הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים

מצב
הנושא נעול.

roeyil

New member
והנה הצפי - הקו סגור עד להודעה חדשה...

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
והנה הצפי - הקו סגור עד להודעה חדשה...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4606142,00.html
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אין לי מילים פשוט! ביזיון!!!

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
אין לי מילים פשוט! ביזיון!!!
 

easylivin

New member
היה צפוי, כמה כתבנו על זה... ככה זה כשמישהו מבטיח

אין לי מילים פשוט! ביזיון!!!
היה צפוי, כמה כתבנו על זה... ככה זה כשמישהו מבטיח
רפורמה אמיתית ברכבת - ולא מקיים. עם כל מה שנאמר לזכותו של שר התחבורה ובצדק, בדבר הזה הוא לא סתם נכשל לחלוטין - גרוע מזה, כל "מיקור החוץ" אליבא דישראל כץ, נראה מלכתחילה ואכן התברר כאחיזת עיניים. הכוח להשפיע ולעתים קרובות גם להזיק, היה ונשאר בידי אותם הגורמים בדיוק.

וכעת נעבור לנציגי הועד שכאן, שיספרו על איך שאלסטום לקחה קרונועים חדשים וטובים לחלוטין ובמשך חצי שנה הרסה אותם... קדימה:
 

davidfainshtein

Member
מנהל
גם הרכבת הקלה מופעלת בערבים במתכונת חלקית.

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
גם הרכבת הקלה מופעלת בערבים במתכונת חלקית.
בשל עבודות שיקום המבוצעות בקן הצרעות, אין תנועת רכבות בין גבעת המבתר לפסגת זאב החל משעה 22:00.
 

easylivin

New member
כתבה נוספת ב-ynet - זכות הדיבור ל"גורמים ברכבת":

הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים
ע"פ מידע שהגיע אליי, בשעה הקרובה צפויה הפסקת תנועת הרכבות בקו בית שמש-ירושלים. רכבות 507 ו-510 הן הרכבות האחרונות שצפויות לנוע היום בקו. עוד נמסר לי, כי הפסקת התנועה היא בעקבות מחסור חמור בציוד הנייד שנובע ממצבם התחזוקתי של הקרונועים. משך ההשבתה אינו ידוע בוודאות. אסייג ואומר כי לעת עתה מדובר על 24 השעות הקרובות.
כתבה נוספת ב-ynet - זכות הדיבור ל"גורמים ברכבת":
"מדובר בקרונות גמורים. אין שום טעם לשפץ אותם. זהו, הם יפנו מקום לקרונות חדשים", אמרו שלא לציטוט.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4606151,00.html
 
העיקר ששפכו שם מיליוני שקלים על שיקום הקו:

תגידו שלום לתחנת מלחה.
העיקר ששפכו שם מיליוני שקלים על שיקום הקו:
בעת החלפת המסילות בקטע שבין בית-שמש לירושלים, דנתי רבות על נסיעת הקרונועים העתידית דאז לירושלים. האדון לה-פום הצרפתי שהיה מנהל עבודה בכיר בקו אמר שהקרונועים לא יכולים להתאים לנסיעה כזו וכי המרכב בצירוף השלדה לא נועד לרדיוסי סיבוב אלה. אני מנוע מלהוסיף יותר מדי פרטים אודות הכשל הטכני שגורם כרגע להשבתה אך רק אומר שהפעם מדובר בבעיה רצינית אך צפוייה שידעו על קיומה והיות וכך הוחלט לבטל את תנועת הקרונועים בקו כדי למנוע נפילה שלהם לתהום הנמצאת לצידי המסילה. תיקון הבעיה יקר באופן מחריד ודורש שינויים טכניים לא פשוטים הדורשים אישור יצרן. לכך יש להוסיף את ההנחייה הגורפת ברכבת שחלפים נרכשים אך ורק מהיצרן המקורי או ממי שהוסמך על ידו. ומה עושים כאשר הן ליצרן והן למי שהוסמך על ידו אוזלים חלקי החילוף ולא מיוצרים יותר חלפים מתאימים?! אז כדי לא להשבית מערכים, מנסים לאלתר ולמצוא פתרונות ופטנטים כדי לתקן תקלות. ולא תמיד זה מצליח ! אין דבר כזה שלא ניתן למצוא חלפים: השאלה היא רק איך מוצאים חלפים, ממי מבקשים לתווך והיכן יהא נכון לרכוש אותם. פתרונות יצירתיים ובטוחים קיימים אך לא תמיד מיושמים. ABB SCANDIA שהיא יצרן הקרונועים הראשון לא חייב כיום לפי המקובל בתקנות החלפים הבינ"ל - לספק חלפים לקרונועים כל-כך ותיקים. התקופה של חובת אספקת חלפים הסתיימה מזמן וכאשר היא הסתיימה, היה על הרכבת למכור את הקרונועים או להופכם לגרורי קטר. לא זה ולא זה בוצע ולכן אין לי פתרונים או שבעצם יש אבל הם לא ממש ישימים למי שמעדיף ללכת עם הראש בקיר.
 

Ccyclist

Well-known member
אז הקו הזה לא בנוי לסטנדרטים רגילים?

העיקר ששפכו שם מיליוני שקלים על שיקום הקו:
בעת החלפת המסילות בקטע שבין בית-שמש לירושלים, דנתי רבות על נסיעת הקרונועים העתידית דאז לירושלים. האדון לה-פום הצרפתי שהיה מנהל עבודה בכיר בקו אמר שהקרונועים לא יכולים להתאים לנסיעה כזו וכי המרכב בצירוף השלדה לא נועד לרדיוסי סיבוב אלה. אני מנוע מלהוסיף יותר מדי פרטים אודות הכשל הטכני שגורם כרגע להשבתה אך רק אומר שהפעם מדובר בבעיה רצינית אך צפוייה שידעו על קיומה והיות וכך הוחלט לבטל את תנועת הקרונועים בקו כדי למנוע נפילה שלהם לתהום הנמצאת לצידי המסילה. תיקון הבעיה יקר באופן מחריד ודורש שינויים טכניים לא פשוטים הדורשים אישור יצרן. לכך יש להוסיף את ההנחייה הגורפת ברכבת שחלפים נרכשים אך ורק מהיצרן המקורי או ממי שהוסמך על ידו. ומה עושים כאשר הן ליצרן והן למי שהוסמך על ידו אוזלים חלקי החילוף ולא מיוצרים יותר חלפים מתאימים?! אז כדי לא להשבית מערכים, מנסים לאלתר ולמצוא פתרונות ופטנטים כדי לתקן תקלות. ולא תמיד זה מצליח ! אין דבר כזה שלא ניתן למצוא חלפים: השאלה היא רק איך מוצאים חלפים, ממי מבקשים לתווך והיכן יהא נכון לרכוש אותם. פתרונות יצירתיים ובטוחים קיימים אך לא תמיד מיושמים. ABB SCANDIA שהיא יצרן הקרונועים הראשון לא חייב כיום לפי המקובל בתקנות החלפים הבינ"ל - לספק חלפים לקרונועים כל-כך ותיקים. התקופה של חובת אספקת חלפים הסתיימה מזמן וכאשר היא הסתיימה, היה על הרכבת למכור את הקרונועים או להופכם לגרורי קטר. לא זה ולא זה בוצע ולכן אין לי פתרונים או שבעצם יש אבל הם לא ממש ישימים למי שמעדיף ללכת עם הראש בקיר.
אז הקו הזה לא בנוי לסטנדרטים רגילים?
כשבנו את חלופה S כפתרון ביניים (לא הייתי בפורום) הדיווחים בתקשורת דיברו על שדרוגים כלשהם בעיקולים. מהדיווחים על הקו נראה שמדובר ביחצנות בלבד, וממה שאני מבין הקו פשוט לא עומד בסטנדרטים הדרושים עבור הציוד שר"י מפעילה. אם כך, מדובר בכסף מת, קו הצהרתי בלבד, ותחנת 4 רציפים תמוהה ביותר.
&nbsp
פה בהרים יש קו שעולה גבהים דומים, שהבריטים בנו עבור הספרדים ב 1912 במסילה איברית רחבה. בעיר Ronda היא עולה במספר עיקולים שניתן למצוא במפות.
 
אלו הם בדיוק נמרץ דבריו של מר לה-פום שהיה

אז הקו הזה לא בנוי לסטנדרטים רגילים?
כשבנו את חלופה S כפתרון ביניים (לא הייתי בפורום) הדיווחים בתקשורת דיברו על שדרוגים כלשהם בעיקולים. מהדיווחים על הקו נראה שמדובר ביחצנות בלבד, וממה שאני מבין הקו פשוט לא עומד בסטנדרטים הדרושים עבור הציוד שר"י מפעילה. אם כך, מדובר בכסף מת, קו הצהרתי בלבד, ותחנת 4 רציפים תמוהה ביותר.
&nbsp
פה בהרים יש קו שעולה גבהים דומים, שהבריטים בנו עבור הספרדים ב 1912 במסילה איברית רחבה. בעיר Ronda היא עולה במספר עיקולים שניתן למצוא במפות.
אלו הם בדיוק נמרץ דבריו של מר לה-פום שהיה
מנהל עבודה בשטח (הגיע מצרפת). גם הוא הביע פליאה על רדיוסי הסיבוב החדים מדי וטען שאינם תואמים לציוד מודרני כמקובל בעולם כיום.
 
אולי בכל זאת מנהרה אחת או שתיים היו מקצרות הרבה את הדרך

העיקר ששפכו שם מיליוני שקלים על שיקום הקו:
בעת החלפת המסילות בקטע שבין בית-שמש לירושלים, דנתי רבות על נסיעת הקרונועים העתידית דאז לירושלים. האדון לה-פום הצרפתי שהיה מנהל עבודה בכיר בקו אמר שהקרונועים לא יכולים להתאים לנסיעה כזו וכי המרכב בצירוף השלדה לא נועד לרדיוסי סיבוב אלה. אני מנוע מלהוסיף יותר מדי פרטים אודות הכשל הטכני שגורם כרגע להשבתה אך רק אומר שהפעם מדובר בבעיה רצינית אך צפוייה שידעו על קיומה והיות וכך הוחלט לבטל את תנועת הקרונועים בקו כדי למנוע נפילה שלהם לתהום הנמצאת לצידי המסילה. תיקון הבעיה יקר באופן מחריד ודורש שינויים טכניים לא פשוטים הדורשים אישור יצרן. לכך יש להוסיף את ההנחייה הגורפת ברכבת שחלפים נרכשים אך ורק מהיצרן המקורי או ממי שהוסמך על ידו. ומה עושים כאשר הן ליצרן והן למי שהוסמך על ידו אוזלים חלקי החילוף ולא מיוצרים יותר חלפים מתאימים?! אז כדי לא להשבית מערכים, מנסים לאלתר ולמצוא פתרונות ופטנטים כדי לתקן תקלות. ולא תמיד זה מצליח ! אין דבר כזה שלא ניתן למצוא חלפים: השאלה היא רק איך מוצאים חלפים, ממי מבקשים לתווך והיכן יהא נכון לרכוש אותם. פתרונות יצירתיים ובטוחים קיימים אך לא תמיד מיושמים. ABB SCANDIA שהיא יצרן הקרונועים הראשון לא חייב כיום לפי המקובל בתקנות החלפים הבינ"ל - לספק חלפים לקרונועים כל-כך ותיקים. התקופה של חובת אספקת חלפים הסתיימה מזמן וכאשר היא הסתיימה, היה על הרכבת למכור את הקרונועים או להופכם לגרורי קטר. לא זה ולא זה בוצע ולכן אין לי פתרונים או שבעצם יש אבל הם לא ממש ישימים למי שמעדיף ללכת עם הראש בקיר.
אולי בכל זאת מנהרה אחת או שתיים היו מקצרות הרבה את הדרך
ופותרות את נושא העיקולים החדים?
מנהרה בקטנה...המסלול של הרכבת עושה כל כך הרבה סיבובים
במיוחד יש סיבוב אחד נדמה לי ליד בתיר שאם היו חותכים בהר היו חוסכים רבע שעה נסיעה...יש משהו במה שאני אומר?
&nbsp
 
בשיקולי חיסכון בתחזוקה אולי זה משתלם

אולי בכל זאת מנהרה אחת או שתיים היו מקצרות הרבה את הדרך
ופותרות את נושא העיקולים החדים?
מנהרה בקטנה...המסלול של הרכבת עושה כל כך הרבה סיבובים
במיוחד יש סיבוב אחד נדמה לי ליד בתיר שאם היו חותכים בהר היו חוסכים רבע שעה נסיעה...יש משהו במה שאני אומר?
&nbsp
בשיקולי חיסכון בתחזוקה אולי זה משתלם
אז אם ממשיכים להפעיל את הקו, אז צריך לתת שירות הולם ולבחון מה הוא עולה לנו.
אם מינהור מושכל פותר הרבה בעיות ציוד ותחזוקה ומשפר את השירות, אז הפיתרון היקר הוא הזול ביותר.
זה תמיד מה שלימדו אותי : הזול הוא היקר
&nbsp
 

luckydude

Active member
היתה תוכנית רעיונית כזו - חלופה S1

אולי בכל זאת מנהרה אחת או שתיים היו מקצרות הרבה את הדרך
ופותרות את נושא העיקולים החדים?
מנהרה בקטנה...המסלול של הרכבת עושה כל כך הרבה סיבובים
במיוחד יש סיבוב אחד נדמה לי ליד בתיר שאם היו חותכים בהר היו חוסכים רבע שעה נסיעה...יש משהו במה שאני אומר?
&nbsp
היתה תוכנית רעיונית כזו - חלופה S1
אבל היא לא נבדקה לעומק. בסוף נבחרה חלופה S שבמסגרתה עקרונית לא היו שינויים בתוואי.
&nbsp
אם תעיין בארכיון הפורום תגלה שהיו כאלו בזמנו (אני למשל מביניהם) שחזו את הבעיות שייווצרו בגלל הבחירה באופציה S אבל ברכבת התעקשו על הפתרון שהם המליצו עליו.
&nbsp
עם זאת, עניין שצריך לקחת בחשבון עם מנהרות הם שמנהרה מקצרת עלולה להגביה את השיפוע של התוואי באותה נקודה באופן ניכר וזה לא תמיד ישים.
 
בהחלט ! חד וחלק הצדק עימך!
חושב בדיוק כמוך!

אולי בכל זאת מנהרה אחת או שתיים היו מקצרות הרבה את הדרך
ופותרות את נושא העיקולים החדים?
מנהרה בקטנה...המסלול של הרכבת עושה כל כך הרבה סיבובים
במיוחד יש סיבוב אחד נדמה לי ליד בתיר שאם היו חותכים בהר היו חוסכים רבע שעה נסיעה...יש משהו במה שאני אומר?
&nbsp
בהחלט ! חד וחלק הצדק עימך!
חושב בדיוק כמוך!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה