שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
ולגבי באר שבע

פוטנציאל או לא, כיום הרכבת לאשקלון לא ראויה.
אתה לא יכול לבטל את קווי האוטובוס המהירים רק כדי "להצדיק את הרכבת". אין שום סיבה שקו אוטובוס לא יפעל במקביל אם השירות שהוא נותן יותר טוב.
לכל אמצעי תחבורה יש את היתרון שלו וזהו בדיוק המקרה פה ולא אחר.
אין דין תחנה בצומת סילבר כדי תחנה דמיונית במרכז העיר אשקלון שתהיה קרובה להרבה יותר מקומות וטובה להרבה יותר אנשים. ברור שלא לכולם אבל המיקום שלה יהיה הרבה יותר הגיוני והרבה יותר נגיש מאשר של תחנה שנמצאת בשום מקום.
כל שינוי באשקלון שלא יכלול את הארכת המסילה למרכז העיר, יאריך לנוסעים את משך הנסיעה. מכיוון שאין כל תוכנית להמשיך את תוואי המסילה לתוך מרכז אשקלון, אוטובוס ישיר לתל אביב הוא שייתן את הפיתון למי שלא רוצה להטריח את עצמו לקצה העיר ובצדק. לא ברור לי למה זה כל כך מפריע לך.

לגבי באר שבע, גם מחיר נסיעה נמוך הוא בהחלט יתרון טבעי של אוטובוס לעומת רכבת והדבר נהוג בכל העולם. על נוחות של רכבת בדרך כלל משלמים יותר.
ולגבי באר שבע
מסכים עם כל מה, שקשור לאשקלון. מסכים, שלו הייתה תחנה במרכז אשקלון בזמן נסיעה טוב לתל אביב (נניח 40 דקות ואף פחות) לתל אביב, היה מה לדבר על ביטול קו 300.

לגבי באר שבע, אני מניח שיש סיבות שונות לכך, שקווי האוטובוסים עדיין מצליחים והם בנוסף להבדלי מחיר הנסיעה (אשר זהו גם כן גורם בעל חשיבות):
* סיבה פסיכולוגית - אנשים התרגלו לשירות האוטובוסים, אחרי שבמשך שנים רבות קו הרכבת היה עם בעיות של איחורים ושל תדירות נמוכה.
* מיקום תחנות - יתקנו אותי אם אני טועה, אבל יש תחנות בבאר שבע, שנוחות יותר באוטובוסים, מאשר ברכבת.
* זמינות - אם אני לא טועה, תדירות האוטובוסים היא של יותר משלוש אוטובוסים לשעה. הרכבת פועלת פעמים בשעה. לו היו שלוש רכבות בשעה, זה היה טוב יותר.
* זמן נסיעה - למרות שיפור זמן הנסיעה ברכבת מבאר שבע לתל אביב, זמן הנסיעה עדיין לא כל כך טוב. זה לא כמו בקו הרכבת מחיפה ומבנימינה לתל אביב. שם זמני הנסיעה טובים מאוד ואף אטרקטיביים לפרייבט, גם כאשר הכבישים פנויים. ברכבת זמן הנסיעה מבימינה לתל אביב-מרכז זה 40 דקות. במכונית בכביש פנוי, כאשר נוסעים במהירות חוקית ואפילו מעט גבוהה יותר (נניח 110-120 קמ"ש בכביש החוף) המצב הוא לדעתי גבולי להגיע ב-40 דקות.
 

olli3

New member
מנהל
יתרון הנגישות אינו רק למי שהקו עובר לידו.

הם קווים פרברים
ישירים והם גם חלק מהמערכת המטרופולינית. הבעיה שקווים כאלה לא פותרים את הבעיה האמיתית, זה כמו לתת אקמול לחולה סופני.
אני מסכים שלכל אמצעי תחבורה יש את היתרון שלו, אבל זה לא המקרה פה - פה מדובר באי מיצוי פוטנציאל הרכבת ורק בגלל זה יש לקווים כאלה יתרון בשביל הנוסע.
יתרון הנגישות רלוונטי רק ליד מי שהקו עובר קרוב אליו ולכן הוא לא רלוונטי לרוב העיר. בכל מיקום שלא תשים את תחנת הרכבת רק חלק קטן מהעיר יהיה קרוב אליה.
מה שאלן רשם לא מדבר על קווים פרבריים מסובסדים שמתחרים ברכבות מסובסדות אלא דבר אחר לגמרי.

לגבי עניין המחיר והאוטובוסים של ת"א-ב"ש, זה שוב בדומה לאשקלון דבר שנקבע ע"י משרד התחבורה ולא יתרון טבעי של אוטובוסים.
יתרון הנגישות אינו רק למי שהקו עובר לידו.
הרבה יותר קל להפעיל אוטובוס שבמסלול שלו מקשר מספר שכונות אל מרכז העיר. למה? כי במרכז העיר יש גם מוסדות ציבור, יש מרכזי קניות, יש שירותים לאזרח. כשרוב קווי העיר גם ככה מגיעים למרכז העיר, זה אומר שאם תקים במרכז העיר תחנת רכבת, הקישור אליה יהיה נוח גם למי שלא גר במרכז העיר.

בשורה תחתונה, בלתי אפשרי לקשר בנוחות את כל העיר אל תחנת רכבת שנמצאת מחוץ לעיר. שהבית הכי קרוב אליה נמצא במרחק הליכה של 15 דקות.

אפשר לקחת את באר שבע כדוגמא מובהקת ליעילותה של תחנת רכבת במרכז העיר. רוב הנוסעים בבאר שבע יורדים/עולים בבאר שבע מרכז. התחנה הזו הרבה יותר מקושרת תחבורתית לרוב יישובי הדרום ולשכונות בבאר שבע בפרט. זה לא סתם... אם לא הייתה נבנית תחנת רכבת בצמוד לתחנה המרכזית, נראה לך שכל מי שהיה מגיע באוטובוס מערי הדרום ואפילו משכונות העיר באר שבע היה מחליף לעוד אוטובוס אל תחנת הרכבת שבשכונה ג'? כל זה רק בשביל לנסוע ברכבת?

אותו הדבר קורה בירושלים עם תחנת מלחה למרות שיש רכבות שהן יחסית מהירות ולמרות שמבית שמש לירושלים קו הרכבת הוא טוב. עדיין האוטובוסים מהמרכז לירושלים ומבית שמש לירושלים תמיד מלאים.

וזו ההוכחה שתחנת רכבת בקצה העיר ובמיוחד בעיר כמו ירושלים, אינה טובה לנוסעים והם מצביעים ברגליהם.
 

Rubim88

New member
אני חושב שהתכוונת "הרבה יותר הגיוני"

יתרון הנגישות אינו רק למי שהקו עובר לידו.
הרבה יותר קל להפעיל אוטובוס שבמסלול שלו מקשר מספר שכונות אל מרכז העיר. למה? כי במרכז העיר יש גם מוסדות ציבור, יש מרכזי קניות, יש שירותים לאזרח. כשרוב קווי העיר גם ככה מגיעים למרכז העיר, זה אומר שאם תקים במרכז העיר תחנת רכבת, הקישור אליה יהיה נוח גם למי שלא גר במרכז העיר.

בשורה תחתונה, בלתי אפשרי לקשר בנוחות את כל העיר אל תחנת רכבת שנמצאת מחוץ לעיר. שהבית הכי קרוב אליה נמצא במרחק הליכה של 15 דקות.

אפשר לקחת את באר שבע כדוגמא מובהקת ליעילותה של תחנת רכבת במרכז העיר. רוב הנוסעים בבאר שבע יורדים/עולים בבאר שבע מרכז. התחנה הזו הרבה יותר מקושרת תחבורתית לרוב יישובי הדרום ולשכונות בבאר שבע בפרט. זה לא סתם... אם לא הייתה נבנית תחנת רכבת בצמוד לתחנה המרכזית, נראה לך שכל מי שהיה מגיע באוטובוס מערי הדרום ואפילו משכונות העיר באר שבע היה מחליף לעוד אוטובוס אל תחנת הרכבת שבשכונה ג'? כל זה רק בשביל לנסוע ברכבת?

אותו הדבר קורה בירושלים עם תחנת מלחה למרות שיש רכבות שהן יחסית מהירות ולמרות שמבית שמש לירושלים קו הרכבת הוא טוב. עדיין האוטובוסים מהמרכז לירושלים ומבית שמש לירושלים תמיד מלאים.

וזו ההוכחה שתחנת רכבת בקצה העיר ובמיוחד בעיר כמו ירושלים, אינה טובה לנוסעים והם מצביעים ברגליהם.
אני חושב שהתכוונת "הרבה יותר הגיוני"
כי אין קשר בין קלות להפעלה של אוטובוס. בכל אופן, ברור שהאידאל הוא תחנה במרכז העיר, אבל פה נעשה טעות היסטורית(כמו עוד הרבה בפיתוח התח"צ) ואי אפשר עכשיו לעשות תחנה כזו. אבל גם במידה והייתה תחנה כזו במרכז שהייתה נגישה לתושבים שגרים מסביבה - היו בכל מקרה חייבים קווים מקשרים לאזורים המרוחקים יותר(רוב התושבים) ולישובים קטנים מסביב אשקלון(זה חלק מהקהל שאמור להגיע למרכז העיר). לכן בשביל נוסע מהמקומות האלו, לא משנה לו אם הוא לוקח אוטובוס ויורד לתחנת רכבת במרכז העיר או שהוא יורד בכניסה לעיר. המינוס היחיד במצב של תחנה לא במרכז הוא לתושבי מרכז העיר שגם נדרשים לקחת אוטובוס. לכן הפתרון המיטבי במצב הקיים הוא רשת קווים פנימיים יעילים ומהירים שגם משמשים לקישור שכונות אל המרכז וגם מקשרים לתחנת הרכבת בכניסה לעיר.
 

olli3

New member
מנהל
זה הביצה והתרנגולת.

אני חושב שהתכוונת "הרבה יותר הגיוני"
כי אין קשר בין קלות להפעלה של אוטובוס. בכל אופן, ברור שהאידאל הוא תחנה במרכז העיר, אבל פה נעשה טעות היסטורית(כמו עוד הרבה בפיתוח התח"צ) ואי אפשר עכשיו לעשות תחנה כזו. אבל גם במידה והייתה תחנה כזו במרכז שהייתה נגישה לתושבים שגרים מסביבה - היו בכל מקרה חייבים קווים מקשרים לאזורים המרוחקים יותר(רוב התושבים) ולישובים קטנים מסביב אשקלון(זה חלק מהקהל שאמור להגיע למרכז העיר). לכן בשביל נוסע מהמקומות האלו, לא משנה לו אם הוא לוקח אוטובוס ויורד לתחנת רכבת במרכז העיר או שהוא יורד בכניסה לעיר. המינוס היחיד במצב של תחנה לא במרכז הוא לתושבי מרכז העיר שגם נדרשים לקחת אוטובוס. לכן הפתרון המיטבי במצב הקיים הוא רשת קווים פנימיים יעילים ומהירים שגם משמשים לקישור שכונות אל המרכז וגם מקשרים לתחנת הרכבת בכניסה לעיר.
זה הביצה והתרנגולת.
קווי אוטובוס פועלים בתדירות גבוהה רק במקומות להם יש ביקוש והצדקה לכך. תחנת רכבת שנמצאת בפאתי העיר גורמת לכך ששירות אוטובוסי משלים טוב קיים רק לשכונות הקרובות אליה, אחרת אתה תיסע בסיבובים זמן רב. לא ניתן להקים 4-5 קווים שונים לכל מקום בעיר בצורה יעילה ואת זה אנחנו רואים בערים אחרות כמו אשדוד למשל. שירות האוטובוסים המשלים לשכונות שמסונכרן היטב עם זמני הגעת/יציאת הרכבת מסתיים מוקדם מידי ומותאם בעצם למסה הגדולה יותר של הנוסעים - היוממים.

אז נכון שטכנית ניתן להפעיל קווי אוטובוס שיקשרו היטב את תחנת הרכבת לשכונות העיר (כל עיר), אך אם זה לא משתלם ואין מספיק נוסעים, זה לא יחזיק ויבוטל/יצומצם.
 

Rubim88

New member
את המשאבים משקיעים כרגע בקווים מקבילים לרכבת

זה הביצה והתרנגולת.
קווי אוטובוס פועלים בתדירות גבוהה רק במקומות להם יש ביקוש והצדקה לכך. תחנת רכבת שנמצאת בפאתי העיר גורמת לכך ששירות אוטובוסי משלים טוב קיים רק לשכונות הקרובות אליה, אחרת אתה תיסע בסיבובים זמן רב. לא ניתן להקים 4-5 קווים שונים לכל מקום בעיר בצורה יעילה ואת זה אנחנו רואים בערים אחרות כמו אשדוד למשל. שירות האוטובוסים המשלים לשכונות שמסונכרן היטב עם זמני הגעת/יציאת הרכבת מסתיים מוקדם מידי ומותאם בעצם למסה הגדולה יותר של הנוסעים - היוממים.

אז נכון שטכנית ניתן להפעיל קווי אוטובוס שיקשרו היטב את תחנת הרכבת לשכונות העיר (כל עיר), אך אם זה לא משתלם ואין מספיק נוסעים, זה לא יחזיק ויבוטל/יצומצם.
את המשאבים משקיעים כרגע בקווים מקבילים לרכבת
הרעיון הוא להפנות את המשאבים האלו לתחבורה העירונית, ולא צריך 5 קווים פתלתלים.
מכיוון שתחבורה פנימית בין כה וכה צריכה להיות, ומכיוון שבכל מקרה צריכים לקשר את העיר עם הישובים הקטנים סביב - רק צריך לתכנן זאת כך שהקווים הפנימיים משרתים גם את צרכי הפנים וגם את צרכי ישובי הלווין כשעל הדרך הם משרתים גם את הרכבת בתיאום זמנים.
בדיוק כמו מערכת כלי הדם בגוף, יש את העורקים(רכבת) ויש את הנימים תחבורה פנימית/פרברית(אוטובוסים) כל אחד עושה את התפקיד שלו, אין 2 עורקים מקבילים.
קווים פנימיים היו צריכים בכל מקרה גם אם התחנה הייתה במרכז העיר..
 
אז שהקווים העירוניים באשקלון יעברו בתחנת הרכב

צריך בהחלט
לקווי האוטובוס הבינעירוניים באשקלון יש יתרון מובהק בכך שהם נכנסים לתוך העיר ומגיעים לרוב המקומות המבוקשים בלי צורך בהחלפה (תחנה מרכזית, קניון גירון, קניון חוצות, משרדי הממשלה ומרחק הליכה מביה"ח ברזילי וממכללת אשקלון). הם גם עוברים סמוך לשכונות גבעת ציון, נאות אשקלון ושכונות נוספות אליהן ניתן ללכת ברגל הליכה מתחנות ההורדה שלהם. זאת בעוד תחנת הרכבת של אשקלון ממוקמת במיקום זוועתי שלא קשור לכלום מלבד מרכז הקניות הסמוך אליה. כל עוד כך יישאר המצב, ימשיכו קווי האוטובוס לאשקלון לשגשג.
עוד שני יתרונות של קו 300 על הרכבת הם המחיר הזול יותר והעצירה בצומת חולון ובאזור, שם עולים לא מעט נוסעים.

גילוי נאות, אני נוסע לפעמים לאשקלון במסגרת העבודה וברוב הפעמים משתמש בקו 300, מכיוון שהוא הכי נוח לי ולא דורש נסיעה באוטובוס פנימי כדי להגיע ליעדי. אם הייתי צריך גם נסיעה באוטובוס פנימי באשקלון, יש מצב שכבר הייתי מוותר ונוסע בפרייבט כל פעם.
אציין גם שלקו 300 לא חסרים נוסעים ושלא שמתי לב לירידה כלשהי במספר הנוסעים בו מאז שידרוג קו הרכבת לאחרונה.

לגבי רידינג, גם לדעתי אין אשקלונים שבאמת צריכים להגיע לשם ובטח שלא בבוקר. סיום הקו ברכבת מרכז (וגם הוספת נסיעות בכיוון השני שיתחילו משם) נראית לי הרבה יותר הגיונית.
אז שהקווים העירוניים באשקלון יעברו בתחנת הרכב
 

mister K

New member
אבל הם לא עוברים בה, פרט לקו 18.

אז שהקווים העירוניים באשקלון יעברו בתחנת הרכב
אבל הם לא עוברים בה, פרט לקו 18.
ואם יש אוטובוס שמגיע ממש מדלת ודלת, יותר זול ובסופו של דבר גם יותר מהיר בחלק משעות היום, אז מדוע שלא ייסעו בו? העובדות מדברות בעד עצמן וזה אגב נכון גם לאשדוד.
 
הכוונה לשנות את מערכת התחץ כך שהעדיפות

אבל הם לא עוברים בה, פרט לקו 18.
ואם יש אוטובוס שמגיע ממש מדלת ודלת, יותר זול ובסופו של דבר גם יותר מהיר בחלק משעות היום, אז מדוע שלא ייסעו בו? העובדות מדברות בעד עצמן וזה אגב נכון גם לאשדוד.
הכוונה לשנות את מערכת התחץ כך שהעדיפות
תהיה לרכבת + נסיעה קצרה, כאשר נסיעות בין עירוניות באוטובוסים לתל אביב יהיו מאספות בלבד.
כמובן בתור נוסע צריך לבחור את המיטב ברגע זה ולא על פי התוכניות\רעיונות לעתיד.
 

olli3

New member
מנהל
איך זה אפשרי כשתחנת הרכבת נמצאת בקצה העיר?

הכוונה לשנות את מערכת התחץ כך שהעדיפות
תהיה לרכבת + נסיעה קצרה, כאשר נסיעות בין עירוניות באוטובוסים לתל אביב יהיו מאספות בלבד.
כמובן בתור נוסע צריך לבחור את המיטב ברגע זה ולא על פי התוכניות\רעיונות לעתיד.
איך זה אפשרי כשתחנת הרכבת נמצאת בקצה העיר?
אז תוכל לקשר את השכונות שקרובות לתחנת הרכבת בנסיעה סבירה של עד 10 דקות. אבל מה עם השכונות הרחוקות יותר? מי יסע 20-30 דקות לתחנת הרכבת?

אי אפשר ליצור מרכז תחבורה חדש סביב מקום שכל מה שיש בו זה מרכז קניות (גם לא אחד גדול) ותחנת רכבת וזהו בעצם.

באשדוד זה ישתנה עם בית החולים שנבנה שם כעת והאונ' שעתידה להיבנות בצמוד לבית החולים.
 
את קו 29 ראיתי פעמיים השבוע

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
את קו 29 ראיתי פעמיים השבוע
תמיד עם מכונה מונגשת, אבל מהNLים הישנות. ביום ראשון ראיתי אותה עם מכונה של הבינעירוני (72XX), והיום במכונה ונהג של קו 66 (71XX).
 

londonisrael

New member
קו 138 של עילית

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
קו 138 של עילית
מחבר את ביתר עילית למערב הארץ דרך תחנת רכבת בית שמש, קו מעולה שלצערי נוסע כמעט ריק.
 

asmopil

New member
קווים 237, 224 בחיפה

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
קווים 237, 224 בחיפה
הנוסעים מבולבלים ואינם יודעים היכן עוצר האוטובוס, וישנו נהג (די קבוע) שאינו בקי במיוחד בעצירות הקו. היום במקום אוטובוס עירוני האוטובוס בקו 237 של 07:15 היה בינעירוני אך הנהג ידע היטב היכן הוא עוצר והיכן לא.
הסטודנטים של הדר גילו את הקו ויש כעשרה נוסעים לערך עד ארלזרוב/ בלפור, אני לא יודע כמה עולים בהמשך לכיוון האוניברסיטה.
לא יצר לי לנסוע עם 224, וכן בכיוון ההפוך אל מרכזית בת גלים.
אגב, שמעתי שהקו 69 של קווים בקו ג'סר א-זרקא - חדרה תפס יפה.
אסף,
 

olli3

New member
מנהל
תודה, מעניין ביותר קו 69 של ג'סר א-זרקא.

קווים 237, 224 בחיפה
הנוסעים מבולבלים ואינם יודעים היכן עוצר האוטובוס, וישנו נהג (די קבוע) שאינו בקי במיוחד בעצירות הקו. היום במקום אוטובוס עירוני האוטובוס בקו 237 של 07:15 היה בינעירוני אך הנהג ידע היטב היכן הוא עוצר והיכן לא.
הסטודנטים של הדר גילו את הקו ויש כעשרה נוסעים לערך עד ארלזרוב/ בלפור, אני לא יודע כמה עולים בהמשך לכיוון האוניברסיטה.
לא יצר לי לנסוע עם 224, וכן בכיוון ההפוך אל מרכזית בת גלים.
אגב, שמעתי שהקו 69 של קווים בקו ג'סר א-זרקא - חדרה תפס יפה.
אסף,
תודה, מעניין ביותר קו 69 של ג'סר א-זרקא.
ידוע לך על עוד קווים חדשים באשכול זה ואיך הם מצליחים וכו'?

בנוגע לקווים המדלגים בחיפה, קצת לא מקצועי לשלוח נהג לקו חדש בלי שהוא יודע היכן עליו לעצור והיכן לא. אבל אלו חבלי לידה שיעברו במהרה והקווים יתגלו על ידי ציבור הסטודנטים (בעיקר הסטודנטים).
 

darkshadow1

New member
לדעתי מספר הנוסעים ב-277 הולך לרדת.

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
לדעתי מספר הנוסעים ב-277 הולך לרדת.
אף אחד לא טורח לתת דוחות לנהגים שמחליטים להיכנס לנת"צ, וזה גורם להאטה משמעותית של זמני הנסיעה: הפקק מקיבוץ גלויות כבר נמשך כמה מאות מטרים לתוך הנת"צ ולעיתים צצים פקקים נוספים במקומות שבהם התנועה כבדה במיוחד. חוץ מזה, נהגי האוטובוסים מפחדים לצבור מהירות כי בכל שנייה איזשהו עבריין עלול להתפרץ להם לנתיב או להחליט שבא לו לחזור מהנת"צ לנתיב הרגיל.
אם בהתחלה נסיעה ב-277 הייתה מהירה ב-10-15 דקות ביחס לנסיעה ב-222, היום הפער כבר מצטמצם לעיתים ל-5 דקות ואפילו פחות.
 

olli3

New member
מנהל
מה שמדהים אותי כל פעם מחדש זה

לדעתי מספר הנוסעים ב-277 הולך לרדת.
אף אחד לא טורח לתת דוחות לנהגים שמחליטים להיכנס לנת"צ, וזה גורם להאטה משמעותית של זמני הנסיעה: הפקק מקיבוץ גלויות כבר נמשך כמה מאות מטרים לתוך הנת"צ ולעיתים צצים פקקים נוספים במקומות שבהם התנועה כבדה במיוחד. חוץ מזה, נהגי האוטובוסים מפחדים לצבור מהירות כי בכל שנייה איזשהו עבריין עלול להתפרץ להם לנתיב או להחליט שבא לו לחזור מהנת"צ לנתיב הרגיל.
אם בהתחלה נסיעה ב-277 הייתה מהירה ב-10-15 דקות ביחס לנסיעה ב-222, היום הפער כבר מצטמצם לעיתים ל-5 דקות ואפילו פחות.
מה שמדהים אותי כל פעם מחדש זה
שכמה שיהיה פקוק, אולי אחד או שניים ינצלו את השוליים כדי לעקוף את הפקק. אבל אם זה נתיב לתחבורה ציבורית, אז הרבה יותר מרשים לעצמם.

גם בכניסה לירושלים יש כאלו שמנצלים את הנת"צ לטובתם אבל שם נהגי האוטובוס לא מראים סימני פחד ונוסעים רגיל ולא לאט. אולי זה מה שמונע מהרבה נהגים להתפרץ שם לנת"צ וגם מספר האוטובוסים העצום שעושה את דרכו לירושלים.
 

down under

New member
לא מדהים ולא משונה בכלל

מה שמדהים אותי כל פעם מחדש זה
שכמה שיהיה פקוק, אולי אחד או שניים ינצלו את השוליים כדי לעקוף את הפקק. אבל אם זה נתיב לתחבורה ציבורית, אז הרבה יותר מרשים לעצמם.

גם בכניסה לירושלים יש כאלו שמנצלים את הנת"צ לטובתם אבל שם נהגי האוטובוס לא מראים סימני פחד ונוסעים רגיל ולא לאט. אולי זה מה שמונע מהרבה נהגים להתפרץ שם לנת"צ וגם מספר האוטובוסים העצום שעושה את דרכו לירושלים.
לא מדהים ולא משונה בכלל
העובדה שהרבה יותר אבל הו הו כמה שהרבה יותר נהגים מסכימים ואף עושים זאת בפועל לנסוע בנת"ץ
לעומת לעקוף על השוליים (בין אם בשול הימני או בשמאלי [במקרה של כביש בין שני מסלולים]).
פסיכולוגית עקיפה על השוליים נתפסת כעבירת בריונות מגעילה ואילו נת"ץ הוא בכל זאת סוג של נתיב ושל כביש רגיל.

נורמטיבית נראה אפילו לי שפחות חמור לנסוע בנת"ץ מאשר בשולי הכביש.

נסיעה בנת"ץ לא מסכנת איש אבל נסיעה בשוליים כן מסכנת.
 

darkshadow1

New member
נסיעה בנת"צ היא אכן לא מאוד מסוכנת,

לא מדהים ולא משונה בכלל
העובדה שהרבה יותר אבל הו הו כמה שהרבה יותר נהגים מסכימים ואף עושים זאת בפועל לנסוע בנת"ץ
לעומת לעקוף על השוליים (בין אם בשול הימני או בשמאלי [במקרה של כביש בין שני מסלולים]).
פסיכולוגית עקיפה על השוליים נתפסת כעבירת בריונות מגעילה ואילו נת"ץ הוא בכל זאת סוג של נתיב ושל כביש רגיל.

נורמטיבית נראה אפילו לי שפחות חמור לנסוע בנת"ץ מאשר בשולי הכביש.

נסיעה בנת"ץ לא מסכנת איש אבל נסיעה בשוליים כן מסכנת.
נסיעה בנת"צ היא אכן לא מאוד מסוכנת,
אבל הכניסה לנת"צ והציאה מהנת"צ גורמות לסיכון מאוד רציני. אם נסתכל על הנת"צ בכביש 20, אוטובוסים יכולים לטוס שם על 80 קמ"ש, בזמן שרכב שנכנס מהפקק לנת"צ או להיפך נוסע במהירות כמעט אפסית. בוודאי שנסיעה בנת"צ היא לא חמורה כמו נסיעה על השוליים- אבל עדיין מדובר בסיכון חיי אדם ללא שום סיבה הגיונית.
 

down under

New member
במקרה הזה אני יכול איכשהו אולי

נסיעה בנת"צ היא אכן לא מאוד מסוכנת,
אבל הכניסה לנת"צ והציאה מהנת"צ גורמות לסיכון מאוד רציני. אם נסתכל על הנת"צ בכביש 20, אוטובוסים יכולים לטוס שם על 80 קמ"ש, בזמן שרכב שנכנס מהפקק לנת"צ או להיפך נוסע במהירות כמעט אפסית. בוודאי שנסיעה בנת"צ היא לא חמורה כמו נסיעה על השוליים- אבל עדיין מדובר בסיכון חיי אדם ללא שום סיבה הגיונית.
במקרה הזה אני יכול איכשהו אולי
בקושי כמעט להסכים איתך.
במקרה של רוב הנת"צים, קרי ז'בוטינסקי בר"ג/ב"ב, נמיר ואבן גבירול בת"א, הרצל בראשון וחלק מן הרחובות בירושלים,
אין שום סיכון כלשהו אפילו לא שביב סיכון או "אבק" סיכון (נא לגגל מהו אבק במושגי ההלכה היהודית).


זה רק חוצפה וגסות רוח ותו לא, הנסיעה בנת"צים.
 

connex

Active member
קצת על קווי לוד

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
קצת על קווי לוד
9-כשיצא לי לנסוע בו אז היו עליו חוץ ממני אולי עוד 4 נוסעים
13-כשאני רואה אותו אז התפוסה לפחות 50 אחוז
158-בפעם היחידה שראיתי אותו הוא היה די מלא
את קווי מודיעין החדשים 103/104/105 אני רואה בעזריאלי ושם הם די ריקים (נוסע או שניים)
 

felixr

New member
קו 124 לא פועל

שרשור תפוסה בקווים החדשים-חדשים יחסית

בחודשים האחרונים, נפתחו לא מעט קווים חדשים ברחבי הארץ. חלקם עקב פתיחת הנת"צ בנתיבי איילון, חלקם לצורך שיפור שירות, חלקם לצורך מילוי חוסר של אוכלוסיה מסויימת/לחץ כלשהו (ע"ע קו 29 דן).

כל מי שיצא לו לראות או לנסוע בקווים החדשים שנפתחו (עירוניים, פרבריים, בין עירוניים), יהיה מעניין לשמוע רשמים, גם על מספר הנוסעים גם על מסלול הנסיעה וכל דבר בעצם. אני מתכוון גם לקווים חדשים שנפתחו בירושלים, בחיפה (לרבות המטרונית אם כי לא רק, יש גם את הקווים המדלגים החדשים). גם על קווים חדשים באשכול חשמונאים שחברת קווים החלה להפעיל לא מזמן וקווים חדשים של חברת קווים באיזור חדרה-נתניה (השתפר הקישור בין תחנת הרכבת בית יהושוע לאיזור התעשיה בנתניה על ידי קו 43 של קווים וזה לא הקו החדש היחיד, יש באיזור עוד המון קווים חדשים).

אני למשל יודע ממש מעט והמעט הזה הוא שקו 277 מלא בכל הנסיעות שלו. אני יודע שקו 345 צבר תאוצה במיוחד בימי ראשון וחמישי וזהו בעצם...
קו 124 לא פועל
המתנתי לו היום ברחוב המלך ג'ורג' והוא לא הגיע.
המתנתי זמן רב מאד עד שהתייאשתי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה