״הגענו בהייטק למקום של שכר מטורף ולא מוצדק לטעמי״

vinney

Well-known member
כמה אלפי שקלים בודדים בשנה זה בקושי עוד מניה של גוגל או אפל

חברות צריכות לשלם על התענוג הזה ולנהל חשבונות ולהתעסק עם דיווחים ורשויות - בשביל מה? אז בgrant הבא תקבל עוד מניה או שתיים בנוסף ל100 שבמילא היית מקבל, וזה בדיוק מה שהיית מרוויח מהESPP.
 
אני מסכים איתך, אבל משום מה אצלנו זה עדיין קיים
אולי העובדים התרגלו להטבה והחברות לא רוצות לשלול להם אותה. מבחינתי זה לא נוח בגלל שיורד לך סכום כסף גבוה מאוד כל חודש (מחשבים 10% מהברוטו ומורידים אותו מהנטו, כך שהנטו אפקטיבית קטן ב 20%) ומקבלים אותו חזרה בבום אחד אחרי 6 חודשים, וזה סתם עושה בלאגן בתזרים המזומנים בשביל רווח של כמה מאות ש"ח בודדים.
&nbsp
עדיין זה כסף חינם אז כולם עושים את זה, כי למה לא. אם אפשר היה לקבל את אותו כסף בצורה אחרת זה היה עדיף, אבל לא הציעו לנו אפשרות אחרת.
 

choo

Active member
כתבתי "מדפיסות כסף" במרכאות - זה דימוי, אל תיקח אותו מילולית

&nbsp הכוונה לחברות שכמות ההכנסות שלהן (ו/או כמות הרווחים שלהן) לשנה, גדלות ביחס אקספוננציאלי ביחס לגידול בכמות העובדים שלהן. חברות שהצליחו לייצר מוצר שמכניס להן כל כך הרבה כסף, שלאחר מכן שכרו אנשים אחרים כידי למצוא דרך "לבזבז" אותו ;) (ועדיין לא מצליחות לבזבז אותו). &nbsp הנציגה הראשונית של המועדון הזה היא אלפאבית (חברת האם ה"מומצאת" של גוגל) - שב-2019 היו לה כ-119,000 עובדים, והכנסות שנתיות של כ-161 מיליארד דולר (הכנסות של 1.3 מיליון דולר פר עובד. אם היית לוקח רק את גוגל, ההכנסה פר עובד היתה גבוהה יותר - כי כל שאר חברות הבת של אלפאבית הן נסיונות לייצר שווקים עתידיים. &nbsp אצל פייסבוק - ההכנסות השנתיות שלה ב-2019 היו כ- 70 מיליארד דולר, על פני כ-45,000 עובדים - או כ-1.5 מיליון דולר לעובד. &nbsp אצל נטפליקס, ההכנסות השנתיות שלה היו כ-20 מיליארד דולר ב-2019, על פני כ-6700 עובדים, או כמעט 3 מיליון דולר לעובד, למרות שמודל ההוצאות שלהם שונה לגמרי (הפקה של סרטים וסדרות בעלות של כ-15 מיליארד דולר ב-2019). מצד שני, בגלל שהם עדיין חברה צעירה יחסית בשוק העולמי, השוק לא מחפש מהם כרגע רווחיות מהותית אלא גידול מעריכי בהכנסות (מה שאכן מתרחש). &nbsp אפל עם הכנסות של כ-260 מיליארד דולר ב-2019, ועם כ-137,000 עובדים, כלומר הכנסות של כ-1.9 מיליון דולר לעובד. &nbsp אמאזון, אגב, היא חברה יוצאת דופן במועדון הזה - עם כ-780,000 עובדים ב-2019 ורק כ-280 מיליארד דולר הכנסות, עם הכנסות של כ-350,000 דולר לעובד. מצד שני, זו לא ממש חברת תוכנה - העובדים שלה ברובם אינם "עובדי ידע".
 

vinney

Well-known member
הכנסות פר עובד זה מצוין, אבל כמה רווח פר עובד?

יש חברות שבקלות יכולות להכניס מליונים פר עובד... אבל גם מוציאות עוד יותר (מישהו אמר דור-דאש? אובר?) &nbsp אם נסתכל לדוגמא על נטפליקס - יש להם הכנסות שתניות של 20 מליארד, אבל רווח נקי של פחות מ2 מליארד. דהיינו שול רווח של פחות מ10%. וזה עוד טוב, נטפליקס הפכה לרווחית יחסית לא מזמן ורק אחרי השקעה עצומה בתוכן משל עצמה - אין ולא יכול להיות מצב של ספק תוכן רווחי כשהוא צריך לשלם על כל התוכן שהוא מספק.
 

user32

Well-known member
מנהל
לדעתי נטפליקס ואמזון הן היוצאות דופן

ובאמת לא הייתי מכנה אותן בביטוי "מדפיסות כסף". נטפליקס רווחית רק לאחרונה והאסטרטגיה של אמזון זה לשחק כל הזמן על הגבול של הרווח. הן גם לא ממש חברות תוכנה להוציא את עסקי הענן של אמזון. קשה להיות רווחי בקמעונאות ובתוכן טלווזיוני. אבל גוגל, פייסבוק, אפל ומיקרוסופט מייצרות כבר שנים ארוכות רווחים גדולים מאוד. אין שום איום הנראה לעין שיכול להביא אותן להפסדים. כנראה שאם אתה מסתכל על רווח Non GAAP ומנטרל כל מיני השקעות בפרוייקטים עתידניים, אתה מגיע לרווח עוד יותר אגדי.
 

ipv6

Member
בכל החברות הללו יש המון עובדי קבלן

חלקם גם בתפקידי פיתוח \ ליד פיתוח (נניח מעצבים גרפיים \ UX \ בדיקות) או אפילו פיתוח ממש (מה שגוזר עלויות נוספות). שמעתי שבגוגל למשל מספר עובדי הקבלן (מכל הסוגים) שווה למספר העובדים הקבועים או גבוה ממנו. בכל מקרה, אי אפשר להשוות בין אמזון שרב ההכנסות הן מה-retail שלה (שולי רווח נמוכים) לאפל שמוכרת מוצרי חומרה (עלות רכיבים\יצור) לבין גוגל ופייסבוק שמוכרות בעיקר פרסומות. אם אתה מתעקש לחשב דולרים פר גולגולת, יש כנראה חברות פיננסים שבהן ההכנסה לעובד באותו הסדר גודל למרות שהחברה הרבה יותר קטנה. (למשל VIRTU, מבדיקה זריזה בגוגל 1.87B על 1049 עובדים)
 

choo

Active member
תחום הפיננסים הוא בעל מבנה דומה, עם הסטוריה ארוכה יותר

&nbsp &nbsp
 

Nuke1985

Active member
אולי יש בזה משהו

אני רואה חברות שנחשבות יחסית "קמצניות" כמו צק פוינט או אמדוקס מציגות ביצועים עיסקיים טובים (ממשיכות לגדול במשך שנים בהכנסות, ומציגות רווחים טובים). אז אולי מדיניות חסכנית גם משתלמת.
 

ronenw3

New member
אמדוקס פיטרה אלפי עובדים לאורך השנים. הרבה פעילות יצא מישראל

 

Nuke1985

Active member
כן אני חושב שזה חלק מהמגמה של חסכנות

בכל מקרה מי שמסתכל על ההיסטוריה של ההכנסות או הרווחים שלהם ברור שהולך להם טוב, אני זוכר עוד מישהו שעבד בחברה גדולה וגם מצליחה שאמר שהצוות הכי טוב שלהם נמצא בהודו (למרות שהשכר שם כנראה הרבה יותר נמוך).
 

ronenw3

New member
חייב לומר שהצוותים מבנגלור ופונה שעבדתי עמם בעבר לא הרשימו

אבל לא כל צוות תוכנה צריך להיות נוצץ.
 
למעלה