...

freshlama

New member
אבל רצח, בניגוד לאמונה באלוהים

זה פשע שמנוגד לחוק. ככה שגם אם אני מאמין שרצח זה דבר מעולה ובריא נורא, אסור לי מבחינה חוקית לאגיד לו שאני אפילו מאמין שזה דבר טוב. זה לא חוקי.
 

Vendetta

New member
מבחינה חוקית

ומבחינה מציאותית זה שווה לתחת. בכל אופן, ההבדל החוקי חסר משמעות. זה די ברור שהבאתי רצח כדוגמה ולא יותר מזה.
 

Continuum

New member
לא חשבתי שאתה כל כך מזלזל בי..

לא חכם מצידך. נראה לך שאני לא לוקח כל מה שאמרת בחשבון? "אתה מאוד 'פתוח' כשזה נוגע לדברים שאתה מפקפק בהם" -אני מפקפק בהכול. בדיעות שלי *ברור* שאני מפקפק. אני מניח שיש דברים שנראים לי טריוויאלים, אבל אני מנסה לצמצם אותם.
 

Vendetta

New member
אז אתה תשאיר תשובה פתוחה בנוגע לכל

דבר שהבן שלך ישאל אותך? אם זה באמת ככה, ואתה לא רק אומר את זה כאן כי זה נשמע ליברלי ומגניב וכל זה, אז אתה בוחר מראש שלא לחנך את הבן שלך. מה שבסדר מבחינתי, אבל אני לא מבין למה נטפלת דווקא למתנחלים בהקשר הזה.
 

Continuum

New member
לא בדיוק

אם תשים לב להודעות אחרות שלי: "הם חייבים לכוון אותו לדרך שלפי דעתם היא הנכונה. אבל להביא אותו להפגנה זה לא הכוונה. ברגע שבתור ילד אתה לוקח חלק פעיל בהפגנה, הסרטים הכתומים ייטמעו לך כל כך עמוק בתת מודע שאתה לא תוכל בחיים לחשוב בכלל לכיוון אחר. זה קיבוע של הילדים והשחתה מוסרית וחברתית. ועוד לילדים שלהם!! זה פשוט מתועב."
 

Continuum

New member
נו באמת.

עכשיו אתה סתם מחרטט. הפסדת בוויכוח ואין סיבה שלא תודה בזה.
 
שים לב,

אף אחד לא טוען שרק הימנים או רק המתנחלים מחנכים את ילדיהם להחזיק באותם העמדות הפוליטיות של ההורים. אין ספק שזה טבעי. בכל זאת, אדם בעל יכולות שכליות מפותחות יותר לא מקבל את כל מה שטבעי ואת כל מה שנפוץ כדבר טוב בהכרח... מה דעתך על אותה מוריה בת ה11, שנזפה בקצינים ובחיילים. נראה לך באמת שיש לה מושג על מה היא מדברת? נראה לך שהיא תדע לנמק היטב את עמדותיה כשהיא תגדל? שהיא תדע להקשיב לעמדות אחרות? שתהיה משמעות כלשהי לדברים שהיא אומרת? שהיתה לה את הזכות לבחור את העמדה שלה?
 

Vendetta

New member
אף-אחד לא טוען? טרחת לקרוא

את השרשור? ביקורת על חינוך וכפיה של דעות בכלל היא הגיונית. כך גם ביקורת על ההתנהגות והאידיאלים של המתנחלים בכלל. אבל ביקורת על זה שהם מחנכים את הילדים שלהם להיות כמוהם? זה טיפשי. ברור שהם יעשו את זה, כמו שכל שאר האנושות עושה את זה.
 

Continuum

New member
די להיות מרדן

לא *כולם* עושים את זה - יש לך כמה וכמה דוגמאות של אנשים כאן בפורום שלא עשו איתם את זה.
 

Vendetta

New member
כבר עניתי לך על זה

זה לא מנומס להתעלם ממה שאני כותב. באמת, איזה מין חינוך קיבלת?
 
"הורים נוראים"

הילדים הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה, זוהי זכותם של ההורים לחנך את ילדיהם בצלמם וכדמותם, ולשתף אותם במה שניתן, מעורבות הילדים מגבירה את המודעות שלהם ומרחיבה את עולמם, כשיגדלו ויהיו לאנשים, יהיו לאזרחים מעורבים ומודעים יותר, אזרחים טובים יותר, היש רע בכך? אניית מעפילים, אשר שכחתי את שמה, נתפסה בידי האנגלים, אחת מיני רבות, הנוסעים השליכו את כל מזונם ומימם אל הים, והאמהות החליטו שלא להניק את התינוקות עד שלא יורדו לחוף הארץ, שמעת נכון, שלא להניק את תינוקותיהן האם זו הייתה החלטה ראויה? אני בטוח שיהיו דעות לכאן ולכאן, יש לזכור, שרבים ממקוממי הארץ הזאת סיכנו את עצמם ואת ילדיהם למען רעיון או יעד, על אלו ניתן להתווכח, מקרים בהם חייהם של ילדים נמצאו בסכנה ממשית בשל רצון הוריהם, אך על המחאה של הימין, שבה אין כל סכנה לאיש, מעשה שבו ילדים נחשפים לעולם בו הם חיים הוא השחתה?
 
אם המתנחלים

היו לוקחים את ילדיהם לפעילויות הפוליטיות במטרה להפוך אותם למעורבים יותר ולהרחיב את עולמם, אז לא היתה לי בעיה. אבל כשהם משתמשים בילדים ככלי למען השגת המטרות שלהם, זה כבר מפריע לי. כשהם מסתכלים על הילדים שלהם ורואים בהם דרך לעורר רחמים אצל הממשלה\השוטרים במקום לראות בהם ילדים ולרצות את טובתם, זה כבר מפריע לי.
 

Continuum

New member
...

להפוך אותם למעורבים יותר? איזו מעורבות ילד בן 5 צריך?! בגיל 13 אולי אפשר להתחיל לערב אותם. בגיל 5 אתה רק יכול להגיד לילד שלך במה אתה מאמין ולמה. אתה צריך לתת לו הסברים משכנעים, ואתה צריך לעזור לו להבין אותך. אבל לא, בשום פנים ואופן, לקחת אותו לפעול למען מטרה שהוא בכלל לא מבין. כי ברגע שהוא *פעל*, הוא בחיים לא יצטרך בכלל להבין את המטרה בשביל להיות בעדה. ככה גדלים עוד משיחיים. זה מחליא.
 
למעלה