ממש לא
הסיבה שהרוב על ש״מ היא המחשבה השגויה שזה יותר נוח, או שזה מיועד ליצירת נוחות ברכיבה.
ולא היא!
הש״מ נועד לשפר את אחיזת הגלגל האחורי בקרקע ותו לא.
על מנת להשיג את שיפור האחיזה הנ״ל משלמים במשקל האופניים, בפגיעה בקשיחות הצידית שלהם, בירידה ביעילות הדיווש, ובעליה משמעותית במחיר.
בקטעים טכניים מעבירים את המשקל מהאוכף לפדלים ואוחזים את האוכף בין הירכיים כדי לשלוט באופניים. במצב זה הבדלי הנוחות לרוכב בין ז״ק לש״מ כמעט לא מורגשים, ומה שתרגיש יהיה שבש״מ הגלגל עוקב טוב יותר אחרי תואי השטח ויש לו פחות ״זמן-אויר״.
ובכל אופן, אכן הטכנולוגיה של המתלים הבולמים היום התפתחה ומאפשרת לקבל שילוב של קשיחות צידית טובה למדי, יעילות דיווש גבוהה למדי (במיוחד אם אתה משלב אפשרות לנעילה, ומשתמש בבולם ״חכם״ שיודע להבדיל בין כוחות שנובעים מדיווש לכוחות שמגיעים מהשטח), ו״קנס״ לא גדול מדי במשקל.
באשר ל-29 ומידות אופניים ״קטנות״. האתגר ההנדסי הוא בייצור מהלך מתלה גדול בשלדה קטנה. זו הסיבה שמרבית דגמי הש״מ 29 הם בעלי מהלך של 100 מ״מ או פחות. אבל:
א. יש יוצאים מן הכלל בעלי מהלך גדול יותר, והם מתרבים.
ב. מהלך 100 מ״מ יחד עם יכולת ה״גיהוץ״ של גלגל גדול מספיקים כמעט לכל סגנונות הרכיבה.
ולסיום: בחן את האפשרות של מעבר לטרנד החדש של 27.5 שמשלב, לפחות בתיאוריה, את שני העולמות.