‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/06

מצב
הנושא נעול.

מיכי 10

Member
תודה רבה על התשובה המושקעת!


פורום דיני תעבורה, מומלץ
לשם בירור הבהרות כאלו. כעקרון רוב הצבעים על מדרכות הם תמרורים רשמיים בלוח התמרורים מסוג תמרורים על פני הדרך.
הטעות הנפוצה של אנשים שאינם בקיאים בתחום הוא שלבן הוא תמרור מחייב או שצריך להיות. מדרכה הצבועה בלבן איננה אומרת דבר מבחינת החוק, מדובר בד"כ בנוהג בלבד של עיריות להבליט מקום השמור לדיירי הרחוב (נוהג שלא קיים בת"א למשל אבל בהרבה עיריות אחרות) והמדרכה הלבנה לא קובעת דבר אלא רק תמרור המלל בתחילת הרחוב או מהצומת הקרוב אם מוצב.
נוהג נוסף לשם הבלטה לפנים משורת הדין שאיננו קבוע בחוק הוא סימון אדום-כחול, הנפוץ לשם פריקה וטעינה בלבד בהתאם לתמרור אין עצירה עם סייג לפריקה וטעינה בתחילת הקטע, או שיש הגבלה אחרת באשר לסימון כמו הורדת/העלאת נוסעים בלבד.
מדרכה אפורה (שאינה צבועה) גם היא עלולה להוות מלכודת דבש בד"כ עקב קיומם של תמרורי אין עצירה בתחילת הרחוב או הגבלות אחרות שיגרמו עגמת נפש בחזרך לאוטו.
אדום-לבן למשל, הוא תמרור חוקי שלא מחייב הצבת תמרור נוסף בתחילת הרחוב, משמעותו אסורה עצירה וחניה.
אדום-צהוב קובע רשות לאוטובוס בד"כ לעצור בהתאם לתמרור תחנת האוטובוס המוצב או למונית אם מדובר בתחנת מוניות שסומנה בתמרור שהורה על תחילת קטע תחנת מוניות.
כחול-לבן הוא תמרור שעבר שינוי מהותי מלוח התמרורים הישן שהיה נהוג עד 2010, וכעת כחול-לבן מחייב תשלום אך ורק אם קיים תמרור מלל בתחילת הרחוב או מהצומת הקרוב שמפרט דרישה לחניה בתשלום, אחרת, בהיעדר תמרור שכזה החניה חופשית (ובכך שונה המצב מפעם, שבו כחול-לבן בלבד חייב תשלום לפי חוק עזר עירוני).
הסדר של חניה מוגבלת לדיירי האזור בלבד נושאי תו יהיה תמיד רשום בתמרור מלל ובאיזה שעות.
בת"א ההכרה של תמרור כזה ניכרת מאוד עקב הצבת ציור של תו אזורי צבעוני בתמרור עצמו, ובכך מיד מבחינים שמדובר בחניה שמורה משעה 17:00 בדרך כלל (או אחרת לפי מה שרשום)

בקיצור רצוי לפקוח את העיניים שנוהגים ולהשתדל להתרכז בנהיגה לשם שינוי ולא בעוד כמה דברים, ואז תוכלי גם לראות את התמרורים יחסית יותר ולשים לב יותר לדרך. בכל מקום שחנית רצוי לבדוק רגלית אם יש צורך בכך ולא הבחנת מהרכב, אם יש תמרור מתחילת הצומת הקרוב שחנית שמורה על כלל מסויים, כדי לבדוק שאת לא עוברת עבירה וצפויה לקנס.
תודה רבה על התשובה המושקעת!

אם כך, אין כבר צורך שאעתיק את השאלה גם לפורום דיני תעבורה שהצעת, ושגם על קיומו לא ידעתי.
בקיצור, מצב מעצבן ובכלל לא קל.

למדתי מהתשובה שלך גם משהו חדש לגמרי (בשבילי) - על סימון אדום-כחול לפריקה וטעינה של סחורות או להעלאה והורדה של נוסעים.

ואפילו דבר אחד טוב, מסתבר: שוליים בצבע כחול-לבן, שבמקרים מסויימים (בטח נדירים בלבד) אין צורך לשלם שם על החניה.

האמן לי שכשאני נוהגת ומחפשת חניה, אני מרוכזת מאד בנהיגה ובמה שקורה בכביש ובתמרורים. אבל לקרוא את השלטים הגבוהים ובכיתוב הצפוף שעליהם, אני מתקשה. ולמרות שאין לי שום בעיה בעברית ובהבנת הנקרא, את השלטים מהסוג הזה אני לא מבינה בקלות. גם את העצה שלך - ללכת ברגל בכיוון שממנו הגעתי, כדי לוודא שהבנתי נכון את המצב, ושאין איסור לחנות שם - אני עושה. אבל זה משגע: עד שמוצאים מקום, ועד שמצליחים להידחק אליו, ואז פתאום מגלים שבכלל אסור לחנות שם.


אז בטח תמליץ וימליצו אחרים - לנסוע בתחבורה ציבורית! ואומנם, לפעמים אין ברירה, אבל גם בתחבורה הציבורית יש כל כך הרבה שינויים, שזה מרתיע. נכון שלשם כך אתם נמצאים כאן, כדי לעזור במבוכים האלה. אבל לא נראה לי שתשמחו אם "כל רגע" יישאלו כאן שאלות דומות.

אם אני צריכה למשל, להגיע מרמת גן לרחוב חובבי ציון בתל-אביב, אין לי מושג באיזה אוטובוס/ים עלי לנסוע. אבל אם כבר שאלו את אותה שאלה לפני שבוע, בטח זה ישגע אתכם. מצד שני, אני, כלא-מתמצאת בפורום הזה, לא אדע לבדוק אם השאלה שלי כבר נשאלה והיכן אוכל למצוא את התשובה עליה...
אז כבר עדיף ללכת ברגל, אם זה במרחק סביר...

שוב תודה לך, וגם על כך שענית בשעה כזאת (בדיוק כשהתכוונתי לסגור את המחשב). חן חן
 

olli3

New member
מנהל
יש גם אדום אפור וההבדל בינו לבין אדום כחול

תודה רבה על התשובה המושקעת!

אם כך, אין כבר צורך שאעתיק את השאלה גם לפורום דיני תעבורה שהצעת, ושגם על קיומו לא ידעתי.
בקיצור, מצב מעצבן ובכלל לא קל.

למדתי מהתשובה שלך גם משהו חדש לגמרי (בשבילי) - על סימון אדום-כחול לפריקה וטעינה של סחורות או להעלאה והורדה של נוסעים.

ואפילו דבר אחד טוב, מסתבר: שוליים בצבע כחול-לבן, שבמקרים מסויימים (בטח נדירים בלבד) אין צורך לשלם שם על החניה.

האמן לי שכשאני נוהגת ומחפשת חניה, אני מרוכזת מאד בנהיגה ובמה שקורה בכביש ובתמרורים. אבל לקרוא את השלטים הגבוהים ובכיתוב הצפוף שעליהם, אני מתקשה. ולמרות שאין לי שום בעיה בעברית ובהבנת הנקרא, את השלטים מהסוג הזה אני לא מבינה בקלות. גם את העצה שלך - ללכת ברגל בכיוון שממנו הגעתי, כדי לוודא שהבנתי נכון את המצב, ושאין איסור לחנות שם - אני עושה. אבל זה משגע: עד שמוצאים מקום, ועד שמצליחים להידחק אליו, ואז פתאום מגלים שבכלל אסור לחנות שם.


אז בטח תמליץ וימליצו אחרים - לנסוע בתחבורה ציבורית! ואומנם, לפעמים אין ברירה, אבל גם בתחבורה הציבורית יש כל כך הרבה שינויים, שזה מרתיע. נכון שלשם כך אתם נמצאים כאן, כדי לעזור במבוכים האלה. אבל לא נראה לי שתשמחו אם "כל רגע" יישאלו כאן שאלות דומות.

אם אני צריכה למשל, להגיע מרמת גן לרחוב חובבי ציון בתל-אביב, אין לי מושג באיזה אוטובוס/ים עלי לנסוע. אבל אם כבר שאלו את אותה שאלה לפני שבוע, בטח זה ישגע אתכם. מצד שני, אני, כלא-מתמצאת בפורום הזה, לא אדע לבדוק אם השאלה שלי כבר נשאלה והיכן אוכל למצוא את התשובה עליה...
אז כבר עדיף ללכת ברגל, אם זה במרחק סביר...

שוב תודה לך, וגם על כך שענית בשעה כזאת (בדיוק כשהתכוונתי לסגור את המחשב). חן חן
יש גם אדום אפור וההבדל בינו לבין אדום כחול
הוא שבאדום כחול, מוגדרת שעת פריקה וטעינה ולאחר מכן המקום משמש כחניה (לרוב בתשלום).

אדום אפור לעומתו משמש לפריקה וטעינה בשעות מסויימות ולאחר מכן החניה בחינם. אדום אפור, נפוץ בת"א וזאת חניית החינם הכמעט הכי מושלמת שיש.

יש גם חניית נכים המוגבלת בזמן, ניתן למצוא כאלו ליד מרכזים רפואיים בדרך כלל, כאשר לרוב עד השעה 17:00 או עד 19:00 החניה מותרת לנכה בלבד ולאחר מכן החניה מותרת לכולם (אם בתשלום ואם בחינם). הדבר קיים גם בשכונות המגורים (נפוץ בת"א). חניית נכה אשר במהלך שעות היום הינה חניה רגילה לחלוטין והחל מהשעה 17:00 הופכת להיות חניה לנכה.

תמיד בדיקת השלט בתחילת הרחוב/קטע החניה זה חובה. הרבה אנשים חונים במקום בו מוצב תמרור "אסורה החניה והעצירה" ולאחר מכן מקבלים דוח, למרות ששפת המדרכה בצבע אפור.
 

מיכי 10

Member
אוי, איזה סיבוך...


יש גם אדום אפור וההבדל בינו לבין אדום כחול
הוא שבאדום כחול, מוגדרת שעת פריקה וטעינה ולאחר מכן המקום משמש כחניה (לרוב בתשלום).

אדום אפור לעומתו משמש לפריקה וטעינה בשעות מסויימות ולאחר מכן החניה בחינם. אדום אפור, נפוץ בת"א וזאת חניית החינם הכמעט הכי מושלמת שיש.

יש גם חניית נכים המוגבלת בזמן, ניתן למצוא כאלו ליד מרכזים רפואיים בדרך כלל, כאשר לרוב עד השעה 17:00 או עד 19:00 החניה מותרת לנכה בלבד ולאחר מכן החניה מותרת לכולם (אם בתשלום ואם בחינם). הדבר קיים גם בשכונות המגורים (נפוץ בת"א). חניית נכה אשר במהלך שעות היום הינה חניה רגילה לחלוטין והחל מהשעה 17:00 הופכת להיות חניה לנכה.

תמיד בדיקת השלט בתחילת הרחוב/קטע החניה זה חובה. הרבה אנשים חונים במקום בו מוצב תמרור "אסורה החניה והעצירה" ולאחר מכן מקבלים דוח, למרות ששפת המדרכה בצבע אפור.
אוי, איזה סיבוך...

נראה לי שאצטרך כבר לעשות עבודה סמינריונית על הנושא, כדי להפנים את כל הניואנסים של החניות השונות. אבל עד שאסיים אותה, בטח יְשנוּ מחדש, אז אין טעם.


אל חניות נכים אינני מתקרבת, כי זה נראה לי הדבר הכי מכוער, שמגיע נכה והחניה תפושה ע"י מי שאינו נכה.
באמת ראיתי פעמים ספורות חניות נכים עם הגבלות זמן, ותהיתי אם הנכים נרפאים פתאום.

עכשיו הבהרת את זה. זה באמת היה באזורים מסחריים, וזה הגיוני. וברורה לי גם האבחנה שלך של "ליד מרכזים רפואיים", כי בתוך מרכזים רפואיים (ואני מכירה בעיקר את בית החולים בו עבדתי), יש המון חניות לנכים, והן קבועות, כי לשם מגיעים נכים בכל שעות היממה, כמובן.

מה שכתבת בסוף, זה הכי מרגיז בעיני. לא זה שכתבת, חלילה
, אלא העובדה שזה קיים. כי זה שחבל על הזמן ועל הכסף לשנות את הצבעים הכבר-לא-רלבנטיים, את זה אפשר להבין. אבל זה שלא צובעים באדום-לבן הברור והמוכר לכל, של "אסורה החניה והעצירה" בכל מקום בו הן אסורות, ומסתפקים בשלט, זה כבר ממש לא fair, וחשוד בעיני ככוונה לסחוט כספים מהציבור. כי אם באמת מסוכן או נורא מפריע אם יחנו במקומות האלה, אז שיתכבדו הרשויות או מי שאמור לעשות זאת, ויצבעו בצורה ברורה ומוסכמת את שולי המדרכות.

תודה לך על כל ההסברים המפורטים.
 

olli3

New member
מנהל
לגבי אי אדום לבן>>>

אוי, איזה סיבוך...

נראה לי שאצטרך כבר לעשות עבודה סמינריונית על הנושא, כדי להפנים את כל הניואנסים של החניות השונות. אבל עד שאסיים אותה, בטח יְשנוּ מחדש, אז אין טעם.


אל חניות נכים אינני מתקרבת, כי זה נראה לי הדבר הכי מכוער, שמגיע נכה והחניה תפושה ע"י מי שאינו נכה.
באמת ראיתי פעמים ספורות חניות נכים עם הגבלות זמן, ותהיתי אם הנכים נרפאים פתאום.

עכשיו הבהרת את זה. זה באמת היה באזורים מסחריים, וזה הגיוני. וברורה לי גם האבחנה שלך של "ליד מרכזים רפואיים", כי בתוך מרכזים רפואיים (ואני מכירה בעיקר את בית החולים בו עבדתי), יש המון חניות לנכים, והן קבועות, כי לשם מגיעים נכים בכל שעות היממה, כמובן.

מה שכתבת בסוף, זה הכי מרגיז בעיני. לא זה שכתבת, חלילה
, אלא העובדה שזה קיים. כי זה שחבל על הזמן ועל הכסף לשנות את הצבעים הכבר-לא-רלבנטיים, את זה אפשר להבין. אבל זה שלא צובעים באדום-לבן הברור והמוכר לכל, של "אסורה החניה והעצירה" בכל מקום בו הן אסורות, ומסתפקים בשלט, זה כבר ממש לא fair, וחשוד בעיני ככוונה לסחוט כספים מהציבור. כי אם באמת מסוכן או נורא מפריע אם יחנו במקומות האלה, אז שיתכבדו הרשויות או מי שאמור לעשות זאת, ויצבעו בצורה ברורה ומוסכמת את שולי המדרכות.

תודה לך על כל ההסברים המפורטים.
לגבי אי אדום לבן>>>
בוודאי שמת לב לרחובות מתחדשים, בהן שפת המדרכה עשויה משיש, כמו שיש באבן גבירול בת"א. צביעת השיש באדום לבן הינו דבר לא אסתטי ויש שיגידו שהדבר מכער את הרחוב.

כמו כן, במקומות בהם הכביש ארוך, למשל דרך נמיר (בקטע הצפוני), אומנם אין אדום לבן ואומנם יש תמרור בתחילת כל קטע (אחרי כל צומת) שחל איסור על חניה או עצירה, אבל גם אין ממש צורך בצביעת כל הקטע באדום לבן (כך לטעמי). לעומת זאת, בבאר שבע יש את שדרות רגר, השדרה המרכזית בעיר, ציר תנועה שתמיד מלא, גם ביום כיפור תראי בו מספר מכוניות נוסעות, בעיקר בשל בית החולים שיושב עליו אם כי לא רק. ובכל זאת, אין תמרורים המורים על איסור חניה או עצירה וגם אין אדום לבן. אומנם בחלק הצפוני של שדרות רגר יש בתים הצמודים לכביש ולכן הנתיב הימיני משמש חניה, אך בהמשך דבר לא בנוי בסמיכות לשדרות רגר ועדיין אין שום שלט. המצב החוקי הוא שכל אחד יכול לחנות שם בלי כל בעיה, הרי אין שום תמרור המורה על כך, בפועל אף אחד לא חונה ואף אחד גם לא "עוצר לרגע" - אין חיה כזאת. כי כולם מתייחסים לזה כנתיב נסיעה לכל דבר ועניין ולכל נהג יראה מאד תמוה לעצור שם אפילו לרגע אחד.

אז נניח ואחנה בנתיב, יש מצב שהפיקוח העירוני ישים לי דו"ח על הפרעה לתנועה וזו בהחלט הפרעה לתנועה, הדבר ייצור פקקים ובשעות העומס פקקים לא קטנים בכלל. יחד עם זאת, כל עוד אין שום תמרור המורה על הסדרי חניה, החניה כשרה. מה עושים במקרה הזה? האם מותר לחנות או אסור לחנות? אין לי מושג אבל אף אחד לא מנסה לחנות שם ולכן כנראה שלעולם לא נדע.

מדוע הבאתי את הדוגמא הזאת? כי לרוב יש היגיון באיפה ניתן לחנות ואיפה אסור. ההיגיון הוא, היכן שקיימת הפרעה לתנועה הסדירה - אסור והיכן שחניה במקום זה תפריע לשדה הראיה של כלי הרכב, גם מקום זה יהיה אסור לחניה (בעיקר כשהכביש מתעקל, צומת קמץ וכו'). במידה והעיקול ארוך, שמים תמרור המורה על איסור חניה ועצירה. במידה והעיקול קצר, צובעים באדום לבן.
 

מיכי 10

Member
שוב תודה, olli3.


לגבי אי אדום לבן>>>
בוודאי שמת לב לרחובות מתחדשים, בהן שפת המדרכה עשויה משיש, כמו שיש באבן גבירול בת"א. צביעת השיש באדום לבן הינו דבר לא אסתטי ויש שיגידו שהדבר מכער את הרחוב.

כמו כן, במקומות בהם הכביש ארוך, למשל דרך נמיר (בקטע הצפוני), אומנם אין אדום לבן ואומנם יש תמרור בתחילת כל קטע (אחרי כל צומת) שחל איסור על חניה או עצירה, אבל גם אין ממש צורך בצביעת כל הקטע באדום לבן (כך לטעמי). לעומת זאת, בבאר שבע יש את שדרות רגר, השדרה המרכזית בעיר, ציר תנועה שתמיד מלא, גם ביום כיפור תראי בו מספר מכוניות נוסעות, בעיקר בשל בית החולים שיושב עליו אם כי לא רק. ובכל זאת, אין תמרורים המורים על איסור חניה או עצירה וגם אין אדום לבן. אומנם בחלק הצפוני של שדרות רגר יש בתים הצמודים לכביש ולכן הנתיב הימיני משמש חניה, אך בהמשך דבר לא בנוי בסמיכות לשדרות רגר ועדיין אין שום שלט. המצב החוקי הוא שכל אחד יכול לחנות שם בלי כל בעיה, הרי אין שום תמרור המורה על כך, בפועל אף אחד לא חונה ואף אחד גם לא "עוצר לרגע" - אין חיה כזאת. כי כולם מתייחסים לזה כנתיב נסיעה לכל דבר ועניין ולכל נהג יראה מאד תמוה לעצור שם אפילו לרגע אחד.

אז נניח ואחנה בנתיב, יש מצב שהפיקוח העירוני ישים לי דו"ח על הפרעה לתנועה וזו בהחלט הפרעה לתנועה, הדבר ייצור פקקים ובשעות העומס פקקים לא קטנים בכלל. יחד עם זאת, כל עוד אין שום תמרור המורה על הסדרי חניה, החניה כשרה. מה עושים במקרה הזה? האם מותר לחנות או אסור לחנות? אין לי מושג אבל אף אחד לא מנסה לחנות שם ולכן כנראה שלעולם לא נדע.

מדוע הבאתי את הדוגמא הזאת? כי לרוב יש היגיון באיפה ניתן לחנות ואיפה אסור. ההיגיון הוא, היכן שקיימת הפרעה לתנועה הסדירה - אסור והיכן שחניה במקום זה תפריע לשדה הראיה של כלי הרכב, גם מקום זה יהיה אסור לחניה (בעיקר כשהכביש מתעקל, צומת קמץ וכו'). במידה והעיקול ארוך, שמים תמרור המורה על איסור חניה ועצירה. במידה והעיקול קצר, צובעים באדום לבן.
שוב תודה, olli3.

לבארשבע אני מגיעה פעם ביובל (בקושי), אז אין לי מושג. אבל דווקא ברחוב אִבְּן גַּבִּירוֹל בתל אביב, יצא לי להסתובב כמה פעמים לאחרונה, ובכלל לא שמתי לב לשיש בשפות המדרכות. האם זה קיים גם באזור שבסביבות לונדון מיניסטור, למשל?
אני רוצה לראות. אולי יזדמן לי ביום שלישי בערב. :)

בכל אופן, אתה צודק, נשמע באמת לא אסטטי לצבוע את השיש

ונכון גם שבדרך נמיר בת"א לא אמורים לחנות, כי זו דרך ראשית ומהירה.

בקיצור, עם או בלי היגיון, יש לפקוח עיניים עכשיו הרבה יותר מאשר קודם. ונראה לי שהמחשבה הזאת לפחות, תתן לי תמריץ להזמין סוף סוף תור לבדיקת עיניים, אותה אני שוכחת ודוחה הרבה זמן.
 

cwen

New member


שוב תודה, olli3.

לבארשבע אני מגיעה פעם ביובל (בקושי), אז אין לי מושג. אבל דווקא ברחוב אִבְּן גַּבִּירוֹל בתל אביב, יצא לי להסתובב כמה פעמים לאחרונה, ובכלל לא שמתי לב לשיש בשפות המדרכות. האם זה קיים גם באזור שבסביבות לונדון מיניסטור, למשל?
אני רוצה לראות. אולי יזדמן לי ביום שלישי בערב. :)

בכל אופן, אתה צודק, נשמע באמת לא אסטטי לצבוע את השיש

ונכון גם שבדרך נמיר בת"א לא אמורים לחנות, כי זו דרך ראשית ומהירה.

בקיצור, עם או בלי היגיון, יש לפקוח עיניים עכשיו הרבה יותר מאשר קודם. ונראה לי שהמחשבה הזאת לפחות, תתן לי תמריץ להזמין סוף סוף תור לבדיקת עיניים, אותה אני שוכחת ודוחה הרבה זמן.

חשבתי כבר שאני היחידה שאומרת את שם הרחוב הזה לפי ההיגוי הנכון של שם האיש.
 

מיכי 10

Member
*שתינו* היחידות.



חשבתי כבר שאני היחידה שאומרת את שם הרחוב הזה לפי ההיגוי הנכון של שם האיש.
*שתינו* היחידות.

אני מנסה לאט לאט "לטפטף" את ההיגוי הנכוןץ אבל לא רואה הרבה "ברכה בעמלי".
בכל זאת לא התייאשתי עדיין.
 

בועז ל

New member
כנראה שלא טפטפת במקומות הנכונים, מיכל.


*שתינו* היחידות.

אני מנסה לאט לאט "לטפטף" את ההיגוי הנכוןץ אבל לא רואה הרבה "ברכה בעמלי".
בכל זאת לא התייאשתי עדיין.
כנראה שלא טפטפת במקומות הנכונים, מיכל.

עד לשלהי שנות ה-70, Ibn Gabirol היה ההיגוי הרווח באותה התקופה. אני יכול להעיד שלפחות בקרב כל אילן היוחסין שלי תמיד השתמשנו בהגייה זו. ייתכן שהדבר נובע ממוצא המשפחה, שהשפה הערבית שגורה בפיה, אך לבטח לא היינו היחידים.

בשנים שלאחר מכן, טולטלה השפה העברית ע"י כל מיני סופות והשפעות. תהליכים אלה ודאי מוכרים לך טוב ממני. Ibn Gabirol הפך ל-Even Gvirol, אך גם לה גארדיה חוזר אט-אט להיות לה גווארדיה.
 

מיכי 10

Member
תודה על הסיפור הנחמד, בועז.

כנראה שלא טפטפת במקומות הנכונים, מיכל.

עד לשלהי שנות ה-70, Ibn Gabirol היה ההיגוי הרווח באותה התקופה. אני יכול להעיד שלפחות בקרב כל אילן היוחסין שלי תמיד השתמשנו בהגייה זו. ייתכן שהדבר נובע ממוצא המשפחה, שהשפה הערבית שגורה בפיה, אך לבטח לא היינו היחידים.

בשנים שלאחר מכן, טולטלה השפה העברית ע"י כל מיני סופות והשפעות. תהליכים אלה ודאי מוכרים לך טוב ממני. Ibn Gabirol הפך ל-Even Gvirol, אך גם לה גארדיה חוזר אט-אט להיות לה גווארדיה.
תודה על הסיפור הנחמד, בועז.
 

מיכי 10

Member
(בטעות שלחתי). תודה על הסיפור הנחמד, בועז


כנראה שלא טפטפת במקומות הנכונים, מיכל.

עד לשלהי שנות ה-70, Ibn Gabirol היה ההיגוי הרווח באותה התקופה. אני יכול להעיד שלפחות בקרב כל אילן היוחסין שלי תמיד השתמשנו בהגייה זו. ייתכן שהדבר נובע ממוצא המשפחה, שהשפה הערבית שגורה בפיה, אך לבטח לא היינו היחידים.

בשנים שלאחר מכן, טולטלה השפה העברית ע"י כל מיני סופות והשפעות. תהליכים אלה ודאי מוכרים לך טוב ממני. Ibn Gabirol הפך ל-Even Gvirol, אך גם לה גארדיה חוזר אט-אט להיות לה גווארדיה.
(בטעות שלחתי). תודה על הסיפור הנחמד, בועז

אני זוכרת שהיינו אומרים משהו באמצע: Ibn Gvirol. ואחרי זה אנשים שִׁבשו, כמו שכתבת, ל-Even Gvirol.
בינתיים לא כל כך הצלחתי אפילו בין חברים טובים, שגאים בעברית הטובה שלהם. חלקם אפילו יודעים ערבית. אבל אין דבר, לאט לאט.
בניגוד ל"קַניון", שהרוב מתעקשים לקרוא לו "קֶניון", ועוד במלעיל...

על "לה גווארדיה" נודע לי, בזמנו, מהרדיו. לפני זה לא היה לי מושג שזה צריך להיות ההיגוי הנכון. וזה באמת לא כזה קשה להתרגל. :)
 

alantan

New member
פיורלו לה גווארדיה, ראש עיריית ניו יורק

(בטעות שלחתי). תודה על הסיפור הנחמד, בועז

אני זוכרת שהיינו אומרים משהו באמצע: Ibn Gvirol. ואחרי זה אנשים שִׁבשו, כמו שכתבת, ל-Even Gvirol.
בינתיים לא כל כך הצלחתי אפילו בין חברים טובים, שגאים בעברית הטובה שלהם. חלקם אפילו יודעים ערבית. אבל אין דבר, לאט לאט.
בניגוד ל"קַניון", שהרוב מתעקשים לקרוא לו "קֶניון", ועוד במלעיל...

על "לה גווארדיה" נודע לי, בזמנו, מהרדיו. לפני זה לא היה לי מושג שזה צריך להיות ההיגוי הנכון. וזה באמת לא כזה קשה להתרגל. :)
פיורלו לה גווארדיה, ראש עיריית ניו יורק
ממוצא איטלקי (אביו) ויהודי (אמו). כל ניו יורקי מצוי הוגה את שמו כפי שצריך. משום מה, בארץ ההיגוי האנגלי השגוי השתרש במשך השנים (המלה guard באנגלית נהגית גארד).
 

מיכי 10

Member
תודה, אלן.

פיורלו לה גווארדיה, ראש עיריית ניו יורק
ממוצא איטלקי (אביו) ויהודי (אמו). כל ניו יורקי מצוי הוגה את שמו כפי שצריך. משום מה, בארץ ההיגוי האנגלי השגוי השתרש במשך השנים (המלה guard באנגלית נהגית גארד).
תודה, אלן.
לנו באמת קל יותר לומר "לה גארדיה". אבל גם "לה גווארדיה" זה לא כזה קשה.
אז התרגלנו כבר.

קראתי עליו והתרשמתי מאד.
 

nitsansh

New member
מה פתאום לה גווארדיה? האות ו היא עיצור???

תודה, אלן.
לנו באמת קל יותר לומר "לה גארדיה". אבל גם "לה גווארדיה" זה לא כזה קשה.
אז התרגלנו כבר.

קראתי עליו והתרשמתי מאד.
מה פתאום לה גווארדיה? האות ו היא עיצור???
 

מיכי 10

Member
אם אתה רומז

מה פתאום לה גווארדיה? האות ו היא עיצור???
אם אתה רומז
שֶׁ-וי"ו אחת שלי מיותרת, אז בסדר. אני לא מתעקשת על שתיים. :)
רק תדע שאני לא ה"פושעת" היחידה. גם באתרי המפות של יד 2 ו-Ymap, למשל, הם כותבים בשתי וי"וין. הנה דוגמה:

http://maps.yad2.co.il/?City=%FA%EC...EF&destAddress=%E3%F8%EA%20%F8%EE%FA%E9%E9%ED
 

nitsansh

New member
אין סיבה לכתוב וו אם מדובר באם קריאה

אם אתה רומז
שֶׁ-וי"ו אחת שלי מיותרת, אז בסדר. אני לא מתעקשת על שתיים. :)
רק תדע שאני לא ה"פושעת" היחידה. גם באתרי המפות של יד 2 ו-Ymap, למשל, הם כותבים בשתי וי"וין. הנה דוגמה:

http://maps.yad2.co.il/?City=%FA%EC...EF&destAddress=%E3%F8%EA%20%F8%EE%FA%E9%E9%ED
אין סיבה לכתוב וו אם מדובר באם קריאה
לפי כללי העברית ללא ניקוד כותבים ו כפולה או י כפולה כדי לציין שמדובר בעיצורים שיש להגות אותם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה