29 זנב קשיח או שיכוך מלא?

דני 10001

New member
29 זנב קשיח או שיכוך מלא?

רוכב על זנב קשיח 29 ברמה גבוהה (ולא אני לא רוכב מתחיל).רוכב בעיקר xc לרוב לא טכני ולכן בחרתי בקלילות קשיחות ויעילות הדיווש על פני הנוחות. לאחרונה עולים בי הרהורי כפירה בעיקר במסלולים שהם די משובשים המחייבים הרבה קימה מהמושב כך שמוצא עצמי יותר קם מיושב. שמעתי שהבולמים היום השתכללו וננעלים בעת הצורך עד כדי יעילות של כמעט זנב קשיח? האם זה נכון במעשה או רק בתיאוריה? האם בשיכוך מלא נשארים לשבת גם בדרך משובשת? אשמח לחוות דעתכם מניסיונכם . ועוד משהו. בזמנו שקניתי נאמר לי שאם 29 למי שנמוך (170),אז רק זנב קשיח, זה נכון? ואם כן למה?
 

The Pinky P

New member
אתה מחפש לשבת או לרכוב על אופניים?

מה הקשר בין עמידה או ישיבה לבין שיכוך מלא או זנב קשיח?

תנסה לעשות רכיבת מבחן ותראה איך אתה מרגיש אבל נראה לי שלא יזיק לך עוד קצת נסיון והבנה מנסיון.
 

דני 10001

New member
מה הקשר?

הקשר הוא נוחות, זו בדיוק הסיבה שהרוב על שיכוך מלא לא?
 

danbaratz

New member
לא ממש

נוחות זה מושג ערטילאי ובכול סגנון רכיבה אפשר להגדיר אותו בצורה שונה. לי, לדוגמה, שיכוך מלא מאוד לא נוח. זה גורם לי לכאבי גב (בגלל שינויי המיקום של הגב ביחס לידיים) ולתחושת ניתוק וחוסר ביטחון מהשטח.
באופן כללי, אין שום דבר רע בעמידה על הפדלים. בין אם על ז"ק או שיכוך מלא, הדרך הנכונה לעבור מכשולים ומהמורות היא על ידי שינוי מיקום הגוף ביחס לציר המרכזי (ע"ע שפת גוף) וזה נעשה בעמידה על הפדלים.

לשאלתך, רוב הרוכבים שרוכבים על ש"מ עושים זאת כי: זה מה שמכרו להם, הם לא מודעים ליתרונות העצומים של ז"ק (גם מבחינת "נוחות"), זה מה שלכולם יש או שכול הסיבות ביחד.

אין שום יתרון מובהק לש"מ על פני ז"ק בטח בתחום הנוחות. התפישה לפיה ש"מ שווה נוחות היא מוטעית ונובעת בעיקר משיקולים שיווקיים של יצרני השלדות.
יתרונות השיכוך המלא הם בסלחנות של האופניים לחוסר הניסיון והטעויות של הרוכב.

ההמלצה שלי אליך, אם אתה רוצה אופניים יותר נוחים מבלי לוותר על הזריזות והמשקל, בדוק שילדות ז"ק מפלדה. הפרשי המשקל מול אלומיניום זניחים עד לא קיימים, וה"נוחות" פי כמה יותר גבוה ומורגשת מש"מ. ז"ק פלדה יהיה משמעותית קל מש"מ.
 

LIOR Y

New member
מסכים עם הסתייגות קלה

הנוחות של הז"ק - אין מה לדבר! אתה עובד עם הגוף יותר וזו רק ברכה, האופניים סופגות פחות טעויות רכיבה שלך ועם הזמן אתה תלמד לחיות עם אי הסלחנות שלהם.
באשר למשקל האופניים - אני רוכב על שלדה איכותית KONA EXPLOSIF
משקל השלדה (27.5) הוא 3.5 ק"ג ! אתה יכול לגלח בכיף קילו וחצי בז"ק אלומיניום או קילו בש"מ 26.
אז משקל זה לא הצד החזק שלהם, כל היתר - יפה אמרת!
 

nightjar

New member
זו שלדה אגרסיבית יחסית, לא?

שלדת XC פלדה שוקלת בד"כ 2-2.5 ק"ג. היקרות יורדות מ 2..
 

danbaratz

New member
עם כול הכבוד לאקספלוסיפ

ויש לי ים של כבוד, באמת אלו אופניים מדהימים. אבל הם לא דוגמה מייצגת. יש לא מעט שילדות פלדה בייצור סידרתי במשקל של 2-2.5 ק"ג ( ג'מיס דראגון 29 שוקלת 2.1 ק"ג למידה מדיום). יש כמובן גם שילדות יותר אקזוטיות במשקלים הרבה יותר נמוכים. שילדת ז"ק אלומיניום איכותית תשקול סביב ה1.5 ק"ג. חצי קילו בשלדה זה די זניח בייחוד כשמדברים על אופני רכיבה מגוונות. ככה שהמשקל לא אמור לשחק שום תפקיד בשיקול שבין ז"ק פלדה לז"ק אלומיניום לש"מ כלשהו.

אתה בטוח לגבי המשקל? ממה שחבר'ה מפרסמים ברשת משקל השילדה במידה 17 הוא סביב ה2.6 קילו, שזה לא קל אבל ממש לא כבד.
 

LIOR Y

New member
על סמך חישובים

חזרו לי בערך 5 מיילים מגורמים שונים בקונה העולמית ש"לא שוקלים שלדה בלבד באופניים האלה", גם סלאלום היבואן לא יודע. שקלתי והורדתי את המשקל של יתר החלקים והצלבתי את זה בחישוב מול אחותה היקרה, explosif ti ששוקלת 4 ליברות, ראיתי שהיחס במשקל בין טיטניום לכרומולי הוא כ 0.57 וכך חישבתי. אשמח לקבל תיקונים לחישוב או קישור לפרסומים אחרים ברשת.
מה זה שלדה אגרסיבית? המארין b17 היא גם שלדה אגרסיבית והקמיליון... אז עוד חיזוק קטן פה וריתוך שם, זה לא מה שיוסיף קילו וחצי.

יום טוב ובוקר טוב לכולם
 

nightjar

New member
צודק ולכן

או שהחישוב שגוי, או שהשלדה בנוייה מבזנ"טים.
 

danbaratz

New member
החישוב שגוי

מכמה מקורות של אנשים ששקלו את השלדות שלהם, המשקל נע סביב 2.5 ק"ג.

מזל טוב, גילחת קילו מהשלדה בלי לקום מהכסא
 

danbaratz

New member
בבקשה

שני קישורים, אחד דיון מ2013 מאוד רלוונטי השני מ2004 או משהו.
בקישור הראשון יש כמה מגיבים שמעלים משקלים
 

LIOR Y

New member
לא נראה לי הגיוני

שלדת הטיטניום שוקלת 4 ליברות, לא יתכן שהוספת 1.7 ליברות ( 700 גרם בערך ) וקיבלת שלדת כרומולי עם כל התוספות שהוא ציין שם.
אני לא יודע איך להסתכל על נתונים מ weight weenies מלפני 10 שנים


אני אעשה את החישוב שוב, אולי יסתבר שיש בזנטים בשלדה
 

danbaratz

New member
די הגיוני

1.8 ק"ג ו2.6 ק"ג אלו משקלים בהחלט הגיוניים עבור שילדות טיטניום וכרומולי. נכון שיש שילדות הרבה יותר קלות משני החומרים אך עדיין אלו משקלים הגיוניים.

בעניין החישוב, שבהכרח יהיה פחות מדויק משקילה פיזית של השילדה העירומה: קח בחשבון שמדובר בחומרים שונים, גם אם הגיאומטריה זהה פרופילי הצינורות שונים ולכן לא ניתן להכיל את יחס המשקלים היבש.

בשורה התחתונה: עזוב אותך משטויות, יש לך כאלו אופניים מדהימים מה זה משנה המשקלים. תעלה כמה תמונות שגם אנחנו נהנה ותן בראש.


כמה שוקלים האופניים השלמים?
 

LIOR Y

New member
לא, זה עדיין לא הגיוני :)

תראה איזה מכלולים יש עליהם, איזה גלגלים ובולם ומערכות XT/SLX , האופניים שוקלים 12.99 אחרי החלפת פדלים ל XPEDO קלילים.
מקווה לקבל תשובה מוסמכת בקרוב ושהסקרנות לא תגרום לי באמת להפשיט את השלדה כדי לשקול אותה.

צודק, כיף עם האופניים האלה :) אבל ציפיתי לדיאטה רצינית במשקל שלהם בהתאם להשקעה, תמונות יבואו :)

בינתיים, תראה מה הוא בנה עם שלדת הטיטניום שלהם

שבת שלום
 

danbaratz

New member
עונג שבת

בייחוד כשאני חולה וכול מה שנותר זה לקרוא כאלו דברים. שבת שלום
 
בממוצע שלדות ז"ק "29 מידה מדיום שוקלות,

כרומולי מ- 2.2 עד 2.8
טיטניום מ- 1.5 עד 1.8
קארבון מ- 1 עד 1.4
כמובן שיהיו חריגים לשני הצדדים
ההבדל במשקל זה לא הריתוך אלא עובי דופן ועיבוד של הצינורות ובקארבון זה החיזוקים.
 

T0xicPie

New member
הרבה זמן לא קראתי כאלה שטויות

היתרון הראשון והחשוב ביותר של ש"מ על פני ז"ק הוא שליטה בשטח משובש.
כשאתה טס ב 25-30 קמ"ש בשטח עם בולדרים, שורשים וסלעים, בז"ק כל מכה בגלגל האחורי מקפיצה את האופניים וגורמת לאיבוד שליטה.
במצב כזה עם ז"ק אתה יכול לרכב לאט כמו סבתא עד שתצא לשביל לבן או להזמין פינוי מוסק.
 
למעלה