‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/06

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/06


‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/06

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון
- זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
 

מיכי 10

Member
אולי
ואולי זה גם לא המקום הנכון לשרשר..

אולי
ואולי זה גם לא המקום הנכון לשרשר..
דוד, בועז ואלן - שבוע טוב לכם.
התלבטתי מאד, ואם טעיתי במקום בו כתבתי, מתנצלת ומקווה שתוכלו להזיז לאן שצריך.
ואם ממש חרגתי - תמחקו ודי. ):
{השרשורים כאן בפורום ארוכים כמעט כמו קווי האוטובוס השונים.
}

והשאלה שלי אולי
ולא שייכת לכאן , כי היא לא בענייני תחבורה ציבורית, אלא אולי דווקא בתחבורה פרטית...

איפה אוכל לברר מה משמעות הצבעים בשולי המדרכות בערים.
פעם ידעתי שכחול-לבן = חניה בתשלום. לבן = חניה רק לתושבי הרחוב. אפור = חניה חופשית לכל.
כיום, אני חושבת שנשארו רק הצבע האדום-לבן = אסור לחנות, צהוב-אדום = תחנת אוטובוס. וכל השאר לא ברור. לי, לפחות...

אם הבנתי נכון, אין לסמוך כבר על צבעי השוליים, וצריך לבדוק את השלטים הגבוהים שמשני צידי הכביש. אם זה נכון, זה ממש מסרבל את התנועה. כי מי שלא מכיר וצריך ממש לקרוא את השלטים (בהם כתובה אינפורמציה רבה, ולכן באותיות לא מאירות עיניים), נאלץ להאט מאד או לעצור. ובינתיים הוא מעכב את התנועה שמאחוריו, וגורם לנהגים להתעצבן ולצפור. ואם לא די בכך, השלטים משתנים לפעמים כמה פעמים באותו רחוב מצד לצד בין חניה בתשלום או חניה מוגבלת (לתושבי האזור בלבד).

איך יוצאים מהתסבוכת

בתודה,
מיכל.
 

nitsansh

New member
אני מציע שתשאלי בפורום לימודי נהיגה ותאוריה

אולי
ואולי זה גם לא המקום הנכון לשרשר..
דוד, בועז ואלן - שבוע טוב לכם.
התלבטתי מאד, ואם טעיתי במקום בו כתבתי, מתנצלת ומקווה שתוכלו להזיז לאן שצריך.
ואם ממש חרגתי - תמחקו ודי. ):
{השרשורים כאן בפורום ארוכים כמעט כמו קווי האוטובוס השונים.
}

והשאלה שלי אולי
ולא שייכת לכאן , כי היא לא בענייני תחבורה ציבורית, אלא אולי דווקא בתחבורה פרטית...

איפה אוכל לברר מה משמעות הצבעים בשולי המדרכות בערים.
פעם ידעתי שכחול-לבן = חניה בתשלום. לבן = חניה רק לתושבי הרחוב. אפור = חניה חופשית לכל.
כיום, אני חושבת שנשארו רק הצבע האדום-לבן = אסור לחנות, צהוב-אדום = תחנת אוטובוס. וכל השאר לא ברור. לי, לפחות...

אם הבנתי נכון, אין לסמוך כבר על צבעי השוליים, וצריך לבדוק את השלטים הגבוהים שמשני צידי הכביש. אם זה נכון, זה ממש מסרבל את התנועה. כי מי שלא מכיר וצריך ממש לקרוא את השלטים (בהם כתובה אינפורמציה רבה, ולכן באותיות לא מאירות עיניים), נאלץ להאט מאד או לעצור. ובינתיים הוא מעכב את התנועה שמאחוריו, וגורם לנהגים להתעצבן ולצפור. ואם לא די בכך, השלטים משתנים לפעמים כמה פעמים באותו רחוב מצד לצד בין חניה בתשלום או חניה מוגבלת (לתושבי האזור בלבד).

איך יוצאים מהתסבוכת

בתודה,
מיכל.
אני מציע שתשאלי בפורום לימודי נהיגה ותאוריה
שם יש אנשים שלמדו את זה לא מזמן ועוד זוכרים מה המשמעות של כל תמרור.. (גם סימונים על הכביש ובשוליו זה תמרורים)
 

מיכי 10

Member
תודה. :)

אני מציע שתשאלי בפורום לימודי נהיגה ותאוריה
שם יש אנשים שלמדו את זה לא מזמן ועוד זוכרים מה המשמעות של כל תמרור.. (גם סימונים על הכביש ובשוליו זה תמרורים)
תודה. :)
בסדר. מצאתי את הפורום הזה, אשר לא ידעתי על קיומו.
אנסה לשאול שם. תודה.
 
פורום דיני תעבורה, מומלץ

אולי
ואולי זה גם לא המקום הנכון לשרשר..
דוד, בועז ואלן - שבוע טוב לכם.
התלבטתי מאד, ואם טעיתי במקום בו כתבתי, מתנצלת ומקווה שתוכלו להזיז לאן שצריך.
ואם ממש חרגתי - תמחקו ודי. ):
{השרשורים כאן בפורום ארוכים כמעט כמו קווי האוטובוס השונים.
}

והשאלה שלי אולי
ולא שייכת לכאן , כי היא לא בענייני תחבורה ציבורית, אלא אולי דווקא בתחבורה פרטית...

איפה אוכל לברר מה משמעות הצבעים בשולי המדרכות בערים.
פעם ידעתי שכחול-לבן = חניה בתשלום. לבן = חניה רק לתושבי הרחוב. אפור = חניה חופשית לכל.
כיום, אני חושבת שנשארו רק הצבע האדום-לבן = אסור לחנות, צהוב-אדום = תחנת אוטובוס. וכל השאר לא ברור. לי, לפחות...

אם הבנתי נכון, אין לסמוך כבר על צבעי השוליים, וצריך לבדוק את השלטים הגבוהים שמשני צידי הכביש. אם זה נכון, זה ממש מסרבל את התנועה. כי מי שלא מכיר וצריך ממש לקרוא את השלטים (בהם כתובה אינפורמציה רבה, ולכן באותיות לא מאירות עיניים), נאלץ להאט מאד או לעצור. ובינתיים הוא מעכב את התנועה שמאחוריו, וגורם לנהגים להתעצבן ולצפור. ואם לא די בכך, השלטים משתנים לפעמים כמה פעמים באותו רחוב מצד לצד בין חניה בתשלום או חניה מוגבלת (לתושבי האזור בלבד).

איך יוצאים מהתסבוכת

בתודה,
מיכל.
פורום דיני תעבורה, מומלץ
לשם בירור הבהרות כאלו. כעקרון רוב הצבעים על מדרכות הם תמרורים רשמיים בלוח התמרורים מסוג תמרורים על פני הדרך.
הטעות הנפוצה של אנשים שאינם בקיאים בתחום הוא שלבן הוא תמרור מחייב או שצריך להיות. מדרכה הצבועה בלבן איננה אומרת דבר מבחינת החוק, מדובר בד"כ בנוהג בלבד של עיריות להבליט מקום השמור לדיירי הרחוב (נוהג שלא קיים בת"א למשל אבל בהרבה עיריות אחרות) והמדרכה הלבנה לא קובעת דבר אלא רק תמרור המלל בתחילת הרחוב או מהצומת הקרוב אם מוצב.
נוהג נוסף לשם הבלטה לפנים משורת הדין שאיננו קבוע בחוק הוא סימון אדום-כחול, הנפוץ לשם פריקה וטעינה בלבד בהתאם לתמרור אין עצירה עם סייג לפריקה וטעינה בתחילת הקטע, או שיש הגבלה אחרת באשר לסימון כמו הורדת/העלאת נוסעים בלבד.
מדרכה אפורה (שאינה צבועה) גם היא עלולה להוות מלכודת דבש בד"כ עקב קיומם של תמרורי אין עצירה בתחילת הרחוב או הגבלות אחרות שיגרמו עגמת נפש בחזרך לאוטו.
אדום-לבן למשל, הוא תמרור חוקי שלא מחייב הצבת תמרור נוסף בתחילת הרחוב, משמעותו אסורה עצירה וחניה.
אדום-צהוב קובע רשות לאוטובוס בד"כ לעצור בהתאם לתמרור תחנת האוטובוס המוצב או למונית אם מדובר בתחנת מוניות שסומנה בתמרור שהורה על תחילת קטע תחנת מוניות.
כחול-לבן הוא תמרור שעבר שינוי מהותי מלוח התמרורים הישן שהיה נהוג עד 2010, וכעת כחול-לבן מחייב תשלום אך ורק אם קיים תמרור מלל בתחילת הרחוב או מהצומת הקרוב שמפרט דרישה לחניה בתשלום, אחרת, בהיעדר תמרור שכזה החניה חופשית (ובכך שונה המצב מפעם, שבו כחול-לבן בלבד חייב תשלום לפי חוק עזר עירוני).
הסדר של חניה מוגבלת לדיירי האזור בלבד נושאי תו יהיה תמיד רשום בתמרור מלל ובאיזה שעות.
בת"א ההכרה של תמרור כזה ניכרת מאוד עקב הצבת ציור של תו אזורי צבעוני בתמרור עצמו, ובכך מיד מבחינים שמדובר בחניה שמורה משעה 17:00 בדרך כלל (או אחרת לפי מה שרשום)

בקיצור רצוי לפקוח את העיניים שנוהגים ולהשתדל להתרכז בנהיגה לשם שינוי ולא בעוד כמה דברים, ואז תוכלי גם לראות את התמרורים יחסית יותר ולשים לב יותר לדרך. בכל מקום שחנית רצוי לבדוק רגלית אם יש צורך בכך ולא הבחנת מהרכב, אם יש תמרור מתחילת הצומת הקרוב שחנית שמורה על כלל מסויים, כדי לבדוק שאת לא עוברת עבירה וצפויה לקנס.
 

nitsansh

New member
בקיצור, רק סימון כחול-לבן, אדום-לבן או

פורום דיני תעבורה, מומלץ
לשם בירור הבהרות כאלו. כעקרון רוב הצבעים על מדרכות הם תמרורים רשמיים בלוח התמרורים מסוג תמרורים על פני הדרך.
הטעות הנפוצה של אנשים שאינם בקיאים בתחום הוא שלבן הוא תמרור מחייב או שצריך להיות. מדרכה הצבועה בלבן איננה אומרת דבר מבחינת החוק, מדובר בד"כ בנוהג בלבד של עיריות להבליט מקום השמור לדיירי הרחוב (נוהג שלא קיים בת"א למשל אבל בהרבה עיריות אחרות) והמדרכה הלבנה לא קובעת דבר אלא רק תמרור המלל בתחילת הרחוב או מהצומת הקרוב אם מוצב.
נוהג נוסף לשם הבלטה לפנים משורת הדין שאיננו קבוע בחוק הוא סימון אדום-כחול, הנפוץ לשם פריקה וטעינה בלבד בהתאם לתמרור אין עצירה עם סייג לפריקה וטעינה בתחילת הקטע, או שיש הגבלה אחרת באשר לסימון כמו הורדת/העלאת נוסעים בלבד.
מדרכה אפורה (שאינה צבועה) גם היא עלולה להוות מלכודת דבש בד"כ עקב קיומם של תמרורי אין עצירה בתחילת הרחוב או הגבלות אחרות שיגרמו עגמת נפש בחזרך לאוטו.
אדום-לבן למשל, הוא תמרור חוקי שלא מחייב הצבת תמרור נוסף בתחילת הרחוב, משמעותו אסורה עצירה וחניה.
אדום-צהוב קובע רשות לאוטובוס בד"כ לעצור בהתאם לתמרור תחנת האוטובוס המוצב או למונית אם מדובר בתחנת מוניות שסומנה בתמרור שהורה על תחילת קטע תחנת מוניות.
כחול-לבן הוא תמרור שעבר שינוי מהותי מלוח התמרורים הישן שהיה נהוג עד 2010, וכעת כחול-לבן מחייב תשלום אך ורק אם קיים תמרור מלל בתחילת הרחוב או מהצומת הקרוב שמפרט דרישה לחניה בתשלום, אחרת, בהיעדר תמרור שכזה החניה חופשית (ובכך שונה המצב מפעם, שבו כחול-לבן בלבד חייב תשלום לפי חוק עזר עירוני).
הסדר של חניה מוגבלת לדיירי האזור בלבד נושאי תו יהיה תמיד רשום בתמרור מלל ובאיזה שעות.
בת"א ההכרה של תמרור כזה ניכרת מאוד עקב הצבת ציור של תו אזורי צבעוני בתמרור עצמו, ובכך מיד מבחינים שמדובר בחניה שמורה משעה 17:00 בדרך כלל (או אחרת לפי מה שרשום)

בקיצור רצוי לפקוח את העיניים שנוהגים ולהשתדל להתרכז בנהיגה לשם שינוי ולא בעוד כמה דברים, ואז תוכלי גם לראות את התמרורים יחסית יותר ולשים לב יותר לדרך. בכל מקום שחנית רצוי לבדוק רגלית אם יש צורך בכך ולא הבחנת מהרכב, אם יש תמרור מתחילת הצומת הקרוב שחנית שמורה על כלל מסויים, כדי לבדוק שאת לא עוברת עבירה וצפויה לקנס.
בקיצור, רק סימון כחול-לבן, אדום-לבן או
אדום-צהוב הוא תמרור חוקי...
 

מיכי 10

Member
מה


בקיצור, רק סימון כחול-לבן, אדום-לבן או
אדום-צהוב הוא תמרור חוקי...
מה

כל השאר לא חוקיים??
אז למה משאירים אותם בכלל?

זאת אומרת שבכל מקום בו אין כחול-לבן, אדום-לבן או אדום-צהוב, אין לשים לב בכלל בכלל לצבע השוליים (או לאין-צבע שלהם), וצריך להתנהג אך ורק לפי השלטים הגבוהים שבשני צידי הרחוב ולכל אורכו?
 

nitsansh

New member
אני אגלה לך עוד דבר שכנראה לא ידעת..

מה

כל השאר לא חוקיים??
אז למה משאירים אותם בכלל?

זאת אומרת שבכל מקום בו אין כחול-לבן, אדום-לבן או אדום-צהוב, אין לשים לב בכלל בכלל לצבע השוליים (או לאין-צבע שלהם), וצריך להתנהג אך ורק לפי השלטים הגבוהים שבשני צידי הרחוב ולכל אורכו?
אני אגלה לך עוד דבר שכנראה לא ידעת..
להרבה דברים שקיימים בעולם אין סיבה הגיונית...

במקרה הזה יש סיבה הגיונית... הסרת והצבת תמרורים וסימון מחדש של כבישים ומדרכות עולים הרבה כסף, וברוב הרשויות המקומיות זה לא בראש סדר העדיפויות...
ישנם כמה תמרורים שקיימים "על הנייר" אבל לא קיימים כמעט בכבישים... למשל סימון כפול של קו הפרדה רצוף, תמרור "יציאה משטח בנוי" לפי התקן החדש, תמרור "בכוון שלך יש זכות קדימה" ועוד... משרד התחבורה שינה לפני כמה שנים את תקן התמרורים אבל אין לו סמכות לכפות על הרשויות ליישם אותו...
 

nitsansh

New member
אני יכול לספר לך על תמרור שהוצב לפני כמה

אני אגלה לך עוד דבר שכנראה לא ידעת..
להרבה דברים שקיימים בעולם אין סיבה הגיונית...

במקרה הזה יש סיבה הגיונית... הסרת והצבת תמרורים וסימון מחדש של כבישים ומדרכות עולים הרבה כסף, וברוב הרשויות המקומיות זה לא בראש סדר העדיפויות...
ישנם כמה תמרורים שקיימים "על הנייר" אבל לא קיימים כמעט בכבישים... למשל סימון כפול של קו הפרדה רצוף, תמרור "יציאה משטח בנוי" לפי התקן החדש, תמרור "בכוון שלך יש זכות קדימה" ועוד... משרד התחבורה שינה לפני כמה שנים את תקן התמרורים אבל אין לו סמכות לכפות על הרשויות ליישם אותו...
אני יכול לספר לך על תמרור שהוצב לפני כמה
חודשים במקום שהוא לא צריך להיות, ולמרות פניות לחברה הלאומית לדרכים (האחראית על הצבת תמרורים בשטחים שאינם בתחום השיפוט של רשויות מקומיות) הוא עדיין נמצא שם ומטעה את הנהגים (אם הם בכלל שמים לב לעובדה המשונה שהם נכנסו או יצאו פעמיים מ/לשטח בנוי...)
התמרור הזה יוצר מצב אבסורדי שבאותו קטע דרך נהג שמגיע מכוון אחד נמצא בשטח בנוי ורשאי לנסוע במהירות 50 קמ"ש ונהג שהגיע מכוון אחר אינו נמצא בשטח בנוי ומותר לו לנהוג במהירות 80 קמ"ש...
 

מיכי 10

Member
זה מזכיר את סיפורי חלם.


אני יכול לספר לך על תמרור שהוצב לפני כמה
חודשים במקום שהוא לא צריך להיות, ולמרות פניות לחברה הלאומית לדרכים (האחראית על הצבת תמרורים בשטחים שאינם בתחום השיפוט של רשויות מקומיות) הוא עדיין נמצא שם ומטעה את הנהגים (אם הם בכלל שמים לב לעובדה המשונה שהם נכנסו או יצאו פעמיים מ/לשטח בנוי...)
התמרור הזה יוצר מצב אבסורדי שבאותו קטע דרך נהג שמגיע מכוון אחד נמצא בשטח בנוי ורשאי לנסוע במהירות 50 קמ"ש ונהג שהגיע מכוון אחר אינו נמצא בשטח בנוי ומותר לו לנהוג במהירות 80 קמ"ש...
זה מזכיר את סיפורי חלם.

אתה זוכר איפה התמרור הזה נמצא?
 

nitsansh

New member
בוודאי שאני זוכר...

זה מזכיר את סיפורי חלם.

אתה זוכר איפה התמרור הזה נמצא?
בוודאי שאני זוכר...
התמרור הזה מוצב בכביש בין בני עייש וגן יבנה, בצד הצפוניי של המסעף (צומת טי או קמץ בעברית) שבו יש כבי
ש צפונה למושבביצרון, דרומה לבסיס צבאי ומערבה לגן יבנה. מישהו החליט ששם נמצא קצה שטח בנוי למרות שאין שוםן מבנה סמוך לכביש בטווח של ייתר מחצי ק"מ..
התמרור מורה על כניסה לשטח בנוי למי שמגיע מכוון צפון.
כל מי שעובר את התמרור נדרש לפי החוק לנסוע במהירות מירבית של 50 קמ"ש. ברור שאף אחד לא נוסע במהירות כזו.... כל מי שיש לו טיפת שכל מבין שלא צריך להיות שם תמרור.
 

מיכי 10

Member
באמת מגוחך. :)

בוודאי שאני זוכר...
התמרור הזה מוצב בכביש בין בני עייש וגן יבנה, בצד הצפוניי של המסעף (צומת טי או קמץ בעברית) שבו יש כבי
ש צפונה למושבביצרון, דרומה לבסיס צבאי ומערבה לגן יבנה. מישהו החליט ששם נמצא קצה שטח בנוי למרות שאין שוםן מבנה סמוך לכביש בטווח של ייתר מחצי ק"מ..
התמרור מורה על כניסה לשטח בנוי למי שמגיע מכוון צפון.
כל מי שעובר את התמרור נדרש לפי החוק לנסוע במהירות מירבית של 50 קמ"ש. ברור שאף אחד לא נוסע במהירות כזו.... כל מי שיש לו טיפת שכל מבין שלא צריך להיות שם תמרור.
באמת מגוחך. :)
אשאל את הבן שלי, שנוסע הרבה באזור, אם הוא שם לב לרמזור הזה.

ורק קודם הבנתי ממשהו שקראתי כאן בפורום, שכנראה "צומת קָמָץ" מחליף בעברית את "צומת T". נחמד
 

nitsansh

New member
מי שממשיך ישר נוסע לפחות קילומטר בין גדרות

בוודאי שאני זוכר...
התמרור הזה מוצב בכביש בין בני עייש וגן יבנה, בצד הצפוניי של המסעף (צומת טי או קמץ בעברית) שבו יש כבי
ש צפונה למושבביצרון, דרומה לבסיס צבאי ומערבה לגן יבנה. מישהו החליט ששם נמצא קצה שטח בנוי למרות שאין שוםן מבנה סמוך לכביש בטווח של ייתר מחצי ק"מ..
התמרור מורה על כניסה לשטח בנוי למי שמגיע מכוון צפון.
כל מי שעובר את התמרור נדרש לפי החוק לנסוע במהירות מירבית של 50 קמ"ש. ברור שאף אחד לא נוסע במהירות כזו.... כל מי שיש לו טיפת שכל מבין שלא צריך להיות שם תמרור.
מי שממשיך ישר נוסע לפחות קילומטר בין גדרות
משני צידי הכביש עד שער הבסיס שלפניו יש עוד תמרור של כניסה לשטח בנוי. מי שפונה ימינה מגיע אחרי כמה מאות מטרים לצומת טי נוסף שממנו יש הסתעפות דרומה לקבוץ חצור. בהמשך הכביש מערבה אחרי כ100 מטר יש עוד תמרור המורה על כניסה לשטח בנוי, ואכן כמה עשרות מטרים משם נמצאת שכונת רמת השניים שהיא כבר חלק מגן יבנה.
מי שיפנה בכביש דרומה יגיע אחרי קילומר וחצי לקבוץ חצור וכמה עשרות מטרים לפני השער גם הוא ייתקל בתמרור כניסה לש"ב.
אם כך, בכל כיוון אפשרי יש פעמיים כניסה לשטח בנוי, דבר שהוא כמובן בלתי הגיוני בעליל...
עוד מצב אבסורדי הוא שבכביש הכניסה לקבוץ מי שהגיע מכיוון גן יבנה נוסע בשטח לא בנוי (כפי שצריך להיות) אבל מי שמגיע מכוון בני עיש נוסע, אם הוא מציית לתמרור, בשטח בנוי.
לא ברור מי ה"גאון" שהחליט על הצבת התמרור, אבל ללא כל ספק
 

מיכי 10

Member
חחח. נגמר לך הדיו?


מי שממשיך ישר נוסע לפחות קילומטר בין גדרות
משני צידי הכביש עד שער הבסיס שלפניו יש עוד תמרור של כניסה לשטח בנוי. מי שפונה ימינה מגיע אחרי כמה מאות מטרים לצומת טי נוסף שממנו יש הסתעפות דרומה לקבוץ חצור. בהמשך הכביש מערבה אחרי כ100 מטר יש עוד תמרור המורה על כניסה לשטח בנוי, ואכן כמה עשרות מטרים משם נמצאת שכונת רמת השניים שהיא כבר חלק מגן יבנה.
מי שיפנה בכביש דרומה יגיע אחרי קילומר וחצי לקבוץ חצור וכמה עשרות מטרים לפני השער גם הוא ייתקל בתמרור כניסה לש"ב.
אם כך, בכל כיוון אפשרי יש פעמיים כניסה לשטח בנוי, דבר שהוא כמובן בלתי הגיוני בעליל...
עוד מצב אבסורדי הוא שבכביש הכניסה לקבוץ מי שהגיע מכיוון גן יבנה נוסע בשטח לא בנוי (כפי שצריך להיות) אבל מי שמגיע מכוון בני עיש נוסע, אם הוא מציית לתמרור, בשטח בנוי.
לא ברור מי ה"גאון" שהחליט על הצבת התמרור, אבל ללא כל ספק
חחח. נגמר לך הדיו?

הִפסקתָ באמצע משפט...
לא נורא, הכוונה ברורה, ותודה על התיאורים המעניינים.
 
וכמובן הסיכון המסובב

אני יכול לספר לך על תמרור שהוצב לפני כמה
חודשים במקום שהוא לא צריך להיות, ולמרות פניות לחברה הלאומית לדרכים (האחראית על הצבת תמרורים בשטחים שאינם בתחום השיפוט של רשויות מקומיות) הוא עדיין נמצא שם ומטעה את הנהגים (אם הם בכלל שמים לב לעובדה המשונה שהם נכנסו או יצאו פעמיים מ/לשטח בנוי...)
התמרור הזה יוצר מצב אבסורדי שבאותו קטע דרך נהג שמגיע מכוון אחד נמצא בשטח בנוי ורשאי לנסוע במהירות 50 קמ"ש ונהג שהגיע מכוון אחר אינו נמצא בשטח בנוי ומותר לו לנהוג במהירות 80 קמ"ש...
וכמובן הסיכון המסובב
http://moomoo.co.il/pictures/383.html
 
כמו למשל ביציאה של כביש 22 לק. אתא צפון...

אני יכול לספר לך על תמרור שהוצב לפני כמה
חודשים במקום שהוא לא צריך להיות, ולמרות פניות לחברה הלאומית לדרכים (האחראית על הצבת תמרורים בשטחים שאינם בתחום השיפוט של רשויות מקומיות) הוא עדיין נמצא שם ומטעה את הנהגים (אם הם בכלל שמים לב לעובדה המשונה שהם נכנסו או יצאו פעמיים מ/לשטח בנוי...)
התמרור הזה יוצר מצב אבסורדי שבאותו קטע דרך נהג שמגיע מכוון אחד נמצא בשטח בנוי ורשאי לנסוע במהירות 50 קמ"ש ונהג שהגיע מכוון אחר אינו נמצא בשטח בנוי ומותר לו לנהוג במהירות 80 קמ"ש...
כמו למשל ביציאה של כביש 22 לק. אתא צפון...
כניסה לשטח ערוני 50 קמ"ש בזמן שהכביש החוצה הוא בינעירוני 80 קמ"ש
 

מיכי 10

Member
כן, בינתיים חשבתי בעצמי על כך,

אני אגלה לך עוד דבר שכנראה לא ידעת..
להרבה דברים שקיימים בעולם אין סיבה הגיונית...

במקרה הזה יש סיבה הגיונית... הסרת והצבת תמרורים וסימון מחדש של כבישים ומדרכות עולים הרבה כסף, וברוב הרשויות המקומיות זה לא בראש סדר העדיפויות...
ישנם כמה תמרורים שקיימים "על הנייר" אבל לא קיימים כמעט בכבישים... למשל סימון כפול של קו הפרדה רצוף, תמרור "יציאה משטח בנוי" לפי התקן החדש, תמרור "בכוון שלך יש זכות קדימה" ועוד... משרד התחבורה שינה לפני כמה שנים את תקן התמרורים אבל אין לו סמכות לכפות על הרשויות ליישם אותו...
כן, בינתיים חשבתי בעצמי על כך,
שבטח יקר מדי (גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת כוח האדם) למחוק, כלומר לכסות בצבע אפור, למשל, את שולי כל המדרכות הזקוקות לשינוי. ואין ברירה, אלא להניח לצבעים לדהות במשך השנים... או שהבלאי יחייב החלפת השוליים/המדרכות. בקיצור - זה באמת לא מעשי.

אבל את זה שלהרבה דברים אין סיבה הגיונית, קשה לתפוש. גם את זה שאין צדק עולמי... כבר המון שנים אני מנסה להכניס את זה לראש.


גם את זה שמשרד התחבורה תלוי ברשויות לא ידעתי. חשבתי שהוא והמשטרה הם הסמכות העליונה לצורך זה.

ואגב, מה המשמעות של סימון כפול של קו הפרדה רצוף? האם הוא נועד להדגשה של הקו הלבן הרצוף הבודד?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה