פוטנציאל או לא, כיום הרכבת לאשקלון לא ראויה.
אתה לא יכול לבטל את קווי האוטובוס המהירים רק כדי "להצדיק את הרכבת". אין שום סיבה שקו אוטובוס לא יפעל במקביל אם השירות שהוא נותן יותר טוב.
לכל אמצעי תחבורה יש את היתרון שלו וזהו בדיוק המקרה פה ולא אחר.
אין דין תחנה בצומת סילבר כדי תחנה דמיונית במרכז העיר אשקלון שתהיה קרובה להרבה יותר מקומות וטובה להרבה יותר אנשים. ברור שלא לכולם אבל המיקום שלה יהיה הרבה יותר הגיוני והרבה יותר נגיש מאשר של תחנה שנמצאת בשום מקום.
כל שינוי באשקלון שלא יכלול את הארכת המסילה למרכז העיר, יאריך לנוסעים את משך הנסיעה. מכיוון שאין כל תוכנית להמשיך את תוואי המסילה לתוך מרכז אשקלון, אוטובוס ישיר לתל אביב הוא שייתן את הפיתון למי שלא רוצה להטריח את עצמו לקצה העיר ובצדק. לא ברור לי למה זה כל כך מפריע לך.
לגבי באר שבע, גם מחיר נסיעה נמוך הוא בהחלט יתרון טבעי של אוטובוס לעומת רכבת והדבר נהוג בכל העולם. על נוחות של רכבת בדרך כלל משלמים יותר.
מסכים עם כל מה, שקשור לאשקלון. מסכים, שלו הייתה תחנה במרכז אשקלון בזמן נסיעה טוב לתל אביב (נניח 40 דקות ואף פחות) לתל אביב, היה מה לדבר על ביטול קו 300.
לגבי באר שבע, אני מניח שיש סיבות שונות לכך, שקווי האוטובוסים עדיין מצליחים והם בנוסף להבדלי מחיר הנסיעה (אשר זהו גם כן גורם בעל חשיבות):
* סיבה פסיכולוגית - אנשים התרגלו לשירות האוטובוסים, אחרי שבמשך שנים רבות קו הרכבת היה עם בעיות של איחורים ושל תדירות נמוכה.
* מיקום תחנות - יתקנו אותי אם אני טועה, אבל יש תחנות בבאר שבע, שנוחות יותר באוטובוסים, מאשר ברכבת.
* זמינות - אם אני לא טועה, תדירות האוטובוסים היא של יותר משלוש אוטובוסים לשעה. הרכבת פועלת פעמים בשעה. לו היו שלוש רכבות בשעה, זה היה טוב יותר.
* זמן נסיעה - למרות שיפור זמן הנסיעה ברכבת מבאר שבע לתל אביב, זמן הנסיעה עדיין לא כל כך טוב. זה לא כמו בקו הרכבת מחיפה ומבנימינה לתל אביב. שם זמני הנסיעה טובים מאוד ואף אטרקטיביים לפרייבט, גם כאשר הכבישים פנויים. ברכבת זמן הנסיעה מבימינה לתל אביב-מרכז זה 40 דקות. במכונית בכביש פנוי, כאשר נוסעים במהירות חוקית ואפילו מעט גבוהה יותר (נניח 110-120 קמ"ש בכביש החוף) המצב הוא לדעתי גבולי להגיע ב-40 דקות.