3.6.2004 זה קורה!

shklar1

New member
קוקי../images/Emo35.gif ../images/Emo3.gif

הוא צודק. רשת WCDMA היא אכן רשת VOICE + DATA וביכולתה גם להעביר קול. במקרה ואתה נמצא באיזור בעל קליטה של הרשת אתה מקבל סמל על גבי המסך הראשי, וזה מאפשר לך כמובן לקבל את כל שירותי הרשת. אם אין כיסוי אז אתה אוטומטית עובר ל-GSM. בכל מקרה, ההבדל באיכות הקול הוא לא משמעותי במיוחד קו GSM הוא בעל 22.4 Kbps SPEECH BIT RATE, וה-WCDMA הוא 26.1 אם אני לא טועה, אבל אני צריך לבדוק את זה שוב. בכל מקרה, בהדגמה של שיחת ווידאו ברשת של אורנג' שאני ראיתי איכות הקול בשיחה הייתה מצויינת, אז ככה שאין מה לדאוג.
 

arielTsport

New member
וואי... איזה מזל ../images/Emo8.gif

עוגיה, לא יכאב לך להודות בטעות לפעמים... בעיקר אם אתה מתבסס על דברי אחרים ולא סגור על זה במאה אחוז.
 

2cookie

New member
השאלה שלי היא

האם הקול בWCDMA עובר על גבי הרשת, נניח- כמו בסקייפי? אם כן, זה לא אמור לעלות המון כסף?
 

arielTsport

New member
לא.

הוא עובר בדיוק כמו שהקול עובר בGSM. לא כDATA אלא כVOICE לכל דבר. זה בדיוק הרעיון של *רשת* במובן הפשוט של המילה. אל תתבלבל עם שירות כמו הPTT שהוא VOIP ע"ג EDGE\GPRS או בעתיד UMTS.
 

shklar1

New member
על מה אתה מדבר../images/Emo35.gif ../images/Emo122.gif

הקול מקודד על הרשת ועובר בדיוק באותו עקרון כמו כל רשת סלולארית אחרת. אומנם הקידוד שונה משום שמדובר ברשת מבוססת CDMA, אבל העקרון הוא אותו דבר. חלק מרוחב הערוץ מוקדש ל-voice, וגם וחלק גם ל-data. כמובן שזה דינמי. אני עדיין לא שמעתי על רשת שעושה שימוש ב-VOIP, זה יכול להיות פתרון מצויין ב-WiFi אבל אין קשר לסלולאר.
 

2cookie

New member
הפתרון בWIFI כבר קיים

בכל מקרה, האם זה נשאר כך בשיחת וידאו? לא מסובך לגשר כך בין הסאונד לוידאו?
 

shklar1

New member
אני מאמין שטיפלו בגישור בתכנון הרשת

הרי אל תשכח ש-WCDMA כבר לא ממש בחיתוליה, היא כבר מסחרית 3 שנים ועובדים עליה כבר מספר שנים. אני מאמין שהיו המון חברות שיצאו והציעו פתרונות אופטימזציה לרשת (כמו שקוולקום עשו ל-cdma2000 x1). בכל מקרה, לפי מה שאני ראיתי הייתה התאמה טובה מאוד בין התמונה לבין הקול, שוב זה תלוי כמובן באיזה איזור קליטה אתה נמצא אבל עקרונית ההתאמה צריכה להיות טובה. בקשר לטכנית איך זה נעשה אין לי מושג. איפה yli לעזאזל כשצריך אותו
 

arielTsport

New member
אז ככה...

שיחת וידאו מחולקת לשניים, הVOICE והDATA (הוידאו בעצם). לא מסובך כל כך לגשר ביניהם, בעיקר בגלל שנכון לעכשיו הוידאו מועבר בCSD (ולא בPACKETים כמו בGPRS למשל). כמובן שעדיין קיימים לאגים והשהיות בין השניים... אבל סה"כ זה עובד יופי ובדיוק בגלל זה הרשת נחשבת לכ"כ יקרה\מתקדמת.
 
למעלה