הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
 

scooby5

Member
פורסם לפני זמן קצר גם בפייסבוק של הרכבת...

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
פורסם לפני זמן קצר גם בפייסבוק של הרכבת...
מה יהיה עם זה ?
 

בועז ל

New member
יהיה רע לתפארת. התנהלות בעייתית במיוחד, לטעמי

פורסם לפני זמן קצר גם בפייסבוק של הרכבת...
מה יהיה עם זה ?
יהיה רע לתפארת. התנהלות בעייתית במיוחד, לטעמי
ואני לא מתכוון רק לפרסום המאוחר של הרכבת.
 

scooby5

Member
כל הסיפור עם מערכי ה-IC נשמע לי מוזר

יהיה רע לתפארת. התנהלות בעייתית במיוחד, לטעמי
ואני לא מתכוון רק לפרסום המאוחר של הרכבת.
כל הסיפור עם מערכי ה-IC נשמע לי מוזר
ומריח כמו מאבקי כח ע"ח הציבור...
 

easylivin

New member
זה בדיוק מה שזה. מטעמים מסויימים, קל לחלק מהכותבים

כל הסיפור עם מערכי ה-IC נשמע לי מוזר
ומריח כמו מאבקי כח ע"ח הציבור...
זה בדיוק מה שזה. מטעמים מסויימים, קל לחלק מהכותבים
בפורום לזרוק לאוויר את המילים "תחזוקה לקויה" שוב ושוב... אז אני דווקא אזרוק בעקבותיך את צמד המילים "מאבקי כוח", בלי להרחיב גם כן. כי גם לנו מותר.
יש סיבות טובות מאוד לחשוב כך, גם בלי לקבל "מידע פנימי" לכאורה מכל מיני גורמים אינטרסנטיים.
 

Ofekalef1

New member
אפשר לנסות לפענח אותך?

זה בדיוק מה שזה. מטעמים מסויימים, קל לחלק מהכותבים
בפורום לזרוק לאוויר את המילים "תחזוקה לקויה" שוב ושוב... אז אני דווקא אזרוק בעקבותיך את צמד המילים "מאבקי כוח", בלי להרחיב גם כן. כי גם לנו מותר.
יש סיבות טובות מאוד לחשוב כך, גם בלי לקבל "מידע פנימי" לכאורה מכל מיני גורמים אינטרסנטיים.
אפשר לנסות לפענח אותך?
כתוב בכתבה הראשונה "בין היתר טוענים שם כי זמן הטיפול במנועים - עליהם אחראים עדיין עובדי הרכבת - מתארך מעל ומעבר לרצוי."
הבנתי נכון ויש סיכוי שעובדי הרכבת עושים את זה בכוונה על מנת להוכיח את טענתם על כך שזה יפגע בתחזוקה?
 

easylivin

New member
אפשר להשיב לשאלה בשלוש שאלות?


אפשר לנסות לפענח אותך?
כתוב בכתבה הראשונה "בין היתר טוענים שם כי זמן הטיפול במנועים - עליהם אחראים עדיין עובדי הרכבת - מתארך מעל ומעבר לרצוי."
הבנתי נכון ויש סיכוי שעובדי הרכבת עושים את זה בכוונה על מנת להוכיח את טענתם על כך שזה יפגע בתחזוקה?
אפשר להשיב לשאלה בשלוש שאלות?

1. האם יש סיכוי שגלים-גלים של "תאונות עיתוק" המוניות שבאו וחלפו בעבר, ושכתוצאה מהן נגרם נזק לעשרות (!) קרונות, קרו לגמרי במקרה בתקופות של סכסוכי עבודה?

2. אם כן, האם אפשר להגיד על סמך ניסיון של שנים רבות, שגורמים מסויימים ידועים ככאלה שאינם בוחלים בשום אמצעי להשגת מטרותיהם הפוליטיות בתוך הרכבת ומחוצה לה?..

3. ולבסוף, האם יש הרבה סיבות טובות להאמין שהמצב הנ"ל השתנה בשנה שחלפה מאז ההחטה על מיקור חוץ החלקי ביותר, בזמן שהועד מעולם לא הסיר באמת את התנגדותו המוצהרת גם למהלך המצומצם?.. (ואף הזהיר מפני "הסכנה הבטיחותית" הצפויה.)

כמובן שאלו לא באמת תשובות אלא שאלות המשך לשאלתך, בסך הכל חומר למחשבה. ועד כאן בינתיים - אם כי ההמשך עוד יבוא לצערנו...
 

moses990

New member
אפשר להשיב ל3 שאלותך בשאלה?

אפשר להשיב לשאלה בשלוש שאלות?

1. האם יש סיכוי שגלים-גלים של "תאונות עיתוק" המוניות שבאו וחלפו בעבר, ושכתוצאה מהן נגרם נזק לעשרות (!) קרונות, קרו לגמרי במקרה בתקופות של סכסוכי עבודה?

2. אם כן, האם אפשר להגיד על סמך ניסיון של שנים רבות, שגורמים מסויימים ידועים ככאלה שאינם בוחלים בשום אמצעי להשגת מטרותיהם הפוליטיות בתוך הרכבת ומחוצה לה?..

3. ולבסוף, האם יש הרבה סיבות טובות להאמין שהמצב הנ"ל השתנה בשנה שחלפה מאז ההחטה על מיקור חוץ החלקי ביותר, בזמן שהועד מעולם לא הסיר באמת את התנגדותו המוצהרת גם למהלך המצומצם?.. (ואף הזהיר מפני "הסכנה הבטיחותית" הצפויה.)

כמובן שאלו לא באמת תשובות אלא שאלות המשך לשאלתך, בסך הכל חומר למחשבה. ועד כאן בינתיים - אם כי ההמשך עוד יבוא לצערנו...
אפשר להשיב ל3 שאלותך בשאלה?
למה לעזזל לא פותחים בחקירה ומעמידים לדין את הסרוחים?
אם יש מישהו שפוגע בכשירות הקרונות הוא למעשה מסב נזק של מליונים לרכבת.
 

easylivin

New member
הרבה חקירות נפתחו כבר, ולא מעט סרוחים גם הורשעו במהלך השנים

אפשר להשיב ל3 שאלותך בשאלה?
למה לעזזל לא פותחים בחקירה ומעמידים לדין את הסרוחים?
אם יש מישהו שפוגע בכשירות הקרונות הוא למעשה מסב נזק של מליונים לרכבת.
הרבה חקירות נפתחו כבר, ולא מעט סרוחים גם הורשעו במהלך השנים
השאלה האמיתית (והתשובה דווקא ידועה) היא: מה הפריע לישראל כץ לבצע ניקוי אורוות כולל בזמן שניתנה לו כל הלגיטימציה הנדרשת מהציבור הרחב. הוא בעיקר איים ובמקביל סגר עסקה עם ההסתדרות והועד, שהביאה להסכם "פשרה" על מיקור החוץ כפי שהוא נראה כיום. וגם לפשרה הזאת הועד הסכים על הנייר בלבד, ולא בפועל.
 

Gorodin

New member
שטויות

הרבה חקירות נפתחו כבר, ולא מעט סרוחים גם הורשעו במהלך השנים
השאלה האמיתית (והתשובה דווקא ידועה) היא: מה הפריע לישראל כץ לבצע ניקוי אורוות כולל בזמן שניתנה לו כל הלגיטימציה הנדרשת מהציבור הרחב. הוא בעיקר איים ובמקביל סגר עסקה עם ההסתדרות והועד, שהביאה להסכם "פשרה" על מיקור החוץ כפי שהוא נראה כיום. וגם לפשרה הזאת הועד הסכים על הנייר בלבד, ולא בפועל.
שטויות
אתה כנראה שונא את עובדי הרכבת ולא משנה מה יהיה.
תחזוקת הקרונועים לא בידי הרכבת אלה בחברה חיצונית
יש בעיות תחזוקה, אז גם בזה אתה מאשים את עובדי הרכבת?
הקנאה אוכל. ותמשיך לאכול אותך לעד.
 
מדובר במנועי DEUTZ שאין להם חלפים כיום !!! הנה:

שטויות
אתה כנראה שונא את עובדי הרכבת ולא משנה מה יהיה.
תחזוקת הקרונועים לא בידי הרכבת אלה בחברה חיצונית
יש בעיות תחזוקה, אז גם בזה אתה מאשים את עובדי הרכבת?
הקנאה אוכל. ותמשיך לאכול אותך לעד.
מדובר במנועי DEUTZ שאין להם חלפים כיום !!! הנה:
מפרט טכני על קצה המזלג:
למנוע הזה אין כרגע חלפים מקוריים כמעט למען יצרן עלום שם באסיה שאת זהותו לא אחשוף.

Technical details:[1]
Build by:
ABB Scandia / Adtranz / BOMBARDIER, Randers, Denmark.
Years build:
1989-1993, 1993, 1998, 2001, 2002, 2003.
Number of units build:
154
Prime mover engine:
4 x Deutz BF8L 513CP, 8-cylinder diesel
Transmission:
4 x Deutz BF8L 513CP, 8-cylinder diesel
Power rating:
4 x 294 kW.
Wheel arrangement:
(1A)'(A1)'(1A)'(A1)'
Total Length o. couplers:
58.800 mm.
Wheelbase pr. motor unit:
17.733 + T(2.500 + 2.700) mm.
Max. speed:
180 km/h (IN ISRAEL: ONLY 160 km/h).
Weight:
90,0 t.

[1] מקור: http://www.railorama.dk/loco/dsb/dsbmf.htm
 

easylivin

New member
מעניין. למעשה, מנועים ייחודיים לקרונועים ייחודיים...

מדובר במנועי DEUTZ שאין להם חלפים כיום !!! הנה:
מפרט טכני על קצה המזלג:
למנוע הזה אין כרגע חלפים מקוריים כמעט למען יצרן עלום שם באסיה שאת זהותו לא אחשוף.

Technical details:[1]
Build by:
ABB Scandia / Adtranz / BOMBARDIER, Randers, Denmark.
Years build:
1989-1993, 1993, 1998, 2001, 2002, 2003.
Number of units build:
154
Prime mover engine:
4 x Deutz BF8L 513CP, 8-cylinder diesel
Transmission:
4 x Deutz BF8L 513CP, 8-cylinder diesel
Power rating:
4 x 294 kW.
Wheel arrangement:
(1A)'(A1)'(1A)'(A1)'
Total Length o. couplers:
58.800 mm.
Wheelbase pr. motor unit:
17.733 + T(2.500 + 2.700) mm.
Max. speed:
180 km/h (IN ISRAEL: ONLY 160 km/h).
Weight:
90,0 t.

[1] מקור: http://www.railorama.dk/loco/dsb/dsbmf.htm
מעניין. למעשה, מנועים ייחודיים לקרונועים ייחודיים...
אז אם צודקים הגורמים ברכבת שעל פי דבריהם המנועים "מתים" - זה באמת נשמע כמו גזר דין מוות ל-IC3.
אם כי זכור לי היטב שפעם השתעשענו רבות עם אופצייה להפוך אותם לגרורי-קטר.
 
קיימות רק שלוש אופציות:

מעניין. למעשה, מנועים ייחודיים לקרונועים ייחודיים...
אז אם צודקים הגורמים ברכבת שעל פי דבריהם המנועים "מתים" - זה באמת נשמע כמו גזר דין מוות ל-IC3.
אם כי זכור לי היטב שפעם השתעשענו רבות עם אופצייה להפוך אותם לגרורי-קטר.
קיימות רק שלוש אופציות:
1. הפיכתם לגרורי קטר וחיבורם לקטר דיזל סטנדרטי בעזרת מתאם קופלונג קיים.
2. החלפת המנועים למנועים אחרים בעלי קווי תכנון דומים. פתרון יקר מאוד וככל הנראה לא ישים כלכלית.
3. שיקום מנועים קיימים בסיוע חלפים לא מקוריים אך תואמים ואיכותיים מאחת ממדינות דרום מזרח אסיה. יסלח לי כבודו על כך שאינני חושף את שם היצרן מטעמים מובנים.
 

בישגד

New member
בדנמרק הם עדיין נוסעים

קיימות רק שלוש אופציות:
1. הפיכתם לגרורי קטר וחיבורם לקטר דיזל סטנדרטי בעזרת מתאם קופלונג קיים.
2. החלפת המנועים למנועים אחרים בעלי קווי תכנון דומים. פתרון יקר מאוד וככל הנראה לא ישים כלכלית.
3. שיקום מנועים קיימים בסיוע חלפים לא מקוריים אך תואמים ואיכותיים מאחת ממדינות דרום מזרח אסיה. יסלח לי כבודו על כך שאינני חושף את שם היצרן מטעמים מובנים.
בדנמרק הם עדיין נוסעים
והמנועים הוחלפו לDeutz TCD 2015
 

נתנאל531

Well-known member
במידה ומחליטים להפוך אותם לגרורי קטר

קיימות רק שלוש אופציות:
1. הפיכתם לגרורי קטר וחיבורם לקטר דיזל סטנדרטי בעזרת מתאם קופלונג קיים.
2. החלפת המנועים למנועים אחרים בעלי קווי תכנון דומים. פתרון יקר מאוד וככל הנראה לא ישים כלכלית.
3. שיקום מנועים קיימים בסיוע חלפים לא מקוריים אך תואמים ואיכותיים מאחת ממדינות דרום מזרח אסיה. יסלח לי כבודו על כך שאינני חושף את שם היצרן מטעמים מובנים.
במידה ומחליטים להפוך אותם לגרורי קטר
מה שנראה כמו האפשרות הזולה והבטוחה מבין ה־3, תוך כמה זמן הדבר ניתן לביצוע, האם יש צורך בתוספת קרון כח, והאם ישנם קטרים זמינים, אמינים ומתאימים לתפעול הקו לירושלים במתכונת זו?
&nbsp
על פניו הנפילה החדה והמהירה במספר הקרונועים הזמינה לא נראית כדבר טבעי, ועובדי הרכבת שאחראים על הטיפול במנועי הקרונועים, נדרשים להסברים בנושא.
&nbsp
&nbsp
 

david80

Member
והאם הם יוכלו גם להידחף כמו רכבות מודו?

במידה ומחליטים להפוך אותם לגרורי קטר
מה שנראה כמו האפשרות הזולה והבטוחה מבין ה־3, תוך כמה זמן הדבר ניתן לביצוע, האם יש צורך בתוספת קרון כח, והאם ישנם קטרים זמינים, אמינים ומתאימים לתפעול הקו לירושלים במתכונת זו?
&nbsp
על פניו הנפילה החדה והמהירה במספר הקרונועים הזמינה לא נראית כדבר טבעי, ועובדי הרכבת שאחראים על הטיפול במנועי הקרונועים, נדרשים להסברים בנושא.
&nbsp
&nbsp
והאם הם יוכלו גם להידחף כמו רכבות מודו?
 
ניתן להופכם לגרורי קטר תוך ימים ספורים. אין צורך בקרון כח כי

במידה ומחליטים להפוך אותם לגרורי קטר
מה שנראה כמו האפשרות הזולה והבטוחה מבין ה־3, תוך כמה זמן הדבר ניתן לביצוע, האם יש צורך בתוספת קרון כח, והאם ישנם קטרים זמינים, אמינים ומתאימים לתפעול הקו לירושלים במתכונת זו?
&nbsp
על פניו הנפילה החדה והמהירה במספר הקרונועים הזמינה לא נראית כדבר טבעי, ועובדי הרכבת שאחראים על הטיפול במנועי הקרונועים, נדרשים להסברים בנושא.
&nbsp
&nbsp
ניתן להופכם לגרורי קטר תוך ימים ספורים. אין צורך בקרון כח כי
במילא מנוע אחד בכל מערך משמש לתאורה ומזגנים. קטרי G12 יכולים להתחבר אלייהם בקלות בסיוע מתאם קופלונג.
 
הקטר יבצע חיוג בלית ברירה. דבר זה עדיף על לא כלום ועל

ואיך הם יסתובבו במלחה?
הקטר יבצע חיוג בלית ברירה. דבר זה עדיף על לא כלום ועל
קו מושבת ששפכו עליו מיליונים. הרכבת תוכל להיות בת 3 או 6 קרונות בהתאם לביקוש או לעונה. אין כל בעיה להפוך את הקרונועים לקרונועים נגררים.

על-פי הבנתי יש עדיין מספיק מנועים תקינים שניתן להשתמש בהם לקרונועים. בדקתי השבוע את שוק החלפים ודי הופתעתי לטובה: חלפים חשובים ועיקריים לדגם המנוע הנוכחי שציינתי אותו בהודעה אחרת (בשרשור זה), עדיין ניתנים להשגה באירופה למרות שהיצרן לא חייב לספק אותם באינטרבל הזמן שעבר מאז ייצורם של מערכי הקרונועים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה