...

שימי לב

שאת נותנת בכך לגיטימציה לחינוך לכל דרך שהיא, אם רק ההורים מאמינים שזו הדרך הנכונה (ואני חוזר, כל דרך שהיא) ושוללת כל אפשרות למחשבה חופשית. את יודעת, אפשר לחנך למעורבות חברתית גם מבלי לקבוע לאיזה צד... אבא שלי, למשל, לא גילה לי את עמדתו הפוליטית עד גיל מאוד מאוחר ודאג לסתור כל דיעה שהייתי מעלה (בין אם היא היתה בעלת אופי ימני ובין אם שמאלי). "לילד יש זכות לגבש דעה, והתפקיש של ההורה זה לנסות לכוון אותו לדעה הנכונה!" משפט כזה היה בעל היגיון כלשהו אם כולנו היינו יודעים בודאות מה היא הדרך הנכונה... חינוך - כן. שטיפת מח? לא.
 

chaos1988

New member
מצד שני אבל

אתה יכול להגיד גם שלחיות את החיים שלך בצורה דתית זה גם דבר שמטמיעים אצלם בגיל צעיר ללא בחירה, וכמו שיש אנשים שבוחרים לחזור בשאלה בשלב מסוים (או בקהילה החילונית - לחזור בתשובה) יכול באותה מידה לשנות את הדעה הפוליטית שהוא קיבל מגיל צעיר
 
לחנך לדעה מסוימת זה אכן בסדר

אבל מה שהם עושים באמת לא בסדר לדעתי כי זה שימוש של ההורים בילדים שלהם. זה פשוט ניצול. אין לי עביה שיראו להם בעיקר דעה אחת וכל זה אבל לשלוח אותם לפעול ככה בגילם זה נקרא ניצול, אין מה לעשות זה להפוך אותם לכלים, להשתמש בהם להעברת המסר או להגשמת המטרה שלהם הם יודעים שילדים יגעו ללב של הציבור אז זה מה שהם עושים, משתמשים בהם.
 
אני גם

לא הייתי שולחת את הילדים הקטנים שלי לחלק, אבל אני מדברת בכלליות. למה שאני לא אקח את הילד שלי להפגנה?
 
מאוד פשוט,

ברגע שאתה לוקח את הילד שלך להפגנה אתה משתמש בו ככלי בשביל להשמיע את הדעה שלך. המטרה בהפגנה היא לא לחנך את הבאים להפגנה למה הדעה הזאת היא הדעה הצודקת, היא להשמיע את הדעה לכל שאר האוכלוסיה. ברגע שאתה לוקח ילד אתה משתמש בו בצורה צינית רק בשביל שיקשיבו יותר טוב לדעה שלך. אין שום בעייה בלחנך ילד לפי הערכים בהם אתה מאמין, אבל בהפגנה אתה משתמש בו בשביל להעביר את הדעה שלך.
 
זה נראה לך הגיוני

לגרום לילד לצעוק או לתמוך במשהו מבלי שיוכל לבחור בכך? אנשים שהעמדה הפוליטית שלהם היא חלק מהחינוך ינמקו את עמדתם בצורה הרבה פחות טובה בד"כ.
 

liavsayegh

New member
צודק

יצא לי הרבה לחשוב על זה ולהתעצבן עליהם על זה שהם משתמשים בילדים. אני מעריכה שלא אוכל להגיד משהו שאחרים כבר לא אמרו, אבל תראו כמו מי הם נוהגים: מי עוד משתמש בילדים שלו כדי להפגין ולראות את הדעות שלו? הפלסטינים. הם שולחים את הילדים לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה על חיילים, לא סתם רוב המתאבדים הם צעירים וכו'. ההורים של אותם ילדים שטפו להם את המוח בדברים קיצוניים, כמו המפגינים ששולחים את ילדיהם להפגנה. אני לא אומרת שיש משהו רע בזה שההורה מציג את דעה שלו על הילד שלו, אבל ברגע שהוא לוקח אותו להפגנה הוא ממש מכניס אותו בכוח למעגל האנשים עם דעה כמו שלו, במקום לתת לילד ללמוד מכל העולמות ולהיות צופה מהצד עד שיהיה גדול מספיק כדי להחליט מה נכון ומה לא, לדעתו.
 

chaos1988

New member
השוואה מחרידה

מוזר מאוד איך את משווה בהרף עין בין זה ששולחים ילדים להפגין לבין זה ששולחים ילדים לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה ! ! ! ! ההבדל הוא עצום
 

freshlama

New member
אין ספק שההשוואה הזאת הזויה...אבל

מה עם להשוות שליחת ילדים לחסימת כבישים לבין שליחת ילדים לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה?
 

Continuum

New member
סלח לי?

הורה פלסטינאי שמאמין באמונה עיוורת שלזרוק בקבוקי תבערה זה טוב, ישלח את הילד שלו לעשות את זה. הורה מתנחל שמאמין באמונה עיוורת בהתנחלות ובמיליטנטיות ישלח את הילד שלו להפגנה. מבחינת קיבוע צורת החשיבה ושלילת זכות הבחירה - שניהם אותו דבר. מבחינת התוצאות הישירות אולי לא. אבל למי אכפת? מדובר כאן על משהו הרבה יותר גרוע מהאבן שנזרקה או הכביש שנחסם.
 

snea

New member
מה ההשוואה המטורפת הזאת?

אז כמו המתנחלים והפלשתינים, גם ההורים שמכריחים את הילד שלהם לנגן בפסנתר זה אותו דבר - קיבוע צורת החשיבה ושלילת זכות הבחירה.
 

Continuum

New member
..

יש לך לבחור בין פסנתר לכלום. לפעמים אנשים באמת יעדיפו לעשות דברים אחרים עם הזמן שלהם, אבל הנגינה לא באה על חשבון שום דבר פרודקטיבי. הפסנתרנים וכל שאר הנגנים האחרים שאני מכיר לא וויתרו על שום דבר בשביל זה.
 

snea

New member
באמת????

אין לבחור בין פסנתר לכלום. ההורים שלך מכריחים אותך. בכל רוסיה זה היה קיים בצורה הזאת. וכל הפסנתרנים הטובים באמת, שהתאמנו 8 שעות ביום, ויתרו על המווווווון דברים. הם פשוט חושבים שזה היה שווה את זה.
 

Continuum

New member
..

אתה לא מתאמן 8 שעות ביום אלא אם כן גילו אצלך כישרון נדיר שההסתברות שיהיה לך בתחום חיים אחר היא אפסית, ובמקרה הזה - שווה לך ולכל האנושות שתשקיע רק בזה.
 

freshlama

New member
אתה לגמרי צודק

אני לומד בבי"ס לאומנויות בחיפה במגמת מוזיקה. יש לא מעט ילדים בכיתה שלי שהם מנגנים כמו תותחים. חבר שלי מנגן בכינור, הוא בן 14 כמוני וכבר מעביר בחו"ל כיתות אומן לתלמידי מיכללות מוזיקה ואקדמיות. הוא מההתחלה היה מבריק. ההורים שלו סיכמו איתו שאת השנה הראשונה הוא מנגן ואם הוא לא יאהב את זה אז הוא יוותר על זה. הוא גילה שיש לו כישרון והחליט שהוא רוצה להמשיך לנגן ולהשקיע וכיום הוא מתאמן כל יום בין 3 שעות ל6 שעות. הוא מודע להקרבה הזאת. אבל חייבים להבין שהסיטואציה הזאת שונה לגמרי כי פה יש תוצר סופי ואפילו רווח.חוץ מזה, הוא נהנה מכל הנשמה לנגן. וזה הכל להפעם [=.
 
למעלה