז בזמן. (מומלץ לא בלילה לפני השינה, כפי שאמרתי).
אגב חנית נכים
האם סימון המדרכה בכחול עם ציור סמל של כסא גלגלים מכריז על החניה כחנית נכים, או שחייב להתלוות אליו תמרור תלוי על גבי עמוד עם סימון של חנית נכים?
 

מיכי 10

Member
לי אין מושג אם תמרור על עמוד, מחוייב

אגב חנית נכים
האם סימון המדרכה בכחול עם ציור סמל של כסא גלגלים מכריז על החניה כחנית נכים, או שחייב להתלוות אליו תמרור תלוי על גבי עמוד עם סימון של חנית נכים?
לי אין מושג אם תמרור על עמוד, מחוייב
המציאות במקרה זה. אבל מכבדת באמת סימון חניית נכים מכל סוג שהוא, ולו רק לייתר ביטחון, כדי לא לגרום לנכים להפסיד מקום חניה קרוב. וגם לא חונה שם "רק לרגע". כי בדיוק באותו "רק-רגע" יכול להגיע נכה, שבשבילו זה כבר לא יהיה "רק רגע" למצוא חניה אחרת קרובה, או להאלץ לוותר על הסידורים שלו וכד'.
 
חובה תמרור על עמוד

אגב חנית נכים
האם סימון המדרכה בכחול עם ציור סמל של כסא גלגלים מכריז על החניה כחנית נכים, או שחייב להתלוות אליו תמרור תלוי על גבי עמוד עם סימון של חנית נכים?
חובה תמרור על עמוד
סימון על הכביש במקרה של חניית נכים לא מספק מבחינת החוק המחייב ורק תמרור על עמוד או על קיר ניצב מחייב מבחינת החוק. הסיבה לכך היא שהסימון על הכביש איננו תמרור רשמי במקרה הזה. יחד עם זאת רצוי להיות בני אדם ובמקרה שגם חסר תמרור והחניה מסומנת על פני הדרך אין להחנות ללא זכאות כנדרש, כל עוד ניכר לפחות שהמקום נדרש ולא ניכר שהסימון כבר היטשטש, אין שום תמרור כנדרש עפ חוק וניכר שהחניה התבטלה.
עוד עובדה חשובה לגבי חניית נכים, שנהגים רבים אינם ערים לה, הוא שאסור אפילו לעצור לשניה על חניית נכים, ושוטרים ופקחים אוכפים את זה לעיתים קרובות. החוק לא אוסר רק חניה אלא גם עצירה בתחומה. גם חסימת החניה מבלי לעמוד עליה עלולה לגרור דוח משוטר על סעיף עבירה שונה או דומה ויש מקרים כאלו.
 

מיכי 10

Member
וּבצדק!

חובה תמרור על עמוד
סימון על הכביש במקרה של חניית נכים לא מספק מבחינת החוק המחייב ורק תמרור על עמוד או על קיר ניצב מחייב מבחינת החוק. הסיבה לכך היא שהסימון על הכביש איננו תמרור רשמי במקרה הזה. יחד עם זאת רצוי להיות בני אדם ובמקרה שגם חסר תמרור והחניה מסומנת על פני הדרך אין להחנות ללא זכאות כנדרש, כל עוד ניכר לפחות שהמקום נדרש ולא ניכר שהסימון כבר היטשטש, אין שום תמרור כנדרש עפ חוק וניכר שהחניה התבטלה.
עוד עובדה חשובה לגבי חניית נכים, שנהגים רבים אינם ערים לה, הוא שאסור אפילו לעצור לשניה על חניית נכים, ושוטרים ופקחים אוכפים את זה לעיתים קרובות. החוק לא אוסר רק חניה אלא גם עצירה בתחומה. גם חסימת החניה מבלי לעמוד עליה עלולה לגרור דוח משוטר על סעיף עבירה שונה או דומה ויש מקרים כאלו.
וּבצדק!
 

down under

New member
לעולם ועד חנית נכה שהופכת להיות כללית

יש גם אדום אפור וההבדל בינו לבין אדום כחול
הוא שבאדום כחול, מוגדרת שעת פריקה וטעינה ולאחר מכן המקום משמש כחניה (לרוב בתשלום).

אדום אפור לעומתו משמש לפריקה וטעינה בשעות מסויימות ולאחר מכן החניה בחינם. אדום אפור, נפוץ בת"א וזאת חניית החינם הכמעט הכי מושלמת שיש.

יש גם חניית נכים המוגבלת בזמן, ניתן למצוא כאלו ליד מרכזים רפואיים בדרך כלל, כאשר לרוב עד השעה 17:00 או עד 19:00 החניה מותרת לנכה בלבד ולאחר מכן החניה מותרת לכולם (אם בתשלום ואם בחינם). הדבר קיים גם בשכונות המגורים (נפוץ בת"א). חניית נכה אשר במהלך שעות היום הינה חניה רגילה לחלוטין והחל מהשעה 17:00 הופכת להיות חניה לנכה.

תמיד בדיקת השלט בתחילת הרחוב/קטע החניה זה חובה. הרבה אנשים חונים במקום בו מוצב תמרור "אסורה החניה והעצירה" ולאחר מכן מקבלים דוח, למרות ששפת המדרכה בצבע אפור.
לעולם ועד חנית נכה שהופכת להיות כללית
בשעה מסויימת, היא חניה חינמית וחוקית בשעות שהיא לא לנכה.

נניח ברחוב שכולו כחול לבן, קרי בתשלום לאותה עיריה, יש מקטע בן 6 מ' אורך ששמור לרכב 12-345-67 נכה בין השעות 8:00 ל-16:00, כי המשרד של
אותו נכה נמצא בסמוך.
מהשעה 16:00 או אם תרצה להיות יקה פוץ מהשעה 16:01 החניה היא חוקית וחינמית לכל עמך ישראל או לכל דכפין או לכל דצריך. נקודה.
 

cwen

New member
אין לך מה לפחד "לשגע אותנו" בשרשורי ההכוונה

‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/06

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון
- זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
אין לך מה לפחד "לשגע אותנו" בשרשורי ההכוונה
כל הזמן יש שאלות חוזרות וזה בסדר. אם למישהו פה נמאס, אז הוא לא יענה וימשיך הלאה, ומישהו אחר יענה במקומו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה