טויוטה קורולה סטיישן החדשה - 2019 (מזל טוב התחדשנו)

enigo

New member
במקרה הספציפי הזה, שבו משום מה הפחת

בשנים 3 ו-4 כמעט זהה לפחות בשנתיים הראשונות - כן, עדיף חדש.
מצד שני, מה היה קורה אם הוא היה שומר את הרכב שלוש שנים? או לחלופין קונה רכב בן שלוש, או ארבע, ומחזיק אותו שנתיים?
אמרתי כבר - לקחת מקרה פרטי ולגזור ממנו על הכלל זו אחלה דרך להגיע למסקנות מוזרות.
 

aharon d

New member
כדי להראות דוגמא כפי שבקשת

קרי שרוכשים בן שנתיים או שלוש ומחזיקים כמה שנים, לא צריך ללכת רחוק.

ראה מטה ממש בשרשור זה - הרי עשינו חישוב בדיוק כזה עבור חבר הפורום
EM28, אשר להזכירנו, רכש סיויק בת 3, החזיקה משך 6 שנים (קרי מיצה אותה
היטב) ומכרה בהגיעה לגיל 9.

יכולנו לראות שמה שזה לא היה משתלם לנו, שכן החסכון שהושג מגוחך בגודלו.
אלא ש....

אפילו עשינו עבורו חישוב מקל, זוכר ?
לא חישבנו את עלות המימון שלו נכונה. נתנו לו (בטעות) חישוב של מימון כמו
שמקבלים (מסובסד) עבור רכב חדש, רק 2.2% .

אלא שבפועל על רכב משומש לא מקבלים כזה מימון מסובסד מאף אחד, אלא
מקבלים מהבנק הלוואת מימון בגובה 4-8% . תלוי בסטאטוס אשראי שלנו מול
הבנק. ואם הבנק לא מוכן לתת לנו (כי נגיד הסטאטוס שלנו דפוק), אז מימון חוץ
בנקאי מדבר כבר על 9-12%.

אוכל להראות לנו בחישוב חוזר מה יקרה אם נחשב עבורו את המימון
הראלי, כמותו הוא כן יכל היה להשיג עבור רכב משומש, ואנו נעשה זאת עתה.

עוד דבר אפשר לשערך, זה את כמה שעות שהוא שרף על המשומש יותר, מאשר
על חדש, בגין טרחה שנדרש לה בתחזוקה עודפת (צמיגים, מצבר, תקלה פה או
שם) כמו גם טסטים מדי שנה, ומעל הכל, את הזמן הלא מבוטל שהושקע מצידו
באיתור הרכב המשומש לכשקנה אותו לראשונה, ולהראות, שעלות השעות הללו
בכסף סוגרת את כל הפער שעוד נותר (אם בכלל נותר).

בואו נחזור לדוגמא שהכנו עבורו אתמול, אבל נתקן (כרגע) רק את עלות המימון
בתור צעד ראשון. נראה מה קורה רק כשמשנים את עלות המימון לנכונה יותר.
למען החישוב המקל, בטווח שבין 4-8% , נבחר בערך 4%, נניח שהוא לקוח
מאד רציני וכבד בבנק שלו, עם סטאטוס אשראי מזהיר, לכן רק 4%.

החישוב בטבלה מטה מראה, שעלינו (רק במעבר מ- 2.2% ל- 4%) ל- 2550 ש"ח.
בצד ימין בטבלה זה עם הריבית מימון הנכונה, בצד שמאל לצרכי השוואה ישירה
זה עם הריבית מימון הלא נכונה שיש כמותה רק לרכבים חדשים בסבסוד יבואני רכב.

נוכל להתרשם שכבר שינוי כזה קטן בריבית המימון מ- 2.2% ל- 4%,
מאמיר את המחיר אחזקה הכולל של הרכב, בכ- 5% סדר גודל גס,
מ- 2420 ל- 2550 ש"ח בחודש. לא צחוק.

**תגיד לי כשאתה רוצה לחשב בנוסף גם את אבדן השעות (שאנו עדיין
מתעלמים ממנו להזכירך), ולעשות קומפילציה לראות לאן אנחנו מגיעים.

***כמו כן תגיד אם תרצה לראות מה קורה כאשר הסטאטוס אשראי שלנו בבנק
אינו מזהיר, והבנק מתעקש לתת הלוואה בעלות יקרה יותר של נגיד 6%.
אוכל להראות לנו גם חישוב כזה.

אני רק מזכיר לכולנו, שבנסועה מקבילה של 18400 ק"מ בשנה, אשתי על הקורולה
בנזין 2011 שלה, חדשה, עמדה על 2720 ש"ח לחודש (החישוב מוצג מטה יותר
בשרשור לכבודו של EM28, גלגלו מטה להזכר). זה אני מציג בתור רפרנס
השוואתי שנבין איפה אנו עומדים בין חלופת המשומש בגילאים 3-9
לבין חלופת החדש בגילאים 0-2 .

עכשיו,
כבר בעלות של 2550 ש"ח לחודש אנחנו מתקרבים כדי מרחק יריקה ממחיר
האחזקה של חדש = 2720 ש"ח. אלא שבמציאות (בגלל אובדן הזמן בחלופת
המשומש), הפער מצטמצם עוד יותר. אם תרצו אראה בשמחה רק תגידו.

 

em28

Well-known member
אתה ממשיך להגכיח את עצמך

ממשיך להראות חישובים שכוללים דלק (ההוצאה הגבוהה ביותר על רכב) וביטוח שלא רלוונטים,
ומציג את התוצאה לחודש כשזה לא מתאים לך.

למרות כל האקסלים הצבעוניים שלך הוכחנו פעם אחר פעם שאתה מוציא כמעט כפול ממי שרוכש ממך את הרכב.

להתראות בעוד שנתיים, בקורולה הבאה, תהיה אוטונומית ?
 

aharon d

New member
אני לא מבין אותך חבר

באמת שלא.
אתה בקשת להשוות ללא שוני בצריכת הדלק, נכון ?
בקשה שבאה במקור כי ראית מול רכב הברידי. אמרת שזה לא פייר.

אז הרי מה שרצית זה מה שעשיתי:
11 ק"מ לליטר שהראנו מחושבים בסויויק שלך, הם הרי זהים ל- 11 ק"מ לליטר גם
בקורולה 2011 (היא לא הברידית להזכירך ולוגמת בנזין נטו, אותו הדבר).

הנה מטה החישוב מוצג לעיונך בשנית, צד מול צד כדי שתנוח דעתך:
בצד אחר הקורולה (שמאל) חדשה מגיל 0 עד 2, בצד שני (ימין) הסיויק
בגילאים 3-9 שלך.

תראה עם דלק, וגם בלי דלק כפי שאתה רוצה.

ההשואה אחרי הורדת עלות דלק היא:
1670 ש"ח לחודש לסיויק (בלי דלק) לעומת 1840 ש"ח לקורולה (בלי הדלק).
*בעיגול לעשר שח הקרובים לנוחות הצגת המספרים בעין.
ראה את השורה התחתונה שהוספתי בטבלה מטה.

כל שעשיתי זה לקחתי את העלות עם הדלק שהיתה בטבלה,
ופשוט הסרתי אותה בחישוב. היא מקבלת משקל אפס.

הדלתא בשקלים כמובן זהה, שכן עדיין ישנו פער של כ- 220 שח בין שתי החלופות.
לפני הסרת עלות דלק ולאחריה.


הנני מזמינך לעבור על כל החישובים בטבלה ולבדוק את חישוביי, הכל על מנת
שתנוח דעתך.
קח את הזמן שלך, כמה שצריך.
ואם תרצה שאבצע עוד שינויים, אבצע כמה אטרציות שרק תרצה.
יש לי סבלנות רבה.
מבחינתי ללמד/לשכנע/להכניס שכל וידע בקרב החברים בתחום הנסוב שהוא
חישוב עלות מדויק, זו שליחות


 

aharon d

New member
תיקון טעות סופר - הדלתא היא 170 שח ולא 220

שבין 2550 לבין 2720
וגם זו שבין 1840 ל- 1670
 

aharon d

New member
בהמשך לפוסט הקודם - הנה טבלה שמקלה את המבט

הפעם מוצגת נטו בלי עלות דלק

 

aharon d

New member
ועכשיו הורדו גם ביטוחים אגרות, וגם בלי הדלק


עשיתי בשבילך חבר יקר באמת, הכל, מה שאתה רק רוצה.

ולא משנה מה,
נשים לב יחדיו, כי הדלתא בשקלים יוצאת כ- 170 שח בחודש בין שתי החלופות.
(או כפול 12 זה 2040 ש"ח בשנה).

הנני מפציר בך שתעבור על כל החישובים שבצעתי באקסל (הוא בדר"כ אינו טועה)
אבל ליתר בטחון בדוק אותי. חשוב (לי) מאד, שכפועל מהבדיקה החוזרת
שוב ושוב שתעשה, יקרה מה שצריך לקרות. מבחינתי זו מצווה ושליחות כבר אמרתי.

**במידה ותרצה להזין פרמטרים אחרים בטבלת האקסל, בקש ואבצע עוד פעם.
יש לי את כל הסבלנות הדרושה בשבילך ובשביל החברים כולם.

 

חן 1111

Active member
אתה מכופף את הנתונים כדי להוכיח את הנקודה שלך

קודם כל, למה אתה משווה קורולה לסיויק ולא קורולה לקורולה (או אוריס)?
מחיר המכירה שלך מאוד אופטימי. במחירונים שאני ראיתי המחיר יותר קרוב ל-90 אלף. זה מעלה את הפחת השנתי ב-5000 שקל.
לא הבנתי למה מחיר הטיפול בקורולה הוא 3000. זו העלות של כל הטיפולים? ואם כן, אז שוב, למה לא השווית לקורולה משומשת?
לגבי עלות ההון - בדרך כלל הכוונה לריבית שיכולת לקבל אם היית משאיר את הכסף בבנק. אז לא ברור למה יש הבדל בין שתי המכוניות. גם אם אתה מתכוון למימון, יש היום המון מקורות להלוואות בריבית נמוכה למדי (למשל מקרנות ההשתלמות), כך שעדיין צריך לקחת את אותה ריבית. אם תשווה את הריבית תוסיף עוד איזה 2000 שקל לשנה.
אז הגענו כבר להפרש של 9000 שקל לשנה. לא 2000 כמו שכתבת.
 

aharon d

New member
התייחסות

המקרה של הקורולה הוא מקרה שכבר אירע בעבר בשנת 2011, קרי תקופה
מקבילה ודומה לתקופה שבה ידידנו EM28 החזיק גם הוא בסיויק אז, ולכן זה
מתאים דווקא יותר. קרי שזה בפועל המחיר שבו נמכר הרכב כך שאין שאלה בכלל.
זו עובדה הסטורית - הוא נמכר ב- 100K עגול בשנת 2013.
כמו כן סיויק וקורולה מתנהגות די דומה במשומשות, שני הרכבים הכי מבוקשים
והכי סחירים, השבלונה היפנית הקלאסית. הם הכי מתאימים להשוואה ראש בראש.

לגבי מחירון,
לידיעתך, מחירון קורולה בת 2 הוא סביבות 100 אלש"ח בגיל 2 בשונה ממה
שכתבת. אתה בדקת כנראה בטעות רק היום חודש אוגוסט, אבל את חודש ינואר
של 2017 במחירון. זה כבר יוצא תקופה של שנתיים ו- 8 חודשים אם תשים לב
ולא שנתיים. *תבדוק במחירון ותווכך.

לכן תבדוק את התוספת שמקבל רכב עם עליה לכביש בחודש אוגוסט 2017
כדי שזה יהיה שנתיים כפי שצריך להשוות. תראה כמה זה מוסיף.
700 שח לחודש אגב אני בדקתי.

עכשיו קבל דוגמא:
האאוריס שמכרתי רק החודש, והיא מקבילה תמחירית לקורולה, מוצר שווה
ערך ומחיר של חדש זהה, המחירון שלה ביום- 1.8.2019 עמד על 99500
ש"ח, זו בעצם קורולה סטיישן בתכלס.
בפועל מכרתי ב- 98500 (הסברתי בשרשור מדוע הורדתי לקונה 1000 שח).
נשים לב שהיא לא היתה רק בת 2, אלא בת 2 וחצי בכלל.

אילו הייתי מוכר דגם של שנתיים בול, קרי חודש עליה לכביש אוגוסט 2017,
אז המחירון היה מעל 100 אלש"ח ביצחק לוי (בדקתי) יוצא 103K.

לגבי הריביות, מצידי שחברנו EM28 יזין מה שהוא רוצה, אתקתק עבורו באקסל
בשמחה. רוצה 2.2% בבקשה. רוצה 1.5% גם הולך. רוצה 10% גם הולך. מה
שבה לו.
בכלל, הצעתי לו שיקח את האקסל ויתקתק לבדו, שילמד לבד על בשרו, שישחק
קצת עם המספרים ויחוש איך זה מתנהג. הוא טרם ביקש לקבל הטבלה.

לגבי זרקת מספר 9000 שח פער בשנה, שיוצא כ- 750 ש"ח לחודש.
נפנופי ידיים בדימיון זה יפה מאד, אבל כמתמטיקאי למדתי עם הנסיון המקצועי,
שזה לא עובד בפרקטיקה. אין שום חישוב עם נייר או אקסל שיגיעו לכך.

ערכתי את החישובים האלו מעל 1000 פעם ב- 20 השנים האחרונות,
לא רק עבור עצמי, הרוב (בערך לכל מכר חבר וקרוב משפחה) כדי שיעזרו
בכך הם ויוכלו להשוות חלופות לפני שמחליטים מה לקנות.

יש ברשותי כבר תחושה לערכים שמתקבלים (שוב מהנסיון) ויודע שערך
כמו 9000 שח בשנה (במודלים שאנו מדברים עליהם), לא מצליחים להתקבל.
הדלתאות הרבה יותר קטנות מכך בפועל, גם בין חלופת חדש מול אפילו
חלופת הרבה יותר ישן ממה שהדגמנו.

גם אתה מוזמן בשמחה לקבל את האקסל ולהתחיל לשחק איתו לבד כמה
שבא לך. שלח מייל ואעביר לך. לחלופין, תן ערכים ואזין בשבילך, שתראה מה יוצא.
תווכח שלא תגיע לפער כזה או קרוב לו כפי שחשבת = 9000 בשנה.

יצא לנו 2040 שח בשנה ראית.
תשחק עם האחוזים קצת ימינה ושמאלה, אתה תהיה פלוס מינוס אלפיה,
קרי בין 1000-3000 שח בשנה.

שום דבר שלא ישנה את התוצאה, והיא שהפער הכספי הקיים בין החלופות בשנה
שלמה, יוצא קטן מדי נומינאלית ובהתאם אחוזית (מסך ההוצאה הכוללת של רכב
בשנה) שהוא סביבות 30 אלש"ח לרכב משפחתי בנסועה ממוצעת טיפוסית
15 עד 20 אלף ק"מ.

**קח ממני את הטבלה ושחק עימה. אתה תבין ותגיע למסקנה הזו די מהר.


עכשיו,
כאשר רואים שמירב המקרים/התצפיות יוצאות בטווח של 1000-3000 ש"ח סדר
גודל גס דלתא בשנה, ביחס לעלות השנתית הכולת של הרכב המשפחתי,
שהיא כאמור סביבות 30 אלף שח, מובן שהדלתא היא 3-10% מסך העלות
הכוללת של הרכב. וכאשר אלו הפערים, ברור מדוע להתפשר על המשומש לא
יוצא כל כך כדאי. החסכון המושג נמוך על מנת להצידו.
 

חן 1111

Active member
רק מהשוואת הריבית יש תוספת של 1500-2000

לטובת המשומשת.
עדיין לא הבנתי איך מחיר טיפול בהונדה הוא 3000. בגלל זה כתבתי שצריך להשוות דגמים שווים. אם זה היה קורולה, אז מחיר הטיפול היה כנראה זהה, שזה עוד 2400 שקל.
לגבי ירידת הערך, כנראה שאתה אחד מברי המזל שמוצאים תמיד טיפש לקנות ממנו בזול, וטיפש נוסף למכור לו ביוקר. אצל רובנו זה לא תמיד עובד ככה. אין לי דרך להכניס את זה באקסל, וגם זה תלוי בדגם ובמצב הרכב הספציפי. לרובנו יש שריטות פה ושם (באוטו). אז או שמתקנים (זו השקעה שצריך לשקלל) או שמורידים מחיר במכירה.
 

aharon d

New member
את הנתונים סיפק חבר הפורום EM28

כנראה לא קראת את השרשור כולו ונכנסת איפה שהוא רק באמצע שלו.
היה חסר לך הרקע לנתונים ומהיכן הובאו.

EM28 הסביר, שהסיויק שלו בגילאים 3-9 עלתה לו תחזוקה של כ- 3000 שח
בשנה סדר גודל עקרוני.
היא כוללת לא רק את הטיפול 15 אלף ק"מ הסטנדרטי, כי אם את כל
החבילה שמסביב לה בכלל צמיגים, מצבר, בלמים, פילטרים, נוזלים, טיפולים
גדולים, תקלות שבר פה ושם וכהנה.
הוא כימת את העלות ל 3000 שח בשנה (ממוצע רב שנתי).

אם תשאל את הנסיון שלי, רכבים בגילאים הללו 3-9, הסכום שהוא כתב בהחלט
נכון והוא לא טעה. גם כשלי היה רכב בגילאים הללו, זה מה שהוא עלה לי.
 

enigo

New member
כל שנתיים אותם דיונים בדיוק

אהרון מכופף, מפתל ומעוות את הנתונים (בצבא היינו קוראים לזה "לאנוס את השטח") ומי שעדיין לא התייאש מנסה להצביע על הכשלים בחישובים רק כדי להיות מוצף במלל שלא באמת עונה על השאלות.
בחישובים של אהרון תמיד הוא מוכר במחירון והאחרים לא, תמיד לא נשחק אצלו כלום (אפילו כשבדור הקודם של הקורולה אנשים דיווחו על צורך להחליף בלמים אחוריים כל טיפול - הוא לא החליף שנתיים), ותמיד הריבית על ההון נמוכה...
עזבו - שיחליף רכב כל שנתיים. כסף שלו - שיהנה!
 

aharon d

New member
אהרון לא מעוות כלום זה הדמיון שלך שמרגיש נרדף כנראה

את הנתונים אודות המשומש הביא לנו EM28, או שכבר שכחת ?

הוא זה שסיפק אותם. הוא אמר לנו בכמה קנה, ובכמה מכר אחרי 6 שנים.
הוא גם אמר לנו כמה עלתה לו התחזוקה מדי שנה.

במקביל אליו אהרון סיפר לנו כמה עלתה לו כל אחת מן 5 המכוניות החדשות
בעשור האחרון והשתמש במי מהדוגמאות כל פעם בהקשר המתאים.
זו קבוצת מדגם גדולה ונאה כדי שנוכל להקיש ממנה איזו שהיא תובנה
עם הדירות שחוזרת על עצמה (כוחם של מספרים גדולים והדירים).

כל ההשוואות שהובאו לקוראים בשרשור איפה הם מקרים של חברי פורום
שכבר קרו והתרחשו בעבר. משמע שהנתונים סגורים אודות המקרים הללו:
ידוע בכמה נקנו ובכמה נמכרו. ידוע גם מה היתה עלות התחזוקה משום
שיש לפנינו חשבוניות.

חלק מכובד של הקוראים ללא ספק לומד מהשרשור הזה המון וכבר קבלתי
באופן פרטי פידבקים בנושא עם הוקרת תודה והערכה. לא רק הפעם
אלא גם בשנים עברו.

יש כמה שהם קצת חלשים במספרים והדבר מובן, בקריירה שלהם ובהשכלתם
מספרים מעולם לא שחקו נגן ראשון. ידוע הדבר כי שליטה במספרים אינה נחלת
הרוב בקרב האוכלוסיה, אלא שחולשה בתחום מספרים נתנת לגשור, באם מחזיקים
את הרצון (או היכולת) ללמוד ולהתפתח. כשאין את זה, שום דבר לא יעזור.
 

enigo

New member
מעוות, מעוות...

מחלק את הסכום לחודשי - כנראה בניסיון לגרום לאותם "חלשים במספרים" שהוא מזלזל בהם לטעות לחשוב שמדובר בהבדל קטן, וכמובן העובדה שהוא (פשוט מכבד את רצונו של אהרון להתייחס אליו בגוף שלישי) תמיד מוכר במחירון בעוד אחרים בחישובים שלו תמיד מוכרים בהפסד.
הבאנו - אני והאנונימי - שתי דוגמאות שבהן עלות הרכב המשומש לשנה היתה נמוכה משמעותית מעלות הרכב החדש - התעלמות אלגנטית מצד אהרון...
ואני לא מדבר על החישובים האחרונים דווקא, אלא לאורך כל השנים.
אני אני חוזר ואומר - כיף לך ואתה יכול להחליף רכב כל שנתיים? סחטיין, תהנה! אבל תפסיק לאנוס את השטח בניסיון לשכנע אנשים שזה יוצא יותר זול.
ואגב, שלח אלי את תעודת הזהות, אני אחתים לך פעמיים "גבר" על זה שאתה מקבל תודות במסרים אישיים...
 

aharon d

New member
לא מבין

האם לכשנגמרת לך התחמושת המספרית (קרי דיון טכני ענייני) אז אתה בורח
לנפנופי ידיים ? לנסיון לעוות מציאות ולזרוע רפש בחבר אחר ? לשם מה ?

האם מבלי משים לב פגעתי בך אישית או משהו כזה ?
כי אם כן זה קרה מבלי משים לב, אמור ואתנצל מיד....

עכשי לדיון המהותי:
הנני שב ומזכיר, הצעתי לך לקבל את האקסל לשחק עימו לבד עצמאית.
שתזין בו אתה, לא אני, אלו ערכים שרק תרצה.

תזין בכל האירועים שתבקש לבוחנם, מחיר מחירון בכניסה, ומחירון ביציאה.
אתה תתן את הנתונים, לא אני ולא חבר הפורום em28.

להזכירך (כנראה שכחת), מחירון מול מחירון עגול זה הרי מה שהדגמנו כבר
בפורום שלנו הרבה פעמים בעבר, לכבוד החברים בשנת 2011 בפוסט הראשון
(שמלונקק מטה בשרשור זה לתזכורת, על ידי חבר הפרום N641).
פתח אותו, גש ל- 2011 להזכר בדברים.


ולא שהמחירים שחבר הפורום ידידנו EM28 נתן לנו אלו מחירים רעים
בתור מודל ההשוואה שערכנו. משום שאם תבחן תשים לב, הוא אפילו קנה בפחות
ממחירון - סיויק בת 3 המחירון שלה גבוה מ 83K שח שהוא ציין שבהם קנה,
והוא מכר אותה במחיר פנטסתי מבחינתו של 34K שח בגיל 9 (שאינו נופל ממחירון).

קרי,
למרות שחבר הפרום EM28 נתן לנו דוגמא אמיתית שקרתה לטובת חלופת
המשומש בהיבט הזה, עדיין הוא לא הצליח לחסוך כמעט כלום לעומת חלופת החדש.

אלא שאפילו לא טרחת לאמת את המספרים ש- EM28 הביא ביחס למחירון
יצחק לוי וסתם התרעמת לשווא. צעקת גוועלד, שמשווים חלופת חדש במחירי
מחירון, ולא ראית שהחלופה של EM28 עונה לכך ומעבר לה.
מה שנקרא, אתה מגיב מבלי בכלל להסתכל על המספרים.



בחזרה לענייננו:
אם תרצה לחשב בטבלה - לא מקרים תאורטיים (של מחירון מול מחירון)
אלא מקרים שכבר קרו בעברך והסתיימו, כך שהממצאים הם בדיעבד,
הזן גם אותם. את המחירים בפועל שקנית, כמו גם אלו שמכרת בהם.

לאחר מכן תזין את העלויות של כל הסעיפים בכללם ביטוחים, אגרות, דלק,
מוסכים, כפי ששלמת עבורם בפועל (שמור את החשבוניות).

תרצה לממן (למנף) את רכישת הרכב, עשה כן באקסל באיזה אחוז
שרק תבחר. הטבלה מקבלת הכל אין לה מגבלות. תרשום 0% או 10%
הולך גם. מה שתרצה למדל או מה שבפועל שילמת.

אחרי שתשחק עם הטבלה כמה עשרות מקרים ככה שתבחן אותם הלוך
ושוב, תפתח מה שנקרא "תחושה לאן הדברים מתכנסים".
אתה תיווכח באופן בלתי אמצעי, שתמיד תגיע לחסכון נמוך יחסית בנתיב המשומש.

לרוב החסכון ברכב משפחתי יפני סחיר טיפוסי, שזה מה שאנו בוחנים כאן,
יתכנס לערכים שנעים בין 3-10% . *במקרי קצון יתכן שתצליח להגיע לחסכון קצת
יותר גבוה מ- 10%, אך לא הרבה מעבר - כך שהדבר לא ישנה לנו מבחינה
פרקטית בעת נטילת ההחלטה, על איזה נתיב ללכת.

כי שוב,
כשצרכן יושב מול חלופת חדש ב- 30 אלף שח לשנה, ומגלה שהוא חוסך רק
סביבות נגיד 3000 שח בשנה בנתיב המשומש, קרי משלם 27 אלף שח בשנה,
הוא די מוותר על כך ובוחר בחלופת חדש. החסכון קטן מדי על מנת להתפשר.

אז מדוע אתה עדיין בורח מלקבל את האקסל ולשחק עימו ?
ממה אתה מפחד בעצם ?
זו שאלה שאתה צריך להשיב לגבי עצמך דבר ראשון, אותי זה לא אמור לעניין.
שכן אותי לא מעניין מה קורה בכיסך האישי.

מנגד אותי כן מעניין, מה קורה בתודעה ובחוכמה של החברים באופן כללי.
זו הסיבה היחידה שטורח להעביר ידע אודות איך מחשבים עלות אחזקה ובעלות
כוללת של רכב. מה שנקרא מעביר את זה הלאה.
 

enigo

New member
אומרים שחכם לומד מניסיונם של אחרים

אני לא מתיימר להיות חכם, אבל את הדיון הזה כבר ניהלתי, כבר הראתי לך - עם האקסל שלך! - שיש הבדל והוא משמעותי, בעיקר אם משנים את תנאי ההשוואה לריאליים יותר (מעט מאוד אנשים קונים רכב בן שנתיים ומוכרים אותו בן ארבע). בזמנו התחלת לטעון שמדובר רק במאתיים ומשהו שקלים לחודש, וזה לא כזה משמעותי, וסיימנו בזה שכל אחד יחליט בשביל עצמו מה זה "משמעותי".
בכל מקרה, באחד השרשורים השנה נתתי לך דוגמא, ואחרי זה במקביל נתן חבר פורום אחר דוגמא אחרת, שבשתיהן העלות השנתית לחזקת רכב משפחתי משומש (בלי דלק וביטוח) היתה הרבה פחות מעשרת אלפים ש"ח בשנה. משמע הרבה פחות מעלות רכב חדש לפי הנתונים שאתה הבאת.
וזה עוד היה הרכב היותר יקר (בחישובי עלות שנתית) שהיה לי בעשור האחרון.
לא הגבת להודעה ההיא שלי, וגם לא לזו של חבר הפורום השני. כנראה פשוט כי הן לא מסתדרות עם האג'נדה שלך...
אז אני אומר שוב - יש לך את הכסף והרצון? מעולה! שמח בשמחתך, ומאחל לך עושר, אושר ובריאות עד מאה ועשרים. אבל זה עדיין לא הופך קניית רכב חדש לכדאית כלכלית. אפילו במקרה של רכב כמו הקורולה, עם ירידת ערך נמוכה יחסית.
 

aharon d

New member
אכן אינך מתיימר להיות חכם, כי יש לך נסיון שלא להתיימר לכך

אני לא זוכר שאי פעם היו דברים מעולם (אלו שהנך מתאר בפוסט שלך).
אתה מומחה בלהמציא הסטוריה מדומה ובזה בהחלט שכנעת אותי.

על כן מצא לנו את החישובים לכאורה שמראים זאת ועליהם הנך מדבר,
ואז נוכל לשבת יחדיו ולנתח אותם כמתבקש.

הבעיה שלך ואתה מפספס אותה כנראה, היא שהקוראים אינם טפשים כפי שהנך
סובר. הם כבר הבינו היטב אחרי קריאת אינספור מודעותיך שהן ברמה של,
"תאמינו לי כי ככה זה, ותסלחו לי על שאינני חזק במספרים ולא מתיימר להיות חכם."

כשאינך מתיימר להיות חכם וגם מראה זאת בפומבי, כשאינך מסוגל לבנות חישוב
בסיסי המוצג בצורה מסודרת בטבלה תקנית קלה לקריאה והבנה, הכיצד תצפה
שמישהו מבין הקוראים יתן בכלל משקל לטענותיך התלויות באויר ?
אתה הרי לא מסוגל לייצר הוכחה מספרית שתתמוך באף אחת מטענותיך.

כשאתה נדרש להתחיל להסביר לשכנע במספרים, אתה מתפרק מול המקלדת.
לא מסוגל לעשות כלום חוץ מלנפנף בידך ססמאות מטרונומיות.

שים לב לקונטרס היפה שפה:
מעולם לא חסכתי לקורא מאומה, תמיד מראה לו חישוב אחר חישוב, כמה פעמים
שרק צריך - עם כל הבקשות שהחברים מעלים ומבקשים תוך כדי. עם דלק ובלי...
עם בטוחים ואגרות ובלי. הכל.
תוקף כל מקרה שרק מבקשים מכל כוון אפשרי.
כי אני יודע כבר מראש לאן המספרים בסוף מתכנסים (נסיון + השכלה רלוונטית)
לטולרנס מסוים פלוס מינוס, שתמיד מגיע למסקנה זהה מבחינה פרקטית.
אציע שתלמד את השיטה ותעתיק אותה. כי ככה עובדים במדע.

אז אם תרצה לשחות במגרש מקצועני, תאלץ קצת להזיע ולהתאמץ זה נכון,
אין קיצורי דרך. ואל תעשה לעצמך הנחות. תאמין לי, כדאי לך.
אתה תודה אחרי זה לעצמך.

ושוב:
רוצה לקבל את הטבלה ככלי עזר, שתסייע בידך לייצר חישובים ?
או שעדיין מפחד לגעת בה ....

הטבלה אינה נושכת.
 

enigo

New member
ההודעות כאן בפורום, אפילו בעמוד הראשון

וחוסר היכולת שלך. להבין ציניות משעשע כל פעם מחדש.
אבל לא מספיק כדי שאכנס איתך שוב לדיון שההיסטוריה הוכיחה שוב ושוב שהוא עקר.
תמשיך לקנות רכב חדש ולמכור אותו אחרי שנתיים - מישהו צריך לעשות את זה...
 

the annonymous

New member
בוא ניקח מקרה נוסף

קניתי לאשתי בזמנו C4 בת 5 והחזקתי אותה 5 שנים.
&nbsp
בתקופה הזו מעבר לטיפולים שוטפים החלפתי אלטרנטור ואטם בית פלטר שמן. קניתי אותה ב 30 ומכרתי ב 12 בערך (לא זוכר את המספר המדוייק. זוכר בסביבות ה 15 אבל לוקח מקדם ביטחון למקרה שטעיתי). את האלטרנטור החלפתי במורשה ועלה לי 800 שקל.
&nbsp
כמה אני שילמתי על 5 שנים וכמה אתה משלם על 5 שנים?
&nbsp
החלפה כל שנתיים או שנתיים וחצי היא נוחה אבל היא בעייתית כלכלית. רכב מאבד פחות או יותר אחוז קבוע משוויו כל שנה (בדרך כלל בשנים הראשונות יותר אבל נניח איבוד ליניארי לצורך הדיון) אז בשנה הראשונה זה נגיד לצורך הדיון 10% מ 140, בשנייה זה כבר 10% מ 126, בשלישית 10% מ 113.4 ואחרי 4 שנים הרכב שווה 82. תעשה את החשבון לבד כמה עולה אחזקה לרכב בן 5 עם נסועה ממוצעת לעומת רכב בן שנתיים ותראה אם החשבון שלך נכון או לא.
&nbsp
אם כבר עדיף להחליף לא בשנתיים אלא בשנה ו 10 לפני הטיפול והטסט וככה תחסוך עוד כמה מאות שקלים.
 
למעלה