אתה מכיר אותם אישית?
ממה שאני יודע, מייק פורטנוי הוא וורקוהוליק, שרק מחכה לרגע בו הוא יוכל לעבוד - להקליט, להופיע וכד'. הוא גם מנצל כל דקה פנויה שיש לו מדרים ת'יאטר כדי להקליט ולהופיע עם הרכבים אחרים. אני לא כ"כ מכיר את האופי של שאר חברי הלהקה (פורטנוי פשוט כותב המון באינטרנט, ואפשר להתרשם מהאופי שלו די בקלות), אבל פורטנוי נחשב למנהיג שלה, מהבחינה הזו. בחיים לא שמעתי על כך שדרים ת'יאטר הוציאו אלבום כדי שהלייבל יהיה מרוצה, למעט המקרה של Falling into infinity בו כפו על הלהקה מפיק חיצוני והתערבות במוסיקה, והם שנאו את התוצאה (והכריזו על כך בפומבי, אגב). אגב, יש מוסיקאים ששונאים את דרך העבודה המלחיצה, ולמרות זאת מצליחים להוציא יצירות מופת רק בדרך הזו. ג'ון לנון, למשל, היה בחור עצלן למדי שלא אהב לעבוד הרבה (אפשר לראות את זה גם בקריירת הסולו שלו, שכללה מעט מאד אלבומים, כמות קטנה של חומר מוצלח ובלי אף סיבוב הופעות), אבל הצליח לעשות עבודה נהדרת ויצירתית כאשר קיבל דד ליין (כל שיריו בסרג'נט פפר, למשל, נכתבו בעשרה ימים).