תרבות, רבותיי... תרבות

f r e e b i r d

New member
אם תרצי אשלח לך קישור לאתר שמתעסק בזה

אבל זה מותאם לתוכנה מסויימת ומשוכללת. במקום השכלול שלהם אפשר להשתמש כך: 3= ع 2- ء 5- خ 8- ق כמו בצ'אט, אבא שלי עדיין לא מבין את זה
 

EastGirl83

New member
יש עוד מספרים ../images/Emo6.gif

6 = ط 7 = ح 2 = ء אבל בתעתיק (לצערי הרב) לא משתמשים במספרים.. אני מכינה את הטבלה מהלימודים של המתודולוגיה. אבל אשמח לקבל את הקישור לראות במה מדובר... דרך אגב... במספרים אני משתמשת בקורסים של ערבית מדוברת - במקום לכתוב את המילים בעברית - ערבית, אז יותר מהר לי לכתוב את המילים במספרים ויש אנשים שמסתכלים ולא מבינים למה אני כותבת חצי אנגלית חצי עברית כמו ya3ni
 

אורן ג

New member
ואם כבר תרבות...שאלה ובקשה...

קודם כל, תודה על הפורום המעניין... מקבלים גם אנשים שלא לומדים "מזרח תיכון" אלא תקשורת ומדע המדינה?.... אני אנסה להכניס אלמנטים נוספים מהתחומים שלי...

אז יש לי שאלה אלייכם. בסרט ה"כלה הסורית" יש שיר מאוד יפה, ששרה זמרת לכלה. ברצועת "הערות הבמאי" (יש כאלה שרואים גם את הרצועה הזאת), נאמר שמדובר בשיר סורי שמקבלים איתו את הכלה.... מה השיר, אם אפשר אשמח לקבל את שמו גם באותיות אנגליות....

ועוד דבר קט. מכיוון שלצערי אינני דובר ערבית, מדי פעם אבקש תרגום על משהו שאתם מעלים בערבית. (קריקטורות וכאלה).
 

אורן ג

New member
ועוד שאלה על קולנוע

בעבר הוקרו בישראל מה שנקרא "סרט ערבי". כלומר סרט מצרי. האם ידוע לכם על סרטים ישראלים ששודרו בתחנות הטלוויזיה או בבתי הקולנוע במדינות ערב?

ד"א אני יודע שיש בית קפה תל אביב שמקרין בימי שישי "סרט ערבי". אין לי מושג איזה בית קפה זה...
 

lion 7

New member
ערוץ 1 ביום שישי

בערב , אחרי מבזק החדשות , היתה פינה קבועה לסרטי הקולנוע המצריים .. הסרטים האלה היו סרטים מסחריים , בלי צנזורה ובלי בקרה ,למרבה הפלא חלק מהם נפסל דאז על ידי תחנות קיימות כמו ירדן , או מצרים , או פשוט קטעים לא מסוריים , נגזזו .. סרטים עם מסר פוליטי לאומני , כמובן לא שודרו , שחקנים ראשיים שכיכבו בימי השבעים שמונים והיו סממנים בולטים : פריד שוקי ז``ל (כונה ענק הטלויזיה ) , ושיחק בסרטים שונים , לרוב אקשן עם יריבו המושבע , מחמוד אלמליג`י שגילם את האדם הרע .. ימי הסינימה שהיתה מצרים במיטבה דאז , מקבילה מאד להוליווד , סרטי שחור לבן , מוקרנים היום במאות תחנות הטלויזיה הערביות , יש רשימה ארוכה של שחקנים מצויינים , רק צריך להביא אות משם השחקן או השחקנית שהעשירו את מסכי הטלויזיה הערבית בכלל ,,, היום יש גאנר המושקע לבעייה שנקלעה בה מצרים , אחת המדינות העשירות בתרבות/אומנות/וכוכו` בצדק ,בתואר מנהיגת הבימה , והקולנוע הערבי, היום התפנית המושקעת דרך הממשל , בסרטים עם מסרים פוליטיים , מול הטרוריסטים , שסובל מהם העולם הערבי בפרט ובעולם בכלל, אם בוחרים שחקן מתאים לזה , אז בוחרים באגדה ושמו עאדל אמאם .. שהתפרסם בסוף מימי הששים אחרי ההצגה הקומית בתיאטרון , ( בית ספר של פורענים) ומשודרת עד עכשיו כמו יין משובח על מסכי הטל` בשחור לבן , אחרי ההצגה שקיבלה הצלחה אדירה , ושודרה שנים רבות עם אותם שחקנים מהם גם סוהיר אלבאבלי , יונס שלבי , אחמד זכי ז``ל , ועוד ..
 

אורן ג

New member
שאלתי הייתה לגבי סרטים ישראלים שמוקרנים

בתחנות טלוויזיה בעולם הערבי.... בכל זאת תודה על המידע...
 
אף סרט ישראלי ...

לא הוקרן/הופיע בארצות ערב , זה נחשב מבחינתם לבגידה ונוגד את ערכי המדינה. חוץ מהסרט ... חגיגה בסנוקר.. נחשב להיט !! בלשכה של אסד.
 

2l khansa2

New member
ברור ואפילו עם חיבוק

מדעי המדינה הולך יחד עם מה שמדברים כאן בפורום! אני לא מכירה אתהשיר ואין בעיה תבקש תרגום חפשי בשביל זה אנחנו כאן
 

2l khansa2

New member
השאלה שאיסט ניסתה להביא לדיון

שכנראה נבלעה בתוך המלל:ח'ברס צפו בקליפ וענו על השאלה: כיצד לפי דעתכם המזרח פוגש את המערב בשיר?
 

2l khansa2

New member
הדעה שלי

מבחינה קולנועית(למרות שזה קליפ)יש שימוש באלמנטים פשוטים להראות נקודה מאוד לא פשוטה,למשל המעבר מרקע מודרני של לונדון(שימו לב שרואים את האוטובסים האדומים שהם סמלה של לונדון)לרקע פשוט יותר של הפירמידות ושל איזורים פחות מערביים,הקליפ מראה שלא משנה כמה יהיו מבנים חדשים,כמה יהיו אנשים מכל הסוגים והצבעים,מי שיש לו את אלוהים(אללה)בליבו יש לו הכל(אושר,בטחון,טוב לב וכו)אפשר לראות את זה בחיוכו השליו של הזמר ובניאנסים הקטנים לאורך הקליפ,למשל באחד החלקים הוא עובר את הכביש שלא במעבר חציה,מסמל את הבטחון שיש לו בכל שאללה שומר עליו,למשל כשפינה את המקום באוטובוס לאשה המבוגרת(טוב הלב ודרך הארץ שאללה מדריך אותו בו).הקליפ משתמש במונחים ובויזואליות מערבית בכדיי להראות לאנשים שסופו של יום הדת והאמונה בכללים האנושיים הם מה שחשוב,אותם ילדים שהוא שיחק איתם,אותו אדם שהוא עצר להדריך אותו(התייר שאוחז מפה בתחילת הקליפ)וכדומה...נקודת מפגש נוספת היא עצם עשיית הקליפ,שימוש באמצעים שהטכנולוגיה הביאה מהמערב בכדי להגיע לאנשים המשתמשים בה,כמו כן כמון העצירה בתמונות(גם עם בריפרוף)על מסגדים כמובן גם לה יש חלק במפגש שבין מערב למזרח.כשהתמונה מתחלפת בביג בן,עוד אחד מסמליה של לונדון ושל המערב!
 
למעלה