29 זנב קשיח או שיכוך מלא?

או... שתלמד לרכב


 

giladz

New member
אני חושב שאתה לא ממש מבין באופנים

זנב קשיח מאוד מהיר בסינגלים, גם במשובשים. וביחוד תלוי ברוכב.
 

The Pinky P

New member
חבר,אתה לא שם.

תעזוב אותך מהרהורי שדרוג והדבקת ה"פער" האופנתי.

צבור שעות רכיבה ותתחיל להבין דברים דרך הרגליים ולא דרך האינטרנט.




מצטער על התקיפות,
אני קצת מצטער שהטכנולוגיה של היום גורמת לאנשים לעשות קיצורי דרך שליליים במקום להבין דברים דרך הנסיון.


הכל באהבה וברצון לעזור

 

דני 10001

New member
ידידי הצעיר

אתה מכיר אותי ואת ניסיוני ברכיבה? על איזה קיצורי דרך אתה מדבר? אני כבר 12 שנים על אופני זנב קשיח שזה יותר ממחצית גילך, כך שמי שמך לקבוע מי שם ומי עוד לא שם. מה שבטוח שקצת צניעות לא תזיק לך . אם כבר רצית לעזור היית צריך להתיחס לשאלתי כפי שהיא במקום לענות לא לעניין בצורה שטחית ומתימרת ולקבוע קביעות תלושות מהמציאות.
 

The Pinky P

New member
12 שנה? wtf? ועדיין לא הבנת כלום?

וואלה לא חשבתי על זה שיותר ממחצית מהחיים שלי אני רוכב על אופניים....

קנה אופניים עם הבולמים הכי ארוכים שאתה מוצא,
תוסיף גם בולם במוט כיסא.

ואז תוכל לשבת בניחותא על התחת לאורך כל הרכיבה ויהיה כיף!
 

דני 10001

New member
פששש? " wtf"

איזו שפה עשירה, מעידה על הרמה של בעליה .היות וכבר הבנתי מידית עם מי יש לי עסק (לא נדרשו לי 12 שנה לשם כך), אני משחרר אותך מהצורך לייעץ לי .ראשית כי אתה עף על עצמך יותר מדי ומבין פחות מידי ושנית הייתי מזמין אותך לרכיבה בכדי להוציא ממך את כל האוויר אבל במחשבה שניה מי בכלל רוצה טיפוסים כמוך בסביבה ?
 

The Pinky P

New member
אבל למה לשולח לי העתק של ההודעות שלך במסרים?

למה אני צריך לקרוא את השטויות שלך פעמיים?

אתה ממש ליצן אה?
 

oferbic

New member
מה שקיבלת במסר נשאר במסר. על פי חוקי תפוז.

ובבקשה להפסיק את ההתנצחויות. לא רוצה להתחיל למחוק הודעות אבל זה יקרה בסוף.
 

steiff

New member
ממש לא

הסיבה שהרוב על ש״מ היא המחשבה השגויה שזה יותר נוח, או שזה מיועד ליצירת נוחות ברכיבה.
ולא היא!
הש״מ נועד לשפר את אחיזת הגלגל האחורי בקרקע ותו לא.
על מנת להשיג את שיפור האחיזה הנ״ל משלמים במשקל האופניים, בפגיעה בקשיחות הצידית שלהם, בירידה ביעילות הדיווש, ובעליה משמעותית במחיר.
בקטעים טכניים מעבירים את המשקל מהאוכף לפדלים ואוחזים את האוכף בין הירכיים כדי לשלוט באופניים. במצב זה הבדלי הנוחות לרוכב בין ז״ק לש״מ כמעט לא מורגשים, ומה שתרגיש יהיה שבש״מ הגלגל עוקב טוב יותר אחרי תואי השטח ויש לו פחות ״זמן-אויר״.

ובכל אופן, אכן הטכנולוגיה של המתלים הבולמים היום התפתחה ומאפשרת לקבל שילוב של קשיחות צידית טובה למדי, יעילות דיווש גבוהה למדי (במיוחד אם אתה משלב אפשרות לנעילה, ומשתמש בבולם ״חכם״ שיודע להבדיל בין כוחות שנובעים מדיווש לכוחות שמגיעים מהשטח), ו״קנס״ לא גדול מדי במשקל.

באשר ל-29 ומידות אופניים ״קטנות״. האתגר ההנדסי הוא בייצור מהלך מתלה גדול בשלדה קטנה. זו הסיבה שמרבית דגמי הש״מ 29 הם בעלי מהלך של 100 מ״מ או פחות. אבל:
א. יש יוצאים מן הכלל בעלי מהלך גדול יותר, והם מתרבים.
ב. מהלך 100 מ״מ יחד עם יכולת ה״גיהוץ״ של גלגל גדול מספיקים כמעט לכל סגנונות הרכיבה.

ולסיום: בחן את האפשרות של מעבר לטרנד החדש של 27.5 שמשלב, לפחות בתיאוריה, את שני העולמות.
 

falou

New member
אם המטרה של הרוכב זה לעמוד כמה שפחות

ולרכב כמה שנוח, ואין לו שום כוונה לא לרכב מהר יותר, לא לאתגר את מעטפת הביצועים שלו, לא לעבור מכשולים יותר קשים (אולי, שומו שמים, הוא יורד מהאופניים כל פעם שהוא חושש)... הוא רק רוצה לטייל בסינגלי ישראל.

1. מה רע?
2. האם אופני זנב קשיח יעזרו לו להנות יותר או לא?
 

steiff

New member
לא רע

1. לא רע. אין שום דבר רע בש׳מ כל עוד אתה מודע לתועלת ולמחיר (לא רק בכסף). אני לא מנסה לשכנע איש לעבור לס׳ס-ריגיד... בעצמי אני רוכב על 27.5 ש׳מ ומפנטז על 29 ז׳ק למרתונים...
2. אני עוד לא לגמרי סגור עד כמה אופני ש׳מ משפרם את חווית הרכיבה במסלולים שאינם טכניים במהותם, במיוחד בגלגלי 29. ניסיתי כמה פעמים לנעול את המתלה האחורי במסלולים הפחות טכניים (זאת אומרת... שכחתי לשחרר את הנעילה כשירדתי מהכביש לשטח) והחוויה לא היתה כל כך טראומטית.
 

enigo

New member
ההבדל בנוחות הוא בעיקר על שיבושים קטנים

מהסוג שבשבילו לא קמים מהמושב. בקטעים משובשים באמת מומלץ לקום מהמושב גם בשיכוך מלא.
 

creth11

New member
נסה ס"ס ריג'יד פלדה כמו היוניט

קניתי ואני נהנה ולומד לרכב טוב יותר חזק יותר ומהיר יותר על הש"מ שייש לי
לרכב בישיבה זו פשוט טכניקה לקויה בעיקר במקומות משובשים
אני רוכב הרוב סינגלים ומטבל בסלעים קלים
 

oren_hershco

New member
תשובה

כן.

בשטח קשה, אופניים עם מתלה אחורי יעקבו טוב יותר על פני השטח, ויבודדו אותך טוב יותר מז"ק. ככל שהשטח קשה יותר, ההבדל הזה מורגש יותר. ככל שמהלך המתלים ארוך יותר, הבידוד יכול להיות טוב יותר (אם המתלים מכוונים נכון)

יש לזה מחיר, גם בעלות כספית וגם במשקל. כל סיפור "יעילות הדיווש" נפתר די מזמן. יש היום מבחר גדול של אופני ש"מ תחרותיים, שאתה יכול לדווש עליהם בעמידה בלי שום נדנודים מיותרים.

באזור המרכז השבילים חלקים, יחסית, ואפשר לרכב בלי שום בעיה עם ז"ק. יש אזורים, כמו הנגב או רמת הגולן, ששם פני השטח מאוד משובשים. באזורים האלה, לדעתי, היתרון של ש"מ מורגש מאוד.
 

gshpilberg

New member
קנה שיכוך מלא (אבל איכותי), בלי לחשוב פעמיים

גם אני התחלתי את קריירת ה 29 שלי עם ז"ק.
כיום אני רוכב על אנת'ם 29. ההבדל בזריזות קיים, אבל לא עד כדי כך מורגש, לפחות לא ברמת הרכיבה שלי. לעומת זאת אתה מרוויח הן ביציבות והן בנוחות (מה לעשות, צר לי לאכזב את כל ה"מבינים", מה לעשות שש"מ נוח הרבה יותר...גם מפלדה...). המבנה של מתלה הוא כזה שכמעט לא מרגישים בנדנוד כשלא צריך.

אנת'ם, סופרפליי, אפיק וכו' נראים לי מועמדים מצויינים, חכמת ההמון לא טועה.

ברמה התיאורטית, יש בעייה מסויימת עם הגאומטריה של שילדות סמול ב 29, בגלל הפשרות שצריך לקחת בנושא אורך הצ'יינסטיי וכו', אבל לדעתי הבעיה הזו קיימת גם בשילדות ז"ק, והיא בד"כ תפריע (אם בכלל) לרוכבי קצה.
 

falou

New member
אחרי שקראתי את כל התגובות - אתה יכול להתעלם

מכל ההמלצות.

למה?

כי אתה לא יודע מה מידת הרלוונטיות של הכותב ואופן הרכיבה שלו לאופן הרכיבה שלך.
כל אחד ממליץ על מה שיש לו, ומה בינו וצרכיו לבינך... לך תדע.

זה כמו שיש מי שממליץ על SS, אבל מי שקורא לא יודע שהממליץ יכול לטפס עד החרמון באופניים, והקורא בקושי יכול לחבר 10 ק"מ בעיר, לדוגמא.
או שזה שהמליץ לך על SS בלי בולם (טוב, הוא רק בא לספר כמה הוא גבר-גבר...).
או זה שטס גינות סלעים ב-30 קמ"ש (אתה רוכב כך?).
או כל אחד שבא לספר אילו אופניים יש לו עכשיו...

אני, אין לי תובנות אליך. אני רוכב לא מיומן על 29 קשיחים, ובינתיים נהנה מהרכיבות ומשתפר כל הזמן (בגלל הכושר, שום קשר לאופניים) אז הכל בסדר, תודה.
אני לא ממליץ על כלום,מלבד על לא לדבר על אופניים ברכיבה בטבע, ולהנות קצת מהנוף והאוויר.

אז אני רק שאלה להכוונה: למה זו בעיה שאתה יותר קם מיושב?
זה מעייף?
אתה מעדיף לרכב יותר בסבבה בלי לקום?

לא ברור לי למה לקום זה לא טוב.
 

The Pinky P

New member
זו אימרה מכלילה מדי מה שאתה אומר.

הרבה אנשים ישבחו ויהללו את הציוד שיש להם מעצם היותו שלהם.

אבל ההמלצות ניתנות על פי האינפורמציה שהשואל נותן, בהתאם לאופי רכיבתו ועל פי הניסיון והידע של המגיב.

הינה, לא מזמן "יצאתי" נגד סינגל ספיד, מזלגות קשיחים ואופני עיר.

שזה בדיוק מה שיש לי,
הכל בהתאם לבן אדם שצריך לקבל את ההמלצה.


אז לא תמיד זה נכון.
 

דני 10001

New member
הכל נכון והתוצאות בכל זאת אומרות אחרת

אם זנב קשיח יותר קל, יותר יעיל בדיווש, יותר קשיח צידית, אז למה בכל המבחנים ההשוואתיים והמאמרים טוענים כי ברכיבות במיוחד ארוכות ומשובשות אופני שיכוך מלא יהיו מהירים יותר? למה יותר ויותר מתחרים משתמשים בשיכוך מלא בתחרויות xc ? ולגבי עניין הלקום מהמושב, העניין הוא לא שאני מתעצל לקום או מחפש נוחות, בדיוק להיפך, מחפש מהירות ויעילות. כל קימה זו אנרגיה המצטברת במהלך רכיבה ארוכה לעשרות או מאות קימות כאשר צריך לעשות חשבון ולהקדיש תשומת לב לכל מכשול קטן אשר בשיכוך מלא בכלל לא נחשב קיים במיוחד במישור. את האנרגיה והריכוז הזה מנצלים בשיכוך המלא נטו בפידול והתקדמות ,בתוספת לכך שבמסלול ארוך ומשובש אתה מסיים מפורק עקב הזעזועים והטלטלות בעוד שבשיכוך המלא אתה נשאר יותר רענן לאורך הרכיבה עקב בלימת הזעזועים כך שה"נוחות" שהיא מעין מילה גסה עבור חלק מהמגיבים פה מתורגמת לשמירת אנרגיה ויעילות. אני מנחש שזאת הסיבה למה למרות החסרונות בכל זאת בסיכומו של עניין דווקא השיכוך המלא במפתיע מתגלה כהמהיר יותר.
 
למעלה