...

snea

New member
אל תעברו נושא

דברנו על שלילת הבחירה וקיבוע החשיבה... שכשהורה מכריח אותך אתה לא יכול להתנגד לו, אבל אם אנחנו כבר בנושא, אני מכיר מספיק אנשים שהתאמנו שעות על גבי שעות ביום ובסוף או עזבו את התחום בכלל בגלל שהם מאסו בו(אפשר להקביל את זה לחזרה בשאלה?) או כאלה שהפכו מורים לפסנתר.
 

Continuum

New member
..

אם הם עזבו את התחום כי הם מאסו בו, אז כנראה שהיה להם ראש די פתוח בכל זאת. מ.ש.ל.
 
שאלת תם

במידה וילד בן שמונה מגן בפסנתר, האם הדבר משפיע באופן ישיר על חייהם של כל האנשים החיים בין הים התיכון לנהר הירדן? אתה מספיק אינטיליגנטי כדי להבין עד כמה ההשוואה הזאת מטומטמת.
 

meitush123

New member
אתה צודק

הייתי בעיר העתיקה, וזה פשוט נורא: ילדים בני חמש שלא מבינים מהחיים שלהם עומדים כל היום בשמש עם חולצות נגד ההתנתקות (וגם מהסוג של: נעצרת-ניצחת, ומחלקים עלונים עם זה לא מספיק, גם מביאים אותם לא רק להפגנות אלא גם לחסימות כבישים (שזה אשכרה מסוכן) )
 

Bassman

New member
אותי מעצבן שהילדים האלה יגדלו

כל החיים שלהם עם התחושה שהם חיים במדינה שבגדה בהם. זה מה שההורים מציגים להם ונורא קשה לשנות את זה.
 

Vendetta

New member
מה כל-כך משמעותי בהפגנה?

אנשים מחנכים את הילדים שלהם לפי מה שהם חושבים שנכון. זה לא קורה רק אצל מתנחלים אלא בכמעט כל משפחה בעולם. אני בטוח שגם את הדעות שלך טפטפו לך מגיל צעיר. אבל משום מה ילדי מתנחלים שהולכים להפגין זה משהו נוראי לדעתך. למה? הם רק מחקים את ההורים שלהם, כמו שרוב האנשים מחקים את הוריהם, וכפי שבוודאי אתה חיקית את הוריך. אני לא רואה כאן משהו יוצא דופן. אם היית כועס על הערכים עצמם של המתנחלים והדרך שבה הם מתנהגים זה היה קצת יותר הגיוני. אבל לכעוס על זה שהם מביאים ילדים להפגנות? זה כבר דבילי, צר לי לומר לך.
 

liavsayegh

New member
לא כולם ככה.

ההורים שלי אף פעם לא הפילו עליי את הדעות שלהם. הם כיוונו אותי ללמוד לבד בזה שמגיל מאוד צעיר, כיתה ב' או ג' הם דאגו שאני יישב איתם ויראה חדשות, ושאני ישאל שאלות ואוכל ללמוד לבד מה נכון ומה לא. היום תודות לזה, יוצא אפילו לפעמים שהדעות שלנו מנוגדות. כמו שיש אותי, יש עוד רבים אחרים. ולא כל הילדים מחקים את ההורים שלהם, לדעתי זה תלוי באופי.
 

Vendetta

New member
תני לי לנחש, ההורים שלך שמאלנים.

וכולנו רואים כמה רחוק התפוח נפל מהעץ.
 

liavsayegh

New member
תאמת שאמא שלי יותר לכיוון ימין

ואבא שמאלני, ולמרות שאני גרה עם אמא שלי (הורים גרושים) ורוב החיים שלי הייתי איתה, היא לא הצליחה להשפיע עליי.
 

Continuum

New member
שים לב

כמה אנשים כאן נותנים לך דוגמאות לחינוך פתוח, לחינוך שלא מקבע אותך לצורת מחשבה אחת ויחידה. שוב - יש גבול דק בין כיוון הילד שלך לדרך שבה אתה מאמין לבין פסילת היכולת שלו לחשוב בעצמו. ברגע שילד בגן משתתף בהפגנה הוא בחיים, אבל בחיים לא ישנה את דעתו, שהוא רכש בגיל כל כך צעיר ונתון להשפעה.
 

Vendetta

New member
אין כזה דבר

חינוך הוא כפיה. נקודה. אתה כופה על הצאצא שלך את הערכים והדעות שלך. אני לא מאמין ב"חינוך פתוח". או שאתה מחנך או שאתה מוותר על הרצון לחנך. אם הורים פחות מטיפים לילד בנושאים מסויימים, כמו בדוגמאות שהובאו כאן, זה רק בגלל שאותם נושאים פחות חשובים להם עצמם, ושיש להם דעות פחות מגובשות בהם. זה לא אומר שהם לא כופים את הדעות שלהם בנושאים אחרים. זה לא כאילו שחינוך הוא רק בנוגע לפוליטיקה, אתה יודע.
 

Continuum

New member
...

האם אתה יכול לדעת בוודאות שיש אלוהים? יש סיבה שקוראים לזה "להאמין". אז לפני שאתה מלמד את הילד שלך שאתה מאמין שיש אלוהים, תלמד אותו את משמעות המילה מאמין. זה כל מה שאני מבקש.
 

Vendetta

New member
שים לב

אתה מאוד "פתוח" כשזה נוגע לדברים שאתה מפקפק בהם. אבל אני בספק אם אתה תהיה כזה בנוגע לדברים שבהם יש לך דעה מוצקה. על אלוהים אין לך בעיה לומר לבן שלך שאתה לא יודע, אבל אם הוא ישאל אותך אם רצח זה דבר רע, מה תענה לו? "אני מאמין שזה לא מוסרי, אבל אני לא יודע בוודאות"? לא נראה לי. אני משוכנע שאתה תציג לו כעובדה קיימת הרבה מאוד דברים, אלא שאלה כל-כך טריוויאלים ומובנים מאליהם בעיניך שלדעתך זו בכלל לא כפייה של הרעיונות שלך. אבל מה שאתה שוכח זה שאצל אנשים אחרים זה בדיוק אותו דבר, רק עם ערכים שונים.
 
למעלה