בהחלט. הם בטוח השקיעו אותו במשרדים.
בהחלט. הם בטוח השקיעו אותו במשרדים.האמת, יש לנת"ע מספיק כסף להשקיע קצת בתחום הזה...
בהחלט. הם בטוח השקיעו אותו במשרדים.האמת, יש לנת"ע מספיק כסף להשקיע קצת בתחום הזה...
עד שאנחנו מדברים על תחנות לתחתית שעוד לא הזמינו את הTBMבהחלט. הם בטוח השקיעו אותו במשרדים.
הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרותמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
הגריד הצפוף מאפשר גישה ללב האזור שבין התחנות.הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרו
באופן כללי המטרו של סטוקהולם מעורר קנאה: יפה, נקי ובתדירות גבוהה (8 דק' בשעות השפל!). אפילו הציוד הנייד הישן מתחילת שנות ה-80 מתוחזק היטב ויוכל לשמש עוד שנים רבות.
נקודה מעניינת היא הקרבה בין התחנות במרכז העיר. דוגמא למרחקי הליכה לאורך הקו הכחול:
מתחנת "הבית האדום" (מחוץ לסיטי) עד הכניסה המערבית לתחנת T-Centralen - כ-15 דק' הליכה
מהכניסה המערבית של הסנטרולן לכניסה המזרחית - כ-10 דק' הליכה
מהכניסה המזרחית של הסנטרולן לכניסה המערבית של קונגסטררטורג - כ-5 דק' הליכה!
מהכניסה המערבית של הקונגסטררטורג לכניסה המזרחית - כ-5 דק' הליכה.
מפה להמחשה: דוגמה של גריד צפוף בתל-אביבהגריד הצפוף מאפשר גישה ללב האזור שבין התחנות.
בלונדון יש אזורים כמו סוהו או קובנט גארדן שבהן גריד של 4 רחובות סובב את האזור מבחוץ, 500-800 מטר בקירוב לכל צד בגריד, וברוב הפינות של הגריד יש תחנת רכבת (ללונדונים - אולדריץ' ז"ל השלימה זאת בעבר) כך שכל האזור נגיש מהתחנות הסובבות אותו, והנוסע שמגיע בתח"צ לא צריך ללכת יותר מ400-200 מטר (ולפעמים - פחות מכך) לכל מקום באזור.
 
זה ההיפך ממצב של "רדיוס-תחנה" כפי שיש בירושלים וחיפה כיום, או בתל-אביב לאחר פתיחת הקו האדום (במהרה בימינו אמן).
 
היתרון הוא כזה: במקום שהנוסע כבול לתחנה היחידה באזור ומעצב את ביקורו כך שיחזור אליה - הוא חופשי לעבור מצידו האחד של האזור לצידו האחר (דרך מוקדי עניין במרכז האזור המרוחקים יחסית ממוקדי התח"צ) תוך ידיעה שגם שם יש תחנה בה הוא יכול לחזור לרשת.
זה לא אישי ,לא מתלהב מזה לא רואה בזה משהו יוצא דופן .הפוניקולר בסקנסן ומחשבה על המטרו
באופן כללי המטרו של סטוקהולם מעורר קנאה: יפה, נקי ובתדירות גבוהה (8 דק' בשעות השפל!). אפילו הציוד הנייד הישן מתחילת שנות ה-80 מתוחזק היטב ויוכל לשמש עוד שנים רבות.
נקודה מעניינת היא הקרבה בין התחנות במרכז העיר. דוגמא למרחקי הליכה לאורך הקו הכחול:
מתחנת "הבית האדום" (מחוץ לסיטי) עד הכניסה המערבית לתחנת T-Centralen - כ-15 דק' הליכה
מהכניסה המערבית של הסנטרולן לכניסה המזרחית - כ-10 דק' הליכה
מהכניסה המזרחית של הסנטרולן לכניסה המערבית של קונגסטררטורג - כ-5 דק' הליכה!
מהכניסה המערבית של הקונגסטררטורג לכניסה המזרחית - כ-5 דק' הליכה.
תחנת האוטובוסים המרכזיתתמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
וואלה כאלה צריך במרכזית ירושליםתחנת האוטובוסים המרכזית
ממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית ומשרתת בעיקר קווים בין-עירוניים ולפרברים הרחוקים יחסית.
תמונה זו צולמה בשעה 4 בבוקר מתוך האוטובוס לנמל-התעופה. שימולב לדלתות הכפולות והאוטומטיות ביציאה מהרציף לאוטובוס, שנועדו למנוע יציאת נוסעים לרציך בזמן שאין בו אוטובוס וכן להגן עליהם מפני מזג האוויר.
את הכרטיס קונים באוטומט או בקופה בתוך המבנה. כאשר מגיע האוטובוס, עומד על הרציף קונדוקטור עם ולידטור נייד (עבור בעלי כרטיסים רב-פעמיים) או עט פשוט לסימון ניצול של כרטיס חד-פעמי. בתחנות האיסוף בדרך הנהג אחראי לוולידציה, ובכל פעם שמישהו מכניס או מוציא מזוודה מתא המטען הנהג יורד מהאוטובוס ומשגיח!
א-פרופו. מסתבר שיום א' ב-4 בבוקר זו שעת השיא של הפעילות ברשתות המזון המהיר בסטוקהולם. מה שאומר שכל סמטה שאינה פונה לכביש ראשי מאויישת על-ידי שבדים אירופאים מתורבתים עם עניבות וחליפות שעסוקים בהקאה או השתנה. קלאסה אירופאית במיטבה.
וואלה כאלה צריך במרכזית ירושלים
כדי להגן על הנוסעים מפגעי הפחמן הדו-חמצני.
פרחים לסיוםתמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תודה רבהפרחים לסיום
סיכום:
נשים בצד את התענוג של לבלות שבוע בסוף אוגוסט במקום שבו הטמפרטורה לא עלתה מעל 20 מעלות.
נשים בצד את הכנס המדעי המעניין והמאורגן לתלפיות.
נשים בצד את היופי הכללי של העיר ומבחר המקומות לטייל בהם.
המטרו של סטוקהולם החל לפעול ב-1950, מעט מאוחר יחסית לערי בירה אחרות באירופה, אבל יעילותו אינה מוטלת בספק. כאשר מוסיפים אליו את האוטובוסים הכחולים ואת האוטובוסים האדומים, מקבלים מערכת יעילה להפליא, ולטעמי גם אחת מהאמינות והידידותיות ביותר לתייר. אחד הדברים היחידים שחסרו לי היה שילוט ופירוט. בתחנת האוטובוס, למשל, יש לוח עם פירוט הלו"זים, אבל בלי תיאור טוב של מסלול הקו. מבחינה זו, השילוט הסטטי בישראל מנצח ובגדול.
נקודה נוספת למחשבה לראשי התח"צ בארצנו: למרות המחסור הקל בשילוט באנגלית, אפשר להסתדר עם השילוט בשבדית. הרי לא צריך יותר מדי דמיון בשביל להבין ש-Utgang זו יציאה. העובדה שכמעט כל שבדי יודע אנגלית גם כן עוזרת. אצלנו השילוט בעברית לא עוזר בכלום לתייר, והאנגלית הגרועה של לא מעט נותני שירות מקשה עוד יותר. זו נקודת חולשה מהותית מבחינה תיירותית, וצריך לשים עליה את הדעת (בתח"צ ובכלל).
יפה, יש מה ללמוד. תודה רבה!פרחים לסיום
סיכום:
נשים בצד את התענוג של לבלות שבוע בסוף אוגוסט במקום שבו הטמפרטורה לא עלתה מעל 20 מעלות.
נשים בצד את הכנס המדעי המעניין והמאורגן לתלפיות.
נשים בצד את היופי הכללי של העיר ומבחר המקומות לטייל בהם.
המטרו של סטוקהולם החל לפעול ב-1950, מעט מאוחר יחסית לערי בירה אחרות באירופה, אבל יעילותו אינה מוטלת בספק. כאשר מוסיפים אליו את האוטובוסים הכחולים ואת האוטובוסים האדומים, מקבלים מערכת יעילה להפליא, ולטעמי גם אחת מהאמינות והידידותיות ביותר לתייר. אחד הדברים היחידים שחסרו לי היה שילוט ופירוט. בתחנת האוטובוס, למשל, יש לוח עם פירוט הלו"זים, אבל בלי תיאור טוב של מסלול הקו. מבחינה זו, השילוט הסטטי בישראל מנצח ובגדול.
נקודה נוספת למחשבה לראשי התח"צ בארצנו: למרות המחסור הקל בשילוט באנגלית, אפשר להסתדר עם השילוט בשבדית. הרי לא צריך יותר מדי דמיון בשביל להבין ש-Utgang זו יציאה. העובדה שכמעט כל שבדי יודע אנגלית גם כן עוזרת. אצלנו השילוט בעברית לא עוזר בכלום לתייר, והאנגלית הגרועה של לא מעט נותני שירות מקשה עוד יותר. זו נקודת חולשה מהותית מבחינה תיירותית, וצריך לשים עליה את הדעת (בתח"צ ובכלל).
תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תודה רבה על השרשור השוודי, דוק'.תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
עוד לא דוק' (אבל מתקרב)תודה רבה על השרשור השוודי, דוק'.
יפה מאוד!
אני יודע, אבל בשבילי אתה דוק' כבר מזמן.עוד לא דוק' (אבל מתקרב)
תודה רבה על הטיול בעיר היפה ביותר באירופה, לטעמיתמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
תודה רבה על השרשור!תמונות מסטוקהולם
רק שישה ימים, מתוכם במשך שלושה ימים ראיתי בעיקר את אולם G באוניברסיטה, אבל את הפורום אי אפשר לקפח. נתחיל ברכבות ה-Arlanda Express שגומעת את הדרך מנמל-התעופה למרכז העיר במהירות שיא של 210 קמ"ש. תחנת הרכבת ממוקמת בנוחות בסמוך למלון שלי. למעשה, התמונה הראשונה צולמה כאשר אני עומד פחות או יותר מתחת למקום שבו ישבתי באותו היום בארוחת הבוקר, רק קומה אחת מעל.
התמונה השנייה היא מההשבתה הכפויה של הסופ"ש הקודם. השבתה זו גרמה לשני שינויים בתכנית המקורית שלי:
א. ביטול הנסיעה לעיר האוניברסיטאית והתיירותית אופסלה ביום שבת (נסיעה של 60 דק' ברכבת הפכה לנסיעה של שעתיים פלוס עם שלוש החלפות).
ב. בחזור (ראשון) לקחתי את האוטובוס לנמל-התעופה, נסיעה של 45 דק' וכמובן כמעט חצי מחיר. אגב, לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים לנמלי-התעופה בשבדיה קוראים Flygbussarna, ובתרגום פשוט לעברית- האוטובוסים של הטיסות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.